تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
9

جشن تولد شیدا، دختر هومیان

  • کد خبر : 55013
  • 05 شهریور 1393 - 4:07

        به گزارش اختصاصی میرملاس نیوز ؛ خبر عدم پذیرش زن باردار روستایی در بیمارستان کوهدشت و تولد نوزادش در راهروی بیمارستان، بازتاب های  گسترده ای به دنبال داشت که جریحه دار شدن احساسات پاک جوانان آن دیار نیز از آن جمله است. اگرچه واکنش سریع وزیر محترم بهداشت به این خبر […]

 0 (30)
 
 
 
به گزارش اختصاصی میرملاس نیوز ؛ خبر عدم پذیرش زن باردار روستایی در بیمارستان کوهدشت و تولد نوزادش در راهروی بیمارستان، بازتاب های  گسترده ای به دنبال داشت که جریحه دار شدن احساسات پاک جوانان آن دیار نیز از آن جمله است.
اگرچه واکنش سریع وزیر محترم بهداشت به این خبر قابل تقدیر است اما جوانان پاک دل که با توجه به شناختشان از منطقه،  در ادامه امید چندانی به اقدامات دستگاه های ذی ربط نداشتند، دورهم جمع شده و عزمشان را جزم کردند که ولو به صورت محدود و مختصر، با آن چه که از دستشان بر می آید مرهمی نهند بر دل آزرده این خانواده…
تصمیم بر آن شد تا در فرصتی مناسب تعدادی از فعالان اجتماعی و مستقل با هدایایی به دیدن خانواده نو رسیده  در روستای دهقان هومیان کوهدشت بروند.
 در این میان بانوی جوان خیراندیشی که با وجود جوانی ، دارای تجارب ارزنده ای در کارهای خیر است پیشنهاد داد با توجه به نزدیکی ماه مهر، علاوه بر دیدن خانواده ی عبدی و اهدای کادوی تازه رسیده،  برای تمامی دانش آموزان روستا هم بسته های لوازم التحریر تهیه و به آنها اهدا گردد ، تا با این حرکت از سویی همه ی روستا در جشن تولد شیدا شریک باشند ، از سوی دیگر شیدا برای همه ی روستا “قدم خیر” باشد …
با تلاشهای این بانوی لرستانی، در کنار حمایت های چهره های نیکوکاری از دیار کوهدشت مبلغ قابل توجهی برای این موضوع گردآوری شد و قضیه تا آن جا پیش رفت که علاوه بر کمک های دریافتی از داخل ، حتی هموطنان عزیز خارج از کشور نیز از ترکیه ، انگلیس و آلمان هدایایی برای شیدا فرستادند .
از سوی دیگر هنگامی که دوستان برای تهیه ی اقلام به مغازه  فروش لوازم التحریر در کوهدشت مراجعه می کنند ، فروشنده نیز تحت تاثیر این حرکت مستقل و خیرخواهانه ی جوانان ، در این امر خیر سهیم شده و علاوه بر تخفیفات ویژه مبلغ دو میلیون ریال هم اهدا می نماید.
 
 
0 (5)
 
 
روز موعود فرا می رسد، با عبور از پیچ و خم های جاده خاکی و ناجور هومیان دوستان به محض ورود به روستا ابتدا به دیدار خانواده آقای عبدی، که نام زیبای شیدا را بر کودک نو رسیده شان نهاده بودند، رفته از آنان دلجویی نموده و وعده داده بودند که آن ها را تنها نخواهند گذاشت.
 آن گاه دانش آموزان روستا را که حدود چهل نفر بودند جمع کرده و با دادن هدایا به بچه های دانش اموز، تولد شیداخانم را جشن گرفتند و البته به لطف خیرین بسته های لوازم التحریر برای چندین روستای اطراف هم به معلم روستا که در این سفر همراه جوانان بود سپرده شد.
اما داستان این بازدید به اینجا ختم نمی شود، خانواده ی شیدا که خود نیازمند حمایتند، بزرگوارانه دوستان را دعوت به دیدن محرومیت کلی روستایشان میکنند و حتی میفرمایند که در روستای ما نیازمندتر از ما نیز هست!
 
0 (10)
 
 
دوستان راهی دیدن ده میشوند، به گفته ی دوستان این روستا با حدود ٢۵ خانوار ساکن از ابتدایی ترین امکانات بهداشتی و آب آشامیدنی لوله کشی محروم است، برخی از بچه های روستا دارای نارسایی های جسمی و روحی هستند،کودکانی  با پاهای برهنه که حتی امکان تهیه یک جفت کفش ارزان قیمت را هم ندارند…
 
 
0 (21)
 
