تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

چه کسی طالب را دوپینگی کرد؟!

  • کد خبر : 54388
  • 20 مرداد 1393 - 11:42

  مهران مریدی/میرملاس نیوز : دوپینگ پدیده‎ای زشت که بین ورزشکارها رواج پیدا کرده و در ماه‎های اخیر نیز دوپینگ چند ورزشکار مطرح ایرانی مثبت اعلام شده که ندانستن اطلاعات در مورد مواد نیروزا یکی از مهمترین عوامل این پدیده است. طالب نعمت‎پور یک از این ورزشکاران است که دوپینگش در حالی مثبت اعلام شده که […]

IMG_7052

 

مهران مریدی/میرملاس نیوز : دوپینگ پدیده‎ای زشت که بین ورزشکارها رواج پیدا کرده و در ماه‎های اخیر نیز دوپینگ چند ورزشکار مطرح ایرانی مثبت اعلام شده که ندانستن اطلاعات در مورد مواد نیروزا یکی از مهمترین عوامل این پدیده است.

طالب نعمت‎پور یک از این ورزشکاران است که دوپینگش در حالی مثبت اعلام شده که شنیده می‎شود، یکی از هم تیمی‎هایش ماده ممنوعه آنابولیک استروئید ترندبلون را به وی داده است.

حمید سوریان درباره دوپینگ هم‎تیمی‎اش گفت: طالب نیازی به دوپینگ ندارد و توانمندی‎اش را در کشتی به همه ثابت کرده و از آنجا که من سال‎های سال با او هستم، به لحاظ اخلاقی الگو است و در این مدت چیزهای زیادی از وی یاد گرفته‎ام و می‎دانم که دنبال مواد نیروزا نمی‎رود.

وی که در برنامه تلویزیونی “جام افلاک” تولید سیمای مرکز لرستان صحبت می‎کرد، ادامه داد: متأسفانه اتفاقی که سهوی برای طالب رخ داده، زوایای مختلفی دارد که خیلی ناگوار است! یکی از هم‎تیمی‎ها که امیدوارم عمدی در کارش نباشد، داروی غیرمجاز را به طالب می‎دهد و او که نمی‎دانسته غیرمجاز است، استفاده می‎کند و این اتفاق رخ می‎دهد.

سوریان با اشاره به اینکه فدراسیون کشتی تا حدودی پیگیر این موضوع است، تأکید کرد: باید شخصی که مسبب این کار بوده نیز جریمه شود و اگر مجازاتی است بین نعمت‎پور و آن کشتی‎گیر تقسیم شود. من وقتی راجع به این اتفاق صحبت می‎کنم در جریان کامل آن هستم و می‎دانم عمدی در کار طالب نبوده است.

دارنده پنج مدال طلای کشتی فرنگی جهان با بیان اینکه امیدوارم شخصی که مسبب این کار است، تقصیر خودش را بپذیرد، افزود: حیف است طالب محروم شود و المپیک ریودوژانیرو را از دست بدهد. اگر قرار است مدالی در وزن ۸۴ کیلوگرم در المپیک کسب کنیم، طالب می‎تواند دارنده این نشان شود. امیدوارم با پیگیری فدراسیون محرومیت او کاهش پیدا کند و قبل از شروع المپیک بعدی بار دیگر به تشک برگردد که در این صورت من قول می‎دهم با توجه به توانمندی‎هایی که دارد می‎تواند بازهم برای کشورمان افتخارآفرینی کند.

وی اضافه کرد: طالب در رقابت‎های مهم‎تری شرکت و افتخار کسب کرده که به مراتب از جام جهانی اهمیت بیشتری دارند و اگر می‎خواست دوپینگ کند در آن پیکارها دست به این کار می‎زد نه رقابت‎های جام جهانی که از اهمیت کمتری نسبت به رقابت‎های قهرمانی جهان، بازی‎های آسیایی و قهرمانی آسیا دارد.

