تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

خانه هایی که با دود و صدا همسایه اند/ ماشین آلات سنگین بیخ گوش مدرسه ابتدایی

  • کد خبر : 54468
  • 22 مرداد 1393 - 13:58

ساختمان موتوری شهرداری کوهدشت در یکی از مناطق شلوغ شهر قرار گرفته تا با ایجاد سر و صدای شبانه روزی و تولید دود غلیظ ماشین های سنگین، خواب شیرین را به کام ساکنان منطقه تلخ کند به طوریکه صدای اعتراض همسایه های نزدیک را بلند کرده است. به گزارش میرملاس به نقل از  مهر، ساختمان […]

ساختمان موتوری شهرداری کوهدشت در یکی از مناطق شلوغ شهر قرار گرفته تا با ایجاد سر و صدای شبانه روزی و تولید دود غلیظ ماشین های سنگین، خواب شیرین را به کام ساکنان منطقه تلخ کند به طوریکه صدای اعتراض همسایه های نزدیک را بلند کرده است.

به گزارش میرملاس به نقل از  مهر، ساختمان موتوری شهرداری کوهدشت سالهاست در خیابان سپاه این شهرستان مستقر است تا محوطه نسبتا بزرگش جای استراحت ماشین های سنگین شهرداری باشد.

اما چندسالی است که ساختمان های مسکونی و اداری پیرامون این محدوده حلقه زده اند تا محوطه ای پر از سر و صدا و دود را کنار خود همسایه باشند.

پنجره های یک ساختمان چند طبقه درست مشرف بر محیط موتوری شهرداری است به گونه ای که این پنجره ها به گوش هایی برای انتقال سر و صدا و دهان هایی برای تنفس دود ماشین آلات شهرداری تبدیل شده اند؛ ماشین هایی که باید شبانه برای حمل زباله های مردم یا شستن خیابان ها و آب دادن درختان به جایگاه خود رفت و آمد کنند.

یکی از ساکنان این ساختمان چند طبقه به خبرنگار مهر می گوید: تنها فضایی که می توان از آن هوای خانه را عوض کرد پنجره اتاقی است که متاسفانه رو به محوطه موتوری شهرداری باز می شود اما به محض بازکردن آن دود غلیظ ماشین های سنگین به خانه هجوم می آورد.

وی ادامه می دهد: این وضعیت به گونه ای است که نیمه های شب از روشن شدن یا آمدن ماشین های شهرداری از خواب می پریم.

یکی دیگر از ساکنان این ساختمان چند طبقه می گوید: با وجود گرمی هوا نمی توانیم پنجره ها را باز کنیم چون ممکن است دود غلیظ ماشین های سنگین خفه امان کند.

این شهروند کوهدشتی بیان می کند: چند بار است به شهرداری نامه می نویسیم و حضوری هم مراجعه کرده ایم اما نتیجه ای نگرفته ایم.

یکی از همسایه های ساختمان موتوری شهرداری کوهدشت به خبرنگار مهر می گوید: چند روز است مستاجر این خانه شده ام اما سر و صدای شبانه ماشین های شهرداری نمی گذارد بخوابیم و مجبوریم خانه را تخلیه کنیم.

این وضعیت در حالیست که دبستان شهید کشوری کوهدشت نیز درست دیوار به دیوار این ساختمان موتوری است؛ دبستانی بسیار شلوغ با دانش آموزان نونهالی که هر روز باید سر و صدا و دود ماشین آلات شهرداری را در مغز و ریه خود جای دهند.

سرپرست شهرداری کوهدشت در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه احداث هرگونه پنجره از ملک مجاور داخل املاک شخصی یا دولتی خلاف مقررات معماری و شهرسازی است، می گوید: اگر چه ایجاد هرگونه مزاحمت برای شهروندان کار ناپسندی است اما به نظر می رسد اگر همسایه ها مجاور، مقررات شهرسازی را رعایت می کردند مزاحمت ماشین آلات شهرداری به حداقل ممکن می رسید.

منصور حیدری بیان می کند: از ابندای شورای شهر چهارم کوهدشت یک بحث در راستای تبدیل به احسن کردن ملک موتوری از طریق فروش آن و خرید زمین در نقطه ای دیگر مطرح شد اما به دلایلی فعلا متوقف شده است.

حیدری ادامه می دهد: قرار بود مقداری از پول فروش این ملک صرف احداث ساختمان موتوری در مکانی دیگر و مابقی صرف احداث ساختمان شهرداری شود.

