تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

خاطره ی جانباز سید مروت والی پور از شهید والامقام سبزعلی نجاتی

  • کد خبر : 54978
  • 03 شهریور 1393 - 23:02

مقام معظم رهبری : شهادت، همیشه با ارزش است و فداکاری در راه خدا، همیشه کاری عظیم و ارجمند است.   شهید والامقام سبزعلی نجاتی و جانباز سید مروت والی پور   شهید سبزعلی نجاتی اهل کوهدشت بودند. ایشان به همراه برادر بزرگش به شغل خیاطی مابین میدان حضرت امام (ره) ومیدان شهید شهبازی (اگه […]

مقام معظم رهبری : شهادت، همیشه با ارزش است و فداکاری در راه خدا، همیشه کاری عظیم و ارجمند است.

 

Untitled

شهید والامقام سبزعلی نجاتی و جانباز سید مروت والی پور

 

شهید سبزعلی نجاتی اهل کوهدشت بودند. ایشان به همراه برادر بزرگش به شغل خیاطی مابین میدان حضرت امام (ره) ومیدان شهید شهبازی (اگه اشتباه نکنم اسم میدان را) مشغول بودند و در همسایگی مغازه آنها ، پدر اینجانب نیز به خیاطی مشغول بودند. این قضییه باعث برقراری ارتباط دوستانه ای با آنها شده بود . شهید سبزعلی نجاتی فردی بسیار کم حرف ، خوش اخلاق و خوش برخورد و دارای حسن شهرت بسیار بالایی بودند .حدود چهار ماه بود که درجبهه های غرب منطقه ماووت عراق مستقر شده بودیم و موقعیت جوری بود که آمدن به مرخصی ممکن نبود .من هم در طول این مدت به مرخصی نیامده بودم .
بچه های گردان محبین و کمیل از لشکر حضرت ابوالفضل (ع) ، در تب وتاب و آماده شدن عملیات نصر ۸ بودند.
اینجانب نیز در معیت سردار بی ادعا و گمنام جبهه های حق علیه باطل ، جانباز سرافراز سپاه اسلام ، سردار
علی رحم رحیمی پور ، وظیفه دیده بانی را به عهده داشتیم و عضو تیم عملیاتی بودیم.

بچه ها آماده حرکت شدند . بنده و علی رحم هم آماده حرکت شدیم . هنوز فاصله زیادی نرفته بودیم ، یک نفر از پشت سرم ،شانه ام را کشید وقتی برگشتم و نگاه کردم دیدم شهید سبزعلی نجاتی بود . ایشان نیز لباس رزم پوشیده و در صف رزمندگان گردان محبین بود. خیلی خوشحال شدم و ایشان نیز از حرکاتش معلوم بود که از دیدن من خیلی راضی و خوشحال به نظر میرسید.

پس از احوال پرسی ، گفت که آمدم خدمت مقدس سربازی . پس از کلی گفتگو ، لحظه خداحافظی و جدا شدن از هم فرا رسید . همدیگر را بوسیدیم و خداحافظی کردیم . شاید هنوز سه یا چهار قدم از همدیگر فاصله نگرفته بودیم که با صدای بلند گفت سید ، قبل از آمدن به جبهه ، پدرت را دیدم و خیلی نگران بود گویا خیلی وقته که به مرخصی نرفتی ؟ انشاالله بعد از عملیات میام پیشت و باهم مرخصی بگیریم و بریم کوهدشت . گفتم انشاالله. دیدم یک لحظه با آن خنده ی زیبای همیشگی که بر لبان مبارکش داشت گفت: سید مطمئنم که من شهید می شوم . اما اگه تو شهید نشدی حتماً حتماً برو به پدرت سری بزن . آن لحظه چهره ی بسیار نورانی و جذابی داشت . انگار به ایشان الهام شده بود که به شهادت میرسد. تا اینکه بعد از اتمام عملیات و آزادسازی شهر ماووت عراق ، در بین بچه های گردان محبین ، جویای احوال ایشان شدم که خبر شهادتش را شنیدم . گرامی باد یاد همیشه جاویدش.

