تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

نماینده دورود و ازنا : نرخ بیکاری در لرستان به مرحله بحران رسیده است

  • کد خبر : 54838
  • 01 شهریور 1393 - 12:25

  با توجه به اینکه در این چند سال اخیر، نرخ بیکاری در استان لرستان به مرحله بحران رسیده به همین علت، رئیس جمهور اولین سفر استانی خود را به استان لرستان اختصاص داد. نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گقت: با توجه به اینکه در این چند سال اخیر نرخ بیکاری در استان […]

197605

 

با توجه به اینکه در این چند سال اخیر، نرخ بیکاری در استان لرستان به مرحله بحران رسیده به همین علت، رئیس جمهور اولین سفر استانی خود را به استان لرستان اختصاص داد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گقت: با توجه به اینکه در این چند سال اخیر نرخ بیکاری در استان لرستان به مرحله بحران رسیده به همین علت رئیس جمهور، یاولین استانی خود را به استان لرستان اختصاص داد.

به گزارش میرملاس ؛ عباس قائید رحمت، در خصوص وضعیت بیکاری در کشور به ویژه در استان لرستان، گفت: متأسفانه در حال حاضر وضعیت بیکاری در کشور به هیچ وجه مناسب نیست به طوری که در برخی از استان‌ها به مرز هشدار و در برخی دیگر از مرز هشدار گذشته و به مرحله بحران رسیده است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس، گفت: به منظور کاهش نرخ بیکاری باید تمام سرمایه گذاری هلدینگ‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به سمت استان‌های کم برخوردار هدایت شوند.

 

نرخ بیکاری در لرستان به مرحله بحران رسیده است

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه استان لرستان رتبه اول نرخ بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در این چند سال اخیر نرخ بیکاری در استان لرستان به مرحله بحران رسیده به همین علت رئیس جمهور اولین سفر استانی خود را به استان لرستان اختصاص داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درتشریح هدف اصلی سفر رئیس جمهور به استان لرستان، اظهار داشت: چاره‌ اندیشی و انجام اقدامات ویژه درخصوص وضعیت بحرانی کار در لرستان از اهداف اصلی سفر استانی رئیس جمهور به این استان بود تا در آینده نزدیک کاهش نرخ بیکاری در لرستان را شاهد باشیم.

قائیدرحمت، با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور ۱۲درصد است، افزود: نرخ بیکاری در برخی از استان‌ها چون لرستان حدود ۲ برابر این ۱۲ درصد یعنی نزدیک به ۲۵ درصداست.

نرخ بیکاری ۵۰درصدی در بین جوانان لرستان

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در بین جوانان با رنج سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در کشور ۲ برابر ۱۲ درصد یعنی حدود ۲۵ درصد است به همین جهت متأسفانه نرخ بیکاری در بین جوانان لرستان حدود ۵۰ درصد برآورد شده است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: درحال حاضر استان‌هایی چون لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر وضعیت نابسامانی از نظر بیکاری دارند و ورود هر چه سریع‌تر دولت به منظور حل مشکل بیکاری در این استان‌ها بسیار ضرورت دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار داشت: متأسفانه زمانی که دلارهای ۷ تومانی و ۲۴۰ تومانی موجود بود سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع مادر در این استان‌ها صورت نگرفته است به همین جهت تا به امروز شاهد تراکم صنعت فقط در چند استان چون‌اصفهان، فارس، خراسان، مرکزی، تهران و کرج، خوزستان از نظر صنعت نفت و پتروشیمی هستیم.

قائیدرحمت افزود: متأسفانه تراکم صنعت در برخی استان‌ها باعث شده که در حال حاضر این استان‌ها از نظر زیست محیطی با مشکل مواجه شده‌اند به طوری که سطح آلایندگی در فصول گرم سال به گونه‌ای است که قدرت تنفس را از مردم گرفته است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید هر چه سریع‌تر اهتمام کند و با توقف صنعت، تراکم صنعت در برخی از استان‌ها را کاهش دهد و همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی را به منظور سرمایه گذاری به استان‌های محروم با نرخ بیکاری بسیار بالا هدایت کند.

