تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

در این شهر کودکان ۱۰ ساله‌ معتاد می‌شوند / روایتی ویژه از گرفتاریهای کوهدشت، شهرستانی فراموش شده

  • کد خبر : 54580
  • 25 مرداد 1393 - 12:05

  میرملاس نیوز :  ماجرای مادری که به علت عدم پذیرش در بیمارستان به هنگام وضع حمل ناچار می‌شود نوزادش را به تنهایی در راهروهای سرویس بهداشتی بیمارستان به دنیا بیاورد، به قدری تلخ است که راه را بر گلویم می‌بندد و صحبت کردن از آن را مشکل می‌کند. حالا و پس از دستور وزیر […]

0 (469)

 

میرملاس نیوز :  ماجرای مادری که به علت عدم پذیرش در بیمارستان به هنگام وضع حمل ناچار می‌شود نوزادش را به تنهایی در راهروهای سرویس بهداشتی بیمارستان به دنیا بیاورد، به قدری تلخ است که راه را بر گلویم می‌بندد و صحبت کردن از آن را مشکل می‌کند.

حالا و پس از دستور وزیر بهداشت برای پیگیری این پرونده و رسیدگی به وضعیت تنها بیمارستان شهرستان کوهدشت واقع در استان لرستان، یک آسیب‌شناس اجتماعی عملکرد دکتر هاشمی را در بوته نقد می‌گذارد و به او می‌گوید “ای کاش زودتر سری به گوشه و کنار این بیمارستان می‌زدید. بیمارستانی که رئیس ندارد و از پس ارائه ساده‌ترین خدمات درمانی برنمی‌آید. “

وی که خود از اهالی همین دیار است و تحقیقات جامعی پیرامون بررسی آسیب‌های اجتماعی بخصوص مواد مخدر در این منطقه دارد، لب به گلایه از وضعیت نامناسب کوهدشت می‌گشاید و پرده از وقایع تلخی بر می‌دارد که هضمشان ساده نیست. بیکاری، اعتیاد، وضعیت نامناسب معیشتی و برخی انحرافات رفتاری که گریبان جوانان این سامان را گرفته نمونه‌ای از همین اتفاقات است که در ادامه این مصاحبه از آن سخن رفته است.

به گزارش ایسنا، دکتر کوروش محمدی رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران با بیان اینکه طی چند سال اخیر شهرهای کوچک را از بعد مسائل اجتماعی مورد بررسی و تحقیقات میدانی قرار دادیم که کوهدشت از جمله آنهاست اظهار می‌کند: متاسفانه به نظر می‌آید برخی شهرهای کوچک قربانی معادلات سیاسی مسئولانشان می‌شوند.

وی می‌افزاید: مشکلاتی در سطح تعاملات ارتباطی و اجتماعی در این شهرستان دیده می‌شود که شاید در کمتر جایی بتوان نظیر آن را مشاهده کرد.

محمدی با اشاره به اینکه این شهر با ۲۳۰ هزار نفر جمعیت هنوز راه ارتباطی مناسبی ندارد و به لحاظ راه‌های مواصلاتی جزو محروم‌ترین شهرهای کشور است عنوان می‌کند: تصادفات جاده‌ای در کوهدشت آمار بالایی دارد.

ای کاش وزیر بهداشت زودتر به بیمارستان‌ کوهدشت سر می‌زد

رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران به واقعه تلخ وضع حمل مادری باردار در راهروهای سرویس بهداشتی بیمارستان امام کوهدشت اشاره کرده و می‌گوید: این اتفاق ناخوشایند هفدهم مردادماه رخ داد و پس از طرح در رسانه‌ها وزیر بهداشت دستور رسیدگی و بازرسی از این بیمارستان را صادر کرد که البته به نوعی نوشدارو پس از مرگ سهراب است.

محمدی ادامه می‌دهد: این مردم به لحاظ دریافت خدمات از دولت و ارگان‌های مسئول بویژه در حوزه خدمات عمومی و بهداشتی و درمانی با مشکل مواجه‌اند و مردم این شهر از طرح‌های تحولی دولت برای ارتقای سلامت مردم بهره نبرده‌اند، تا جایی که تنها بیمارستان کوهدشت وضعیت نامناسبی دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر مسئولان وزارت بهداشت وارد عمل می‌شدند و زودتر به بیمارستان سرک می‌کشیدند، در می‌یافتند که این مکان حتی به لحاظ شکلی هم شبیه بیمارستان نیست و ساختمان فرسوده دارد که حتی نمی‌تواند ساده‌ترین خدمات را به مردمش ارائه دهد، می‌گوید: این بیمارستان از لحاظ فضای بهداشتی، امکانات و تجهیزات و نیروی متخصص هم دچار مشکلات عدیده است.

رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران باانتقاد از وضعیت نابسامان بهداشت و درمان کوهدشت می‌افزاید:‌ حدود پنج یا شش سال است که بیمارستانش رئیس ندارد و انتظار می رود وزیر بهداشت بررسی کند که چرا مدیران شبکه بهداشت و درمان کوهدشت اجازه ندادند شخصی اداره امور بیمارستان را به دست بگیرد. ما سال‌های قبل هم شاهد مرگ مادران باردار در این بیمارستان بوده‌ایم. حتی هزینه‌های گزافی برای برخی اعمال از این مردم که درآمد بالایی ندارند درخواست می‌شود. چه کسی پاسخگوست؟

محمدی به موقعیت اجتماعی و سیاسی شهرستان کوهدشت اشاره و اظهار می‌کند: مردم با شعارزدگی برخی مسئولان سیاسی روبه‌رو هستند. این در حالی است که کوهدشت شهری شهیدپرور است و ۵۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. ای کاش مسئولان از جمله وزیر بهداشت زودتر به این شهر توجه می‌کردند. موج عظیمی از مشکلات در کوهدشت وجود دارد و از دولت انتظار می رود اجازه دهند نیروهای لایق و کارآمد در مجموعه خدماتی کوهدشت مشغول شوند.

سن اعتیاد در کوهدشت به مرز ۱۰ سال رسیده است

رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران با بیان اینکه قبلا پیشه مردم این شهرستان کشاورزی دیم بود، می‌گوید: هرگاه خشکسالی رخ دهد، مردم با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای روبه‌رو می‌شوند. علی‌رغم اینکه کوهدشت در گذشته یک شهر کوچک و فعال بوده اما اکنون فعالیت صنعتی در آن دیده نمی‌شود.

محمدی تصریح می‌کند: کوهدشت از شهرهای پرآسیب است و بنابر اعلام رسمی دولت آمار بیکاری در آن به ۵۵ درصد می‌رسد و بسیاری از جوانان تحصیلکرده شهرستان بیکار هستند. کوهدشت از نظر فرهنگی نیز دچار آسیب‌هایی است. به عنوان مثال این شهر با این جمعیت هنوز یک سینما هم ندارد. از سوی دیگر سن اعتیاد در این شهرستان به سرعت در حال پایین آمدن است و حتی به مرز ۱۰ سال نیز رسیده است.

رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران ادامه می‌دهد: در سراسر این شهرستان فضای سبز مناسب، سینما، فضای آموزشی و امکانات تفریحی وجود ندارد و خانواده‌ها به دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب نمی‌توانند پاسخگوی فرزندان خود و تامین رفاه آنها باشند. به همین خاطر بیکاری و اعتیاد در حال رشد است و برای جوانانی که آینده‌ای را برای خود متصور نیستند وضعیت نامناسبی را رقم می‌زند.

محمدی با اشاره به مشاهده توزیع و فروش مواد مخدر در کوهدشت می‌گوید: بویژه موادمخدر صنعتی دامنه اعتیاد را گسترده‌تر کرده است. از آنجا که خانواده‌ها به کودکانشان الگوی اعتیاد را ارائه می‌دهند حتی شاهد هستیم که یک کودک ۱۰ ساله نیز در خانواده مصرف کننده مواد مخدر است و اگر فکری به حال این شهرستان نشود، اتفاقات بدتری برای آن رقم می‌خورد.

وی می‌افزاید: با آمارسازی‌های نادرست چهره شهر را موجه نشان می‌دهند. درخواستم به عنوان یک آسیب‌شناس اجتماعی این است که مسئولان بدون توجه به این آمارها، وضعیت شهر را رصد کنند و به آن سامان دهند. کوهدشت و شهرهای کوچکی نظیر آن قربانی زد و بندهای سیاسی می‌شوند، باید مسئولان کشوری به این امر ورود کنند. 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=54580

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 38در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۸
  1. جناب آقای دکتر خدا وکیلی وضعیت بیمارستان خرابتر این حرفهاست… اسیر مرفهین(تشنگان قدرت) بی درد شده ایم…

  2. خلایق را هرچه لایق .یک سال نیم دیگر دوباره رای گیری شروع میشود بجای اینکه فکر کنن فرد لایق وبا سوادی را انتخاب کنند دنبال رو تفکرات غلط آباو اجدادمان می رویم وتا زمانی که افکارمان اینچنینی است وضع به همین شکل است.

    • درست است
      ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم
      نماینده و مسئولین و مطالبات مردم از آنها را ببین

      • قبول دارم ! وَإِذَا قِیلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللّهُ قَالُواْ بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَیْنَا عَلَیْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ کَانَ آبَاؤُهُمْ لاَ یَعْقِلُونَ شَیْئاً وَلاَ یَهْتَدُونَ
        چون به ایشان گفته شود که از آنچه خدا نازل کرده است پیروی کنید ،، گویند : نه ، ما به همان راهی می رویم که پدرانمان می رفتند حتی اگر پدرانشان بیخرد و گمراه بوده اند.
        رای میدهند چون پدرشان می گوید یا بزرگ قومشان حتی اگر او یک انسان نفهم باشد. وای بر این مردم

  3. سلام دکتر عزیز : زندگی صد سال اولش سخته غصه نخور میگذره !!!