 

 

سبزعلی نجاتی

شهید والامقام سبزعلی نجاتی

تاریخ شهادت :   ۱۳۶۶/۰۳/۳۱

محل شهادت :   ماووت

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=54978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 62در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶۲
  1. سلام دلاور جبهه وجنگ خسته نباشید امیدوارم درهرسنگری که خدمت میکنیدموفق باشید

    • دوست وبرادر عزیزم جناب آقای کریم نژاد ضمن عرض سلام ، بنده نیز موفقیت وسرافرازی جنابعالی را از درگاه خداوند مسئلت دارم . مشتاق دیدار مبارکتان هستم.

  2. عرض ادب وسلام دارم خدمت دوست وبرادر گرامیم جناب آقاى سید مروت عزیز و دوست داشتنى ، واقعا زیبا فرمودید این شهید بزرگواراإنسانى وارسته ، خوش أخلاق ، متین وبسیار با حیا بودند و بنده همیشه نسبت به أیشان غبطه می خوردم ،امیدوارم خداوند متعال روح این بنده مخلصش را با شهداى کربلا محشور بگرداند

    • سلام وعرض ادب واحترام خدمت سردار بی ادعا وگمنام جبهه های غرب وجنوب ، سردار عزیز وخوش اخلاق ، برادر طرهانی بزرگوار.
      سردار عزیز همانطور که مستحضرید واقعا شهدا افرادی خاص وگلچین بودند، چون هرکسی سعادت میهمانی خداوند ، نصیبش نمی شود .

  3. با تشکر از جناب مهندس بالنگ و تمامی همکارانش که با تلاش فراوان سعی در معرفی شهیدان شهرمان از هیچ تلاشی دریغ نمینمایندو نیز با تشکر ازبرادر جانباز والی پور اگر اشتباه نکنم حدیثی از پیامبر اسلام نقل شده که میفرماید زمانی میرسد که شهادت خوبان امت مرا گلچین میکند…… هنوز قیافه نجیبش را فراموش نکرده ام ……..جوان رشیدی بود که چه در مغازه و چه در خانه با حجب و حیا بود. همیشه لبخندی بر لبانش بود ….. براستی آقای والی پور درست او را توصیف کرده است:کم حرف…. خوش اخلاق….. خوش برخورد ….و دارای حسن شهرت

  4. باسلام خدمت سیدبزرگوار جناب مروت والی پور
    بزنم به تخته اصلاعوض نشدی وهمون سیدسالهای جنگ هستی. خاطره ی قشنگی بود ولذت بردم بخصوص که یادوخاطراین شهیدوالامقام رو گرامی داشتی. امیدوارم همواره سالم وتندرست باشی

    • سلام بر استاد قلم وبیان ، یار دبستانی من آقای آزادبخت.
      ضمن تقدیر وتشکر بابت لطفتان نسبت به بنده ، جناب آقای آزادبخت ، تا نرم افزاری مثل فتوشاپ وغیره وغیره مانده در عکس ، هیچ نشانی از پیری نمی بینی.

  5. با تشکر از بیان این خاطره قشنگ از شهید سرافراز نجاتی و با سلام بر سید عزیز و دوستداشتنی و جانیاز سرافراز آقای والی پور همرزم و دوست صمیمی شهید محمدمرادگراوند که هروقت نام وتصویرت را مشاهده میکنم اشک چشمانم ناخود آگاه سرازیر میشود تمام خاطرات زمان جنگ که من شیش هفت ساله بودم که با شهید محمدمراد به کلسرخ میامدی و رفت و آمدهای خانوادگی که بعد از شهادت محمدمراد بیشتر شد وهمراه مادربزرگ به خانه اتان در کوهدشت میامدیم و با برادران عزیزت بخصوص یوسف بازی میکردم ولی بعد از رفتنت به کامیاران و سنندج هرچند توفیق ارتباط حضوری غیر از یکبار در جهاد کشاورزی کامیاران دیگر نصیب نشد ولی همچنان جویای احوال شریف حضرتعالی و خانواده محترم هستم الانم که به خیر و سلامتی ساکن کرج شدی منم تا اوایل مهرماه مقیم اندیشه یا شهریار در همان نزدیکیها خواهم شد واز این بابت خیلی خوشحالم که توفیق زیارت و همنشینی با عزیزی که بوی محمدمراد را دروجودش حس میکنم می یابم ان شاء الله

