تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

سرنوشت نامعلوم پتروشیمی کوهدشت پس از گذشت یک سال

  • کد خبر : 54379
  • 20 مرداد 1393 - 0:07

  به گزارش میرملاس به نقل فارس ، پتروشیمی کوهدشت استان لرستان که کلنگ احداث آن هفدهم مرداد ماه سال گذشته به زمین خورد پس از گذشت یک سال هنوز به مرحله‌ عملیات اجرایی نرسیده است.  قرار شده این مجتمع در حد فاصل بین روستای خوشناموند و قرعلیوند در زمینی به مساحت ۱۰۷ هکتار احداث شود.  فرماندار کوهدشت در این […]

 

به گزارش میرملاس به نقل فارس ، پتروشیمی کوهدشت استان لرستان که کلنگ احداث آن هفدهم مرداد ماه سال گذشته به زمین خورد پس از گذشت یک سال هنوز به مرحله‌ عملیات اجرایی نرسیده است. 

قرار شده این مجتمع در حد فاصل بین روستای خوشناموند و قرعلیوند در زمینی به مساحت ۱۰۷ هکتار احداث شود.

 فرماندار کوهدشت در این خصوص به خبرنگار فارس در خرم‎آباد گفت: با توجه به اینکه راه‎اندازی پتروشیمی در شهرستان کوهدشت می‎تواند در ایجاد اشتغال و توسعه استان و به طبع شهرستان کوهدشت تاثیر زیادی داشته باشد، بنابراین برای ایجاد پتروشیمی در این شهرستان تلاش‎های زیادی صورت گرفته است که زمین مشخص شده و موارد آن مورد موافقت قرار نگرفت و مجبور شده‎ایم، زمین احداث این پتروشیمی در شهرستان کوهدشت را تغییر دهیم.

غلامرضا حمزه‎پور ادامه داد: در حال حاضر یک زمین با مالکیت شهرک‎های صنعتی به این منظور مشخص و قیمت‌گذاری شده است.

این مسئول یادآور شد: قیمت مشخص شده زمین جدید نیز به تهران گفته شده است و تهران نیز با آن موافقت لازم را کرده اما متاسفانه مسئولانی که باید پیگیر این پروژه باشند، به کندی عمل می‎کنند و تا کنون اقدام خاصی انجام نداده‎اند.

وی بیان داشت: ما به دنبال این هستیم که عملیات اجرایی این پروژه در شهرستان کوهدشت و زمین جدید هر چه سریع‎تر آغاز شود و در این راستا تمام تلاش خود را به کار می‎گیریم.

فرماندار کوهدشت اظهار داشت: در این خصوص جلسه‎ای با استاندار لرستان برگزار کرده‎ایم و مصوب شده است که پس از ۱۵ فروردین امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود، این در حالی است که تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است و در این خصوص تلاش چندانی از مسئولان مربوط دیده نمی‎شود.

حمزه‎پور خاطرنشان کرد: پتروشیمی اراک و بانک ملی باید پاسخگوی این تاخیر و کندی روند کار باشند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش‎بینی شده است، عملیات اجرایی این پتروشیمی در شهرستان کوهدشت چهار سال طول می‎کشد، بنابراین در این زمان بیش از دو هزار نفر مشغول به کار می‎شوند.

فرماندار کوهدشت متذکر شد: اگر این پروژه به بهره‎برداری برسد، برای بیش از ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‎شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=54379

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 16در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۶
  1. جناب ملکشاهی؛ نماینده محترم از اعضای هیئت مدیره است؛ …
    به یاد دارم سال قبل جناب ملکشاهی فرموده بودند که “خودم ضمانت اجرایی این پتروشیمی هستم”؛ احتمالا منظورشان ضمانت گرفتن مزایا و حقوق از هیئت مدیره بوده است.
    سپاس از میرملاس عزیز که چند صباحی است بیشتر به “درد دل” مردم گوش فرا می دهد…

  2. نماینده بنده خدا کاش فرصت جابجایی ها را داشته باشد

  3. با سلام .اگر قرار است ۵۰۰ نفر مشغول شود.نیاد بهتر است .

  4. باتشکرازسایت میرملاس امیدواریم هم سدگاوشماروهم پتروشیمی وخودروسازی کوهدشت که مطالبات به حق مردم وجوانان عزیزوزحمتکش کوهدشت است پیگیری وبه سرانجام برسد.

  5. سلام علیکم

  6. میرملاس اشارات دارد ما باید این اشارات را درک کنیم…

  7. باسلام وآرزوی توفیق روز افزون برای کلیه خدمتگذاران به مردم: دوستان مشگل اصلی اجرانشدن طرح های این شهر یک چیز است وآن چیزی نیست جز عدم شناخت واقعیت اگر ما عامه مردم کوهدشت واقعیات رابشناسیم دیگر منتظر به سرانجام رسیدن نویدهایی بی پایه واساس نخواهیم ماند(وسلام)