 
از همه تلخ تر ملاقات با فرد مورد نظر خانواده ی شیدا بوده است، مردی جوان که کر و لال و عقب افتاده ذهنی بوده و به سختی راه می رودو فرزند خردسالش نیز مشکل خونی دارد .
این فرد همراه با خانواده اش دراتاقی زندگی می کنند که حتی تصور زندگی در آن نیز برای گروه باور نکردنی بوده است، با همه ی این اوصاف، نقطه ی درخشان این موضوع همسر جوان این مرد است که با وجود این شرایط سخت و بدون امکانات اولیه ی زندگی، فداکارانه تمام جوانی خود را وقف این شوهر و فرزند نموده است …
 
 
0 (7)
 
 
یا بچه نارس پنج ساله ای را مشاهده می نمایند که انگار یک ساله است و مادری با پسربچه ای مریض  که دارای نرمی استخوان است و …
 این ها تنها گوشه ای از عمق محرومیت حاکم بر این منطقه است…
طعم شیرین توفیق این حرکت انسان دوستانه که در بدو ورود به ده همراه گروه بود به زودی با مشاهده ی این همه محرومیت تلخ می شود ، تا حدی که بسیاری از دوستان این روز را یکی از دردناک ترین روزهای عمر خویش می دانند، آن ها اگر چه در ابتدا شاهد خوشحالی خانواده شیدا کوچولو و ذوق کودکانه لوازم التحریر اول مهر بچه ها بودند و با لبخندی که بر لبان خشکیده کودکان دانش آموز هنگام دریافت هدیه نقش می بست دلشان شاد میشد؛ اما در مقابل ، نگاه مظلومانه جوان معلول و همسر و فرزندش و دیگر فجایعی که در روستا قابل مشاهده بود سینه ی هر انسان دغدغه مندی به درد می آمد.
این گروه با سینه ای مالامال از درد و رنج و غم ، روستا را ترک کرد ، اما  کم کم درد و رنج جای خود را به امید و تلاش می دهد.
 
 
0 (12)
 
 
 
جوانان با عزمی گسترده تر برای کمک به پا خواسته اند و امید آن دارند تا با همدلی و همیاری دیگر همشهریان و هموطنان و سازمان دهی و جلب مشارکت بسیاری از خیر اندیشان ، فارغ از هیاهو و حاشیه پردازی های سیاسی و تعصبات طایفه ای این حرکت را استمرار بخشند.
ما بر آنیم که در حد وسع و توان ، پیام محرومیت ناعادلانه این عزیزان و موارد مشابه آن که در دیار ما هم کم نیستند را به گوش همگان رسانده و با انسان های نیک اندیش اتمام حجت کنیم .
ما بر آنیم تا با محور قرار دادن یکی از موسسات یا بنیاد های مردمی غیر دولتی و یا تاسیس یک بنیاد جدید ، این حرکت را با در نظر گرفتن تمامی ابعاد موضوع و با همفکری نیک اندیشان سازمان دهی نماییم.
 
 
0 (4)
 
 
ما بر آنیم تا اجازه ندهیم این حرکت به اختلافات محلی و بازیهای سیاسی بی فایده آلوده گردد و در این راستا از تمامی همشهریان و هموطنان خیر اندیش مدد جسته و انتظار حمایت داریم.
سخن آخر این که داستان غم انگیز عدم پذیرش مادر شیدا در بیمارستان کوهدشت و تولدش در راهروی بیمارستان و بازتاب های این خبر، تهدیدی بود که اینک می تواند یک فرصت طلایی باشد برای گام نهادن در راهی به سوی ریشه کن کردن محرومیت از شهرمان ، فرصتی که تک تکمان تجربه کنیم مسئولیت پذیری، باور به توانستن و به هم پیوستنمان را …
این اتفاق را به فال نیک گرفته و همین جا به شیدای کوچولو می گوئیم:
تولدت مبارک و قدمت پرخیر و برکت بادا، دختر هومیان!
 
 
0 (3)
 
 
 
 
0 (1)
 
 
 
 
0 (6)
 
 
 
 
 
0 (8)
 
 
 
 
 
0 (9)
 
 
 
0 (11)
 
 
 
 
0 (13)
 
 
 
 
0 (14)
 
 
 
 
0 (15)
 
 
 
 
0 (16)
 
 
 
 
0 (17)
 
 
 
 
0 (18)
 
 
 
 
0 (19)
 
 
 
0 (23)
 
 
 
 
0 (26)
 
 
 
 
0 (28)
 
 
 
 
0 (27)
 
 
 
 
 
0 (30)
 
 
 
 
0 (29)
 
 
 
 
0 (31)
 
 
 
 
0 (32)
 
