- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر کریمی فر : آموزش و پرورش را باید بر مدار تدبیر و امید و به دور از حاشیه اداره کرد

goodarz-karimi-copy

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جمع فرهنگیان منطقه بیرانوند با تاکید بر نقش مهم و برجسته آموزش و پرورش در توسعه و تعالی جامعه گفت : آموزش و پرورش باید با تکیه بر برنامه محوری ، پژوهش مداری و نخبه گرایی بر مدار تدبیر و امید به دور از حواشی اداره کرد .

وی اشاره داشت که مدیران مدارس سکان داران و سفیران تعلیم و تربیت هستند و آنها باید با برنامه ریزی و تلاش همه جانبه به سوی اهداف بلند آن پیش روند .

کریمی فر اظهار داشت : معلم موفق کسی است که شاگرد محوری را جزو شالوده کاری خویش قرار دهد و درس محوری را در جهت نیل به کیفیت در فعالیت های خود در کلاس درس پرورش دهد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه معلم توانمند کسی است که بتواند دانش آموزان را خلاق و پرسشگر تربیت نماید ، گفت : معلمین ما باید خوب بیندیشند و آنگاه اندیشه را پرورش دهند .

وی توجه به پنج سیاست کلی مقام عالی وزارت در آموزش و پرورش را از اهمیت خاص و بنیادی تلقی کردند و اظهار داشت : ساماندهی نیروی انسانی ، ارتقای کیفیت آموزشی ، عملیاتی کردن بودجه ریزی ، تمرکز زدایی و توسعه مشارکتهای همه جانبه را باید در آموزش و پرورش نهادینه کنیم .

کریمی فر در بخشی دیگر از سخنان خود اضافه کرد : این دوره از آموزش و پرورش بنام دوره معیار و سنجش نام گذاری شده و مدیران و معلمان و همه اقشار فرهنگیان باید از فعالیت های خود ارزیابی نمایند .