بزرگان کشتی می‎گویند مواظب آبی هم که می‎خورم، باشم

سوریان درباره اینکه چرا مواد نیروزا به راحتی در اختیار کشتی‎گیران قرار می‎گیرد، گفت: به نظر من وظیفه اصلی فدراسیون کشتی است که فضای امن و آرامی را برای کشتی‎گیران فراهم کند. طالب همیشه اخلاق‎مدار بوده و این پهلوان همیشه مورد تأیید سرمربی و مربی‎ها بوده و از زمانی که این اتفاق رخ داده خیلی از اساتید و بزرگان کشتی کشور با من تماس می‎گیرند و می‎گویند مراقب خودت باش و حتی مواظب آبی که می‎خورم نیز باشم. متأسفانه این روزها شرایط خوب نیست و امیدوارم فدراسیون پیگیری کند تا فضای امنی برای کشتی‎گیرها در خانه کشتی فراهم شود.

این قهرمان المپیک بیان کرد: امکان داشت این اتفاق برای من یا سایر کشتی‎گیرها رقم بخورد. اگر دارویی که هم‎تیمی به طالب داده بود به هر کدام از ما می‎داد، دوپینگی می‎شدیم. جام جهانی در تهران بود و اسامی کسانی که مورد آزمایش تست دوپینگ قرار می‎گرفتند را فدراسیون ایران اعلام می‎کرد و اگر طالب می‎دانست که دوپینگ کرده، صحبت می‎کرد و اجازه نمی‎داد مسوولان فدراسیون نامش را برای تست دوپینگ بدهند اما چون یک ذره هم شک نداشت که مواد نیروزا مصرف کرده، خیلی راحت تست داد.

وی با بیان اینکه امیدوارم این امر کارشناسی و زوایای مختلف آن مشخص شود، اظهار کرد: باید نگاه بهتری به این موضوع شود و فدراسیون در اولین اقدام آن فرد را به کمیته انضباطی دعوت کند. امثال نعمت‎پور سرمایه ورزش کشور هستند و نزدیک به یک دهه است که برای ایران افتخار کسب کرده است. در چهار جام جهانی طالب سبب قهرمانی کشورمان شده و مقام‎های زیادی به‎دست آورده و به پاس خدماتی که به ورزش مملکت کرده فدراسیون باید حمایت کند تا جریمه‎اش کمتر شود.

نعمت‎پور قربانی شده است

در این باره غلام‎رضا محمدی نیز گفت: الان باید مردم و مسوولان حمایت خودشان را از نعمت‎پور نشان دهند. خواهش می‎کنم که طالب را به سادگی از دست ندهیم. ما باید امثال او را حفظ کنیم و قول می‎دهم طالبِ پهلوان دوباره برگردد و برای کشور افتخارآفرینی کند.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: نعمت‎پور یک اشتباه از روی سادگی و صداقت مرتکب شده و مراقب خودش نبوده است. او اگر دوپینگ می‎کرد در جام جهانی که زیاد مهم نبود کشتی نمی‎گرفت و حتی می‎توانست تست ندهد.

وی با بیان اینکه طالب قربانی شده است، یادآور شد: او در فینال بوداپست مجارستان برای اینکه کشتی را واگذار کند، پیشنهاد ۱۰۰ هزار دلاری آذربایجانی‎ها را رد کرد و نشان داد که پهلوانی از ایران زمین است و پرچم کشورمان را بالا برد و دل میلیون‎ها ایرانی را شاد کرد. کسی که این‎قدر توانایی دارد نیازی به مواد نیروز ندارد.

محمدی خاطرنشان کرد: نعمت‎پور در جام جهانی، قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا و بازی‎های آسیایی موفق بوده و در همه این رقابت‎ها تست داده است. ما هم پدیده زشت دوپینگ را رد می‎کنیم اما الان از حق دفاع می‎کنیم و از کسی که قربانی شده است. نمی‎خواهیم اسم کسی را بیاوریم اما فدراسیون باید پیگیر این موضوع شود.

این مربی لرستانی ابراز امیدواری کرد با تلاش‎های فدراسیون کشتی و با علم به اینکه استفاده از مواد نیروزا سهوی بوده، محرومیت نعمت‎پور از دو به یک سال کاهش یابد و بار دیگر این قهرمان جهان را روی تشک ببینیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=54388

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 33در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۳
  1. با سلام به همه.

