- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شاهرخی قبادی،نماینده پیشین کوهدشت در بوته نقد// بازخوانی

 

 

به گزارش اختصاصی ماد نیوز ؛ بررسی عملکرد واقعی نمایندگان در خانه ملت،کار چندان اسانی نیست.از یک سو مطالبات انباشته شهرستان های کشور که ناشی از نگاه غیر سیستماتیک مسوولان اجرایی است،سطح توقعات را از نمایندگان افزایش داده و از دیگر سو،خواسته عمومی از آنان این است که مسایل و مشکلات اجرایی را حل و فصل نمایند.
در این میان کمتر نماینده ای را می توان سراغ داشت که مطالبه قانونگذاری درست- که وظیفه اصلی اوست- از او بشود.کار هنگامی سخت تر می شود که نماینده مستقر در مجلس از سوی رقبایی که علاقمند به حضور در مجلس هستند به چالش کشیده می شود،در این چالش نابرابر سطح توقعات را از نماینده به اندازه ای بالا می برند که از عهده دولتی به تنهایی بر نمی اید و این دور باطل همچنان ادامه دارد.ماد به عنوان یک رسانه در پی انجام رسالت خود در پی آن است تا این موضوع را شکافته و با بررسی عملکرد نمایندگان ادوار استان لرستان-آنان که دیگر در قدرت نیستند- طرحی نو در اندازد تا در فضایی خارج از حب و بغض های انتخاباتی،تشخیص سره از ناسره ممکن شود.
برای آغاز کار از شهرستان کوهدشت استان لرستان که شاید پر حرف و حدیث ترین انتخابات را در دور گذشته داشت شروع کرده و کارنامه حجت الاسلام شاهرخی قبادی را به نقد موافقان و مخالفان وی گذاشته ایم.مردمی بودن،دارای حسن اخلاق،تلاش برای اجرای طرح های عمرانی در منطقه از نقاط مشترکی بود که موافقان و مخالفان وی به صراحت به ان اذعان داشتند.
اجازه ندادند کار کند!
ساروقی ، از دیگر سیاسیون کوهدشتی است که اعتقاد دارد ،اگر حجت الاسلام شاهرخی قبادی،کار چشمگیری برای منطقه انجام می داد حتما رای می آورد.
وی البته اذعان دارد که به وی به حجت الاسلام شاهرخی قبادی رای داده است.
ساروقی در جواب این پرسش خبرنگار ماد که “اگر کار چشمگیری انجام نداد پس چرا به او رای دادید؟” گفت:برخی ملاحظات شخصی داشتم،نماینده قبل از وی،امتحان خوبی پس نداده بود،روی نماینده فعلی هم شناختی نداشتم،نظر من این بود که این دور هم فرصت بدهیم تا کارهای نیمه تمام را تمام کند.
وی با اشاره به عزل و نصب های آشفته حجت الاسلام شاهرخی قبادی در دوران نمایندگی اش گفت: وی البته قول ترمیم داده بودند.
ساروقی بیان کرد:با حفر چاههایی در حومه کوهدشت،در دوره نمایندگی وی،تامین اب شرب کوهدشت بین ۱۰ تا ۱۵ سال اینده بیمه شد،اما کار عمرانی دیگری انجام نشد.
وی سپس می افزاید: حجت الاسلام شاهرخی قبادی،کارهایی را نیمه تمام گذاشت،کارهای عمرانی دوره وی بین ۱۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
ساروقی از سد معشوره مثال می اورد:در هفته جاری رییس جمهور در استان لرستان حضور یافتند و همراه با استاندار و دیگر مقامات اجرایی از سد دیدن کردند،رییس دولت و استاندار اجرای این سد را به عنوان بیلان موفقیت آمیز کار عمرانی عنوان کردند.
به گفته این فعال فرهنگی،سخنان رییس جمهور در خصوص سد معشوره، تایید کارها و پیگیری های حجت الاسلام شاهرخی قبادی است.
وی در پاسخ به خبرنگار ماد در این باره که “پس حتما اتفاقی در حوزه عمرانی افتاده است که مورد توجه مقامات ارشد اجرایی استان و کشور قرار گرفته” بیان داشت:اگر کاری انجام نمی شد،رییس جمهور اینگونه تمجید نمی کردند.
ساروقی تصریح کرد:این که جناب ملکشاهی مرتب( قبل و بعد از انتخاب شدن) می گوید کاری انجام نشده،کار تبلیغی برای خودش است. وی می گفت دولت بضاعت انجام این کار را ندارد در حالی که دیدیم انجام شد .
