- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

من خبرنگار نیستم !

 IMG_8478

 

امین آزادبخت / میرملاس نیوز :

 من خبرنگار نیستم !

 بازهم روز خبرنگار رسید ، با وجود داشتن سابقه ی ۸ ساله در رسانه هایی چون سیمره ، آفتاب لرستان ، کار و کارگر ،روزنامه شرق ، افلاک لرستان، خبرگزاری ایسنا و هم اکنون به طور رسمی با خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) و همچنین مدیریت پرمخاطب ترین سایت خبری استان لرستان به نام میرملاس ، نمیدانم با وجود همه ی اینها می توانم خودم را خبرنگار خطاب قرار دهم یا نه …

 هنوز در این اندیشه سیر می کنم آیا من یک خبرنگار هستم ، اگر این به کارت و کاغذها باشد که می توانم جرات و جسارتش را داشته باشم و اعلام کنم بنابر مدارک و مستندات موجود من یک خبرنگارم اما آیا اصول حرفه ای یک خبرنگار و ژورنال را رعایت کرده ام ؟ اصلاً آیا توانسته ام صدای مردم باشم؟ …..

 چطور می توانم خودم را خبرنگار بدانم در حالی که اکنون با گذر چندین سال هنوز نتوانسته ام جوابی برای محرومیت های شهر و دیارم پیدا کنم .

آیا دانستن اینکه چرا بعد از گذشت بیش از۱۴ سال از شروع پروژه ی چهار خطه کردن جاده ی شهرم به مرکز استان در حالی که هر روز خانواده های کوهدشتی با از دست دادن جوانانشان در مسیر این جاده  داغدار می شوند هنوز به سرانجام نرسیده است ،چرا بیمارستان شهرم هنوز امکانات یک بیمارستان مجهز را ندارد که دیگر شاهد مرگ همشهری هایمان در مسیر اعزام آنها به بیمارستان ها ی مرکز استان و شهرهای دیگر نباشیم ، چرا کسی نباید پاسخگوی وضعیت ظاهری و بهداشتی شهرم باشد که باعث سرافکندگی همه ی ما در برابر مهمان هایمان از دیگر شهر ها شده است ،   آیا حق ندارم سئوال بگیرم از آنهایی که هر روز برای جلب رای مردم،  “کوهدشتی آباد و آرمانی ” را در ذهن ما ترسیم می کنند و آخر سر بعد از کسب آراء لازم ما را به خیر شما را به سلامت….

 چطور می توانم خودم را خبرنگار خطاب کنم در حالی که هنوز نتوانسته ام به جواب سئوالم در پیگیری عدم اجرای مصوبات دولت قبلی برسم؟ مصوباتی که دولت  احمدی نژاد با تاکیدات فراوان حتی زمان بهره برداریش را نیر مشخص کرده بود ، چطور می توانم خودم را در جرگه ی خبرنگاران قرار دهم و پز بدهم که من هم خبرنگارم و روزم را باید گرامی بدارند در حالی که هنوز نتوانسته ام چرایی عدم اجرای مصوبه ی دولت سابق را در خصوص ؛ بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ، کارخانه ی خودروسازی، پتروشیمی و راه آهن و… که خواسته ی بحق و سالیان سال مردم ماست پیدا کنم…مردمانی که برای رزق و روزیشان روز و شب یا به شغل های کاذب روی آورده اند یا راهی میدان های کارگری کلان شهرها که یادآور حادثه تلخ سعادت آباد برای ماست می شوند.  علت عدم اجرای مصوبه ی دولت چیست؟ به عنوان یک خبرنگار این سئوال را باید از چه کسی بپرسم؟ آیا پرسیدن این سئوالات تضعیف دولت است؟ فکر نکنم اینگونه باشد ، دولت مصوبه می کند ، آیا مسئولان شهر ما  چرایی عدم اجرای این مصوبات را تا چه مرحله ای پیگیری کرده اند و آیا تاکنون در جمع مردم ، همان مردمی که روزی برای جلب رای آنان حنجره ی خود را فدا کرده بود ، در خصوص عدم اجرای این مصوبات لب به سخن گشوده اند ؟

 من یک خبرنگارم ،خبرنگاری که تاکنون به این نتیجه نرسیده ام چرا درصد بیکاری شهرم هر روز اضافه می شود و از درصد آمار کشوری هم سبقت گرفته است ، داستان چیست ؟ جریان چیست؟ من باید جواب این سئوالهایم را از کی و کجا پیگیری کنم؟

 چطور می توانم خودم را خبرنگار قرار دهم در حالی که هنوز مردمان شهرم باید برای ابتدایی ترین کارهایشان به مرکز استان مراجعه کنند و در جاده ای که سالیان سال است قرار است بزرگراه ساخته شودو هنوز اندر خم پیچ اول است جانشان را از دست دهند ، چطور می توانم خودم را خبرنگار قرار دهم در حالی که هنوز کشاورزان دیارم باید در سالهای خشکسالی در حسرت جاری شدن آب سدهای وعده داده شده بمانند…

 چطور می توانم خودم را خبرنگار خطاب قرار دهم در حالی که هنوز که نتوانسته ام به سئوالات اصولی و حیاتی مردمان این دیار دسترسی پیدا کنم و جوابی داشته باشم تا به عنوان یک خبرنگار در اختیار مردم قرار دهم؟

 تاکید می کنم من یک خبرنگار نیستم ، چطور می توانم خودم را خبرنگار خطاب قرار دهم در حالی که هنوز به جواب این سئوالم نرسیده ام که چه شده است که با گذشت سالها هنوز مردم بعضی از روستاهای شهرستان از جاده های آسفاته و همچنین از نعمت آب شرب مناسب محروم هستند.

اگر خبرنگار بودم متوجه میشدم چرا چند نفر که خود را نماینده ی مردم میخوانند بر خلاف خواسته های این مردم پافشاری می کنند و شهرداری که اکثریت مردم از عملکردش راضی هستند برکنار می کنند.

 من یک خبرنگار نیستم اگر خبرنگار بودم به جواب سئوالاتی که هر روز ذهن مردم این دیار رنج دیده و مظلوم را به خود مشغول کرده می رسیدم .

 دلیل اصلی اینکه خودم را یک خبرنگار نمیدانم شاید به بار نرسیدن زحماتم و نرسیدن به چرا هایی باشد که در این سالها پیگیرش بودم ولی پاسخی از مسئولان نصیبم نشد …

   این روز برای من روز غریبی است ، به عنوان یک مخاطب روز خبرنگار را به همه ی اصحاب رسانه ی استان که بدون هیچ چشمداشتی و تنها با عشق ، علاقه و ایثار اطلاع رسانی می کنند و جریان خبررسانی را هرگز فراموش نکرده اند، تبریک می گویم .