    قطعا اقای نعمت پور یک اسطوره است ولی نمیدانم چرا تو فینال انقد بی انگیزه کشتی گرفت و همش به ساعت

    نگاه میکرد و منتظر زنگ پایان بود .این اتفاق باعث تاسف همگان شد در جایی که همه اظهار میکردن که طالب ،طالب

    همیشگی نبود

  2. امیدواریم طالب عزیز زودتر به میادین کشتی بازگردد

  3. طالب قهرمان را تنها رها نکنید اون فقط یه قربانیست همیین

    • از کی تا حالا کسی که از مواد نیروزا استفاده میکه و حقوق دیگران رو نادیده می گیره و باعث می شه جوانی که واقعا قویه نتونه بحق در اردوی تیم ملی باشه قهرمانه

  4. طالب افتخار ورزش لرستانه شک نکنید. اودارنده تنها طلای جهان استان لرستانه اینا چیزی از ارزشای این دلاور کم نمیکنه

  5. این وصله ها به طالب نمی چسبد.

  6. سلام طالب همیشه یک پهلوان لر بوده و هست و امیدواریم او را در المپیک ببینیم

  7. امیدواریم طالب بتونه به المپیک برسه.
    تو این اوضاع که باید با کراهت اسم شهرمونو ببریم وجود قهرمانانی مانند طالب ی سکوی پرتاب محسوب میشه برای کوهدشت/

  8. طالب نعمت پور هیشه قهرمان بوده وهست انشائ
    الله دوباره شاهد قهرمانی وی درجهان باشیم

  9. سلام امیدوارم طالب بدونه ما همگی همراهش هستیم، طالب جان دوست داریم

  10. بی شک طالب به المپیک میرسه انشاالا مقصر هم رسوا میشه

  11. این هم از سادگی ما لکها در خیلی موارد بهمان سم هم بدهند تو رودربایسی قرار میگیریم و قدرت نه گفتن نداریم و میگیم حیف است (دس ای پیا رد کم )راحت میخوریم باور کنید همین بوده وسلام

  12. طالب مایه سرافرازی ایران بزرگ هست مایه افتخار و جوشش خون هم استانی های عزیز است ، طالب جان مدالهای رنگارنگ تو هیچگاه با این اشتباهات غیر عمدی لکه دار و کمرنگ نمی شوند . تو همیشه قهرمان بوده و قهرمان می مانی و پهلوانیت هیچگاه با ابراز نظر بعضی ها کم فروغ نمی شود ، مثل همیشه قوی و استوار تمرکزتو از دست نده . زیرا دعای خیر هموطننانت ژشت سرت هست .

    برای رسیدن این جوان ورزشکار و پهلوان آریایی به مسابقات المپیک و رفع اتهام شدنش همه عزیزان برایش دعا کنید و یک صلوات محمدی بفرمایید .

  13. طالب بخاطر مردم بزرگ کوهدشت شده دوباره مدال میگیره

  14. نعمت پور نیازی به دوپینگ نداره. به هیچ وجه کسی این تهمت رو باور نمیکنه. ما منتظر برگشت دوباره ایشان به روی تشک هستیم.

  15. ب

    چه ای می داند که مسابقه جام جهانی انقدر ارزش نداشت که طالب آبروی خود را ببرد این توطیه است امیدوارم طالب به حق خودش المپیک برسد