پیگیری مجدانه نماینده فعلی برای اجرای مصوباتی که حجت الاسلام شاهرخی قبادی موفق به اخذ ان شده اند مورد تاکید ساروقی بود و وی در این خصوص افزود:وقت زیادی برای اخذ مصوبات عمرانی کوهدشت صرف شده است،حتی زمین پروژه خودروسازی هم تسطیح شد،نماینده فعلی وظیفه دارد تا کارهای اورا ادامه دهد.
“اگر مصوبات اخذ شده برای کارهای عمرانی کوهدشت اجرایی شود،آیا حجت الاسلام شاهرخی قبادی را شایسته تقدیر می دانید؟”سووالی بود که خبر نگار ما از ساروقی پرسید .وی در جواب گفت:من موسس یک پروژه آموزش عالی در کوهدشت هستم،این کار بزرگی است،کسانی که بعد از من می ایند با ید این تلاش ها را به نسل های بعدی منعکس کنند،این یک بحث اخلاقی است،ملکشاهی باید از جو تبلیغاتی خارج شود و اعتراف کند که دیگران کار را تا اینجا رسانده اند تا از او نیز به نیکی یاد شود.
اگر این دور نماینده بود، کارهای بزرگش به انجام می رسید
صیدعلی کونانی، حجت الاسلام شاهرخی قبادی را فردی متدین،سالم و پاک می داند اما بر این اعتقاد است که از لحاظ عملکرد اجرایی تحرک درخوری نداشتند.
به گفته وی ،نماینده پیشین کوهدشت تنها توانستند مصوباتی برای سد معشوره، ماشین سازی،کارخانه پتروشیمی و …بگیرند،اما موفق به اجراء نشدند.
کونانی بر این باور است که کارهای انجام شده توسط حجت الاسلام شاهرخی قبادی،معمولی بوده زیرا مشکل بیکاری جوانان کوهدشتی کماکان پابرجاست.
وی با اشاره به زمزمه اجرایی شدن پتروشیمی کوهدشت گفت:هرچند ملکشاهی در سخنرانی ۲۲ بهمن در جمع مردم کوهدشت،اجرای این پروژه را به خود نسبت داد ،اما کیست که نداند مصوبه پتروشیمی کوهدشت را حجت الاسلام شاهرخی قبادی گرفت.
صید علی کونانی اظهار کرد: حجت الاسلام شاهرخی قبادی،دغدغه پیگیری داشتند و یقینا اگر این دوره رای می اورد کارهای بزرگی انجام می داد.
وی با ذکر خاطره ای از شهردار ۴۵ سال پیش کوهدشت به نام اقای دلیجانی گفت: مردم این شهر قدرشناس هستند و همچنان که اکنون از دلیجانی به نیکی یاد می کنند،شاهرخی قبادی را فراموش نخواهند کرد.
وی در پایان گفت و گویش با ماد،تصریح کرد: به عملکرد حجت الاسلام شاهرخی قبادی،نمره قابل قبولی می دهم.
کوهدشت،آماده یک انقلاب عمرانی
فتحعلی شهبازی در گفت و گو با ماد نیوز می گوید:مطالبه مردم از نمایندگان بیشتر حول محور تعویض مدیران می چرخد و اجازه نمی دهند به کارهای اساسی برسد.
وی با اشاره به مصوباتی که حجت الاسلام شاهرخی قبادی موفق شد برای ایجاد و احداث طرح های عمرانی کوهدشت بگیرد،گفت:اگر مصوباتی که حجت الاسلام شاهرخی قبادی موفق به اخذ آن برای کوهدشت شد،اجرایی شود،مردم این شهر شاهد یک انقلاب عمرانی خواهند بود.
شهبازی با اشاره به این که نماینده فعلی کوهدشت،معتقد بود که سد معشوره دروغ است و وجود ندارد،بیان کرد:روزی به ذهنمان خطور نمی کرد که این سد پا در مرحله اجراء بگذارد،اما در دوره حجت الاسلام شاهرخی قبادی،کار حفر تونل ها هم به انجام رسید.
حجت الاسلام شاهرخی قبادی،از وزیر نیرو گرفته تا نمایندگان برخی استان های کشور را همراه کرده بود تا این مصوبات را بگیرد،مستندات انجام کار هم موجود است،اما پس از وی کار تعطیل شد.