  8. از همه ی مسئولین و نماینده محترم شهرستان کوهدشت خاضعانه می خوام که این کار را پی گیری نکنند اگر قرار بشه یک روزی این کار صورت بگیره باور کنید با فاجعه محیط زیست مواجه خواهیم شد تمام دلخوشی ما کوهدشتی ها به این آب و هوایی نسبتاً پاکشه و یقین دارم با آوردن پتروشیمی به کوهدشت هرگز معظل بیکاری این شهر حل نخواهد شد. پس لطفا جهت رفع بیکاری بفکر یک اقدام اساس دیگر باشید. فدای همه ی همشهریان باغیرت و طبیعت دوست

  9. با جرات و شهامت اعلام میدارم که تلاشها بیخود است این پروژه هیچگاه در کوهدشت اجرایی نخواهد شد چون بنده یقین دارم اگر آقای حیدری در سمت مدیر عاملی بانک ملی میماند این پروژه اجرایی میشد ولی اکنون مدیرعامل فعلی بانک ملی و اعضاء هیئت مدیره با هزینه کردن برای پتروشیمی کوهدشت مخالفند
    فقط اگر زمان آقای حیدری به سرعت صدمیلیونی هزینه شروع پروژه میشد اکنون مدیر عامل فعلی وهیئت مدیره نمی توانستند مخالفتی داشته باشند وکار را نیمه تمام رها کنند ولی چون هزینه ای نشده و دلسوزی با نفوذ در راس وجود ندارد قطعا باید منتظر انجام پروژه نباشیم مگرمعجزه ای رخ دهد .

  10. دوستان عزیز یاد صحبت قشنگی از حاج آقا شاهرخی قبادی افتادم که گفت خداراشاکرم که مصوباتی را گرفته وپیگیری کرده ام که اگرنماینده های اینده بخواهند مطالبه ای را داشته باشند ازصفرشروع نکنند درهرحال خداوند حفظشان کند به رسم معرفت خوب است که یادی هم از ایشان بکنیم تا ایندگان ونمایندگان بدانند که مردم می دانند چه کسی کارکرده وچه کسی کارنکرده است .

  11. حکایت های مدیریتی
    گزینش مدیریت

    یک تصمیم، برای تغییر یک سرنوشت کافی است!

    آلفرد نوبل از جمله افراد معدودی بود که این شانس را داشت تا قبل از مردن، آگهی وفاتش را بخواند! زمانی که برادرش لودویگ فوت شد، روزنامه‌ها اشتباهاً فکر کردند که نوبل معروف (مخترع دینامیت) مرده است.

    آلفرد وقتی صبح روزنامه ها را می‌خواند با دیدن تیتر صفحه اول، میخکوب شد:آلفرد نوبل، دلال مرگ و مخترع مر‌گ آورترین سلاح بشری مرد!
    آلفرد، خیلی ناراحت شد. با خود فکر کرد: آیا خوب است که من را پس از مرگ این گونه بشناسند؟
    سریع وصیت نامه‌اش را آورد. جمله‌های بسیاری را خط زد و اصلاح کرد. پیشنهاد کرد ثروتش صرف جایزه‌ای برای صلح و پیشرفت‌های صلح آمیز شود. امروزه نوبل را نه به نام دینامیت، بلکه به نام مبدع جایزه صلح نوبل، جایزه‌های فیزیک و شیمی نوبل و … می‌شناسیم. او امروز، هویت دیگری دارد.

    پس نماینده محترم شهرستان های (کوهدشت و رومشگان) با توجه به وقت قلیلی که در دوره ۴ساله جاری، جایگاه وکالت مردم در مجلس شورای اسلامی دارند میبایست در اولین فرصت و بدون فوت وقت اصلاحاتی در مدیریت و عملکرد خود بنماید تا انشالله در گزینش بعدی(دور بعدی مجلس) قضاوت های شایسته ای وآنچه درخور آنست بدرستی از عملکرد او شود چون مطمئنا مردم کوهدشت و رومشگان قضاوتگران شایسته ای در سرنوشت خود خواهند بود
    انشالله

  12. بنده با نظر اقای سعید گراوند کلسرخی در مورد پتروشیمی کوهدشت موافقم و در تکمیل فرمایشات ایشان باید یاداور شد که انجام این امرضمانت مدیریتی میخواهد چرا که این کار عظیم احتیاج به حمایتی عظیم دارد

  13. سلام نماینده اسیاب را رها کرده و دستاس را سفت چسبیده ایت .الان هم فکرش بر روی الحاق حوزه رومشگان به پلدختره .میدونه حتی مدیر خوبی هم برا این مردم انتخاب نکرد پتروشیمی پیش کش.

  14. سلام همشهری های کوهدشتی ورومشگانی ……. ای کاش به دور از بدبینی و واقع بینانه به شرایط کشور بنگریم با تمام وجود معضلات بیکاری وفقر نماینده محترم تمام سعی وتلاش خود را نموده ولی با توجه به خزانه خالی و تحریم ظالمانه باز به نسبت شهرها و استانهای همجوار موفقتر بوده اند صبور باشید و تحمل کنید برنامه های خوبی دارند

  15. در صد قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای امروز کشورمان( فقر – بیکاری _ حذف نخبگان از دایره مدیریت اجرایی کشور واستان_ سیاسی شدن هرچه بیشتر فضای کشور واستان – بی توجهی به قوانین- ضعف در وضع قوانیین و…….) وعدم توسعه کشور واستان به عملکرد بسیار ضعیف نمایندگان در طول انقلاب بر میگردد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.