 
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=55013

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 153در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۵۳
  1. ساده که میشوی
    همه چیز خوب میشه
    خودت
    غمت
    مشکلت
    غصه ات
    هوای شهرت
    آدمهای اطرافت
    حتی دشمنت
    یک آدم ساده که باشی
    برایت فرقی نمیکند که تجمل چیست
    که قیمت تویوتا لندکروز چند است
    فلان بنز آخرین مدل ، چند ایربگ دارد
    مهم نیست
    نیاوران کجاست
    شریعتی و پاسداران و فرشته و الهیه
    کدام حوالی اند
    رستوران چینی ها
    گرانترین غذایش چیست
    ساده که باشی
    همیشه در جیبت شکلات پیدا میشود
    همیشه لبخند بر لب داری
    بر روی جدولهای کنار خیابان راه میروی
    زیر باران ، دهانت را باز میکنی و قطره قطره مینوشی
    آدم برفی که درست میکنی
    شال گردنت را به او میبخشی
    ساده که باشی
    همی که بدانی بربری و لواش چند است
    کفایت میکند
    نیازی به غذای چینی نیست
    آبگوشت هم خوب است
    ساده که باشی
    آدمهای ساده را دوست داری که
    بوی ناب آدم میدهند
    ………………………………..
    پسر فقیری که از راه فروش خرت و پرت در محلات شهر، خرج تحصیل

    خود را بدست میآورد یک روز به شدت دچار تنگدستی شد. او فقط یک

    سکه ناقابل در جیب داشت. در حالی که گرسنگی سخت به او فشار

    میاورد، تصمیم گرفت از خانه ای تقاضای غذا کند. با این حال وقتی

    دختر جوانی در را به رویش گشود، دستپاچه شد و به جای غذا یک

    لیوان آب خواست. دختر جوان احساس کرد که او بسیار گرسنه است.

    برایش یک لیوان شیر بسیار بزرگ آورد. پسرک شیر را سر کشیده و

    آهسته گفت: چقدر باید به شما بپردازم؟ دختر جوان گفت: هیچ.

    مادرمان به ما یاد داده در قبال کار نیکی که برای دیگران انجام می

    دهیم چیزی دریافت نکنیم. پسرک در مقابل گفت: از صمیم قلب از

    شما تشکر می کنم. پسرک که هاروارد کلی نام داشت، پس از ترک

    خانه نه تنها از نظر جسمی خود را قویتر حس می کرد، بلکه ایمانش به

    خداوند و انسانهای نیکوکار نیز بیشتر شد. تا پیش از این او آماده شده

    بود دست از تحصیل بکشد. سالها بعد… زن جوانی به بیماری مهلکی

    گرفتار شد. پزشکان از درمان وی عاجز شدند. او به شهر بزرگتری

    منتقل شد. دکتر هاروارد کلی برای مشاوره در مورد وضعیت این زن

    فراخوانده شد. وقتی او نام شهری که زن جوان از آنجا آمده بود شنید،

    برق عجیبی در چشمانش نمایان شد. او بلافاصله بیمار را شناخت.

    مصمم به اتاقش بازگشت و با خود عهد کرد هر چه در توان دارد، برای

    نجات زندگی وی بکار گیرد. مبارزه آنها بعد از کشمکش طولانی با

    بیماری به پیروزی رسید. روز ترخیص بیمار فرا رسید. زن با ترس و لرز

    صورتحساب را گشود. او اطمینان داشت تا پایان عمر باید برای پرداخت

    صورتحساب کار کند. نگاهی به صورتحساب انداخت. جمله ای به

    چشمش خورد: همه مخارج با یک لیوان شیر پرداخته شده است. امضا

    دکتر هاروارد کلی زن مات و مبهوت مانده بود. به یاد آنروز افتاد. پسرکی

    برای یک لیوان آب در خانه را به صدا در آورده بود و او در عوض برایش

    یک لیوان شیر آورد. اشک از چشمان زن سرازیر شد. فقط توانست

    بگوید: خدایا شکر… خدایا شکر که عشق تو در قلبها و دستهای انسانها جریان دارد
    ………………………………………………………………………………………

    از همه عزیزان و دست اندرکاران این حرکت عظیم انسانی و قابل تحسین وتقدیرکه بدون هیچ چشم داشتی و فقط با نیت خیر و خلوص قلبی بدون نام ونشانی از خود برای رضای خدا وخلقش در راه و مسیری پرمشقت و دشوار شادی و نشاط و امید را به اهالی روستائیانی زحمت کش و غیور و رنج دیده که مظلوم اند ومحروم که اینگونه مرحمی بر دلشان نهاده اند با تواضع و فروتنی دست یکایکشان را میبوسم وامیدوارم که کار خیر در دیارمان رواج یابد. ان شاء الله

  2. سپاس فراوان از پایگاه خبری تحلیلی میرملاس
    واقعاً خجالت دارد ! شرمندگی دارد . ازشعارهای اولیه انقلاب اسلامیان رفع محرومیت بود . این است ریشه کن کردن محرومیت ؟! آنهم با کذشت ۳۶ سال از انقلاب ؟!
    همه ما مقصریم ! مسؤولین مقصرند ! مردم هم مقصرند ! از همه بیشتر سیاست بازان مقصرند !
    باز هم گلی به جمال این جوانان با مسؤولیت که فارغ از معادلات چندش آور سیاسی و کشمکشهای ویرانگر باندی و گروهی این حرکت زیبا را بنیان نهاده اند .
    باز هم دیر نشده است . از این جوانان پاکدل و با شور و انگیزه درس بگیریم ، مجال جبران خطاها و اشتباهات وجود دارد برای همه . هم مردم ، هم مسؤولان و هم سیاستمداران .