وی از جایگاه یک شهروند مطالبه گر از ملکشاهی خواست تا پیگیر مصوبات اخذ شده حجت الاسلام شاهرخی قبادی باشد.
شهبازی خاطرنشان ساخت:الان که موقع تصویب بودجه در مجلس است،ملکشاهی باید پیگیر اختصاص بودجه برای اجرای مصوبات باشد نه این که بگوید این مصوبات کاغذ پاره است.
وی اضافه کرد:او نمی خواهد پیگیر مصوبات باشد.
شهبازی البته اذعان دارد که حجت الاسلام شاهرخی قبادی،در بحث سیستم اداری موفق عمل نکرد،اما معتقد است که اگر تنها یکی از مصوبات وی به مرحله اجراء برسد،از لحاظ عملکردی از همه نمایندگان کوهدشت تا کنون موفق تر و سرامدتر بوده است.
وی با انتقاد از برخی اظهارات نماینده فعلی مبنی بر این که مصوبات شاهرخی قبادی دوغ است گفت:اگر دروغ است ثابت کنید،مدرک نشان دهید،اما اگر موجود است بروید دنبال کنید تا اجرایی شود.
اصلح ها را برای مدیریت شهرستان انتخاب نکرد
دوستی که خود نمایندگی مردم کوهدشت در مجلس را در کارنامه کاری اش دارد براین باور است که ،رای بالای مردم به او در انتخابات اخیر،نشان از عملکرد موفقیت آمیز او دارد.
به گفته وی پیگیری های حجت الاسلام شاهرخی قبادی در مجلس برای انجام کارها بسیار خوب بود اما در مسایل سیاسی قدری تند روی داشت.
این نماینده ادوار کوهدشت تصریح کرد: حجت الاسلام شاهرخی قبادی هر انچه توان داشت برای انجام کار عمرانی در کوهدشت به کار گرفت اما برخی جاهها نتوانست نتیجه بگیرد.
وی با اشاره تلویحی به عدم هماهنگی بین استاندار و حجت الاسلام شاهرخی قبادی بیان داشت: برای موفقیت در اجرای مصوبات باید یکسری هماهنگی ها بین دولت مرکزی،استاندار به عنوان دولت محلی و نناینده بوجود بیاید تا کارها پیش برود.
وی در پایان گفت و گوی کوتاهش با ماد گفت برای حجت الاسلام شاهرخی قبادی و کسانی که به مردم خدمت کردند،آرزوی موفقیت دارم.
امامی راد:نظر نمی دهم
خبرنگار ماد نیوز با آقای امامی راد،دیگر نماینده ادوار کوهدشت در باره موضوع مصاحبه تماس گرفت که وی انجام ان را به بعد از انتخابات موکول کرد
چکیده مصاحبه ماد با دیگر فعالان کوهدشتی در پی می آید:
کرم رضا خدادای
دبیر حرب موتلفه گفت : حجت الاسلام شاهرخی قبادی از نمایندگان برجسته مردم در مجلس بوده و در صورتی که تمام پروژه هایی که پیگیری کرده بودند به نتیجه می رسید قطعا انقلابی در شهرستان کوهدشت اتفاق می افتاد.
طرح هایی که در کوهدشت در زمان حجت الاسلام شاهرخی به مرحله اجرا رسید بسیار ارزشمند و چشمگیر بوده است.
کارهای زیر بنایی موثری در زمان نمایندگی ایشان انجام شد که از جمله آنها می توان به سد معشوره اشاره کرد.
لازم است برای پاسداشت از زحمات ایشان همایشی با عنوان گرامیداشت آقای شاهرخی در شهرستان برگزار شود تا به طور ویژه از مقام ایشان قدردانی به عمل آید.
امرایی
با بررسی عملکرد نمایندگان مجلس از ابتدای انقلاب تا کنون قابل ذکر است که آقای شاهرخی به اندازه کل نمایندگان این دوران برای شهرستان کوهدشت زحمات فراوان متحمل شده اند .
به نظر بنده آقای شاهرخی موفق ترین نماینده شهرستان کوهدشت در طول این سال ها بوده اند.
باید با نام گذاری یکی از میادین در شهرستان کوهدشت به نام آقای شاهرخی از زحمات این شخص قدردانی به عمل آید.
حسین زاده
بین نمایندگان ۹ دوره مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام شاهرخی فعال ترین، اصولی ترین و پر کارترین نماینده مردم کوهدشت بوده است.
آقای شاهرخی به هیچ عنوان اهل شعاردادن نبوده و تا کاری را به طور قطع به سرانجام نمی رساند آن را مطرح نمی کردند.
