- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سرنوشت نامعلوم پتروشیمی کوهدشت پس از گذشت یک سال

 

به گزارش میرملاس به نقل فارس ، پتروشیمی کوهدشت استان لرستان که کلنگ احداث آن هفدهم مرداد ماه سال گذشته به زمین خورد پس از گذشت یک سال هنوز به مرحله‌ عملیات اجرایی نرسیده است. 

قرار شده این مجتمع در حد فاصل بین روستای خوشناموند و قرعلیوند در زمینی به مساحت ۱۰۷ هکتار احداث شود.

 فرماندار کوهدشت در این خصوص به خبرنگار فارس در خرم‎آباد گفت: با توجه به اینکه راه‎اندازی پتروشیمی در شهرستان کوهدشت می‎تواند در ایجاد اشتغال و توسعه استان و به طبع شهرستان کوهدشت تاثیر زیادی داشته باشد، بنابراین برای ایجاد پتروشیمی در این شهرستان تلاش‎های زیادی صورت گرفته است که زمین مشخص شده و موارد آن مورد موافقت قرار نگرفت و مجبور شده‎ایم، زمین احداث این پتروشیمی در شهرستان کوهدشت را تغییر دهیم.

غلامرضا حمزه‎پور ادامه داد: در حال حاضر یک زمین با مالکیت شهرک‎های صنعتی به این منظور مشخص و قیمت‌گذاری شده است.

این مسئول یادآور شد: قیمت مشخص شده زمین جدید نیز به تهران گفته شده است و تهران نیز با آن موافقت لازم را کرده اما متاسفانه مسئولانی که باید پیگیر این پروژه باشند، به کندی عمل می‎کنند و تا کنون اقدام خاصی انجام نداده‎اند.

وی بیان داشت: ما به دنبال این هستیم که عملیات اجرایی این پروژه در شهرستان کوهدشت و زمین جدید هر چه سریع‎تر آغاز شود و در این راستا تمام تلاش خود را به کار می‎گیریم.

فرماندار کوهدشت اظهار داشت: در این خصوص جلسه‎ای با استاندار لرستان برگزار کرده‎ایم و مصوب شده است که پس از ۱۵ فروردین امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود، این در حالی است که تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است و در این خصوص تلاش چندانی از مسئولان مربوط دیده نمی‎شود.

حمزه‎پور خاطرنشان کرد: پتروشیمی اراک و بانک ملی باید پاسخگوی این تاخیر و کندی روند کار باشند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش‎بینی شده است، عملیات اجرایی این پتروشیمی در شهرستان کوهدشت چهار سال طول می‎کشد، بنابراین در این زمان بیش از دو هزار نفر مشغول به کار می‎شوند.

فرماندار کوهدشت متذکر شد: اگر این پروژه به بهره‎برداری برسد، برای بیش از ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‎شود.