سرپرست شهرداری کوهدشت تصریح می کند: به طور قطع اعضای شورای شهر کوهدشت برای جابه جایی این ملک برنامه دارند تا بخشی از مشکلات شهر و شهرداری برطرف شود اما باید منتظر بود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=54468

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. باتشکر از توضیح کارشناسانه سرپرست محترم شهرداری کوهدشت,تقاضا داریم,به خاطر خدا لفظ زیبای تبدیل به. احسنت را با قضیه فروش ملک قاطی نکنید, این ملک یکی از بهترین املاک شهرداری برای لستفاده های مختلف فرهنگی,اجتماعی, وحتی ساختمان اداری باتوجه به نزدیکی به مجتمع اداری می باشد, مطمئ باشید فروش این ملک لکه ننگی بردامن شورای شهر وشهرداری خواهد بود

    • امیدوارم منظور جناب شهروند محترم از توضیح کارشناسانه سرپرست شهرداری ،تعبیه پنجره توسط همسایگان در حریم ملک شهرداری نباشد .چون این فرمایش ایشان نه تنها کارشناسی نیست بلکه کاملآخلاف واقع است

  2. همچنین همسایگانی که ماشین سنگین دارند آسایش را از ما گرفته اند.

  3. با توجه به درخواست ساکنین مجاور این واحد آلاینده و تایید بهداشت محیط کوهدشت ،و موافقت شورای محترم شهر مبنی بر آلاینده بودن(بهداشتی و صوتی و زیست محیطی)متاسفانه شهرداری محترم بدون توجه از جابجایی امتناع مینماید

  4. در ضمن شورای محترم شهر محل کشتارگاه سابق را جهت مکان جایگزین به شهرداری اعلام نموده اند

  5. شما رو بخدا یه فکری بحال جابجایی این معدن زباله بکنید

  6. با سلام و تشکر از سایت میر ملاس .لازم است به منظور تکمیل این گزارش مطالبی را اضافه نمایم
    ما ساکنین (منازل مسکونی)حدود سه یا چهار ماه پیش استمداد نامه و تقاضایی را با امضا خدمت شهردار وقت(جناب مهندس کرمی) در خصوص وضعیت این پارکینگ و تمیرگاه برده و ایشان جواب قانع کننده ای ندادند که مجبور شدیم از شبکه بهداشت نیز در خصوص وضعیت بهداشتی این مکان(با توجه به وجود ماشینهای حمل زباله در این محل)استعلام بگیرم و شبکه بهداشت نیز مضر بودنش برای ساکنین را تایید نمودند. درخواستها را به شورای شهر برده و خوشبختانه شورای محترم شهر نیز استدلال ساکنین و تاییده شبکه بهداشت را پذیرفت و نامه ای را به شهردار ارسال و خواستار جابجایی از داخل شهر به محلی در خارج شهر (کشتارگاه سابق)نمودند. شهردار نیز نامه شورا را پاراف و با متنی با عنوان(معاونت محترم خدمات شهری،لطفآ نسبت به جابجایی پارکینگ به محل دیگر ولی تعمیرگاه در مکان فعلی باشد)دل ساکنین را خوش کردند ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
    کپی تمام نامه ها به همراه شماره آنها موجود است .در صورت لازم آماده ارایه آنها خواهیم بود

  7. در ضمن باید به منطور اطلاع خوانندگان محترم به عرض رسانم که
    جناب آقای حیدری سرپرست شهرداری در مصاحبه خودشون فرموده اند که ایجاد بازشو(پنجره )در ملک خصوصی یا دولتی دیگران مجاز نمیباشد این فرمایش ایشان کاملآمنطق و علمی است ولی ایکاش جناب حیدری عزیز قبل از مصاحبه زحمت میکشیدند و یه بازدیدی میکردند تا مطمئن بشوند هیچ پنجره و بازشویی در ملک شهرداری ایجاد نشده است و همه همسایگان این پارکینگ و موتوری شهرداری دارای حیاط در ملک خصوصی خویش بوده و اگر هم پنجره ای وجود دارد در ملک خصوصی (حیاط) با رعایت تمام اصول شهرسازی احداث شده است

  8. سلام .منم از همسایگان نقلیه هستم
    ما نه تنها حدود ۱۰ متر با این مکان فاصله داریم بلکه هیچ پنجره ای که در داخل نقلیه باز شود نداریم .بخدا محمد نه شب ،نه روز نه ………..اسایش نداریم شما رو به همون خدا قسم میدم یه کاری بکنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.