- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بیمارستان زن باردار را‏ پذیرش نکرد، نوزاد در راهرو توالت متولد شد

114423_379

 

آفتاب نوشت: “پروانه …” اهل روستای … شب۱۷ مرداد ماه، ساعت ۱۲ شب به بیمارستان امام خمینی(ره) کوهدشت رسیدند.ماما ها گفتند پزشک متخصص در بیمارستان حضور ندارد و بهتر است فردا برای زایمان بیاید. اما بچه توی دل پروانه بی‌قراری می‌کرد. ناامید از ساختمان بیرون آمدند. راهرو سرویس بهداشتی تاریک بود. برادر چراغ موبایل را روشن کرد و زن لب به دندان گزید از درد. جاری‌ با هزار بسم‌الله و صلوات بازوهای پروانه را فشرد. بچه به دنیا آمد؛ دخترکی که پس از پنج روز هنوز نامی ندارد.

صدای ناله‌های پروانه و تکاپوی همراهانش پرسنل را متوجه تولد بچه کرد و بالاخره یکی برای بریدن بند ناف آمد. “صبح شده بود، تا ساعت ۱۲ در بخش بستری شدیم و دست آخر بیمارستان از ما ۵۰۰ هزار تومان پول خواست. برادر پروانه گفته که “ما پول نداریم. روستایی هستیم. دفترچه بیمه هم که داریم، ۵۰۰ هزار تومان پول زیادی است. بچه هم که اینجا متولد نشده ۲۷۰ هزار تومان پول می‌دهند و به روستا برمی‌گردند”.

گله از نبود امکانات بهداشت و درمان حرف امروز شهروندان نیست. استان لرستان چند بیمارستان خصوصی و ۱۱ بیمارستان دولتی در شهرهای خرم آباد، پلدختر، دورود، الیگودرز، ازنا و نورآباد دارد اما طرح‌های بسیاری با کمبود اعتبار در حد طرح باقی ماند و سفر سوم هم کارگر نبود و طرح‌های نیمه‌کاره روی دست دولت مانده است. به‌گفته‌ فرماندار کوهدشت یکی از مصوبات دولت گذشته بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بود که به سرانجام نرسید.