تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
7

«نیم قرن با مردم» زندگی آیت الله مروجی و کوهدشت منتشر شد

  • کد خبر : 54101
  • 11 مرداد 1393 - 17:00

  به گزارش میرملاس نیوز ؛ “نیم قرن با مردم” کتابی است در قطع پالتویی و در ۷۱ صفحه که به مناسبت چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله مروجی به اهتمام محمد جعفر محمد زاده از سوی انتشارات طهورا منتشر شده است.  در  ابتدای کتاب آنجا که سر سخن  نام دارد اینگونه آمده است که: چه کسی […]

نیم-قرن-با-مردم

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ “نیم قرن با مردم” کتابی است در قطع پالتویی و در ۷۱ صفحه که به مناسبت چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله مروجی به اهتمام محمد جعفر محمد زاده از سوی انتشارات طهورا منتشر شده است.

 در  ابتدای کتاب آنجا که سر سخن  نام دارد اینگونه آمده است که:

چه کسی می تواند کوهدشتی باشد و از نفحات وجود این مرد بزرگ بهره و نصیبی نبرده باشد ؟

فرقی نمی کند اهل مسجد بوده باشی یا در کوچه و خیابان هر ظهر و مغرب قامت رسا و استوار و هیبت و هیمنه ی معنوی و تواضع و فروتنی اش را دیده باشی .

تفاوتی ندارد طلبه ای سراپاگوش در پای درسش نشسته باشی یا کودکی در آغوش مادر در مجلس روضه و وعظ سرور و سالار شهیدان و یا بالغ مردی در مجالس ختم و فاتحه اموات و یا از روستاهای دور افتاده دیر و دور برای حاجتی شرعی اعم از عقد و حل و فصل و طرح مشکل و مسئله ای او را می دیدی . مهم نبود ؛ مهم این بود که محبت و اعتماد به او در وجود همه جاری بود و او را زاهد و خداپرست و مردم دوست یافته بودند …

در کتاب «نیم قرن با مردم» سخن از مرد نامدار شهرستان کوهدشت ؛ مرحوم آیت الله حاج شیخ ماشالله مروجی است که او را باید سرمایه معنوی و ماندگار تاریخ معاصر کوهدشت دانست .

صاحب این قلم چیزی ندارد که در این مختصر بگنجاند جز اینکه اعتراف کند مدت ها طول کشید تا بر تردید خود برای چاپ مجموعه ای در باره ی این مرد بزرگ فائق آید . نگارنده وعده کرده بود که کتابی منتشر کند ؛ اما واقعیت امر این بود که هر بار عظمت و خلوص این مقصود مانع آن می شد که به آنچه داشت و نوشته بود قانع گردد ؛ تا انکه این نتیجه حاصل شد که به تعبیر مولوی « لیک لقمه ی باز را آن صعوه نیست » و لاجرم کار به اینجا رسید که :

خوش تر آن باشد که سر دلبران

گفته آید در حدیث دیگران

و این مجموعه که حاوی سه گفتگوی صورت گرفته است ؛ آماده ی انتشار گردید .

اولی گفتگویی است در سال ۱۳۸۰ که در منزل شخصی و محقر و با صفای حضرت آیت الله (ره) شکل گرفته بود و دیگر گفتگویی با حضرت آیت الله حاج شیخ محمدکریم مروجی که در روزهای پایانی سال ۱۳۹۲ در قم زمانی که برای همین منظور به حضورشان رسیدم صورت گرفت و آن نیز در بر دارنده دیدگاه شخصیتی دانشمند و محبوب و نزدیک ، درباره ی ایشان است و آخر گفتگویی است با یکی از روحانیون مورد احترام و اعتماد مردم کوهدشت که در سالهای نه چندان دور روابط متقابل او با کوهدشت و کوهدشتی ها همچنان خاطره انگیز و شیرین است ؛ گفتگو با جناب آقای حجه الاسلام و المسلمین حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه اسبق کوهدشت و فعلی گرمسار و مدیر حوزه های علمیه استان سمنان .

محور هر سه گفتگو شخصیت گرانقدر عالم ربانی حضرت ایت الله شیخ ماشالله مروجی (قدس سره) است اما در هر سه گفتگو قدری عنان سخن از دست رفته و در موضوعات  دیگری هم در خصوص شهرستان کوهدشت سوالاتی پرسیده شده است .

“نیم قرن با مردم” کتابی است در قطع پالتویی و در ۷۱ صفحه که به مناسبت چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله مروجی به اهتمام محمد جعفر محمد زاده از سوی انتشارات طهورا منتشر شده است.

پس از انتشار لاله های واژگون کوهدشت این دومین کتاب از سری کتاب کوهدشت است که منتشر می شود .

شمارگان : ۱۰۰۰ جلد

  چاپ اول۱۳۹۳

 

bd1dbb142407651354b3b9ee10662c9aebecce301579c4cd94b2d707d82107af 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=54101

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. با تشکر از جناب آقای محمدزاده به خاطر انجام چنین رسالتی ،آیت الله مرحوم مروجی بر گردن همه ما حق دارند و هرچه از آن مرد حق گفته و نوشته شودباز هم کم است.

  2. آیت الله مروجی افتخار تاریخ معاصر شهر ماست .

  3. روحش شاد.
    خدا خانواده آن عزیز گرانقدر را هم محفوظ بدارد. و همچنین محمدزاده عزیز و مهربان. دست مریزاد.

  4. نقش ایشان درهدایت و تربیت دینی مردم کوهدشت بی بدیل است.درمراسم خاکسپاریش همه اقشار و تیپهای گوناگون حضورداستند.که نشان دهنده عمق نفوذشان دردلهابود.براستی که دنیا با همه دلفریبیهایش درنظرش حقیر بود.روحش شاد یادش گرامی.

  5. با تشکر از برادر ارجمند آقای محمد زاده به خاطر گرامیداشت یاد مجسمه زهد وتقوا مرحوم آیت الله مروجی(رض).

  6. آقای محمدزاده
    سپاس و خدا قوت

  7. اهتمام آقای دکتر محمدزاده برای نکوداشت مفاخر لرستان ستوده و زیبا است. دست مریزاد

  8. خداوندرحمت بیکرانش نصیب روح الهی ایشان قراردهدوایشان رادرزمره دوستان خودش قراردهدوشفاعت ایشان رانصیب ماهاقراردهد

  9. درود بر دکتور محمدزاده ورحمت و رضوان الهی به روان پاک قهرمان عبادت وبندگی مرحوم ایت الله مروجی:-‘ره’

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.