- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اعتلای علمی و تربیتی فرزندان شاهد و ایثارگر مهمترین رویکرد مدارس شاهد است

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ستاد شاهد گفت : شهیدان با نثار خون پاک خویش روح اسلام خواهی و آزاد اندیشی را در شریان های حیاتی جامعه جاری ساختند و سر ارادت بر آستان حضرت ربوبیت ساییدند و در بزم وصال، با شور و شوق و شعور شهد نوشین شهادت را چشیدند و با نفسی مطمئنه به مقام راضیه مرضیه حق تعالی رسیدند. 

دکتر گودرز کریمی فر افزود : شهدا و ایثارگران  درس شجاعت، ایثار، مقاومت و جهاد را جهت تبلور و تحقق عزت، اقتدار و هویت در عرصه ی حیات بشری ،عالمانه، عاقلانه، عاملانه و جاودانه به یادگار گذاشتند.
کریمی فر با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن گفت : در آستانه سالروز ورود پرافتخار آزادگان سرافراز به میهن  ،هیچ چیز شایسته تر از آن نیست که یاد و نام شهیدان و فداکاران راه خدا، بخصوص آزادگان سرافرازرا گرامی  بداریم.

وی خاطر نشان کرد : شهیدان ، ایثارگران و آزادگان به عهد و پیمان خود با خدا و با امام عزیز وفا کردند و هستی خود را در طبق اخلاص نهادند و صادقانه از حریم اسلام و نظام اسلامی دفاع نمودند و با  بهای نثار جان خویش آفت دشمن را از انقلاب و ایران عزیز دور ساختند.

کریمی فر ادامه داد : ما به مصداق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند :« نام شهیدان سرافراز را زنده کنید، آن کسانی که عزیزترین و گرانقیمت ترین سرمایه خود را ایثار کردند»، جامه عمل بپوشانیم با ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان و ایثارگران   ، صبر و استقامت خانواده معظم  آنان  را ارج می نهیم و بر تربت پاک شهیدانشان بوسه می زنیم که عزت و سرافرازی ایران عزیز در گرو پاسداری از خون این معلمان مدرسه ی عشق و آزادگی است .
وی در پایان با اشاره به اهتمام آموزش و پرورش در ارتقای آموزش و پرورش فرزندان شاهد و ایثارگر گفت :اگر چه هر چیزی با گذشت زمان و ورق خوردن برگ های تقویم، کمرنگ و بی اثر می شود، اما یاد و نام شهیدان، روز به روز و لحظه به لحظه در چشم اهل دل و در متن تاریخ ما، برجسته تر و درخشان تر می شود.

مراد روشنی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران  لرستان هم  در ادامه این جلسه گفت : پاسداری از خون شهیدان و احترام به دستاوردهای ملت بزرگ ما در آن است که روز به روز با همدلی و اتحاد، با گام هایی مصمم، در مسیر دستورات قرآن، رهنمودهای اهل بیت علیهم السلام و توصیه های مقام معظم رهبری مد ظله العالی قدم برداریم و تلاش کنیم جامعه ما، مردم ما و همه دستگاه های ما در اعمال و رفتار، با مشی اعتدال و تدبیر به هم نزدیکتر شوند و رایحه امید و عزت و سربلندی را در کشورمان بگسترانند.

روشنی  افزود : هشت سال دفاع مقدس برکت بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بقایای این برکت عظیم خانواده بزرگ شاهد وایثارگر هستند که در مراکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند. و خدمتگزاری به این قشر افتخاری مهم برای آموزش و پرورش ،بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاههاست .

 مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان  خود را خادم فرزندان شهید وایثارگر دانسته وافزود: امنیت وآسایش جامعه مرهون جان فشانی ها وایثارگری های خون شهدا است.

محمد حسین قاسمی رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش لرستان  نیز طی سخنانی افزود: باید خدمت به فرزندان شهید وجانباز را سرحوله کارهای خود قرار دهیم.

وی در ادامه این جلسه در خصوص مسائل ومشکلات دانش آموزان  شاهد وایثارگر ، برگزاری کارگاههای علمی وتربیتی   ، برگزاری کلاسهای تقویتی ، طرح پراکنده شاهد  ، برگزاری جلسه توجیهی و راه اندازی اتاق مشاوره و یادواره کنکره ۶۸دانش آموز شهید  دبستان شهید فیاض بخش بروجرد  مطالبی را بیان کرد .