- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نامه ای از ” ا ک ف و ا ا ” و سقفی برای خبرنگاران

9da5ba405e428d33ec6f21eff5dda49d_XL-217x300

 

الهام بابایی / میرملاس نیوز : 

نامه ای از ” ا ک ف و ا ا ” و سقفی برای خبرنگاران
یکسال گذشت و اصحاب خبری و خبرنگاران لرستان در این مدت فراز و نشیب های بسیار استان را اطلاع رسانی کردند از زمین لرزه و سیل و خشکسالی گرفته تا عزل و نصب های آرام و پر سر صدا.
از کم و کاستی اعتبارات گفتند و نوشتند و ظرفیت های عظیم لرستان را به رخ کشیدند، از بحران بیکاری و کسب رتبه نخست لرستان در این زمینه گرفته تا دفاع جانانه از حقوق آبی و طرح های سدسازی لرستان .
یکسال گذشت و امروز هم خبرنگاران لرستان دغدغه های سال گذشته را همچنان دارند ومثل همیشه سلاح قلم و دوربین به دست گرفته و سربازانی بی ادعا هستند، فارغ از دغدغه شخصی و گرفتاری های خصوصی.
نمی دانم چرا روز خبرنگار که می شود به جای شادی و فضای دوستی، اضطراب و دلخوری ها فضای رسانه ای لرستان را پر می کند، انگار که تمام نشدنی است این بغض هر ساله، بغضی که یکسال نگه داشته می شود و در روز خبرنگار تحملش طاق می شود.
این روزها که می شود حرف های در گوشی در مورد روز خبرنگار به طور چشمگیری افزایش یافته و همکاران خبرنگاری که تا روزهای قبل همچون یک خانواده در کنار هم بوده اند، به دشمنان دیرین تبدیل می شوند و انگار نه انگار که نان و نمکی با هم خورده اند.
البته ایراد از دوستان خبرنگار نیست چراکه بزرگ خانه به عنوان متولی امور موجب ایجاد حس حسادت در میان فرزندان می شود.
علیرغم اینکه همه می دانیم بزرگمان کیست اما به اختصار نامش را می بریم : ” ا ک ف و ا ا ” .

ا” ا ک ف و ا ا ” این روزها دعوتنامه حضور اصحاب خبر در مراسم بزرگداشتشان را برای آنان ارسال کرده که نکات قابل تاملی در این دو خطر دعوتنامه به چشم می خورد.
اول اینکه نفس کار دعوت و رسمی شدن مراسم به دور ارسال پیامک کار شایسته ای است که لحاظ شده اما چه بهتر می شد اگر “ا ک ف و ا ا” زحمت احصا تعداد خبرنگاران فعال در رسانه های مختلف را به کارشناسان زحمت کش خود می داد.
در این دعوتنامه تعداد محدود سه یا چهار نفر از هر رسانه برای حضور دراین مراسم دعوت شده واین در حالی است که تعداد نیروهای کاری وفعال خبری برخی از این رسانه ها بیش از پنج یا شش نفر است.
البته شنیده می شود قرار است ” ا ک ف و ا ا ” محترم در این مراسم از حدود ۲۶۰ خبرنگار تجلیل کند! که علامت سوال این تعداد خبرنگار در استان به آرمی همیشگی در مراسم روز خبرنگار تبدیل شده است.
آیا بهتر نبود ” ا ک ف و ا ا ” محترم به صورت محترمانه تر و پرهیز از هرگونه تنش زدایی در میان همکاران رسانه ای، با احصا تعداد و ذکر اسامی دعوت شده، دعوتنامه ها را ارسال می کرد؟
نمی دانم باز هم پای نبود بانک جامع اطلاعاتی خبرنگاران در میان است یا قطعی شبکه اینترنت، یا خرابی سامانه سمان و … شاید هم استکبار جهانی!!
نکته دیگر این دعوتنامه الزام به همراه داشتن دعوتنامه برای حضور در مراسم است، حال سوال اینجاست که با توجه به اینکه تعداد افراد دعوت شده هر رسانه بیش از یک نفر و دعوتنامه تنها یک نسخه است ، این دعوتنامه دست کدام یک از خبرنگاران هر رسانه باشد تا مفتخر به حضور در مراسم شود؟
شاید هم” ا ک ف و ا ا ” محترم با توجه به رسم وسیع و متداول و هنرمندانه ” کپی پیست ” در رسانه های استان، این گونه تفکر نموده که برخی اهالی رسانه ای که ید طولانی در اجرای این آیین سنتی مطبوعات دارند، نسبت به فتوکپی گرفتن از نسخه دعوتنامه اقدام کرده و هر کدام با نسخه کپی به مراسم شرفیاب می شوند.
باید گفت سقفی که ” ا ک ف و ا ا ” محترم برای روز خبرنگار در نظر گرفته برای برخی رسانه ها و یا رسانه نماها بسیار بلند و برای برخی رسانه های مظلوم و فعال بسیار کوتاه است.
آیا بهتر نبود اسامی خبرنگاران و رسانه های فعال و همیشه حاضر در صحنه استان، با یک نظر سنجی از روابط عمومی های فعال و مدیران دستگاهها احصا و سپس تجلیل می شد؟
به هر حال امیدواریم فردا در مراسم روز خبرنگار، نه دلی برنجد و نه دستی بلرزد، و دعا می کنیم که بغض یکساله خبرنگاران استان که حاصل بی مهری ها و بی احترامی برخی افراد است فردا ” قورت” داده شود و خدای نکرده …..