    • آقای جوزی پور اکثر جوانان این شهر سنشان یک چهارم این صد سال است !!!!

  4. با سلام خدمت دوست عزیزم کورش جان :
    دذ سفری که به شهرستان تبریز داشتم دو چیز خیلی برایم اول تعجب بر انگیز دوم تاسف بار بود راهنمای تور تبریز گردی « گفت اگر در این شهر معتاد یا گدا دیدید جایزه می دم » فوری شهر کوهدش خودم را در نظر مجسم کردم گفتم مگر شهر من چه فرقی با سایر شهرها دارد ؟ هزاران جواب به خودم دادم ۱- بی کاری – ۲- خشکسالی ۳- مسوولین ۴- … خدا وکیلی شما بدون تعصب حزبی چه جوابی می دهید ؟

  5. از ماست که برماست

  6. مامردم کوهدشت به هم رحم نمی کنیم وقتی کسی نماینده می شود افراد چاپلوس وبی سواد وپر رو پست ها را اشغال می کنند نتیجه اش همین می شود

  7. سلام دکترجان
    همه فرمایشات شما متین وبجاست ونتیجه کار چندین وچندساله تمام گروهای سیاسی وفرهنگی وووووو می باشد نه فقط وزیر ویا مسئولی سرک نکشیده بلکه ما هم مطالبه جدی نداشتیم زیرا گرفتار مسائل دیگری شده ایم امیدوارم این نگارشها شروعی جدی باشه تا همه بیدار شویم
    باتشکر ازسما وسایت وزین میرملاس ارادتمندشما

  8. به امید بهار
    روز و شب و شب و روز به یکدیگر وصل می شوند
    اما دریغ که در آوند چوانه ها، خیال سبز شدن نمی گذرد…
    رخت سفر را بربند که اینجا، مغز ها تنها یک فصل دارند…
    زمستان…

    به امید روزی جناب دکتر فرد لایقی همچون جنابعالی نماینده این شهر بشود حرفی برا گفتن داشته باشد، خدایی خسته شدیم ازین زمستان سردی که دو شهرستان کوهدشت و رومشگان حاکم شدهاست.

  9. سلام و درود بر دکتر دوست داشتنی و فعال
    مطالب بسیار خوبی را فرموده اید یعنی که جانا سخن از زبان ما میگویی ولی دوست خوبم این فقط یک نکته از این معنی است وفقط قسمت کوچکی از مشکلات بهداشتی است و از عمده ترین معضلات در این بخش رواج کریه و زشت زیر میزی توسط تاجران علم طبابت(ببخشید پزشکان حاذق ) است که با توجه به عدم درآمد کافی مردم و نیز فقر و بیکاری و…دیگر مردم رابسیار رنج میدهد چندی پیش یکی از همکاران ما از ناحیه دست دچار آسیب شده و با مراجعه به یکی از اطباء محترم تقاضای زیرمیزی نموده و مدعی شدند که تا پرداخت آن هیچ اقدامی صورت نمیگیرد این درحالی بود که همکار بخت برگشته ما از درد و خونریزی بخود می پیچید و متاسفانه به درگیری فیزیکی با پزشک محترم کشید و از طریق دادگستری پزشک محترم موظف به عمل جراحی شدو البته در تمامی قسمتها ما از این دست مشکلات را داشته و داریم و امیدواریم که شما و امثال شما که دستتان میرسد کاری برای این شهرستان انجام دهید چون ((ای که دستت میرسد کاری بکن /قبل از آنکه از تو ناید هیچ کار))به امید فردایی بهتر برای کوهدشت عزیز.

  10. حکایت های مدیریتی
    دیدگاه افراد نسبت به موانع و مشکلات

    در روزگار قدیم، پادشاهی سنگ بزرگی را که در یک جاده اصلی قرار داد. سپس در گوشه‌ای پنهان شدند تا ببینند چه کسی آن را از جلوی مسیر بر می‌دارد. برخی از بازرگانان ثروتمند با کالسکه‌های خود به کنار سنگ رسیدند، آن را دور زدند و به راه خود ادامه دادند.

    بسیاری از آن‌ها نیز به شاه بد و بیراه گفتند که چرا دستور نداده جاده را باز کنند. امّا هیچیک از آنان کاری به سنگ نداشتند. سپس یک مرد روستایی با بار سبزیجات به نزدیک سنگ رسید. بارش را زمین گذاشت و شانه‌اش را زیر سنگ قرار داد و سعی کرد که سنگ را به کنار جاده هل دهد. او بعد از زور زدن‌ها و عرق ریختن‌های زیاد بالاخره موفق شدسنگ را جابجا کند. هنگامی که سراغ بار سبزیجاتش رفت تا آن‌ها را بر دوش بگیرد و به راهش ادامه دهد متوجه شد کیسه‌ای زیر آن سنگ در زمین فرو رفته است.
    کیسه را باز کرد پر از سکه‌های طلا بود و یادداشتی از جانب شاه که این سکه‌ها مال کسی است که سنگ را از جاده کنار بزند. آن مرد روستایی چیزی را می‌دانست که بسیاری از ما نمی‌دانیم!
    پس جناب دکتر عزیز نتیجه میگیریم ::
    حالا با توجه به دخالت وزیر بهداشت و درمان ودستور پیگیری واستفاده از این فرصت
    هر ضعفی و یا مانعی، اگر به نحو احسنت از ان بهره برداری کنیم فرصتی است تا وضعیت‌ شهرمان را با فکر و اندیشه دنبال کنیم و با ارائه راه حلی عقلی و منطقی برای حل آن میتوان بیشترین دستاورد را در این حوزه گرفت،بقول معروف جلوی ضرر را از هر نقطه بگیریم منفعت است بهبود بخشیم.
    موفق باشید

