- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده ی شورای شهر و دلایل استیضاح شهردار کوهدشت

5445

 

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از حکمت ؛ علی نجات نورعلی از اعضای شورای شهر کوهدشت دیشب پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع کوهدشت پاسخگوی سوالات مردم  در مورد استیضاح شهردار شدند.

حجت الاسلام سبحانی امام جماعت مسجد جامع قبل از اظهارات علی نجات نورعلی نماینده ی اعضای شورای شورای شهر گفت :  انسان بهتر است احساس کند که تحت نظارت است تا بهتر عمل کند. مسؤولین احساس کنند که از سوی مردم تحت نظارتند. اعضای شوراش شهر تشریف آوردند که به سؤالات شما پاسخ بدهند.

اظهارات علی نجات نورعلی( از اعضای شورای شهر) در مورد استیضاح شهردار  :

۱-   دانستن حق مردم است.من آقای کرمی را به شورای شهر معرفی کردم .  ایشان از جانبازان سرافراز و خانواده شهید است و اگر معمم بود حاضر بودم پشت سرش هم نماز بخوانم. اعتراف می کنم انصافاٌ انسانی است توانمند. فلسفه انتخاب ایشان توانمندی بود اما باید به ما پاسخگو می بود. می فرمودند: شما کار خودتان را انجام دهید ما هم کار خودمان.

۲-   در بدو کار گفتیم : کوهدشت سیاسی است. در همان آغاز کار متوجه اشکالات در کار شدیم. کلکلم راع و کلکم مسؤول ، یعنی باید به مردم پاسخگو باشیم. می گفتم چنین نیروهایی در شهرداری درسته که وظیفه شورا نیست اما باید بر اساس تعهد و تخصص ها عمل کند. شاید بر اساس تعهد بوده اما تخصص نه!

۳-      حدود ۶ ماه ارباب رجوع سرگردان می شدند. موازی کاری انجام می شد. کار شهرداری فقط جمع آوری زباله نیست. آیا شما شاهد ایجاد المانهایی در شهر بوده اید؟ ( اعتراض حضار) .

۴-      اعتبارات عمرانی ۲ میلیارد و … . ۸۰۰ میلیون آسفالت انجام شد. قرار شده و اولویت بندی شهرداری را شورا انجام دهد نه شهردار. و از طرف خودشان بدون اولویت آسفالت کرده اند.  از جمله این که مسیر باغچه بان را اسفالت نکرد. خیابانهای شهید داراب کوشکی و اطراف مسجد صاحب الزمان که تحت سیطره ۲ نفر از اعضای شورای شهر بود غرب کوهدشت  رفت. را آسفالت کردند تا قیمت زمینهای آنان بالا ببرد.

۵-      شهردار موظف است بر اساس قانون جوابگوی مصوبات شورای شهر باشد. ۲۵۰ تا ۳۰۰ مصوبه داشته ایم.  و تعداد زیادی از این مصوبات را انجام نداد.آرم کردن ماشینهای رداری را انجام نداده. ایشان پیمانکاری ها را به افرادی از الشتر و خرم آباد می داد و از کوهدشتی ها استفاده نمی کرد.چرا در کمتر از ۲۴ ساعت ۶۰ میلیون تومان را به مهندس و پیمانکار خرم آبادی می داد.

۶-      برخی برای استیضاح به جای آب نفت ریختند.

۷-      سه بار کوچه روبه روی شهرداری را آسفالت کرده و شکسته .

۸-      در جلسه استیضاح ۵۰ درصد شفاعت کاملا مرئی وشفاف و ۵۰ درصد نامرئی. جلسه باعدالت برگزار شد. از روی هوا و هوس شخصی نبود. قر ار نیست اگر شورای شهر تصمیمی گرفت که بر مذاق عده ای چند نفر بازاری یا سیاسی یا فرهنگی خوش نیامد … نگران نباشید معامله ای صورت نگرفته است.