- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی : در مدیریت آیت الله آملی لاریجانی عزم جدی تری برای برخورد با مفسدان وجود دارد

57795_orig

 

به گزارش میرملاس ؛ رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه عملکرد آیت الله آملی لاریجانی در ریاست بر قوه قضاییه قابل تجلیل است، گفت: وی در دوران ریاست خود بر این قوه اقدامات قابل دفاعی انجام داد به طوری که استقلال دستگاه قضا اکنون تضمین شده است.

الهیار ملکشاهی در گفت وگو با  خانه ملت، با یادآوری انتصاب مجدد آملی لاریجانی به ریاست قوه قضاییه از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: این انتصاب با بررسی های مشخص از صلاحیت های وی از سوی رهبر معظم کشورمان انجام شده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عملکرد آیت الله آملی لاریجانی در مدت ریاست بر قوه قضاییه قابل تقدیر است، افزود: عملکرد وی در بحث توسعه فرهنگ قانون مداری در دستگاه قضایی به ایجاد نظمی فراتر از وصف در این قوه منجر شده است.

وی با تاکید بر اینکه رعایت قانون و قانون مداری از سوی ریاست قوه قضاییه به تسری پیدا کردن این موضوع در زیر مجموعه این قوه نیز منجر شده است، تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه در برخی موارد با وجود اینکه بعضی از قوانین را دارای ایرادی می دانند اما باز هم در اجرای آن ها استنکافی نداشته و سعی در اصلاح آن ها کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: آیت الله آملی لاریجانی عزمی راسخ در قوه برای برخورد با مفاسد اقتصادی ایجاد کرده که این موضوع موفقیت های خوبی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در دوران ریاست آیت الله آملی لاریجانی در دستگاه قضا نسخه دومی ندارد، افزود: بررسی های مقدماتی، احکامی صادره و اجرای احکام در دوره ریاست وی از موفقیت های غیر قابل وصفی حکایت دارد.

تضمین استقلال دستگاه قضا با مدیریت آیت الله آملی لاریجانی

ملکشاهی همچنین با یادآوری ایجاد استقلال قضات و دستگاه قضایی در دوران ریاست آملی لاریجانی، گفت: وی روش خوبی را اعمال کردند که استقلال دستگاه قضا اکنون تضمین شده است.

وی ادامه داد: در دوران ریاست آملی لاریجانی در قوه قضاییه در بحث توسعه کمی و کیفی دستگاه قضا نیز کارهای زیادی از جمله ایجاد برخی معاونت ها در این دستگاه مانند معاونت راهبردی که در واقع یک معاونت موثری  در این قوه است، صورت گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در مجموع رضایتمندی خوبی از دستگاه قضایی وجود دارد، افزود: انتصاب مجدد وی برای ریاست قوه قضاییه به طور حتم با صلاح دید مقام معظم رهبری و با بررسی های لازم صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:  بنده به عنوان کسی که عضوی از دستگاه قضایی بودم و در حال حاضر نیز از بیرون نظارت می کنم عملکرد آیت الله آملی لاریجانی را قابل دفاع و موفق می دانم.