  11. وضعیت درمان شهرستان خیلی خرابتر از این حرفهاست برای ساده ترین جراحیها باید به مرکز استان یا کرمانشاه رفت بجای حرف بیائیم مشکلات را بررسی و بفکر چاره باشیم .

  12. به قول شاعر:بیایید مردان نیکو سرشت بسازیم شهری بسان بهشت
    به همت به خدمت به قدرت به کشت بسازیم زیبا و بروبیم زشت

  13. سلام از دکتر محمدی عزیز بخاط این مصاحبه و خرید مشکلات اش که بخاطر کوهدشت تحمل خواهد کرد، منونم. در متن اصلی مصاحبه در خبرگزاری ایسنا، برای ایثار ایشان، کامنت گذاشته ام.
    جناب علی جوزی پور عزیز با تشکر از خاطره خوب و چذابتان از شهید سرافراز هادی، بنظر من زندگی ما انسانها صد سال اولش خیلی خیلی آسان و گذراست. شما در راه خدا مجاهدت کرده ای، تو خود مطمئن هستی چون حمایت سید و سالار مجاهدان و شهیدان راه خدا را به پشتیبان خویش ذخیره کرده ای، نگرانی ات از صده این دنیاست. ولی بدان برای امثال من صد سال اول رفاه خوبی هست وای بحال بعد از آن. پناه می برم به خدای رحمان و رحیم از عدلش.
    الهی عاملنا بفضلک ولا تعاملنا بعدلک

  14. به امید بهار
    روز و شب و شب و روز به یکدیگر وصل می شوند
    اما دریغ که در آوند جوانه ها، خیال سبز شدن نمی گذرد…
    رخت سفر را بربند که اینجا، مغز ها تنها یک فصل دارند…
    زمستان…
    به امید روزی جناب دکتر فرد لایقی همچون جنابعالی نماینده این شهر بشود حرفی برا گفتن داشته باشد، خدایی خسته شدیم ازین زمستان سردی که دو شهرستان کوهدشت و رومشگان حاکم شدهاست.

  15. یعنی فقط کوهدشت دچار سیاست شده است؟!بهتر است بگوییم دچار یک ساست از نوع اخلاق منفی که میتواند نه تنها شهری مثل کوهدشت بلکه یک جامعه را نابود کند.سیاسیون کوهدشت دچار یک بی اخلاقی و بهتر بگوییم همان اخلاق از نوع بد و منفی هستند که تنها هدفشان فقط رسیدن به قدرت و تعالی وجود خودشان است.هر لقب نا مشروعی به شهر با اصالت من بدهند جز از زیر سر همین مسؤلین عزیزمان است که وجدان خودشان را به فراموشی سپرده اند و آخرتشان را به این دنیای کثیف واگذار کرده اد.بهتر است از خدای منان عاقبت بخیری این بزرگواران را درخواست کنیم تا وضع از این بدتر نشده است!

  16. با سلام خدمت کلیه عزیزان ، هروقت در جمع نشستیم و بحثی در گرفت نام افرادی با مسئولیتهای مختلف و تحصیلات عالیه که زبانزد عامه استان راشنیدیم فرزندان برومندمنطقه کوهدشت جایگاه ویژه ای داشته که جاهای دیگر به انجام وظیفه پرداخته و شهر خود را از علم وهنرشان محروم نموده اند سیاه نمائی موضوعات بخاطر مسائل سیاسی کار پسندیده ای نیست  جناب آقای محمدی شما خود از نیرو های شبکه بهداشت کوهدشت بوده اید در ان زمان هم مشکلات عدیده ای درحوزه درمان کوهدشت چه در خصوص نیروهای متخصص ویا امکانات درمانی مشاهده میشد استخدام های بی ضابطه دوره های قبل بی تدبیری مسئولین گذشته و فعلی (که جز مسئولین قبلی نیز هست)
    تاحدودی باعث ایجاد ناهنجاری در آن حوزه شده است اما بگذریم …
    آیا وقت آن نرسیده است که فرزندان موفق این دیار در رشته های مختلف علمی کمی هم عرق محلی داشته وگاهگداری سری به منطقه شان بزنند وبخاطر مسائل مالی و کسب در آمد های بیشتر شهر خود را فراموش نکنند آیا وقت آن نرسیده است که پزشکان حاذقی چون دکتر طولابی ،روئین تن ،کاظمی ، موحد، عباسی ،عبدالهی ،اسکندری و……،به جای خدمت در شهر های دیگر همچون سایر متخصصین که اخبار آنها از منابع مختلف به گوش میرسد در شهرخودشان طبابت نمایند که هم کار اصلی را داشته باشند و هم باعث رشد علمی ،فرهنگی و مهمتر از همه اقتصادی منطقه شوند
    در شته های مختلف کاری و علمی دیگر نیز میتوان از افراد با نفوذی در سطح ملی نامبرد که تنها از نعمت حضورشان تنها سرکشی های گاه وبی گاه و دیدار اقوام وفامیل سهم جوانان این دیار شده است
    دوستان زیبائی وآسایش زندگی هر قومی در تلاش و همت آنان است پس به جای ایراد گرفتن و فرار از مسئولیت های اجتماعی دست دست هم نهیم و میهن خویش کنیم آباد