    • سلام وعرض ادب دارم خدمت شما آقاسعید گل که یادگاری از دوست بسیار خوبم شهید گراوند هستی. درصورتی که تشریف آوردید شهریار یا اندیشه ما را بی خبر نزارید لطفاً.

  6. سلام و تحیات وافر الهی بر اروح طیبه شهیدان علی الخصوص شهید مخلص سبزعلی نجاتی
    درود بر یادگار سالهای پر رمز و راز ایثار و فداکاری سید مروت عزیز
    به نظر می رسد مشیت الهی بر این قرار گرفته که این روزها با گذشت سالیان متمادی از دوران طلایی دفاع مقدس جمعی از حماسه سازان آن ایام پرافتخار دست به قلم برده و از یایان سفر کرده بنویسند د اقدام مبارکی است به شرط آنکه مستمر باشد .
    امروزه همه بازماندگان آن دوره به مرور خاطراتش نیازمندند و نسل امروز به مطالعه و تأمل در آن نیازمندتر

    • سلام وعرض ادب واحترام دارم خدمت حاج آقا قبادی ایدهم الله تعالی .
      حاج آقا بدون شک اینگونه کارها باهمت بلند شما وسایر دوستان میرملاسی محقق شد امیداست که همیشه یار و یاور این گروه باشیدو با راهنمایی های خوبتان در پیشبرد این هدف گرانبها ، دوستان موفق وموید باشند .انشاالله.

  7. درود بر مروت عزیز و با خنده های شادمانه اش که در سخت ترین لحظه های جنگ بدون ترس همان لبخند را بر لب داشت ایشان از بازماندگان و ذخایر جنگ هستند و با اکثر شهدا دوست و همرزم بوده اند. پاینده باشی دلاور. سلام بر شهدای جنگ مخصوصا شهید نجاتی

    • سلام بر دوست فرزانه وفاضلم جناب آقای فتحعلی شهبازی عزیز.
      جناب شهبازی هیچ وقت آن زمانی که شما وبرادربزرگوارتان عزیزعلی وازهمه مهمتر ابوی گرامتان سه نفری در منطقه عملیاتی تشریف داشتید .وقتی دوستان مثل شهید گراوند، علی رحم ، صیدحسین جمشیدی، حسین ملکی (الشتر)، مصطفی محمدی ، کورش ، همه درسایه بانی که ما بچه های دیده بانی برای استراحت با نی ، درست کرده بودیم ، جمع می شدند و شروع می کردند مزاح واذیت کردن دوست بسیار خوبمان عزیزعلی ، فراموش شدنی نیست. یاد آن دوران بخیر. یاد آب تنی در رود خانه چومان بخیر. یادباد آن روزگاران یاد باد.
      یک وقت عزیزعلی وشهید محمدمراد و بنده نیز درخدمتشان آمدیم مرخصی، عزیزعلی متاهل بود ، من وشهید گراوند که مجرد بودیم می خواستیم بیاییم خانه ی ما وعزیزعلی بیاد خانه خودش. خانه ی ما کوچه رقییه بود وخانه شما خیابان سی متری. سر چهار راه فردوسی ازهم خداحافظی کردیم .چند قدم از هم فاصله گرفته بودیم شهید گراوند گفت : نذار عزیزعلی بره خانه خودشان . سریع صداش زد وگفت عزیزعلی یک لحظه . ایشان هم برگشت . شهید گراوند یک دست ومنم دست دیگرش راگرفتیم بزور آوردیمش خانه ی ما. عزیزعلی از نجابت وخوشرویی وخوش مشربی که داشت فقط می خندیدو چیزی نمی گفت. شهیدگراوند هم میگفت نخند خداوکیلی بری ما هم میاییم . و…….. بقییه ماجرا خصوصی عرض میکنم خدمت خودت.

