- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خاطره ی جانباز سید مروت والی پور از شهید والامقام سبزعلی نجاتی

مقام معظم رهبری : شهادت، همیشه با ارزش است و فداکاری در راه خدا، همیشه کاری عظیم و ارجمند است.

 

Untitled [1]

شهید والامقام سبزعلی نجاتی و جانباز سید مروت والی پور

 

شهید سبزعلی نجاتی اهل کوهدشت بودند. ایشان به همراه برادر بزرگش به شغل خیاطی مابین میدان حضرت امام (ره) ومیدان شهید شهبازی (اگه اشتباه نکنم اسم میدان را) مشغول بودند و در همسایگی مغازه آنها ، پدر اینجانب نیز به خیاطی مشغول بودند. این قضییه باعث برقراری ارتباط دوستانه ای با آنها شده بود . شهید سبزعلی نجاتی فردی بسیار کم حرف ، خوش اخلاق و خوش برخورد و دارای حسن شهرت بسیار بالایی بودند .حدود چهار ماه بود که درجبهه های غرب منطقه ماووت عراق مستقر شده بودیم و موقعیت جوری بود که آمدن به مرخصی ممکن نبود .من هم در طول این مدت به مرخصی نیامده بودم .
بچه های گردان محبین و کمیل از لشکر حضرت ابوالفضل (ع) ، در تب وتاب و آماده شدن عملیات نصر ۸ بودند.
اینجانب نیز در معیت سردار بی ادعا و گمنام جبهه های حق علیه باطل ، جانباز سرافراز سپاه اسلام ، سردار
علی رحم رحیمی پور ، وظیفه دیده بانی را به عهده داشتیم و عضو تیم عملیاتی بودیم.

بچه ها آماده حرکت شدند . بنده و علی رحم هم آماده حرکت شدیم . هنوز فاصله زیادی نرفته بودیم ، یک نفر از پشت سرم ،شانه ام را کشید وقتی برگشتم و نگاه کردم دیدم شهید سبزعلی نجاتی بود . ایشان نیز لباس رزم پوشیده و در صف رزمندگان گردان محبین بود. خیلی خوشحال شدم و ایشان نیز از حرکاتش معلوم بود که از دیدن من خیلی راضی و خوشحال به نظر میرسید.

پس از احوال پرسی ، گفت که آمدم خدمت مقدس سربازی . پس از کلی گفتگو ، لحظه خداحافظی و جدا شدن از هم فرا رسید . همدیگر را بوسیدیم و خداحافظی کردیم . شاید هنوز سه یا چهار قدم از همدیگر فاصله نگرفته بودیم که با صدای بلند گفت سید ، قبل از آمدن به جبهه ، پدرت را دیدم و خیلی نگران بود گویا خیلی وقته که به مرخصی نرفتی ؟ انشاالله بعد از عملیات میام پیشت و باهم مرخصی بگیریم و بریم کوهدشت . گفتم انشاالله. دیدم یک لحظه با آن خنده ی زیبای همیشگی که بر لبان مبارکش داشت گفت: سید مطمئنم که من شهید می شوم . اما اگه تو شهید نشدی حتماً حتماً برو به پدرت سری بزن . آن لحظه چهره ی بسیار نورانی و جذابی داشت . انگار به ایشان الهام شده بود که به شهادت میرسد. تا اینکه بعد از اتمام عملیات و آزادسازی شهر ماووت عراق ، در بین بچه های گردان محبین ، جویای احوال ایشان شدم که خبر شهادتش را شنیدم . گرامی باد یاد همیشه جاویدش.

 

 

سبزعلی نجاتی [2]

شهید والامقام سبزعلی نجاتی

تاریخ شهادت :   ۱۳۶۶/۰۳/۳۱

محل شهادت :   ماووت