  17. با سلام واحترام خدمت جناب آقای دکتر محمدی:

    شهر خاموش من! آن روح بهارانت کو؟ شور و شیدایی انبوه هزارانت کو؟
    می خزد در رگ هر برگ توخوناب خزان نکهت صبحدم و بوی بهارانت کو؟
    کوی بازار تو میدان سپاه دشمن شیهه اسب و هیاهوی سوارانت کو؟
    سوت و کور است شب ومیکده ها خاموش اند نعره وعربده باده گسارانت کو؟
    چهره ها در هم و دلها همه بیگانه ز هم روز پیوند و صفای دل یارانت کو؟
    آسمانت همه جا سقف یکی زندان است روشنای سحر این شب تارانت کو؟

  18. با سلام خدمت دوستان خوبم
    برادرم دکترجان
    از ابراز احساسات وکلی گوییها درحقمان از ناحیه حضرتعالی وپایتخت نشینان ممنونم.
    -دوست من ،ماهم میتوانستیم تهران و… زندگی کنیم وهرازچند گاهی از روی تفنن سرکی به احوالات زادگاهمان بکشیم وبرخورداریها ی دیگر شهرها را به رخ بکشیم وکمبودهای دیارمان.شما بفرمایید خیل متمول پایتخت نشین به اصطلاح هم شهری برای مردم این شهرستان چکار کرده اند جز اینکه براین دیار فخر فروخته اند.
    -برادرجان ببخشید اینگونه رک وصریح مینویسم،نقدتان نمی کنم.کلامتان درست است ولی شما دوستان در کجای این معادله چند مجهولی جای دارید.
    -کوروش جان،صریح بگم پایتخت نشینان وصاب منصبان مادر بلاد دیگر همان باما کرده اند که شهرهای برخوردار کرده اند.آنها سهم بودجه ما را با نفوذ بالا کشیده اند واینها سرمایه هزینه شده این دیار را باخود برده اند.
    -برادر شما که با برخوردهای سلیقه ای گروهها وصاحب نفوذان بهرمند بیگانه نیستید. بسیاری از آسیبهای اجتماعی ونابسامانیها معلول همین نخبگان وسیاسیون کذایی هستند.
    بااین احوالات از شما دوست خوبم به خاطر طرح بعضی از معضلات تشکر میکنم

  19. سلام دکتر.بله به زودی مواد مخدر زنان ما را هم میگیرند . از روزی که دانشجویان باکلاس به این شهر اومدن …..و مطلب دیگر وقتی از ده سوپرمارکت سه تا شیشه فروش و تریاک فروش است چه انتظاری دارید . مگر مرز که نیست نتوانند در این مغازه راببندند .امروز از بیکاری جوانی معتاد میشود ولی فردا یکی از خوشی و نبودن محل مناسب سرگرمی معتاد میشود .حتی پرندگان شهر ما هم میدونند که چند مغازه است که مواد میفروشند حالا تا بریم دنبال اسیب شناسی .که خیلی خوب اس….. /مامورین مبارزه با مواد مخدر فقط یک اراده بکنند این …..هر چند دوست نداشتم اسم خانه را ببرم ولی خانه های دست فروشان و سوپرشسشه فرشان را زیر نظر بگیرند .حداقل وجدان ما رهگذران هم کمی اسوده خیال میشود که دیگر مقصر مامورین نیستند این شخص است که به دنبال مواد حتی تا نالشکانه هم میرود.جدیدن طایفه هنرهای دستی باچوب که برای ساختمانهایمان در زمستان برف باکن و برای ورزشگارن میل ورزشی و….درست میکردن متاسفانه مردانشان در خانه مواد مصرف میکنند و برای تهیه پول روزانه مواد یا زنانشان را به گدایی میفرستن یا کودکانشان را به مواد الوده میکنند تا به گدایی برن و پدرشان انها را نشه کنند .چون بچه نمیدونه چه جوری باید مصرف کرد .همین کودک فردا بچه مرا روزی دیگر کوچه ای و روزی دیگری شهری را معتاد خواهد کرد از بنده حقیر و کوچک دکتر گفتن …….