      • خداوند به شما عزت دهد از اخوی گرامیتان جویای احوال هستم کسی که لحظه های شیرین جبهه را تجربه نکرده باشد معنی واقعی لذت و شادمانی را نمی داند. عجب مردان بزرگی بودند که حسابی ترس را مسخره می کردند و اصلا در لغتنامه شما بزرگان واژه ی ترس جایی نداشت. مشتاق دیدارم دلاور.

  8. یاران ؛
    پای در راه نهیم
    که این راه رفتنی است
    و نه گفتنی …
    بیاد همه شهدا و رزمندگانی که در میان ما نیستند و به شهدا پیوستند و بیاد بعضی دیگر رزمندگان که دگر مو سپید کرده اند بی نام ونشان

    • سلام بر حمید آزادبخت عزیز. حمیدجان شما یادگار سردار دلاور جبهه های غرب وجنوب کشوری . درهرکجا که هستی امیدوارم موفق وموید باشید.

  9. سلام بر آقای والی پور عزیز .

    بسیار زیبا بود امیدوارم بتوانیم عبرت بگیریم و بدانیم که دنیا لبخندی بیش نیست

    مرحبا بر حاج مروت عزیز و دیگر کسانی که با این خاطره ها مانع فاصله افتادن بین دلاوریهای شهیدان هستند با

    این عصر تا همه بدانند امنیت امروز مساوی است با شجاعت آن روزها .

    پیروز وسربلند وسرافراز باشید

  10. شهید والامقام سبزعلی نجاتی در گردان کمیل پاسدار وظیفه بودند.

    • سلام بر همرزم عزیزم . ممنونم از یادآوریتان

      • فکر کنم این شهید عزیز و والأمقام در عملیات کربلاى ۵ در گردان کمیل هم حضور داشتند کنار آقاى محمدحسین طرهانى و منصور قاسمى بودند خوب است در خصوص رشادت ها و زحمات أیشان در آن عملیات سخت و در آن درگیرى هاى شدید اگر دوستان و هم رزمانش خصوصا دو عزیز نام برده خاطراتى از أیشان در آن عملیات دارند در اختیار دبیر بخش شهدا قرار دهند با تشکر از جانباز عزیز و دوست داشتنى سید مروت والى پور عزیز و آقا سعید گل

  11. با تشکر از برادر عزیز سید مروت والی پور از خداوند متعال خواستاریم که شهیدان را شفیعان ما قرار دهد.

    • سلام بر دوست وهمسنگر خوبم دکتر سوری عزیز. دکترجان شما که سینه ای پر زگنج در این زمینه ها داری . پس بسم الله.

  12. سلام و درود خدا بر یادگار هشت سال دفاع مقدس جانباز سر افراز سید مروت والی پور . بسیار عالی بود باور کنید چنان شیوا و روان فرموده بودید انگار که من هم کنار شما بودم و احساس کردم هم اکنون دارید از همدیگر خدا حافظی میگیرید دست مریزاد دلاور . خداوند روح شهداء و امام شهداء را قرین رحمت نماید .

    • سلام بر دوست ویار دبستانی ام جناب آقای علی جوزی پور . دوست بسیار خوب وفرزانه ام شما که دارای بیان شیوا وقلم رسایی هستی وتوانایی بسیاربالایی در نوشتن خاطرات دارید. پس بسم الله.

  13. باتشکراز برادرجانباز سرافرازسیدبزرگوار با خاطرات زیبایش مارا به حال هوای جبهه ها ویاد شهدای گرانقدر جنگ انداختی خداوند روح تمامی شهدا وروح شهید نجاتی را باروح سید الشهدا (ع) محشور
    گرداند وهمه ماتداوم دهنده راه شهیدان باشیم

  14. روحش شادویادش گرامی باد. درودبرسیدمروت عزیزم.