این نماینده مردم درمجلس‌نهم، اظهارداشت: متأسفانه هلدینگ‌های دستگاه‌های وابسته به دولت چون ایدرو، ایمیدرو، شستا و سازمان بازنشستگی در استان‌هایی که بخش خصوصی قبلا در آنجا سرمایه گذاری کرده بود اقدام به ایجاد صنعت کرده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: به عنوان رئیس کمیته اشتغال و کار آفرینی مجلس از دولت تقاضا دارم که با تجدید نظر تمام سرمایه گذاری هلدینگ‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی را به سمت استان‌ها ی کم برخوردار سوق دهد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=54838

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. حکایت های مدیریتی

    چگونه به هدف بزنیم؟

    ——————————————————————————–

    کمانگیر پیر و عاقلی در مرغزاری در حال آموزش تیراندازی به دو جنگجوی جوان بود. در آن سوی مرغزار نشانه ی کوچکی که از درختی آویزان شده بود به چشم می خورد. جنگجوی اولی تیری را از ترکش بیرون می کشد. آن را در کمانش می گذارد و نشانه می رود. کماندار پیر از او می خواهد آنچه را می بیند شرح دهد.

    می گوید: «آسمان را می بینم. ابرها را. درختان را. شاخه های درختان و هدف را.» کمانگیر پیر می گوید: «کمانت را بگذار زمین تو آماده نیستی.»

    جنگجوی دومی پا پیش می گذارد .کمانگیر پیر می گوید: «آنچه را می بینی شرح بده.»

    جنگجو می گوید: «فقط هدف را می بینم.»

    پیرمرد فرمان می دهد: «پس تیرت را بینداز. تیر بر نشان می نشیند.»

    پیرمرد می گوید: «عالی بود. موقعی که تنها هدف را می بینید نشانه گیریتان درست خواهد بود و تیرتان بر طبق میلتان به پرواز در خواهد آمد.»

    ——————————————————————————–

    شرح حکایت
    بر اهداف خود متمرکز شوید.

    تمرکز افکار بر روی هدف به سادگی حاصل نمی شود. اما مهارتی است که کسب آن امکانپذیر است و ارزش آن در زندگی همچون تیراندازی بسیار زیاد است.

    لذا با این عدم اتحاد و همیستگی در بین نمایندگان منتخب ،هیچگونه هدف مشترکی وجود ندارد وتکروی ها را بیشتر نشانه رفته اند نه اشتغال و مسائل مربوط به مردم

    کلیدواژه‌ها : تمرکز بر هدف ؛ پراکندگی کارها ؛ چندکاره بودن ؛ از این شاخه به آن شاخه پریدن

  2. آقای ملکشاهی ، بقول دوستانتون “”چهره ملی””رکورد ملی رو زدید،مبارکتون باشه !
    اگر دردم یکی بودی چه بودی…….

  3. با سلام خدمت نمایندگان محترم استان لرستان:
    اول: اینکه به خاطر این اماری که در آوردید خیلی ازتون تشکر میکنم!
    دوم:وقتی امثال شما نماینده مردم لرستان هستید و هیچ فکری به حال مردم نمیکنید و فقط به فکر منافع خودتان هستید وجود این آمار طبیعی هستش
    سوم:چرا از پروژه های که پشت چراغ بودجه و تخصیص اعتبار دارن چرت میزنن دفاع نمیکنید.
    چهارم: چرا از حداقل پروژههای که هم در استان انجام میشود مشروط نمی کنید به اینکه از نیروهای بومی استفاده کنند
    پنج: چرا از این همممممممممممه معادن و زمین حاصلخیر، جوانان تحصیکرده و پر انگیزه که فقط به علت نبودن پیشتیبان مالی نمیتوانند کاری بکنند حمایت نمیکنید.
    شش: اگه توجه داشته باشید در میادین تهران فقط و فقط شاهد نیروهای کارگری لر و افغان هستیم که مجبور هستند چندین ماه از خانه و کاشانه خود به خاطر لقمه ای نون حلال دور باشند(که من از اینجا دست همه هشهری های عزیز رو که اینگونه کار می کنند می بوسم)
    چرا چرا چرا
    آقایان نماینده باور انگشت اتهام به سمت امثال شما است ازتون خواهش میکنم به فکر جوانهامون باشید
    به امید لرستانی اباد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.