تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

برداشت شبانه از حساب بانک‌ها را جبران می‌کنیم

  • کد خبر : 54944
  • 03 شهریور 1393 - 13:03

    رئیس کل بانک مرکزی، اقدام این بانک در دولت گذشته در برداشت شبانه از حساب بانک‌ها بابت مابه‌التفاوت ارز دریافتی را “عجیب” توصیف کرد و گفت: در بسته سیاست‌های بانک مرکزی این کار بانک مرکزی در قبال بانک‌ها را جبران می‌کنیم. به گزارش میرملاس به نقل از مهر، ولی الله سیف دیشب در […]

News-635130314434937437

 

 

رئیس کل بانک مرکزی، اقدام این بانک در دولت گذشته در برداشت شبانه از حساب بانک‌ها بابت مابه‌التفاوت ارز دریافتی را “عجیب” توصیف کرد و گفت: در بسته سیاست‌های بانک مرکزی این کار بانک مرکزی در قبال بانک‌ها را جبران می‌کنیم.

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، ولی الله سیف دیشب در برنامه زنده پایش از شبکه یک سیما حضور یافت و به بیان عملکرد یکساله بانک مرکزی پرداخت.

در این برنامه، مجتبی قمری وفا سردبیر اقتصادی خبرگزاری مهر از سیف پرسید:”جناب آقای ولی الله سیف، اگر یادتان باشد که قطعا هست، دولت دهم زمستان سال ۹۰ مصوبه‌ خیلی مهم “برداشت مستقیم از حساب بانک‌ها” بابت مابه‌التفاوت ارز دریافتی را صادر کرد و مقاومت‌های پنهان بانک مرکزی هم نتیجه نداد تا اینکه روزهای پایانی اسفندماه همان سال حدود ۳ هزار میلیارد تومان “شبانه” از حساب بانک‌ها پول برداشته شد و بعدها دیوان محاسبات، حکم اولیه “انفصال از خدمت رئیس کل وقت بانک مرکزی” را در این باره صادر کرد. جنابعالی نیز پس از تصدی این پست اعلام کردید کارگروه ویژه‌ای در این باره تشکیل داده اید؛ حال پاسخ دهید پس از گذشت یکسال، بانک مرکزی دولت تدبیر و امید، این برداشت را غیرقانونی تشخیص داد یا خیر؟”

وی در پاسخ گفت: این اقدام از کارهای عجیب بانک مرکزی در دولت گذشته بود که این بانک تصمیم گرفت به صورت شبانه و در آخرین روز سال دست در جیب بانکها کند. 

رئیس شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه هیچ منطقی برای انجام این کار وجود نداشت، در مورد راهکارهای جبران این اقدام تصریح کرد: یکی ار راه‌ها این است که برای برگرداندن این پول باید این بدهی را به حساب دولت بگذاریم و به هر حال در بسته سیاست‌های بانک مرکزی این برداشت شبانه جبران خواهد شد اما این به معنای آن نیست که بانک‌ها خلافی در این ارتباط با مابه التفاوت ارزی انجام نداده اند.

وی، حجم نقدینگی کشور را ۶۱۵ هزار میلیارد تومان و مانده تسهیلات نظام بانکی را ۴۸۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=54944

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.