آقای شاهرخی فردی فعال باتقوا، با ایمان صادق مومن اهل کار و درستکار بوده است.
آقای شاهرخی قاضی خوش نام و خوش سابقه ای است که سال ها در مناسب قضایی خوش درخشیدند و به جهت مقام علمی این شخص لازم است تا نام یکی از خیابان های شهرستان کوهدشت به نام این شخص نامگذاری شود.
چون ایشان از نظر علمی مقام بالایی دارند باید نامشان همیشه در میان مردم این شهرستان باقی بماند.
طاهری
فعالیت های ایشان به طور کلی مثبت است و فعالیت های عمرانی چشم گیری انجام دادند
هیچ نماینده ای به اندازه ایشان در منطقه کوهدشت فعال نبوده اند آقای شاهرخی فعالیت های عمرانی فراوانی را انجام داده اند که از سد محشوره یکی از آنهاست.
برای گرامداشت از قدردانی از زحمات این شخص نام گذاری یک بنا مانند مدرسه یا یکی از میادین شهرستان کوهدشت امری شایسته و در خور این شخص است.
عالی پور
فعالیت های آقای شاهرخی در دوره خدمتشان در مجلس بسیار ارزشمند بوده و نظر بنده درباره شخص آقای شاهرخی و عملکردشان مثبت است.
ترکاشوند
آقای شاهرخی قطعا بهترین نماینده برای مردم کوهدشت بوده اند و و طرح هایی که ایشان داشته اند طرح های بسیار مثبت در جهت آبادانی شهرستان کوهدشت بوده است.
به نظر بنده باید برای قدردانی از ایشان یکی از میادین این شهرستان را به نام ایشان نام گذاری کرد.
مرادی
نظر بنده درباره عملکردشان ایشان مثبت است یعنی آقای شاهرخی عملکرد مثبتی در دوره خدمت خود از خود نشان دادند.
عملکرد ایشان بسیار ارزشمند و هدفمند بوده و در جهت آبادانی و عمران شهرستان کوهدشت فعالیت های فراوانی انجام داده اند .
شایسته است برای ارج نهادن به اقدامات موثر آقای شاهرخی تقدیری در خور ایشان به عمل بیاید.
نادری
آقای شاهرخی فعالیت های عمرانی بسیار بزرگی برای شهرستان کوهدشت انجام دادند که از جمله آنها می توان به طرح های سد سازی و ایجاد صنعت خودرو سازی و طرح های پتروشیمی اشاره کرد.
برای سپاس از تلاش های آقای شاهرخی به خاطر فعالیت های موثر در شهرستان کوهدشت باید یکی از میادین شهرستان کوهدشت را به نام ایشان نامگذاری کنند تا بدین صورت کمی از زحمات این شخص قدردانی شود.
گراوند
آقای شاهرخی نماینده فعال و با صداقت بوده و هیچ وقت با سفسطه و دروغ کاری حتی با منتقدانش برخورد نکرده است .
آقای شاهرخی کارهای عمرانی فراوانی در شهرستان کوهدشت داشته است که مردم این شهرستان به واسطه این فعالیت ها خود را مدیون این فرد می دانند.
برای پاسداشت از مقام این مرد بزرگ باید محلی از این شهرستان را به نام ایشان کنند تا
سوری
شاهرخی از بهترین نماینده گانی بود که در شهرستان کوهدشت خدمت کرده و به حق هیچ نماینده ای مثل ایشان در این منطقه فعال نبوده است.
باید مسولان یعنی در سطح استان داری با نام گذاری محلی از شهرستان کوهدشت گوشه ای از تلاش های شاهرخی پاسخ دهد.
به پور
شاهرخی فردی لایق درستکار و شایسته بودند که فعالیت های عمرانی بسیاری در شهرستان کوهدشت انجام دادند.
به پاس قدردانی از ایشان شایسته است تا با برگزاری مراسمی از ایشان تجلیل به عمل آید.
باقری
حجت الاسلام شاهرخی شخصی لایق و کاردان بوده که به حق، تمام تلاش خود را برای رشد این شهرستان به کار گرفت.
هیچ شخصی به اندازه ایشان در این شهرستان فعالیت نکرده است.
لازم است برای تجلیل از زحمات حجت الاسلام شاهرخی مراسمی برگزار شود تا به طور ویژه از ایشان قدردانی به عمل آید.

منبع : ماد نیوز www.maadnews.com [1]