تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

اهالی یک روستا در پلدختر خواستار تامین آب شدند

  • کد خبر : 54487
  • 23 مرداد 1393 - 0:12

   اهالی روستای ˈدو کوهه رشنوˈ روز دوشنبه با حضور در مقابل فرمانداری شهرستان پلدختر خواستار تامین آب آشامیدنی مورد نیاز روستاییان شدند. به گزارش میرملاس به نقل از  ایرنا، حدود ۳۰ زن و کودک اهل این روستا مشکل کم آبی و نبود آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در روستای خود با فرماندار در میان […]

2 (14)

 

 اهالی روستای ˈدو کوهه رشنوˈ روز دوشنبه با حضور در مقابل فرمانداری شهرستان پلدختر خواستار تامین آب آشامیدنی مورد نیاز روستاییان شدند.

به گزارش میرملاس به نقل از  ایرنا، حدود ۳۰ زن و کودک اهل این روستا مشکل کم آبی و نبود آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در روستای خود با فرماندار در میان گذاشتند.

یکی از اهالی  گفت: نبود آب آشامیدنی مناسب و سالم در فصل تابستان به ویژه در مرداد ماه که به خرما پزان در این منطقه معروف است، اهالی روستا را در مضیقه قرار داده است.

ˈفروزان رشنوˈ افزود: آب آشامیدنی نداریم، چاه روستا خشک شده و زندگی در فصل گرما بسیار طاقت فرسا و غیر قابل تحمل شده است.

وی گفت: هفته ای هشت تا ۹ هزار تومان باید پرداخت کنیم تا از دیگر روستاها آب مصرفی و مورد نیاز خود را تامین کنیم که پرداخت این مبلغ از توان ما خارج است.

یکی دیگر از مادران گفت: دو سال است که روستا آب آشامیدنی ندارد به گونه ای که حیوانات و احشام روستا به علت بی آبی تلف شده اند.

ˈشمع دولت نیازیˈ افزود: به دهیار روستا مراجعه و مشکلات خود را مطرح کرده ایم ولی تاکنون برای رفع این مشکل هیچ اقدامی مناسبی انجام نشده است.

وی همچنین نسبت به احتمال شیوع انواع بیماری ها از جمله بیماری های کلیوی، گوارشی و پوستی به خاطر مصرف آب آشامیدنی ناسالم و غیر بهداشتی هشدار داد و از مسوولان ذیربط خواست تا هر چه زودتر به فکر چاره اساسی باشند.

دهیار روستای دو کوهه رشنو نیز به خبرنگار ایرنا گفت: آب آشامیدنی روستای دو کوهه رشنو از ابتدای انقلاب تاکنون به وسیله یک حلقه چاه که توسط آب و فاضلاب روستایی حفر شد تامین می شود ولی با توجه به خشکسالی های پی در پی ، آب این چاه نیز خشک شده است.

ˈبهرام حسنوندˈ افزود: آب و فاضلاب روستایی شهرستان پلدختر با اجاره یک چاه دیگر که شخصی بود به مدت دو سال آب آشامیدنی را برای روستاییان تهیه می کرد که مدت یک ماه و نیم است که چاه مورد نظر نیز دچار مشکل شده و آب آشامیدنی اهالی روستا به طور کامل قطع شده است.

وی گفت: با توجه به این که چند بار است به بخشداری و آب و فاضلاب روستایی مراجعه نموده ایم در حال حاضر از طریق تانکر سیار آن هم با واریز پول ، مقداری آب آشامیدنی برای روستا تامین می شود.

وی افزود: روستای دو کوهه رشنو دارای ۵۰ خانوار و ۲۵۰ نفر جمعیت است که نبود آب آشامیدنی موجب مهاجرت چندین خانوار این روستا به شهرها و روستاهای اطراف شده است.

فرماندار پلدختر نیز با حضور در جمع این روستاییان گفت: مشکلات اهالی روستای دو کوهه رشنو از توابع این شهرستان به مرکز استان منعکس شده است .

 

ˈقدرت اله ترابی نژادˈ افزود: امسال آب آشامیدنی روستای دو کوهه رشنو از توابع این شهرستان توسط آب و فاضلاب تامین می شود و در دو ماه آینده لوله کشی صورت می گیرد و مشکل اهالی حل خواهد شد.

شهرستان گرمسیری پلدختر در جنوب استان لرستان واقع شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=54487

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. نشانه های سو مدیریت همینه !

    بحران آب داره سراسر ایران رو فرا میگیره . خدا به هممون رحم کنه .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.