تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

دست کودک نوپای توسعه لرستان را رها نکنیم

  • کد خبر : 54993
  • 04 شهریور 1393 - 13:07

  امین آزادبخت / میرملاس نیوز :  ( به مناسبت هفته دولت ) دست کودک نوپای توسعه لرستان را رها نکنیم/ غول محرومیت لرستان رفتنی استمردم لرستان سالهاست که با واژه محرومیت به کشور معرفی می شوند ، خدا خیر دهد مخترع این واژه را، چراکه واژه بهتر و گویاتر از این، توصیف کننده حال […]

IMG_8478

 

امین آزادبخت / میرملاس نیوز : 

( به مناسبت هفته دولت )

دست کودک نوپای توسعه لرستان را رها نکنیم/ غول محرومیت لرستان رفتنی است
مردم لرستان سالهاست که با واژه محرومیت به کشور معرفی می شوند ، خدا خیر دهد مخترع این واژه را، چراکه واژه بهتر و گویاتر از این، توصیف کننده حال و روز لرستان نبوده و نیست
امروز لرستانی ها در ابعاد مختلف ظرفیت دارند و مدام این ظرفیتها گوشزد می شود بلکه فرجی شود و از بالا دستوری صادر شود و این غول عظیم محرومیت لرستان کمی از جایش سر بخورد.
اما برای شکست شاخ این غول هزار راه نرفته مانده که برای طی مسیر لازم است مردم و مسوولان لرستان دور از هم نمانند و هر یک برای رسیدن به هدف مسیرهای فرعی را انتخاب نکنند.
این روزها همه جوش توسعه لرستان را می زنند و می توان دریافت که دغدغه توسعه و محرومیت زدایی لرستان تا حدودی در بالا بالا ها احساس می شود.
و اما یادآوری این نکته ضروری است که غول محرومیت لرستان یک شبه متولد نشده که بتوان یک شبه شاخش را شکست و به استقبال پریان روزهای خوش و خرم رفت.
در طول یکسال گذشته اقدامات مطلوبی در راستای توسعه لرستان انجام شده که دور از انصاف است نادیده گرفته شود اما برای به ثمر نشستن این اقدامات باید کمی صبر و حوصله به خرج داد.
مردم لرستان طی سالهای طولانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نجیب و صبور بوده اند و باید گفت که این نجابت و بردباری این روزها بیش از هر زمان دیگری لازم است تا دولتمردان بتوانند در این استان با آرامش خاطر بیشتری کار کنند.
امروز قطار توسعه لرستان استارت زده و صدای سوت آن آرام آرام در بلندتر و رساتر می شود پس بی انصافی است با سنگ پرانی ها ی غیر معقول خدشه ای به این حرکت وارد کرده و یا موجب کندی حرکت توسعه لرستان شویم.
استاندار لرستان و مجموعه مدیریت ارشد استان در طول یکسال گذشته بارها و بارها گوشزد کرده اند که عمق محرومیت در لرستان بسیار بالا بوده و برای پر کردن گودال های عمیق عقب ماندگی، باید همه با هم باشیم.
در طول یکسال گذشته اقدامات موثری و امید بخشی در استان انجام شده که رسانه های مختلف به واقع به درستی به آن پرداخته و برای مردم روشنگری کرده اند اما این روزها در برخی موارد شیطنت هایی دیده می شود که به صلاح مردم و روند توسعه لرستان نیست.
امروز وفاق و همدلی اصلی ترین مولفه مورد نیاز لرستان بوده و مردم نیز با هوشیاری و حمایت بیش از پیش از مدیریت ارشد استان نقش مهمی در ادامه روند تحول و توسعه لرستان دارند.
اگر امروز طرح توسعه فرودگاه خرم آباد، احیا کشت و صنعت پس از سالیان سال، احداث آزادراه، تلاش برای ابقای سد حیاتی معشوره و بهره برداری از سایر سدها، زدودن چهره محرومیت از روستاها و تلاش برای اتمام طرح های نیمه کاره لرستان در دستور کار قرار دارد به لطف تلاش دولتمردان و مدیریت ارشد استان است.

مهندس بازوند در کنار همه این فعالیت ها، توجه ویژه ای به اشتغال دارد و در کنار شکوفایی اقتصادی، اشتغال را به عنوان یکی از مهمترین خروجی های رونق اقتصادی در بخش صنایع لرستان می داند.