  16. سلام بر تمام پهلوانان وسلام بر سرزمین مادری آنان .طالب همان کودک دیروز ه که با شور وشوق دیواره رود وسط شهر را پشتک وارو میزد بدون کوچکترین ترس از دیواره نازک آن وبا خنده های زیبای خود آینده ای سرشار از شادی وشعف را اندوخته میکرد برای مردمانی که با افتخار بنشینند وبگویند ما همشهری وفامیل طالب نعمت پور هستیم پس این طالب که از پشتک وارو در دیواره نمیترسید از که باید بترسد که دوپینگ کند؟؟؟؟؟؟ وتو طالب عزیز بیکران وجودت پر از روشنایی است وما به آن اطمینان داریم وبه این که وزنه برداران جوان ویا بزرگسال ما چرا مثبت شدند را نشانه ای از سزیالی میبدانیم که کارگردانان آن رسوا شدگان روز روشنند پس این امتحان الهی رامثل امتحان قبل المپیک گذشته با صبر وشکیبایی پشت سر بنه که خدا در همین نزدیکیهاست واین را بدان ما از پهلوان شهر مان ناراحت تر وغمگین تریم .دعایی کودکان سرزمینت که معصومیت امری خدادای برای آنان است بدرقه راهت هست وخواهد بوداثبات این حرف نیز دعای آوا برایت در گاه گاه دنیای کودکانه خود است.

  17. با تشکر از تمامی دوستان وسروران عزیز که از طالب همیشه قهرمان قدر دانی وحمایت کرده اند وبا کامنت های خوبشان باعث میشوند روحیه مضاعف را به ایشان بدهند،در این شرایط لازم است که تمامی کوهدشتیهای با شرف ومتعصب همچون ادوار قبلی از این قهرمان ملی روی نگردانند وهماره شیر (شرماو )را مورد پشتیبانی قرار دهند ، چون با شناختی که تمام همشهری های کوهدشتی از طالب داریم ، ایشان به هیچ عنوان پیگیر دوپینگ نبوده و موید این قضیه قدرت بدنی و قوی بودن ایشان می باشد و نیازی به مواد نیرو زا آن هم در مسابقات جام جهانی که در سطح پایین تری قرار دارد ،ندارد ، در آخر از خدای بزرگ می خواهیم که دعای خیر مردم بدرقه راه اینده ات که قهرمانی المپیک خواهد بود ، باشد .
    فقط طالب بوده که در این مدت قهرمانی که کوهدشت برخوردار اما محروم را به تمام ایران و جهان بشناساند نه آن سیاسیون جناحی و نان به نرخ روز خوری که فقط برای جریانات سیاسیشان ، چهره ی کوهدشت را تیره و تار جلوه داده و جز بدبختی و بی کاری و فقر هیچ چیزی را عاید منطقه کوهدشت نکرده اند ، پس وجود طالب عزیز و دوست داشتنی را پاس داشته تا همچنان کوهدشت خود را به تمام دنیا بشناساند .

  18. طالب نعمت پور نماد استعداد و ظرفیت های ارزشمند شهر کوهدشت وافتخار همه لرستانیها است، توانمندی وقدرت بدنی کم نظیر این جوان محجوب در تمامی مسابقات جهانی و آسیایی بر کسی پوشیده نیست،واین صفت علاوه برسخت کوشیها وتحمل تمرینات سنگین که همه اهالی کشتی به خوبی از آن اگاهند ومیبایست باعلاقه وپشتکار مداوم پیگیری شود در بسیاری از مواقع به فیزیک بدن و ژنتیک افراد برمیگردد تیپ وشاکله بدنی طالب در رزمگاه کشتی یادآور هیکل با ابهت دایی قدرتمند وبسیار دوست داشتنیش زنده یاد عزیزمراد امرایی است واهالی قدر شناس کوهدشت به خوبی او را میشناسند و هچنین یادآور زور بازوی وسرپنجه های قوی وقدرتمند دایی رستم گونه اش زنده یاد علی اکبر امرایی است ، کسی بااین پشتوانه و انگیزه قوی وتلاش وتحمل سختی ها و موففیت های کسب شده نیازی به روی آوردن به این شیوه غیر اخلاقی نخواهد داشت ان هم در اینگونه مسابقات امیدواریم همچنان که جناب آقای حمید سوریان قهرمان بزرگ کشو رمان ،وجناب آقای محمدی مربی وقهرمان بزرگ کشتی کشورمان گفتند مو ضوع پیگیری شده وحق طالب ضایع نگردد

  19. ما به غیرت وقهرمانیهای طالب افتخار کرده وامید واریم این مسئله حل شده ودوباره اورا در میادین قهرمانی جهانی ببینم وبا افتخار بگویم این همشهری ماست.