    • فدای همت آنم که زیر چرخ کبود
      زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است//
      باید خودمان کاری کنیم

      • جناب آقای قبادی
        با سلام و تحیات
        نگاهمان را اندکی تلطیف کنیم با مقداری انصاف و ذره ای عدالت؛
        بالاخره قصورها و تقصیرها و یا بی تدبیری و بی کفایتی برخی را نمی شود با کلان نگری به حساب نظام وشعائر انقلاب نوشت
        حرکت معنوی این جوانان اگر بر حواشی مترتب نشود مقدس است ،اما مگر میتوان با انقلابی به امتداد ۳۶سال از مبداء حرکت، تمام محروحیتها را به نقطه صفر رسانید؟کاش محرومیت مناطق شهری (نه روستایی)برخی از کشورهای توسعه یافته را بررسی کنیم تا بدانیم درجمهوری اسلامی حتی به روستاهایی با ساکنین تک رقمی برق رسانی و آب رسانی شده است کاش خوبیها را هم بزرگ ؛
        و کاستیها را با انصاف انعکاس میدادیم تا آن وقت طعم قضاوت عادلانه را درک می کردیم.
        علیرغم این،رفاه اجتماعی و کرامت انسانی حق هر شهروند ایرانی است و ما باید به آن نقطه مطلوب و آرمانی نائل شویم.

        • نگاهمان تلطیف کنیم یعنی چشمهایمان را ببندیم واقعیتها را انکار کنیم!. کسی نگفته انقلاب مقصر فلاکت وبدبختی مردم است برعکس نفس انقلاب برای محو بی عدالتی وتبعیض ونابرابری است. انقلاب ما برای حاکمیت ارزشها بود ،عدالت هم شاه بیت انقلاب ماست. اگر بی عدالتی و تبعیض وجود دارد نه ربطی به انقلاب دارد نه به اسلام . اهداف سر جای خود باقی است اما قصور وتقصیر متوجه کسانی است که توجه به اهداف ندارند وهنوز نتوانسته اند مسیر را شناسایی کنند وعدالت در این مسیر مهجور مانده است!
          شما دوست عزیز خدمات مصرفی را با پیشرفت وتوسعه اشتباه گرفته اید ،توسعه وپیشرفت آن وقت اتفاق افتاده که مردم بتوانند از این خدمات مصرفی مثل برق وتلفن … درجهت خود کفایی وبی نیازی استفاده کنند(هرچند این خدمات ارزشمنداست) اما کافی نیست.به نظر شما استفاده از روشنایی چند روستا از برق می تواند نیازهای اساسی آنها را برآورده کند؟. مقایسه جمهوری اسلامی با کشورهای توسعه یافته بدون سند ومدرک تنها یک تعصب است ودردی دوا نمی کند.

          ما تنها زمانی می توانیم از جمهوری اسلامی دفاع کنیم که نقدهای دلسوزانه را بپذیزیم، واقعیتها را انکار نکنیم واز این طریق کاستیها را بپذیریم ودر سدد راه حل برآییم .
          هیچ وقت سعی نکنیم صدای اعتراض وانتقاد مردم را در مواجهه با جمهوری اسلامی بدانیم چون خود این مردم صاحب اصلی انقلاب هستند وزی حق تر از آنها برای احقاق حقشان کسی نیست.
          شما لازم نیست که مردم مارا باکشورهای دیگر مقایسه کنید فقط کافی است مقایسه کنید امکاناتی که در استان ما وجود دارد با دیگر استانهای کشور!
          در پایان از اینکه نسبت به نظام و انقلاب متعهد هستید از شما سپاسگزارم وبدان ماهم به نظام وانقلاب تعلق خاطر داریم واینهم باعث نمی شود که از حق دفاع نکنیم. موفق وسربلند باشید

  3. فقر مانند نیازهای اساسی یک مفهوم پویاست. فقر پدیده پیچیده و چند بعدی است و ابعاد مختلف آن در کنش متقابل با همدیگر است. فقر یکی از بزرگترین پدیده های وحشت آفرین معاصر است و جلوه های تأثر انگیز فراوانی دارد.

    « مملکت مال این زاغه نشینان است و برای این ها غصه باید خورد و برای این ها تا حالا فکری نشده . مملکت مال این هاست . نهضت انقلاب را این ها پیش برده اند… ما مرهون این ها هستیم .
    کوخ نشین ها هستند که موونه این مملکت و سرمایه این مملکتند نه آن کاخ نشین ها.
    خداوند این کوخ نشین ها را برای ما حفظ کند. »

  4. امین عزیز مدیر محترم سایت وزین میرملاس نیوز
    بعنوان یک کوهدشتی با افتخار از شما و تیم همراهتان تشکر می کنم.
    خدا به شما و همه دست اندرکاران این امر خدایی هر چه را می خواهید بزودی عطا کند.
    کار برای خدا و بدون دغدغه و سیاسی کاری، بهتر و زیباتر است. از اینجا از تمام کسانی که توان مساعدت در این کار اسلامی و خدا پسندانه دارند خواهش می کنم فقط برای رضای حضرت دوست و ذخیر قبر و قیامت خویش کمک کنند تا بخشی از مشکلات شهر و دیارمان رفع شود. قطعا این کار مرضی حضرت حق خواهد بود.