  20. جناب آقای رضایی فامیل عزیز وقتی در شهر ماسرنوشت به دست یک عده دلال سیاسی می افتد .خواص درکناری می نشینند تا ببینند چند نفر کارچاق کن یکنفر را در این شهر علم کنند ومنتظر باشند تا چندین ســــورچرانی بزرگ با کشتار گوساله های بی گناه بمب تبلیغاتی خورا منفجر کنند وسپس نخبگان عزیز این شهر پشت سر آون افراد که معلوم نیست هزینه خوان گسترده شان از چه راهی تاًمین می شود بیفتند وشعار «بردیه سی بچیمن =پیروز شده برویم»را سردهند .باید انتظار داشت هرکس می تواند زود تر بساطش را از این شهر جمع کند وبرای رفاه وآسایش خانواده اش به یکی از شهرهای بزرگ فرار کند.به راستی این سنت ناپسند که مردم بایستی مانند افراد تحت کنترل وبی اختیار پشت سر یکی باشند که شعار خدمت رسانی وقصد نوکری کردن مردم رامی دهد اما برایشان شرط پذیرش یک سورچرانی تبلیغاتی می کذارد تا قدرتش را به رخ مردم بکشاند تا کــــــــــــی باید سرنوشت شهرمان را رقم زند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    برادر رضـــایی درمورد کورش محمدی عزیز بگویم که سالهاست به عنوان یک همکار که قدرت برنامه ریزی وتوان مدیریتی اش را از نزدیک حس کرده دام وهمواره سعی کرده در چند سالی که در شبکه بهداشت درکنار هم بوده ایم بدون غوغا سالاری وجنجال کار کند .شاید خودش هم راضی نباشد اما عرض می کنم در حالیکه شهر من این روزها مانند بُز بُز کِشی بین قربانی قدرت طلبی بعضیها شده .برای به قدرت رسیدن همه اخلاقیات را زیر پایشان لگد مال می کنند ،به ایشان پیشنهاد فرمانداری یک شهرستان ومدیر کلی بهزیستی یک استان بزرگ را نموده اند اما ایشان حاضر نبودند را پیشرفت علمی خود را فدای سیاسی کاری وقدرت طلبی بنمایدودر آن استان جایگاه علمی خوبی هم دارد.وهرچه میگوید کاملاً دلسوزانه است.
    آقای رضایی عزیز که خیلی هم به شما ارادت ویژه دارم درد ما آنجاست که در این شهر بارعلمی داشتن وشایستگی ملاک انتخاب نیست برنامه داشتن راٌی نمی آورد و…نمونه اش را هم در طایفه خودمان دیدیم
    دانه درشت های طایفه به نخبه علمی خود پشت کردند .هزا ران انگ به او زدند واسیر ضدتبلیغات صاحبان پول وقدرت شدند یا به تخریب ناروایش پرداختند ویا قبل از هر کاری از او باج خواهی گرو کشی نمودند . یکی قول استخدام دخترش وآن یکی استخدام پسرش را شرط حمایت گذاشتند.والآن سئوال می کنم کدامشان این خواسته شان بعد از این چند سال بر آورده شد ؟ مگر نه اینکه کاندیداهای مورد نظرشان بعد از پیروزی جوابشان را هم نمی دهند؟پس چرا بیدار نمی شویم ؟چرا روش ها را عوض نمی کنیم .خوب به یاد دارم آن برادر وقتی صحبت می کرد که بر نامه دارد طرح راه آهن درود-خرم آباد_ کوهدشت -ایلام وکربلا را پیگیری کندوآنرا تنها راه چاره خروج کوهدشت از بن بست می دانست. عده ای در همان مجالس به او می خندیدند ومی گفتند درس زیاد خوانده دیوانه شده!!!!!!!!!!!!!!!!اینها چیه که از دهنش در میاد !!!! آری فامیل عزیز در این شهر عده ای زیاد خواندن وزیاد دانستن را هنوز دیوانگی می دانند. آقای محمدی این را خوب فهمیده اینست که همه باید از راههای سر در گم پیموده برگردیم ویک راه را همه برای همه برگزینیم تا باور کنیم آن طرح را نمایندگان بروجر وهمدان وکرمانشاه به جای یک خط مستقیم- که می توانست با هزینه بسیار کمتری به انجام برسد- به یک مسیر نیمدایره ای تبدیل کردند ونماینده ما در آن زمان در پی فریب افکار عمومی بود وبارها اعلام می شد که کوهدشت در مسیر راه آهن جنوب است.

