- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کاهش سرعت اینترنت در چند روز آینده

به گزارش میرملاس نیوز :به نقل از فارس،  فعالان صنعت آی تی می گویند مشکل فعلی ناشی از محدودکردن تعداد روترهایی است که به طور همزمان در اینترنت قابل فعال شدن و کار کردن هستند. این رقم محدود به ۵۱۲ هزار روتر است که با توجه به گستردگی فعلی اینترنت ناکافی به نظر می رسد.

امروزه جدول مسیردهی اینترنت از طریق روترها موسوم به Border Gateway Protocol (BGP) که شامل مجموعه ای از روترهاست که توسط شرکت های ISP برای هدایت ترافیک در وب مورد استفاده قرار می گیرد، به حداکثر ظرفیت خود رسیده و دیگر تجهیزات موجود برای مسیریابی و هدایت ترافیک قادر به مدیریت این حجم از ترافیک نیستند.

نتیجه این وضعیت کندشدن قابل توجه سرعت اینترنت است که در روزهای گذشته در بسیاری از کشورهای غربی محسوس بوده است.

شرایط مذکور برخی سایت های بزرگ اینترنتی و فروش الکترونیک را دچار مشکل کرده که از جمله آنها می توان به ای – بی اشاره کرد. مشتریان eBay در شمال اروپا می گویند امسال۱۰ بار شاهد قطع دسترسی خود به خدمات سایت یاد شده بوده اند. شرکت های مخابراتی و اینترنتی آمریکا مانند AT&T، Comcast، Time Warner  و Verizon هم مشکلات متعددی را برای سرویس رسانی به کاربران تایید کرده اند.

پیش از این برخی شرکت های سخت افزاری بزرگ مانند سیسکو در مورد تکمیل ظرفیت استفاده از روترها و ناکافی بودن ۵۱۲ هزار روتر برای فعالیت همزمان به منظور هدایت ترافیک اینترنت هشدار داده بودند. تعداد روترهای فعال به این منظور در سال ۲۰۰۸ از مرز ۲۵۶ هزار مورد گذشت و حال نیز حداکثر ظرفیت خود یعنی ۵۱۲ هزار مورد را نیز پشت سرگذارده است.

صاحب نظران هشدار می دهند که اگر برای رفع مشکل یاد شده فکر جدی نشود در روزها و هفته های آینده شاهد کندی بیشتر اینترنت و سرویس های پرطرفدار خواهیم بود.