  5. واقعا قلبم به درد اومد
    متاسفم!

  6. خدا به ما رحم کند

  7. نتیجه پیگیری ها از عدم پذیرش چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    آیا دوباره این موضوع تکرار نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟
    کی تضمین میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • تیم فعلی که در مورد هیچکاری چه خوب و چه بد تعهدی ندارد.
      انتظار میرفت با این فاجعه ای که رخ داده حداقل سرپرست شبکه. . مرکز .. و بیمارستان و عزل کنند که نشد.
      اینها حتی حاضر به پذیرش شیدا نشدند چه رسد به پذیرش قصور خود!
      هدف فعلی این مجموعه مدیریت فعلا پاک کردن صورت مسئله است.
      بیمارستانی که در ماه بیشتر روز هاش مدیر هم نداره چه رسد رئیس؛ چه تعهدی داره؟
      بیشتر ناراحتی ما از بی توجهی نماینده کوهدشت است که حتی جمله ای در مورد این فاجعه اسفناک نگفتن ولی درمورد داروخانه شبانه روزی که اصلا نیازی به آن نیست « فعلا» نطق میکند و یا از یک عذرخواهی ناقابل از طرف سرپرست هزار شغله ی بیمارستان و یا اقدام سریع دکتر ساکی در برخورد با افراد خاطی نه فقط ماما بلکه …
      جناب دکتر ساکی این نوعی دهن کجی به ۲۳۰ هزار جمعیت این دیار است و خدا از سر تقصیراتتان نمیگذرد.
      مطمئن باشید بالاخره آه و نفرین یک پدر و مادر شهید. یه سادات و ویا ایتام این دیار گریبان گیر شما خواهد شد.
      به امید روزی که هر کسی سر جایش خدمت کنند.

    • فقط می توان گفت هیچی !!!!!!!!!!!ما بی کسیم !!!!!!

    • منتظر هیچ چیز نباش خواهر
      هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
      برخی از مقصرین خوشحالند که که در سراسر کشور و حتی دنیا با این اتفاق “معروف” شده اند و مهم نیست به خوشنامی یا بد نامی مهم “معروف” شدن است.

      • بعضی معتقدند کار نکرده عیب ندارد و ما کار وخدمت می کنیم که کارمان ایراد دارد/ این هم یک توجیه شرعی و قانونی برای مسئولان بی مسئولیت است

  8. امین عزیز درود خدا برشما بخاطرگذارش خوبتان ازشیدا دختر هومیان اگراسم معلول درگزارش میامدعالی بود

  9. امین عزیز
    بسیار لذت بردم.
    برای شیدای عزیز و مادر صبورش هم آرزوی سلامتی دارم.
    تشکر مجدد

  10. قابل توجه مسوولین و…خودحدیث مفصل بخوان ازاین محرومیت و…

  11. واقعا ناراحت شدم اونقدر که قابل توصیف نیست یادم افتاد که همیشه بجای اب . اب معدنی میخورم. حس بدی به

    دست داد چرا واقعا مسئولین رسیدگی نمیکنن . حتما باید در اسرع وقت دیداری باهاشون داشته باشم. خواهش

    میکنم از تمام اونایی که مسئولن و میبینن پی گیری کنن

  12. گریه ام می گیرد اما دادمان رابه چه کسی ببریم، مگر کسی هست از مسئولان استانی وکشوری که این فقر وفلاکت راببینند وبعد از۳۵ سال از پیروزی انقلاب برای رفع فقر وبیکاری درشهرستان کوهدشت اقدامی بکند؟خدایا فقط خودت به دادمردم این دیار برس چونکه مسئولان مارااز یادبرده اند این ازجاده های تصادف خیز-این از بیکاری ۵۰درصدی مردم این دیار-این از اعتیاد خانمانسوز که علت آن بیکاری است این نبود زیرساخت توسعه این از نبود امکانات درمانی کافی این از جناح بازیهای سیاسی -این از مسئولان بی مسئولیت…..خدایا داد ….خدایا فغان …..خدایااااااااااااا هوااااااااااااااااااااااااااااار

  13. واقعا درد آور و غم انگیز بود؛ ممنون از حرکت انسان دوستانه شما

  14. قراره شیدا هم مث اینا بزرگ بشه؟

  15. چیزی برای کامنت گذاشتن نداریم ،هیچی ننویسید چون عکسا همه چیز رو گفتن

  16. عکسا رو که نگاه کردم اشک تو چشام جمع شد به جرات میتونم بگم پنجاه درصد مردم کوهدشت توی فقر مطلق زندگی میکنن از پنجاه درصد باقیمانده هم درصد قابل توجهی باز هم بخاطر فقرمالی،بیکاری… اسیر غربت شدن…
    جناب آقای آزادبخت برادر عزیز بعنوان یک همشهری حقیر با تمام وجود از زحماتت تشکر میکنم.

