- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کورانی فر : مدیران برای تحقق “نقشه راه اصلاح نظام اداری” تلاش کنند

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ علی کورانی فر  در جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان دولت لرستان با تاکید بر ضرورت گسترش ارائه خدمات در این دفاتر اظهار داشت: در این راستا انتظار داریم دستگاههایی که خدمات قابل واگذاری به دفاتر پیشخوان دولت را دارند در این راستا اقدام کنند.

وی با تشریح نقش دفاتر پیشخوان دولت در راستای ارتقای سطح دسترسی مردم به خدمات عنوان کرد: تسهیل و تسریع در عرضه خدمات، کاهش هزینه ها و تردد مردم به دستگاههای مختلف از دیگر مزایای عرضه خدمات در این دفاتر است.

نسبت به درجه بندی دفاتر پیشخوان دولت در استان اقدام شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه نظارت بر دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: در این راستا مسئولان این دفاتر دقت داشته باشند که اگر دفتری بدخدمتی کند اعتماد مردم سلب شده و دفاتر پیشخوان نیز متضرر می شوند.

کورانی فر خواستار برقراری بازدیدهای دوره ای و مستمر از دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان شد و بیان داشت: همچنین می توان نسبت به درجه بندی دفاتر پیشخوان دولت در استان اقدام کرد تا میان دفاتری که در ارائه خدمات سطح بالاتری داشته و موجب رضایتمندی مردم شده اند با دیگر دفاتر تفاوتی وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ “نقشه راه اصلاح نظام اداری” مشتمل بر ۸ برنامه عنوان کرد: در دولت یازدهم این نقشه راه تدوین و ابلاغ شده است که یک کار کارشناسی و علمی برای توسعه کشور در حوزه نظام اداری محسوب می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان خواستار مشارکت همه دستگاهها و متولیان برای اجرای “نقشه راه اصلاح نظام اداری” فارغ از جناح بندی های سیاسی شد و تصریح کرد: مصلحت کشور در اجرای این نقشه راه بوده که می تواند منجر به اصلاح چالشها و مشکلات نظام اداری شود.

“نقشه راه اصلاح نظام اداری” دارای سه رکن اصلی است

کورانی فر با یادآوری اینکه “نقشه راه اصلاح نظام اداری” دارای سه رکن اصلی است، افزود: تحقق اهداف این نقشه در گرو تعامل دولت، مردم و بخش خصوصی است.

وی با یادآوری اینکه در صورتیکه این سه رکن با هم بوده و هم افزایی داشته باشند می توان به اجرای برنامه های تعیین شده امیدوار بود عنوان کرد: بهره وری بیشتر در فضای رقابتی، ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم، ارتقای اعتماد مردم به دولت با تکیه بر دولت عاری از فساد مبتنی بر حسن عملکرد کارکنان و … از اهداف اجرای این برنامه ها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان با بیان اینکه “نقشه راه اصلاح نظام اداری” در قالب هشت برنامه ابلاغ شده است یادآور شد: دو برنامه از این تعداد به موضوع هوشمندسازی و دولت الکترونیک مرتبط است.

کورانی فر با تاکید بر اینکه اجرای برنامه های پیش بینی شده از الزامات این حوزه است، تصریح کرد: همه دستگاهها و مدیران در راستای تحقق اهداف این نقشه راه که منجر به اصلاح نظام اداری و رفاه مردم می شود با نگاه تعاملی ورود پیدا کرده و به سهم خود ایفای نقش کنند.

تحقق برنامه های “نقشه راه اصلاح نظام اداری” از ملاک های ارزیابی دستگاهها

وی میزان تحقق این برنامه ها را از ملاک های ارزیابی عملکرد دستگاهها و مدیران دانست و گفت: دستگاه هایی که در تحقق این هشت برنامه بالاترین نمره را کسب کنند به طور حتم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان تصریح کرد: در این راستا همه متولیان و دست اندرکاران باید با جدیت در راستای اجرای “نقشه راه اصلاح نظام اداری” و برنامه های آن پیگیری و نظارت داشته باشند.

کورانی فر در پایان سخنان خود با اشاره به صدور مجوز برای ۵۰ دفتر پیشخوان دولت جدید در استان، از مسئولان این دفاتر خواست که با ارائه خدمات مطلوب منشا خدمت به مردم بوده و یک اشتغال حداقلی در سطح استان ایجاد کنند.