  21. ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده‌ای م از بد حادثه این جا به پناه آمده‌ایم
    ره رو منزل عشقیم و ز سرحد عدم تا به اقلیم وجود این همه راه آمده‌ایم
    سبزه خط تو دیدیم و ز بستان بهشت به طلبکاری این مهرگیاه آمده‌ایم
    با چنین گنج که شد خازن او روح امین به گدایی به در خانه شاه آمده‌ایم
    لنگر حلم تو ای کشتی توفیق کجاست که در این بحر کرم غرق گناه آمده‌ایم
    آبرو می‌رود ای ابر خطاپوش ببار که به دیوان عمل نامه سیاه آمده‌ایم
    حافظ این خرقه پشمینه مینداز که ما از پی قافله با آتش آه آمده‌ایم

  22. ما بدین در نه پی حشمت و جــــاه آمده‌ایم از بد حادثه این جا به پـــــــناه آمده‌ایم
    آه…

  23. واقعا بایدگریست به حال مردم این دیارکه یا۱۰ساله معتادمیشن یاتوی دستشویی زایمان ویاپول زوربه پزشکان مداوا ویاباندبازیهای قباد تباهشان کرده همه بخاطرفشاراقتصادیست که باشیب نرم تمام مشکلات حل خواهدشدبایدامیدداشت چراکه دولت /دولت امیداست وچاره ای جزامیدنیزنیست پس بیاییدامیدوارباشیم

  24. با سلام و سپاس از همه عزیزانی که به بنده حقیر ابراز محبت نموده اند و یا نسبت به شهرشان اظهار نظر
    و با تشکر ویژه از ساست وزین میرملاس که به حق وجدان بیدار کوهدشت است و مدیر توانمند آن جناب آقای امین آزادبخت
    سخنم چیزی فراتر از دانش شما عزیزان نیست . در واقع درد را همه میشناسیم و درمان نیزهم! اما سخن اصلی اینست که کوهدشت در این مقطع نیازمند یم هم افزایی در زمینه ایجاد یک حرکت جمعی و کارآمد با حضور همه نخبگان و جوانان شهرمان کوهدشت است. حرکتی که تغییر اساسی در نگرش مردم ایجاد کند. حرکتی که به جوان کوهدشتی عزت ببخشد و به کوهدشت حیات و نشاط.
    حرکتی که به کوهدشت جان ببخشد که بدون هدف و بدون مطالبه انتخاب نکنیم. بنابراین اگر گوشه ای از این همه گرفتاریهای کوهدشت از زبان این حقیر جاری شده است حتما همه مشکلات کوهدشت نیست بلکه لازم است همه عزیزان در آسیب شناسی و ارائه راهکارها پیشگام شوند و در واقع همگی در یک پیکر شویم و بدون هیچ گرایش سیاسی و اغراض شخصی فقط برای کوهدشت و خروجش از بحران بکوشیم.
    اما در پاسخ به دوست عزیزم جناب مهدی امرایی ضمن توافق کامل و تشکر از فرمایشاتشان باید عرض کنم که حتی انتظار حضور کسانی که از کوهدشت خارج شده اند نیز در این شرایط کمکی به ما نمیکند بلکه باید از یک نقطه شروع کرد و با همین توان موجود مطالبات کوهدشت را پیش برد ضمن اینکه بحث سیاه نمایی نیست کوهدشت واقعا الان مشکل دارد. و خطاب به دوست و برادر عزیزم جناب گودرز رضایی هم عرض میکنم که جانا سخن از زبان ما میگویی… برادر عزیزم اگر قرار بود پایتخت نشینان مشکل کوهدشت را حل کنند که وضعیت کوهدشت امروز این نبود. پس باید من و تو از هرفرصتی برای بیان دردها و در ادامه رفع و درمان آنها بکوشیم و هیچ انتظاری از پایتخت نشینان در این برهه به صلاح کوهدشت نیست.
    سپاسگزارم از توجه همه عزیزان در پایان یک نکته از هزاران ناگفته ام را عرض کنم که اگر امروز دغدغه کوهدشت را دارم نه از روی بغض شخصی و نه به امید کسب شهرت و منصب و نمایندگی و ….. و ….. در کوهدشت است بلکه فقط به عنوان یک کوهدشتی و همشهری تو که ریشه اش از آن دیار است مثل تو درد کوهدشت را دارم و برای کمک به شهرم از هیچ هزینه ای دریغ نخواهم کرد. بامید سرافرازی کوهدشت دردمندمان در آتیه نزدیک

