- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان گفت: فرمانداران باید موانع پیش روی سرمایه گذاری در استان را برداشته و شرایط را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنند

0 1

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ هوشنگ بازوند  در جمع فرمانداران استان با تاکید بر ضرورت پیگیری سیاستها و اولویتهای دولت تدبیر و امید در شهرستانهای مختلف استان اظهار داشت: در این راستا باید فرمانداران تعامل و همکاری خوبی با مدیران دستگاهها و همچنین نمایندگان مجلس داشته باشند.

وی با تشریح اولویتهای اصلی مدیریت ارشد استان در راستای توسعه اقتصادی لرستان و رفع معضل بیکاری افزود: فرمانداران باید موانع پیش روی سرمایه گذاری در استان را برداشته و شرایط را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنند.

بازوند با یادآوری اینکه سرمایه گذاری یک جریان سیال بوده که باید ضمن برداشتن موانع از پیش روی این جریان شرایط لازم برای جذب سرمایه گذاران فراهم شود بیان داشت: رونق تولید و بهبود وضعیت اشتغال در استان در گرو جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

استاندار لرستان نقش فرمانداران را در جذب سرمایه گذاران موثر دانست و گفت: استان لرستان برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، بهبود سرانه درآمدی و کاهش نرخ بیکاری چاره ای جز جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ندارد.

ضرورت همکاری بین بخشی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پروژه های مسکن مهر استان اشاره کرد و یادآور شد: مطابق آخرین ارزیابی ها متاسفانه پروژه های مسکن مهر در عمده شهرستانهای استان با مشکلات جدی مواجه هستند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری بین بخشی برای تسریع در بهره برداری از واحدهای مسکن مهر استان عنوان کرد: در این راستا فرمانداران باید مشکلات موجود در این بخش را احصا کرده و به معاونت عمرانی استانداری لرستان انتقال دهند.

استاندار لرستان ادامه داد: به منظور هماهنگی هر چه بیشتر جلسه ای با حضور فرمانداران شهرستانهای مختلف استان و همچنین دستگاههای مرتبط با حوزه مسکن مهر از جمله اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین مدیران عامل دستگاههای خدمات رسان آب، برق، گاز و …برگزار و در راستای رفع مشکلات تصمیم گیری خواهد شد.

بازوند با تاکید بر اینکه پرونده پروژه های مسکن مهر استان لرستان باید هرچه سریعتر بسته شود یادآور شد: در این زمینه همه دستگاههای مرتبط باید احساس مسئولیت کرده و پای کار بیایند تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید.

پروژه های نیمه تمام از موانع پیش روی توسعه لرستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پروژه های نیمه کاره استان اشاره و از این پروژه ها به عنوان سرمایه های خوابیده استان یاد کرد و افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام به خصوص پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد باید در اولویت کاری فرمانداران قرار گیرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه تعداد بالای پروژه های نیمه تمام در استان از موانع پیش روی توسعه استان است یادآور شد: در این راستا تلاش می شود تا به نتیجه رسیدن پروژه های نیمه تمام پروژه جدیدی در استان آغاز نشود.

بازوند خواستار نظارت فرمانداران بر روند اجرای پروژه های عمرانی موجود در شهرستانها شد و گفت: به منظور تکمیل پروژه های موجود در شهرستانها فرمانداران باید نظارت و کنترل دقیق بر روند اجرای کار و هزینه اعتبارات را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

فعالیت دو شیفته برای تکمیل سدهای مروک و ایوشان

وی در ادامه سخنان خود به برنامه ریزی صورت گرفته برای تکمیل تعدادی از سدهای استان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر کارگاه دو سد مروک و ایوشان به صورت دو شیفت مشغول به کار هستند.

استاندار لرستان با اشاره به قول رئیس جمهوری در جمع مردم خرم آباد برای بهره برداری و آبگیری سه سد استان عنوان کرد: تلاش می شود که دو سد یاد شده طی امسال تکمیل و به بهره برداری برسند.

بازوند با بیان اینکه شرایط برای آبگیری سد حوضیان طی امسال نیز فراهم شده است، ابراز امیدواری کرد با تسریع در روند اجرا و تکمیل پروژه های سدسازی استان شاهد گام های موثری در این بخش باشیم.

ضرورت پرهیز از افتتاح صوری پروژه ها

وی همچنین به در پیش بودن هفته دولت اشاره کرد و با اشاره به شعار این هفته مبنی بر “آرامش و امید” گفت: فرمانداران باید ضمن ایجاد فضای آرامش و امید در شهرستانها در راستای رفع دغدغه ها و تحقق مطالبات مردم حرکت کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضای امید و نشاط در کشور شکل گرفته است، افزود: در این راستا همزمان با هفته دولت نزدیک به ۵۱۴ پروژه در شهرستانهای مختلف استان به بهره برداری می رسد.

بازوند از فرمانداران خواست تا با نظارت هر چه بیشتر بر روند تکمیل پروژه های اعلام شده برای افتتاح در هفته دولت از افتتاح صوری پروژه ها که موجب بی اعتمادی مردم می شود، خودداری کنند.