  17. چه خوب می شد اگر قبلاً اطلاع رسانی می شد تا هر کسی در حد توان و بضاعتش کمکی کند و چه خوب همه خیرین این موضوع را پنهانی و به دور از عوام فریبی (نشر بیانیه و گرفتن ژست جلوی عکاسان) انجام داده اند.
    خوش به حالت “بانوی جوان خیراندیشی که با وجود جوانی ، دارای تجارب ارزنده ای در کارهای خیر هستی” خوش به حالت که چنین توفیقی برای کمک به هم نوعت داشته ای.
    چقدر ناراحت شدم که به دنبال خرید کتانی مارک فلان از فروشگاه فلان برای فرزندم که هنوز “تاتی تاتی” می کند هستم در حالیکه کودکان شهرم با پاهای برهنه خون آلود به دنبال رویاهای کودکانه بر روی سنگها و خاکهای اینجا می دوند.

  18. دلم ریش شد. هروز صبح که میام سرکار اول نگاهی به خبرهای میرملاس دارم.سعی میکنم از خبرهای

    شهرستانم باخبر شوم.امروز با دیدن این عکسها حالم خیلی بد شد. مگه اینجا کجای دنیاست که مسئولین

    ازش خبر ندارند. حتی یک بار موقع انتخابات که به هر سوارخ وسمبه ای سرک میکشن واسه رای به اینجا

    سری نزدند.این بچه ها چه گناهی کردند که این طور باید زندگی کنند.تا کم میاریم میرم سراغ احساسات

    مردمی.درسته حس انسان دوستانه خیلی خوبه داشته باشیم به همنوع خود کمک کنیم. چرا درمان

    مقطعی؟اینجا تو این مملکت حق دارند.صاحب این خاک وآبند.از پول نفت گرفته تا ……اینها هم ارث

    دارند.سهمشان کی میخوره الهی از گلویش پایین نره.

    • دوستم مرضیه عزیز
      باید خدا رو شکر کرد که هنوز دراطرافمون انسانهایی به معنای واقعی “”انسانیت”” وجود دارند.
      بعد خواندن خبر تولد کودک یک زن بی پناه در توالت بیمارستان شهرمون به حدی ناراحت و وحشتزده شده بودن که تا ساعتها و روزها و به دور از چشم فرزندانم اشک می ریختم. فکر می کردم که در دنیایی که دیگر “”انسانیت”” معنایی ندارد چگونه باید زندگی کرد و چگونه در یک چنین دنیایی فرزندانم را بزرگ کنم ، اما امروز با خوندن این خبر کمی دلم آرام گرفت.

      • سلام دوست مهربانم من نمیگم کمک نکنیم.این حس انسان دوستانه بسیار پسندیده است.من میگم این کار یعنی کمک مردمی درمان مقطعی است.شیدا برای همیشه تو ذهن مردم نمی ماند .این وظیفه مسئولین است که درمان قطعی برای این موضوع داشته باشند.چرا یک روستا بعد از ۳۵ سال از عمر انقلاب از کمترین امکانات معیشتی محروم باشد.به امید روزهای روشن برای شیدا ودیگر کودکان شهرستان کوهدشت.

  19. کجاست اون یکی از کارکنان زایشگاه
    که مردم رو کاسه داغ تر از آش می دونه و معتقده ایرانی جماعتی احساساتی اند و در خواب عمیق غفلت فرو رفته

  20. روستاهای همیان جادهاش آسفالت نیست در زمان نماینده قبلی زیر سازی جاده صورت گرفت وقرار بود آسفالت شود هنوز خبری از آسفالت نیست نماینده محترم پیگیری نماید

  21. اشکم دراومد خدا خواست تا به وسیله شیدا صدای محرومیت این منطقه را به گوش مسئولین برساند

    • چه فایده برادر سپهوند مرد یخی (دکتـــــــر ساکی ) شهامت برخورد نداره ظاهراً همه چیز ماست مالی شده.

