تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

برگزاری مراسم سالگرد هنرمند فقید زنده یاد محمد حسن قهرمانی

  • کد خبر : 54201
  • 15 مرداد 1393 - 8:24

– برگزاری مراسم سالگرد هنرمند فقید زنده یاد محمد حسن قهرمانی   به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان مراسم سالگرد هنرمند فقید زنده یاد محمد حسن قهرمانی در خرم آباد برگزار می گردد . بنا به همین گزارش امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی لرستان اظهار داشت مراسم سالگرد هنرمند فقید لرستانی محمد حسن قهرمانی […]

001111 copy

برگزاری مراسم سالگرد هنرمند فقید زنده یاد محمد حسن قهرمانی
 
به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان مراسم سالگرد هنرمند فقید زنده یاد محمد حسن قهرمانی در خرم آباد برگزار می گردد .
بنا به همین گزارش امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی لرستان اظهار داشت مراسم سالگرد هنرمند فقید لرستانی محمد حسن قهرمانی روز پنج شنبه مورخ ۱۶/۳/۹۳ از ساعت ۱۵ الی ۱۷ بعدازظهر در قطعه هنرمندان آرامستان صالحین شهرستان خرم آباد برگزار می گردد .ایشان در ادامه افزود از کلیه مردم هنر دوست ، هنرمندان ، فرهیختگان ، اساتید ، نویسندگان ، شعرا ، اهل قلم ، پژوهشگران و اصحاب رسانه دعوت به عمل می آید تا با حضور گرم خود در این مراسم تسلی خاطر بازماندگان و موجبات شادی روح آن مرحوم را فراهم آورند
مجتبی رومانی مسئول روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان عنوان نمود زنده‌یاد محمد‌حسن  قهرمانی‌چگنی بهار سال ۱۳۵۱ در روستای سراب ناوه‌کش شهرستان چگنی لرستان متولد و در دامان سبز آن پرورش یافت.
وی آشنایی با فنون و رموز موسیقی را از سال ۱۳۷۵ زیر نظر علی‌رضا حجتی‌، محمدرضا کریمی و محمد میرزاوندی آغاز نمود‌.
مرحوم قهرمانی برای اولین بار در سال ۱۳۸۰ تصنیف‌های روز وصل و حسرت دیدار را به آهنگ‌سازی علی‌رضا حجتی در کنسرتی به مناسبت بزرگ‌داشت بهمن اسکینی و محمد میرزاوندی اجرا کرد.
وی سال ۱۳۸۵ از تجربیات استاد شهرام کیمیایی بهره برد و آهنگی را به نام عیدانه (‌عید آوما‌) با آهنگ‌سازی و تنظیم ایشان اجرا نمود‌.
سال ۱۳۹۰ اولین آلبوم مرحوم محمد‌حسن  قهرمانی با آهنگ‌سازی و تنظیم باقر بیرانوند به نام “روز جگایی” با صاحب امتیازی شرکت صوتی‌تصویری “نوای زاگرس” وارد بازار شد‌.
مرحوم قهرمانی سال ۱۳۹۱ تصنیف قدیمی “سیت بیارم” با پیش‌درآمد آواز ماهور با کمانچه محمد ظفری و پیانو پرویز بسطامی را تهیه و در اواخر همان سال ترانه نام عیدانه‌(‌عید آوما‌) را با کمانچه علی سپهوند و تنبک و سنتور علی‌رضا سپهوند و صدابرداری سیامک سلاطی بازسازی و اجرا نمود.
وی از خوانندگان جوان و با‌اخلاق این دیار بود که با عمر کوتاه هنری خود خوش درخشید. محمدحسن انسانی پر‌شور و نشاط بود و به هنر دیار خود عشق می‌ورزید.
امرار و معاش زندگی مرحوم قهرمانی و اعضای خانواده‌اش از راه لوله‌کشی گاز اماکن خانگی حاصل می‌شد. روز پنج‌شنبه ۱۷مرداد‌ماه ۱۳۹۲ حین انجام عملیات گاز‌کشی، دچار برق گرفتگی شد و در سن ۴۱ سالگی سرای خاکی را بدرود گفت و به دیار باقی شتافت.
پیکر این هنرمند به طور باشکوهی با حضور هنرمندان و برخی مسوولان، صبح روز شنبه ۱۹ مردادماه از محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تشییع و در قطعه هنرمندان آرامستان صالحین خرم‌آباد به خاک سپرده شد‌.
زنده‌یاد قهرمانی اجرای متعددی در صدا و سیمای مرکز لرستان‌(شبکه افلاک) داشت و تازه مردم تازه با وی و هنرش آشنا می‌شدند که دست نامهربان روزگار، خیلی زود ستاره‌ای دیگر از آسمان هنر لرستان را به بی‌کران‌ها پرواز داد. انگار سرنوشت قهرمانی با روز جگایی گره خورده بود!
از زنده‌یاد محمد قهرمانی پسری به نام یاسین به یادگار مانده که هم‌اکنون ۷ سال دارد و نزد مادرش زندگی می‌کند. یاسین همیشه بهانه پدر پدر را می گیرد و جدایی زودهنگام او را باور ندارد
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=54201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۴
  1. به قول استاد رحمان پور : بمیرم سی دس گرم ایسع سردت…

  2. شو سـرد رتنه تو ، تا همیشـه ها د ویرم / ایی همـه ناله دل مه سی تونه ای دوس دیرم

    اشکسَه شیشه دل مه ، آخ و سنگ بی وفایی / هنی هم باور نمیکم ، رسسـه روز جگایی

    وه و حالم ، وه و حالم ، سی خوم و سی روزگارم
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    روحش شاد و یادش گرامی باد

  3. از زنده‌یاد محمد قهرمانی پسری به نام یاسین به یادگار مانده که هم‌اکنون ۷ سال دارد و نزد مادرش زندگی می‌کند. یاسین همیشه بهانه پدر پدر را می گیرد و جدایی زودهنگام او را باور ندارد …

    دردناکترین و دلتنگترین مطلب این گزارش بود
    خدایاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  4. خداوند رحمتش کند…روحش شاد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.