  20. با سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان .میخواهم خدمت دوستان و مردم بزرگ لرستان الخصوص شهرستان خودم کوهدشت عرض کنم که در ورزش ما دستان بیگانه ای وجود دارند که پاک میخواهند آبروی کشور و ملت عزیزمان را بریزن چونکه خودشان بیمایه و بی آبرویند بنام ایران سرشناس میشوند و بزودی بر علیه ملت آن میشوند . بیایید با یه دید مثبت به این قضیه نگاه کنیم این یک توطئه است خداوند بانیان این کار رو لعنت کنه واینجوری هم هستش وقتی وارد زندگی این جور افراد میشوی به وضوح قابل رویت هستش که چه آدم های بدبختی هستند . آقای گراوند به نکته بسیار خوبی اشاره نمودن .درسته آدم باید با صداقت باشه . درست آدم باید مهمون نواز باشه ولی با چه کسی اصلا میدونی با چه کسی صحبت میکنی .آیا در این شهر بزرگ کاملا دوستتو میشناسی . چرا به همه بله میگیم . حضرت علی (ع) میفرمایند به چشمانت بیاموز که هر کس ارزش دیدن نداره . واقعا بعضی افراداز ابلیس هم ابلیس ترند شیطان صفتند و اجنبی . بیایید یک کم زیرک باشیم بیایید به هرکس اعتماد نکنیم . بنده ساکن تهرانم با افراد مختلفی مراوده داشتم . از این جور افراد زیاد هستش نونتو میخورن راحت هم غیبتتو میکنن . ریشه آدمو میزنن برای اینکه خودشون پیشرفت کنن . ما مردم لرستان با توجه به اصالت و ریشه پاکی که داریم با توجه به وجود پاکمان وسعه صدر و جوانمردی که در وجود داریم و ریشه در وراثت ما دارد بیشتر مورد هجوم اینگونه افراد قرار میگیریم . بیاید یک کم علم ارتباطات خود را افزایش دهیم یه کم روانشناس خوبی بشیم و به دیگران هم بیاموزیم تا به راحتی از کسی نخوریم .شک نکنی قضیه پهلوان شهرمان ریشه در توطئه این جور افراد داره . پس همه پیگیری میشویم تا قضیه به خوبی و خوشی تمام شود . چونکه رستم شهرمان میخواهد دل کودکای یتیم شهرمان را شاد کند میخواهد غرور و غیرت یلان پیر دیارمان را زنده کند میخواهد به جوانان شور و نشاط پیشرفت را هدیه کند و میخواهد به مادرانمان بگوید که پهلوان لرستان کوهدشتی از دامان پاک شما ای ن تربیت و قدرت و غرو ر را بدست آورده . مادران لرستانی اسوه های گذشت و فداکارییند و همون مادرانی هستن که شش هزار و دویست شهید را در برابر ظلم هدیه کردند. پس دوباره طالب به آنها غرور هدیه میکند .باور کنید زمانیکه نوشتم برای مظلومیت استانم و این ناعدالتی بغضم شکست و اشکم جاری شد چونکه غرور لرستان و کوهدشت و طالب غرور من هستش و این ناعدالتی را بیرحمانه اعلام میداریم و در برابرش خواهیم ایستاد . از حسن توجه همه و مدیریت سایت میرملاس نیوز تشکر میکنم

  21. سلام به
    خدمت دوستان و طالب عزیز
    با دعای خیر مردم و پیگیری فدراسیون انشالا این قهرمان با ارزش کشور و افتخار دیار طرهان هرچه زودتر به تشک کشتی بر خواهد گشت

  22. باسلام خدمت تمام همشهریان وتمام دوستان طالب همیشه قهرمان من الان اومدم توسایت واین همه کامنتهای دلگرم کننده رودیدم خیلی خوشحال شدم ازاینکه همیشه درکنار قهرمان شهرمان هستیم طالب دردورقبل مسابقات المپیک دراوج آمادگی وکسب قهرمانی جهان هم بااشتباه کادرفنی ازحضور درالمپیک باز ماندبه امیدحق همانطورکه آرزوی همه همشهریان عزیز حضورطالب درمسابقات المپیک هستند شاهد قهرمانی ایشان وایران عزیز واحتزازپرچم زیبای کشورمان وسربلندی کوهدشت درالمپک خواهیم بود