  15. روحش شاد ویادش گرامی باد

  16. سلام خدمت سرور گرامی آقا سید والی پور عزیز
    خاطره شما بسیار زیبا خواندنی وجذاب است ،شما همیشه مشوق دوستان همرزمت هستی ،بی صبرانه منتظر ادامه مطالب ارزشمندتان هستم .خدا رحمت کند شهید نجاتی وهمه شهدای گران سنگ ۸سال دفاع مقدس را .وسلام خدمت مهندس فعال وعزیز آقای سعید بالنگ

    • ضمن عرض سلام وادب واحترام خدمت جانباز و آزاده سرافراز حاج افشین باقری .
      حاج افشین ما هرچه داریم از رشادتها و استقامتها وصبوری های شما بزرگان داریم. باوجود مشغله کاری فراوان ، از اینکه برای خواندن متن اینجانب وقت گذاشته ای بسیار تشکر می کنم. پیروزی وسربلندی شما را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

  17. دست مریزاد سید جان خاطره زیبایی بود شادی روح شهدای اسلام صلوات

  18. روح این شهید والامقام و روح همه شهدا شاد باد.

  19. روحش شاد یادش گرامی باد از شما جانباز صبور هم که یاد این شهید را زنده نگه داشتید سپاسگزاریم.

  20. خون شهید، جاذبه‌ ی خاک را خواهد شکست؛
    و ظلمت را خواهد درید؛
    و معبری از نور خواهد گشود؛
    و روحش را از آن، به سفری خواهد برد که برای پیمودن آن،
    هیچ راهی جز شهادت وجود ندارد.
    (((شهید سید مرتضی آوینی)))
    تشکر از دوست وبرادر عزیزم جناب مهندس سید مروت والی پور که همیشه خاطرات خوبی در اذهان همه هم سنگرانش به یادگار گذاشته اند .
    وبلاگ گردان محبین

    • سلام وعرض ادب واحترام دارم خدمت جناب سرهنگ عزیز وخوش اخلاق و دوست داشتنی . از لطف ومحبت شما بزرگواران بسیار ممنونم.

  21. سلام مروت عزیز،
    رحمت و برکات خداوند بر شما
    برخی یادها توشه آینده و توان‌افزا است. یاد همراهان نیک سیرت از این گونه یادهاست. ما که در فضای «واقعی» (البته امروزه معنای «واقعیت» تا اندازه زیادی تغییر کرده است) فرصت دیدار با دوستان دیرین را از خود گرفته‌ایم، فضای «مجازی» را فرصت می‌شمارم و جانانه به شما عزیز گرانمایه سلام می‌کنم. اما نکته:
    از گذشته عبرت بگیرم، در حال زندگی کنیم، برای آینده برنامه‌ریزی نماییم.
    آرزو می‌کنم روز و روزگارتان همواره سرشار از شادکامی و امید باشد

    • ضمن عرض سلام وادب واحترام خدمت استاد اخلاق وفرزانه و فاضل ، جناب دکتر شهبازی عزیز.
      برادر عزیز وگرانمایه ام ، اکثر دوستان براین امر واقفند که جنابعالی یکی از بهترین دوستان بااخلاق ، خوش رفتار وخوش کردار وخوش گفتار بودی که اکثریت ازشما درس میگرفتیم. گرچه بعد مسافت ومشکلات زندگی وگرفتاریهای روزمره باعث دوری شده ولی مطمئن باش که مهرت بیش ازپیش در دل اکثر دوستان قرار داره وبرخود می بالیم بخاطر داشتن همچین دوست گرانمایه ای.
      همیشه شاد وروزگار بروفق مرادت باد.