  25. موضوع فوق فقط قطعه کوچکی از مشکلات این شهر را روشن می نماید قطعا اگر آقای محمدی مجال داشتند می توانستند مشکلاتی از قبیل آمار بالای خودکشی-فقر – نا امنی -آسیبهای اجتماعی دیگر و وضعیت اسف بار نیازهای بسیار ابتدایی کوهدشت نظیر آب شرب روستاها- وضعیت بهداشتی روستاها و… رابیان نمایند.
    شهروندان کوهدشتی به قول آقای محمدی وقت آن نرسیده است که مطالبات شهرمان را خواستار شویم ؟ وقت آن نرسیده است که خود را از زیر دین مسئولین و نمایندگان مدیون کوهدشت بیرون بکشیم؟
    همشهریان عزیز تا خودمان نخواهیم تا خودمان بزرگ فکر نکنیم تا خودمان از خواب بیدار نشویم کاری درست نخواهد شد. از طرفی بزرگان و پایتخت نشینان کوهدشتی امتحان خود را پس داده اند وکارنامه مردودی گرفته اند ولی چه ایرادی دارد از آنهایی که پشیمان هستند کمک بگیریم واز طرفی در کوهدشت پایتخت نشینانی هستند که نام ونشانی از آنها نیست ولی دغدغه کوهدشت را دارند و برای ارتقا این شهر از هیچ کمکی دریغ نمی نمایند پس اینها را به چوب برخی نسوزانیم. همچنین ما مردم بایستی مطالبات خود را چنان خواستار باشیم که خیلی ها شهامت گرفتن پست را نداشته باشند وعملکردمان چنان باشد که هیچ شخص بی جهت در این شهر بزرگ نشود.
    آقای دکتر محمدی همیشه نسبت به شهروندان کوهدشتی لطف دارند و چراغش در این خانه می سوزد،نه پایتخت نشین است ونه صاحب منصب ولی از بزرگان صاحب قلم و از آسیب شناسان علمی این دیار می باشد و از هر هزینه ای برای پیشرفت کوهدشت دریغ نکرده است.حال اگر خواستار پیشرفت علمی – فرهنگی – اجتماعی و همه جانبه کوهدشت باشیم بایستی دست دکتر محمدی های کوهدشتی که بسیار هستند را بفشاریم و همراهشان شویم.

  26. با سلام و عرض خسته نباشید به جناب آزاد بخت
    برام جالبه که به خاطر فارغ شدن یک زن در سالن درمانگاه اینهمه سر و صدا شد… هر چه باشه تو بیمارستان بوده!!!
    من خودم از اهالی زردلان و هلیلان دیدم که تو مینی بوس به خاطر بعد مسافت و نداشتن راه مواصلاتی مناسب و نبود درمانگاه در منطقه (زردلان) زنی که از درد به خودش میپیچید زایمان کرد… شاید مسئول اون درد منم که این خبرو به گوش کسی نرسوندم… شایدم گوشی برای شنیدن نیست… شایدم من له شدم زیر بار محرومیت و نایی برای فریاد در خود نمیبینم… شاید… شاید… شاید…

  27. تو رو به خدا ی نقطه قوت این شهرو نام ببرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    به چی افتخار کنیم؟؟؟؟؟
    به قتل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    به دزذی؟؟؟؟؟؟؟؟
    به بیکاری جووناش؟؟؟؟؟؟
    به آدمای خیرش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    به فرهنگ های خوبی که باب شده؟؟؟؟؟؟؟؟
    ما هنوز ایستادن تو صف نونوایی و عابربانک رو یاد نگرفتیم،اونوقت از تمدن حرف میزنیم//////////
    قبول دارم که همه جا از این مشکلات هست،ولی بخدا اوضاع اینجا بحرانیه////////////
    تا مردم خودشون نخوان هیچی عوض نمیشه////////
    یعنی یاد گرفتن اصول انقد سخته؟

    • بیاید خودمان حرکت کنیم خودمان بسازیم خودمان خودمان و تنها خودمان آنهم هر بار فقط یک خرده فرهنگ را اصلاح کنیم.

  28. قابل توجه نمایندگان ادوارمختلف اقایانیکه ازهمین منطقه برخاستن وپرتاب شدن به سکوهای قدرت وثروت امثال کسانیکه بابخشش پتروشیمیها کلنگ زدنو ورفتندبه جاهای بهترقابل توجه خیل عظیم کوهدشتیهای سراسر ایران ازمکافات عمل غافل مشو .گندم ازگندم برویدجوزجو .همین

  29. جناب آقای دکتر محمدی
    با سلام و عرض ادب خدمت شما تا زمانی که برای فردی با تحصیلات زیر دیپلم و بالای ۵۰ سال سن در تهران فراوان و همان کار برای یک جوان با مدرک فوق لیسانس در شهرهای کوچک مانند کوهدشت وجود ندارد، آش همان آش و کاسه همان کاسه است.

  30. خواستم بگویم که هستی ولی بماند ف و ف ……

  31. آقای دکتر قربانت گردم اینها که فرمودید را همه می دانیم.
    باید کسی باشد دلش به حال این مردم بسوزد.که نمی سوزد. باورکنید در هیچ کجای معادلات توسعه ما در این کشور جایی نداریم. میگوئید نه بپرسید چرا فقط پلاک۱۶ را متوقف می کنند؟! جرم ما چه بوده که در تهران متولد نشدیم؟

  32. تورو خدا بسه دیکه کم شعار بدید این حرفا بر کوشمونه میکید کوهدشتیا بی فرهنکیم در صورتی که هیج کاری واسه فرهنک سازی انجام نمیدید, همه شما بالا دستیای کوهدشتی میدونید مشکل اصلی و بزرک کوهدشت. وکوهدشتیا جیه ولی بازم مردم عادی کوهدشت متهم میشن مشکل اصلی کوهدشت بیکاریه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.