  23. با سلام خدمت پهلوان ارزنده طالب نعمت پور و و قهرمان کشتی فرنگی کشورمان جناب سوریان صحبت های شفاف و روشن حمید سوریان نه در دفاع از طالب بلکه دفاع از حق و کشتی ایران بود فکر نمیکنم هرکسی صحبتهای این قهرمان ارزشمند رو خونده باشه ابهامی در مورد دوپینگ طالب داشته باشد برای این دو ورزشکار نامی ایران آرزوی سلامتی دارم

  24. سلام برطالب عزیز پلنگ لرستانی ماهمه منتظر بازگشت طالب جان هستیم .وبه او افتخار می کنیم وپشتیبان او هستیم. پهلوان همیشگی لرستان…

  25. با سلام. آقا طالب یه الگو و پهلوان لک بوده ، هست و خواهد بود. نمیشه که به خاطر یک اشتباه که تو کشتی ممکنه برا هر کسی اتفاق بیفته بقیه خوبی های طالب رو فراموش کنیم. مردم ایران، بخصوص مردم کوهدشت همیشه نیمه خالی لیوان رو می بینند.
    خسته نباشی دلاور! تو وظیفه خودت رو در قبال کشور و قوم و استان و مردم شهرستانت انجام دادی، پس هیچ جای نگرانی نیست. امید به خدا داشته باش.

  26. تمام دنیا کوهدشت رو به اسم طالب میشناسن بییایید قدر این پهلوان را بدانیم و با روحیه قوی طالب رو به عرصه مسابقات برگردونیم که شاهد افتخار آفرینی برای کوهدشت باشیم طالب جان دوستت داریم و تا ابد بهت افتخار میکنیم تمام دنیا میدانند که تا ابد چنین پهلوانی در کوهدشت متولد نمیشود؛

  27. سلام . ضمن آرزوی موفقیت برای این پهلوان ارزشمند شهرمان . باید بگویم بنده بمدت ۲ سال خدمت سربازی در کنار این قهرمان ارزنده استانمان بودم . بخوبی روحیات ایشان را میشناسم و درک کردم . در آن زمان برای پیشبرد ورزش قهرمانیش دریغ نکردم . اولین قهرمانی جهانیش را مدیون سپاه حضرت ابوالفضل میباشد که قهرمان ارتشهای جهان شد . با روحیاتی که از ایشان سراغ دارم و قدرت بدنی فوق العاده اش احتیاجی به استفاده از مواد نیروزا نداشت . بنا به گفته مربیانش از طرف دوستان مورد بی مهری قرار گرفته و مصرف نا حواسته و ندانسته محرومش کرد . حال انتظار میرود مسئولین جهت تخفیف محرومیتش دست بکار شوند تا شاهد افتخار إفرینی این جوان شایسته کشورمان باشیم . انشاا..

  28. با سلامف خوشحالم که این مطلبو رو در مورد جناب نعمت پور خوندم. خوشحالم که سهوی بوده. خواهشم اینه که این مطلب رو در سطح کشور پخش کنین. حتی اگر میتونین به انگلیسی ترجمه و نشر بدین. خیلی از شهرهای ایران و حتی کشورهای مختلف قهرمان سازی میکنن. ما که قهرمانی از شهرمون داریم لطفا کمکش کنین تا پهلوانیش خدشه دار نشه. اگه میتونین با وایبر و واتس آپ هم نشر بدین. یا علی

  29. انشاا… دوباره توی تشک میبینیمت نگران نباش قهرمان

  30. بنظر شما آقا طالب بر می گرده واسه المپیک

  31. بنظر شما آقا طالب برا المپیک بر می گرده

  32. سلام طالب جان توخیلی کارا کردی بهت افتخار میکنیم اما هر ورزشکاری در بهترین ردهاست باید هوشو حواسش هم بهترین باشد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.