  22. شهید والامقام سبز علی نجاتی یکی از عجوزه های دفاع مقدس بو د که جان خود رافدای اسلام کرد

  23. فکر کنم این شهید عزیز و والأمقام در عملیات کربلاى ۵ در گردان کمیل هم حضور داشتند کنار آقاى محمدحسین طرهانى و منصور قاسمى بودند خوب است در خصوص رشادت ها و زحمات أیشان در آن عملیات سخت و در آن درگیرى هاى شدید اگر دوستان و هم رزمانش خصوصا دو عزیز نام برده خاطراتى از أیشان در آن عملیات دارند در اختیار دبیر بخش شهدا قرار دهند با تشکر از جانباز عزیز و دوست داشتنى سید مروت والى پور عزیز و آقا سعید گل
    [پاسخ]

  24. درود بر همه ی شهیدان گرانقدر
    و سلام بر همرزم عزیزم سید مروت علی والی پور
    مشتاق دیدار شما هستم.

    • سلام دارم خدمت دوست وبرادر عزیزم حاج محسن عزیز. حاجی ما هم مشتاق دیدار شما هستیم . انشاالله به خدمت برسیم

  25. درود خدا برشهیدان راه خدا(بویژه شهید والامقام سبزعلی نجاتی)،درود خدابر جانبازان راه خدا ،درود خدابر رزمندگان راه خدا .برادر عزیم آقای والی پور عزیز بسیار عالی بود .اینها همه درس است برای کسانی که جنگ راندیدند وامثال بنده بسیار عبرت می گیریم از خاطرات رزمندگان عزیز ،پس کوتاه نیایید وادامه دهید این راه را که راه سعادت است.
    خداوند به جناب عالی وآقاسعید بالنگ عزیز به خاطر درج این مطالب ،خیر دنیا وآخرت عطا بفرماید.

  26. سیدمروت عزیز، خدا میداند برای بار پنجم است که این خاطره سراسر حماسی و و بی تکلفت را می خوانم اما هر بار که میخوانم اشکم سرازیر میشود. درود خدا بر شهید والامقام سبزعلی نجاتی و درود خدا بر شما سید پاکباخته و دوست داشتنی؛ خداوند به شما عزت و طول عمر عنایت کند سید مروت عزیز.

    • سلام وعرض ادب واحترام دارم خدمت دوست بسیار عزیز و بزرگوارم جناب آقای دکتر کورش محمدی عزیز.
      دکتر جان جنابعالی مایه ی افتخار وسربلندی هستی برای دوستان و بلکه کل اهالی شهرمان . انشاالله خداوند به شما ودیگر اساتید بزرگوار عزت وسربلندی عطا فرماید که حتی نام شما هم باعث عزت وافتخار است برای دیار غریب مان.

  27. سلام وعرض ادب واحترام دارم خدمت دوست بسیار عزیز و بزرگوارم جناب آقای دکتر کورش محمدی عزیز.
    دکتر جان جنابعالی مایه ی افتخار وسربلندی هستی برای دوستان و بلکه کل اهالی شهرمان . انشاالله خداوند به شما ودیگر اساتید بزرگوار عزت وسربلندی عطا فرماید که حتی نام شما هم باعث عزت وافتخار است برای دیار غریب مان.

  28. سلام سیدبزرگوارهمرزم عزیزمدت مدیدیست شماروزیارت نکردم مشتاق دیدارم بقول شاعرآرزودیینت کرده خمارم.شووروزده فکرتم کافروحالم.شماره ای بده حداقل صدای گرمت روبشنوم.باتشکرازآزادبخت عزیزوهمه میرملاسیها.امین جان ازمطالب بیان دیدگاههاحذف نکن خداخیرت دهاد

    • سلام بردوست وهمکلاسی وهمرزم بسیار خوبم آقای عباسی راد عزیز. از ابراز لطف و محبت حضرتعالی بسیار سپاسگزارم . برادر عزیز ما هم مشتاق دیدار شما بزرگوار هستیم . انشاالله این فرصت فراهم شود ودیداری تازه گردد. شماره تماس بنده : ۰۹۱۸۳۷۲۰۳۲۹ میباشد .منتظر تماس هستم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.