تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

کوهدشت رتبه نخست تولید جو در لرستان را به دست آورد

  • کد خبر : 54674
  • 27 مرداد 1393 - 2:23

    رئیس جهاد کشاورزی کوهدشت گفت: این شهرستان رتبه نخست تولید جو در استان لرستان و سایر استان‎های همجوار را به خود اختصاص داده است. مرتضی ملکی در گفت‎وگو با فارس در خصوص میزان تولید جو در کوهدشت گفت: با توجه به بارندگی بسیار خوبی که امسال در شهرستان کوهدشت داشته‎ایم و حدود ۴۰۰ میلی‎متر […]

81188730-5739224

 

 

رئیس جهاد کشاورزی کوهدشت گفت: این شهرستان رتبه نخست تولید جو در استان لرستان و سایر استان‎های همجوار را به خود اختصاص داده است.

مرتضی ملکی در گفت‎وگو با فارس در خصوص میزان تولید جو در کوهدشت گفت: با توجه به بارندگی بسیار خوبی که امسال در شهرستان کوهدشت داشته‎ایم و حدود ۴۰۰ میلی‎متر باران در حوزه جهاد کشاورزی این شهرستان باریده است.

وی عنوان داشت: ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی در شهرستان کوهدشت وجود دارد که امسال ۱۲۵ هزار تن محصول جو در این زمین‎ها برداشت کرده‎ایم و این آمار نسبت به سال‎های گذشته پیشرفت چشم‎گیر و قابل قبولی داشته است.

ملکی ادامه داد: امسال تولید محصول جو در شهرستان کوهدشت نسبت به سایر شهرستان‎های لرستان و استان‎های هم‎جوار رتبه اول را کسب کرده است.

این مسئول یادآور شد: جو از محصولاتی است که به صورت دیم کاشت می‎شود و هیچ‌گونه ضرری به آب‎های زیرزمینی نمی‎رساند، از این‌رو این محصول را جزء محصولاتی که در آینده بیشتر به آن توجه ‎می‎شود، قرار داده‎ایم و بنا داریم به صورت ویژه در تمام مناطق این شهر جو کشت کنیم.

ملکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۱۱ سال گذشته کشاورزی کوهدشت در معرض خشکسالی بوده و این امر باعث شده که در سال‎های گذشته تولید محصولات این منطقه خیلی کم شود و به میانگین ۲۵۰ کیلو در هکتار برسد، این در حالی است که این رقم در مقایسه با نرم قانونی یک سال که باید به میزان ۱۸۰۰ کیلو در هکتار برای زمین‌های دیم باشد، بسیار کم بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی کوهدشت در خصوص چگونگی به فروش رساندن محصول جو در این شهرستان گفت: امسال کشاورزان محصول خود را در بازار به قیمت خیلی خوبی به فروش رسانده‎اند و شرایط به گونه‎ای بوده که بازار آزاد از نرخ دولتی بیشتر پرداخت کرده است، بنابراین بیشتر کشاورزان محصول خود را به نرخ آزاد به فروش رساندند.

این مسئول بیان کرد: برنامه کاری ما در زمینه تولیدات محصولات زراعی است و در این خصوص تمام تلاش خود را به کار می‎گیریم، تا محصولات کشاورزی ما رو به رونق حرکت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکل کم‌آبی شهرستان کوهدشت از سال ۹۳ تا ۹۴ کاشت محصولات گندم، دانه‌های روغنی و جو را در دستور کار قرار می‎دهیم و به جز در یک منطقه در سایر نقاط کوهدشت دیگر محصولات که آب‌دوست هستند، کشت نمی‎شود تا از این بحران بی‎آبی خارج شویم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=54674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. خدا رو شاکر و سپاسگزاریم

  2. میزان اراضی شهرستان کوهدشت و رومشکان ۱۹۲۰۰۰ هکتار است.

    • امار قانونی و اینه اما متاسفانه ۸۰تا ۹۰ هزار هکتار هم از جنگلها و مراتع کشت میشه

  3. سطح زیر کشت جو در کوهدشت ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان شده که اشتباه است. با توجه به اینکه میزان برداشت ۱۲۵ هزار تن اعلام شده و عملکرد در هکتار بیش از یک تن بوده، احتمالا هشتاد هزار و پانصد هکتار صحیح است. اصلاح کنید

  4. کل اراضی راگفته اند نه فقط جو

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.