توسعه تنها یک رویای دست نیافتنی نخواهد بود اگر همه دست به دست هم دهیم و اندکی صبوری کنیم چراکه حجم مشکلات لرستان آنچنان بالاست که باید برای عبور از مسیرهای سخت طاقت فرسا امیدوار به آینده بوده و به توانمندی های مدیریت ارشد استان اطمینان داشته باشیم.
همه می دانیم که لرستان رتبه نخست بیکاری کشور را دارد، می دانیم که خشکسالی دمار از روزگار کشاورزی درآورده و چشمه ها و رودخانه ها را لب تشنه کرده، همه می دانیم که سرانه درآمد مردم لرستان کمتر از متوسط کشوری است و بسیاری دانستن ها…
اما باید اندکی صبر داشته باشیم و به اقدامات انجام شده نیز بها دهیم، به دور از انصاف است که پس از حدود یکسال انتظار داشته باشیم تمامی این مشکلات حل شود ، چراکه در این صورت باید منتظر معجزه باشیم.
به طور قطع با لختی صبر وحوصله جادوی دولت تدبیر وامید  و مدیریت موفق مهندس بازوند در رفع مشکلات لرستان ظاهر خواهد شد ، پس تا تحقق وعده ها در لرستان تفرقه افکنی نکنیم و اینبار خودمان عامل مضاعفی در توسعه نیفاتگی و محرومیت لرستان نباشیم.

 امین آزادبخت / مدیرمسئول سایت خبری میرملاس / مردادماه ۹۳

 

 

_MG_0191

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=54993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 17در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۷
  1. احسنت ذاش امین گل گفتی……

  2. باریکلا
    دروووووووووووووود بر شما باد
    مهندس بازوند بسیار فردی توانمند است از وقتی ایشون استاندار شدند و کارهای و مدیریتشون رو می بینیم فهمیدیم که دهمرده و صابری و محسنی ثانی واسه لرستان هیچ کار ساختاری و عمقی انجام ندادند

  3. حکایت های مدیریتی
    رمز موفقیت
    ——————————————————————————-

    مرد جوانی از سقراط رمز موفقیت را پرسید. سقراط به مرد جوان گفت که همراه او به کنار رودخانه بیاید. وقتی به رودخانه رسیدند هر دو وارد آب شدند به حدی که آب تا زیر گردنشان رسید. در این لحظه سقراط سر مرد را گرفته و به زیر آب برد. مرد تلاش می کرد تا خود را رها کند اما سقراط قوی تر بود و او را تا زمانی که رنگ صورتش کبود شد محکم نگاه داشت. سقراط جوان را از آب خارج کرد و اولین کاری که مرد جوان انجام داد کشیدن یک نفس عمیق بود.

    سقراط از او پرسید: «در زیر آب تنها چیزی که می خواستی چه بود؟»

    مرد جواب داد: «هوا.»

    سقراط گفت: «این رمز موفقیت است! اگر همانطور که هوا را می خواستی در جستجوی موفقیت هم باشی بدستش خواهی آورد. رمز دیگری وجود ندارد.»

    کلیدواژه‌ها : موفقیت ؛ خواستن ؛ آرزو ؛ خواست قلبی

  4. درود خدابرصدای رسای میرملاس که به گوش همه دنیا می رسد.امین جان صدای شما وسایت وزینتان بیدارمی کند آنهایی که درخوابند.

  5. مدیران دولتِ احمدی نژاد در شهرستانِ کوهدشت جولان میدهند در شهرستان استاندار محترم تدبیری بیاندیشند

  6. جناب آقای استاندار بهداشت و در مان در شهرستان کوهدشت افتضاحست هر چه زودتر فکری بکنید

  7. ضمن تبریک بمناسب هفته دولت به جناب آقای بازوند و همکاران پرتلاشش
    آقای استاندار در گزارشات حضرتعالی در هفته دولت در بخش خبری استان در تمامی شهرستانها هر کدام بیش از ۱۰ طرح افتتاح شد ولی کوهدشت هیچی.
    در کوهدشت فقط واسه ۱۶ نفر اشتغالزایی شده در صورتی که شهرستانهای کوچک استان بیش از ۱۶۰ نفر بوده.
    لطفاعدالت رعایت شود.

  8. کاش به روستاها بیشتر رسیدگی شود تا به شهر مهاجرت نکنن چون کمبود آب آشامیدنی زندگی در روستا را برای آنها سخت کرده است.

  9. انتخاب استاندار که خوب بوده است…خدایش بر توفیقاتش بیفزاید…مواظب انتخابات آینده مجلس هم باشیم…

  10. مقاله ی جالب و مبسوطی بود
    کاش مسولان بجای تفکر برای ساختن این همه شعار بی مصرف، فکری به حال توسعه لرستان بکنند

  11. جناب آقای استاندار کوهدشت هنوز خیلی مونده که نـــــــــــوپا بشه.

  12. اکههههههههههه هیی
    یه چیه هونه سینه گرتیه!!!!!!!!
    خخخخخخخخخخخخخخخخخ

  13. فعالیت های مهندس بازوند واقعا ستودنی است

  14. امین جان خسته نباشید مدیریت عامه پسند سایت میرملاس جذب افراد تحصیلکرده و مردمی را بهت تبریک میگم تنت به ناز طبیبان نازمند نباشه انشااللله

  15. قرنی کومیامنه
    همه مکومیمن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.