      [پاسخ]

  22. باسلام و تشکر از آقای آزادبخت ،حال بهتر است جهت بیداری مسئولان شهرمان به دیگر روستاهای شهرمان سربزنیم تا بلکه از خواب بیدارشان کنیم و این محرومیتها را ببینند

  23. خدایا توشاهد باش که هنوز جوانانی غیرت مند وجان گذشته دراین دیار غریب وجود دارند. زمانی که کشورمان مورد هجوم بیگانه قرار گرفت ، جوانانی باشور ونشات برای دفاع از میهن از جان ومال خود گذشتند. حالا که چنددهه از زمان دفاع مقدس میگذرد ،بازهم شاهد شور ونشات جوانانی هستیم که منش ومرام جوانان قدیم وپیران امروز را دارند. خدایا تو به این جوانان سلحشور، نشات ، ایمان به خدا، عزت ، شرف وتوانایی عطا فرما واین جوانان را با جوانان شهید کربلا وشهدای ایران محشور ومحفوظ فرما.
    ای جوانان گروه ، ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت از درگاه خداوند متعال برای تک تک شماها، از این راه دور دست همگی شماها را می بوسم وبه همه ی شما خداقوت عرض میکنم. آفرین بر شور وشوقتان، آفرین بر همت بلندتان وآفرین برغیرت وشهامت تان.

  24. کار جناب آقای آزادبخت تحسین برانگیز وقابل ستایش است. اما این صحنه ها بسیار غم انگیز وآزار دهنده وملاآور است .

    امیدوار مسئولین بادیدن این صحنه ها به خود بیایند وبرای رضای خدا کاری بکنند.

  25. خدایا…….

    دستانم خالی اند ودلم غرق در آرزوها…………

    یا به قدرت بی کرانت دستانم را توانا گردان………….

    یا دلم را از آرزوهای دست نیافتنی خالی کن…………….

    (سالهاست مامردم این شهر ارزوهای دست نیافتنی داریم.)

  26. باتشکر ازامین عزیزوتیم خوبش -قدم شیداخانم مبارک وانشاالله برای دیارمحروم سرکوه همیان موجب شادی وآبادانی شوند.مشابه این دردوفقردرروستاهای کوهدشت فراوان است کاش مسئولین …….

  27. چه بگویم
    این درد را کجا ببریم؟

    درود بر انسانی که تویی امین عزیز.

  28. توی همین شهر کوهدشت این افراد نیازمند و از اینها هم مستحق تر زیاده ، بهتر مثل اصحاب کهف یکهو خودمون از خواب بیدار شده نبینیم و مسئله را سیاسی نکنیم و بفکر چاره باشیم .

  29. با تشکر از تمام کسانی که در رسانه ای کردن موضوع تلاش کردن واقعا این فقر قابل باور نیست

    • دکتر ساکی رییس دانشگاه در یک جلسه به خاطر رسانه ای شدن این موضوع کلی به مردم کوهدشت توهین نموده است

      • درشان یک انسان نیست به خاطر یک حقیقت به دیگر هم نوعانش توهین کند هرکدام از ما می تونیم توهین های شدیدتری به او داشته باشیم
        اما دعای معروف خدایا مسولین ما را اگر قابل هدایت نیستن نیست و نابود بگردان

  30. این هم نتیجه کار سیاست بازان شهرستانی که افتخار می کنند شهرشان سیاسی ترین شهر ایران است و بیشترین مدیر را برای کشور تربیت کرده است. رسانه های شهرستان هم مقصرند. برخی رسانه های کوهدشت تیترهای اینچنینی می زند: “یک کوهدشتی کاندیدای معاونت شهرداری فشافوفیه شد!” واقعا دنبال چه هستید؟ به خود بیایید و این مردم نجیب را از فقر و فلاکت همه جانبه نجات دهید. امیدوارم برد سیاسی! کوهدشت به سراسر استان تسری پیدا نکند تا ما هم بیچاره شویم. هرچه باشد بقیه نقاط استان از کوهدشت بهترند. ناراحت نشوید از این کامنت و آن را منتشر کنید…

