- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

روشنی : ۶۱۰۰ نفر در جامعه ایثارگری لرستان بیکار هستند

0-201

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گفت: بیش از شش هزار و ۱۰۰ نفر در جامعه ایثارگری لرستان بیکار هستند.

به گزارش میرملاس به نقل مهر ؛ مراد روشنی  در همایش تجلیل از آزادگان خرم آباد ضمن گرامیداشت ۱۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: ۲۶ مرداد روز وصل، روز امید و روز نشاط است روزی که اسرا بعد از سال ها فراق و هجران طولانی به میهن بازگشتند.

روشنی ادامه داد: آزادگان کسانی هستند که از ارزش ها و اصول انقلاب ذره ای عدول و عقب نشینی نکردند و محکم و استوار در همه عرصه ها باقی ماندند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان بر ضرورت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و بیان داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پایداری و استقامت و فرهنگی که برگرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی بوده بر همگان واجب است.

وی افزود: صیانت، حفاظت، توسعه و ترویج این فرهنگ به اشکال مختلف وظیفه خطیری است چرا که راه مبارزه با دشمن همچنان ادامه دارد.

روشنی در اینباره ادامه داد: امروز دشمن با ساز و کاری جدیدتر و با تکنولوژی پیشرفته تری برای انحراف از آن هدف اصلی انقلاب و زاویه گرفتن از مقدسات دین و ارکان دینی در فضای مجازی ورود پیدا کرده است و می خواهند مردم را از ارزشها دور کنند.

وی تصریح کرد: امروز همه شهدا و امام شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند و به ما ندا می دهند که برای توسعه فرهنگ شهادت، جهاد، ایثار، حماسه و جوانمردی بکوشیم بنابراین برای ترویج این فرهنگ لازم است.

روشنی گفت: برای حفظ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیاز است که آزادگان خاطرات دوران دفاع و اسارت خود را به رشته تحریر درآورند و این گنجینه عظیم را در دل خود نگه ندارند و رسالت زینبی خود را بجای آورند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان زنده نگه داشتن نام شهدا و حماسه آزادگان و جانبازان را یکی دیگر از راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: اسامی شهدا در هر کوی و برزن باید نمود علمی و عملی داشته باشد.

وی افزود: اگر روزی فرا رسد که اسم شهیدی را کوچک کرده و نام دیگری را جایگزین آن کنند آن روز روز مصیبت خواهد بود و آن مسئولی را که در این راستا چه به عمد و چه غیر عمد گامی برداشته است به تمام شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران خیانت کرده است.

روشنی بیکاری را یکی از مشکلات اساسی جامعه ایثارگری استان لرستان دانست و عنوان کرد: شش هزار و ۱۲۰ نفر در جامعه ایثارگری استان علیرغم داشتن مدارک عالی علمی و تحصیلی بیکار هستند هرچند با تلاش استاندار لرستان گام هایی برای رفع بیکاری آن ها برداشته شده است.

وی با اشاره به این موضوع که اشتغال دولتی پاسخگوی جمعیت بیکاران در حوزه ایثارگری نیست اضافه کرد: ساختار دستگاه های اجرایی استان بگونه ای نیست که بتواند این همه بیکار را در بخش دولتی مشغول کند لذا با وجود پتانسیل های بالای استان در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات اقداماتی برای اشتغال این افراد صورت گرفته است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در اینباره افزود: برای این منظور با کمک معاون رئیس جمهور و در قالب طرحی بنام “تکاک” در راستای توسعه کارآفرینی ایثارگران کشور و ایجاد فرصتهای جدید برای اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر قدم برداشته می شود.

روشنی ادامه داد: همچنین در هفته جاری و با دعوت استاندار لرستان زمینه ملاقات مسئولین استان با بخش اشتغالزایی سازمان اقتصادی کوثر فراهم خواهد شد.