- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ضرورت ساماندهی وبلاگها و سایت های کوهدشت

98765

 

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، غلامرضا حمزه پور در جمع اصحاب رسانه کوهدشت با تبریک ۱۷مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، گفت: خبرنگار کسی است که با حداقل امکانات کار پرمشقت و عظیمی را انجام می دهد.

فرماندار کوهدشت افزود: صداقت، انتشار اخبار درست و بدون تحریف، انعکاس و تحلیل مسائل و مشکلات جامعه از ویژگی های ارزشمند یک خبرنگار است.

حمزه پور اظهار داشت: خبرنگاران عناصری بسیار قوی در نگاه داشتن یک جامعه پویا هستند و اگر آن ها نباشند مزیت ها و منابع و موقعیت های یک جامعه نمی تواند منتقل شود تا مردم دیگر نقاط جهان نسبت به ما شناخت پیدا کنند.

وی بیان داشت: تنها خبرنگاران هستند که می توانند مصائب و مشکلات جدی یک منطقه را منعکس کنند.

فرماندار کوهدشت ادامه داد: گاه پیش آمده که یک خبر منعکس شده و باعث شده کارشناسانی از مرکز استان و حتی کشور برای تحقیق میدانی به کوهدشت بیایند تا به رفع مشکل بپردازند.

حمزه پور با بیان اینکه مسئولان شایسته است از اصحاب رسانه حمایت کنند و مردم هم باید قدر آنها را بدانند، تصریح کرد: کوهدشت مشکلات بسیاری چون بیکاری، کم آبی و …دارد و نقش خبرنگاران در انعکاس این مشکلات بسیار مفید و مهم است اما باید این مشکلات چنان گزارش شوند که باعث ایجاد جو و تنش نشود.

وی با اشاره به این که خبر باید با واقعیت و درست منتشر شود، بیان داشت: خبرنگاران باید چنان باشند که اعتماد مردم و مسئولان را جلب کنند و این با انعکاس واقعی و بدون تحریف اخبار ممکن است.

فرماندار کوهدشت گفت: مسئولان از خبرنگاران انتظار دارند در صورت وجود نواقص و مشکلات، ابتدا با حضور در دفتر آن ها به حل و رفع نواقص بپردازند بعد از طریق رسانه ها منعکس شود.

وی اظهار داشت: خبرنگاران باید باعث حرکت مسئولان شوند و درصدد ملتهب کردن جامعه نباشند.

وبلاگ ها و سایت های کوهدشت ساماندهی شوند

فرمانده انتظامی کوهدشت گفت: وبلاگ ها و سایت های کوهدشت باید ساماندهی شوند و تحت نظارت یک مرجع نظارتی قرارگیرند.

سرهنگ محمد صادق رستمی نیز در جلسه تقدیر از خبرنگاران کوهدشت ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، با بیان این که خبرنگاری از مشاغل حساس و پراسترس است، گفت: کار خبرنگاری جزء مشاغل پرخطر و خطیر شناسایی شده است.

وی ادامه داد: خبرنگار کسی است که باعث روشن سازی افکار عمومی می شود و دنیا خبرنگار را به عنوان کسی که رسالت روشن سازی و آگاهی بخشی دارد می شناسد.

وی گفت: یک خبر هم می تواند فضای امنیت در جامعه را افزایش دهد و همان خبر می تواند طوری پرداخت شود که شهری را به تنش و ناامنی بکشاند.

سرهنگ رستمی ادامه داد: اصحاب رسانه باید طوری فعالیت کنند که احساس امنیت بر ناامنی غلبه پیدا کند و این وظیفه سنگین آن هاست که اقداماتی انجام دهند که در پیشگیری از ناامنی نقش داشته باشد.

وی با اشاره به وجود وبلاگ ها و سایت های گوناگون در کوهدشت، اظهارداشت: در حال حاضر بار اطلاع رسانی، بیشتر به عهده فضای مجازی است و نظارت برکار سایت ها بسیار مهم است.

سرهنگ رستمی افزود: یک مرجع باید تشکیل شود تا بر کار وبلاگ ها و سایت های کوهدشت نظارت دقیق و جدی داشته باشد.

فرمانده انتظامی کوهدشت اظهار داشت: یک وبلاگ به راحتی و تنها در زمان چند دقیقه ساخته می شود و اگر نظارتی بر فعالیت آن وجود نداشته باشد می تواند به راحتی مشکل آفرین باشد.

وی افزود: با بررسی های انجام شده ۹۸ وبلاگ خبری فعال و غیرفعال در کوهدشت ساخته شده است و بعضا اخباری که منتشر می کنند موثق نیست.

سرهنگ رستمی یادآور شد: هرخبری که در سایت ها و وبلاگ ها منتشر می شود مسئولیت حقوقی دارد آن وقت است که مدیران فضاهای مجازی باید پاسخ گو باشند.

فرمانده انتظامی کوهدشت با اشاره به وجود برخی کامنت های غیراخلاقی و مخرب در برخی سایت های کوهدشت، تصریح کرد: مدیران سایت ها باید کامنت ها را به دقت بررسی کنند چرا که یک کامنت می تواند یک مسئول را مورد هجمه قرار دهد و باعث تخریب وی شود.

وی اظهار داشت: وبلاگ ها و سایت های کوهدشت باید ساماندهی شوند و یک مرجع قانونی باید بر کار آن ها به دقت نظارت کند.

وی افزود: خبرنگار باید کارت خبرنگاری داشته باشد و از مهارت کافی در کار خبرنگاری و تنظیم خبر برخوردار باشد.

سرهنگ رستمی با بیان این که امانت داری از ویژگی های بارز و پسندیده اصحاب رسانه است، یادآورشد: خبرنگاران باید امانت دارانی امین برای شهر و کشور باشند.