  31. خدایا مگر می شود کسی این تصاویر را ببیند کاسه چشمانش از اشک لبریز نگردد اینجا غزه نیست اینجا مناطق محروم عراق و لبنان نیست اینجا همسایگان میرملاس باستان هستند که اینگونه فقرشان تمام دلتنگیهای عالم را به خود جذب کرده است این هومیان است آری هومیان همان جایی که با نقاشیهای دوازده هزار ساله اش در دنیا شهره است .
    همانند نقاشیهایی که بر طارق سنگها نقش بسته اند پیشانی مردمان آن دیار را داغ فقر کرده اند و کودکان با پاهای برهنه بر روی سنگلاخها مشغول رویاهای بچه گانه خود هستند خدا می داند از یک هدیه کوچک ولو ناقابل دنیا را مال خود می دانند اما دریغا از ….
    تصویر دخترکی با پای برهنه و خونالود تکیه زده بر چیتهای اساطیری را فقط در نقاشیهای عهد حجر می توان یافت همانها که دل سنگ را به درد می اورد راستی کسی از مسئلین محترم پیدا می شود که انقدر جرات وشهامت داشته باشدکه فرزند خود را جای یکی از این عزیزان بپندارد .
    نترسید زیاد سخت نیست فقط باید به چند نکته اهمیت بدید اول سه چهار روز یه بار غذا میل نماید وان یک وعده هم باید یک تکه نان با چند عدد گوجه ویا خیار تنها چیزی که به دل می شیند صبحانه است انهم یک فنجان چایی داغ سپس نان همراه با داغ حال نوبن بازی می رسد از اسباب بازی مظلقا خبری نیست بجز چند عدد سنگ ریزه برای دختر کوچولوها تا با انها بازی قارچون بکنند و تکه چوبی برای اقا پسرها که عموما ان را رخش سفید رستم صدا می کنند یادم می اید خودم سوارش شده ام خیلی اسب نجیبیست از لحاظ پوشاک هم بیشتر بسته به صلیقه مادر دارد باید لباس بزرگترها را هرسال برای کوچیکترها خیاطی کند البته بعضیها هم خوب است اقوام وفامیل کهنه چه هایشان را برای انها می فرستند از لحاظ بهداشت که اب وجود ندارد که بخورند بقیه ماجرا بر همگان واضح است کفش هم سالی یک جفت انهم از نوع لاستیک مواد نو با آرم معروف (بلا) هر وقت که پاره شد را پینه کردنش اسان ونیازی نیست که به مطب اقای کفاش برویم اصلا نوعی تیوب لث هستند یک عدد سیخ کبابی با ذره ای لاستیک مرغوب سیخ را داغ کرده وبرو کفش کشیده وصله را می چسبانند تمام تیوب لث
    درس و مشق که با همت اقا معلم بخور ونمیر می گذردحالا کسی هست که بخواد فرزندش در این شرایط بزرگ شود . بعید است دیگر .
    به خدا قسم همه کسانی که در این کشور مسئولیتی دارند در قبال این عزیزان مسئولند
    اگر زیر پای فرزند خودتان بسوزد دنیا را به اخر میرسانید و سریعا برگه اعزام به مرکز می گیرید وطلب بهترین پزشکها را می کنید من نماینده خدا نیستم ولی این را خوب میدانم خداوند هرگز از گناه کسانی که مادر شیدا کوچولو را نا امید کردند ودست رد بر سینه اش نهادند نخواهد گذشت تا با ان همه درد رنج و مشقت در آغوش قابله اش که در کمال تاسف برادرش خودش بود شیدا را به دنیا بیاورد …
    {بنی آدم اعضای یک دیگرند }

  32. کاش یه شماره حساب هم معرفی کنید که اگرر کسی خواست کمک کنه ویا اینکه یه تاریخ برای سرکشی دوباره به روستا تعیین کنید تا کسانی که مایل به ملاقات از نزدیک با اهالی روستا بودن بتونن کمکشونو خودشون به بعضی اهالی روستا تقدیم کنند

    • اینک شماره حساب ۵۰۸۶۰۰۱۴۱۹ با شماره شبا IR81012001000005086001419 و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۱۷۲۹۱۶۰ به نام حجهالاسلام و المسلمین حاج شیخ هادی قبادی و حاج حکمت اله امانی که مورد وثوق مخاطبان هستند نزد بانک ملت شعبه خواجه عبدالله انصاری تهران جهت واریز کمک های نقدی اعلام می گردد.

  33. شما به جای اینکه برید برای یه نوزاد! هدیه ببرید… لطف میکردید (به همه ی مردم این شهر) استعفا می دادید تا همه از دست شما راحت بشن! کت کآو!

  34. و نباید به همین یکبار ختم بشه،باید چندنفر از ابروی خودشون برای رضای خدای مهربون مایه بگذارند و پیگیر مشکلات اهالی از ادارات مربوطه بشن،به این میگن یه کار عالی تر

  35. شیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــداد دختر هومیان
    چه حسن سلیقه ای جناب آزاد بخت . باید به شما و تمام همکارانی میرملاسیان تبربک ویژه گفت.

  36. از جناب آزادبخت و گروه میرملاسی که رنج سفر نموده اند و این حرکت خداپسندانه را که در جامعه امروز کوهدشت واقعا کمتر دیده میشه به شما و همراهانتان خداقوت و دستمریزاد میگم

  37. فقط باید مسئولین ارشد استان وکشور پاسخگوی این همه محرومیت باشند.
    مگه مردم چقدر می توانند کار کنند چرا مسئولین را بیگناه جلوه می دهید .
    حکومت عدل علی (ع) این گونه بود .
    چرا هیچ مسئولی پاسخگو نیست .
    گناه این مردم فقیر وآبرومند چیست ؟
    گیرم امروز به آنها لوازم نوشتن دادید با چه ذوقی بنویسند؟
    شکم گرسنه این طفلان مظلوم روزگار را چه کسی سیر می کند؟
    کاش فقط یک مسئول احساس مسئولیت می کرد ودر برابر این همه فقر حداقل سخنی می گفت. اما افسوس …

  38. با دین این تصاویر نفس انسانیت به ستوه می آید که آه خدایا کودکان شهر من، کودکان آینده ساز کشور من، در فقر و محرومیتی زندگی می کنند که شاید تولد شیداها مسئولین را آگاه نموده و عمق آن را درک کنند پس شیدا جان تولدت مبارک و قدمت برای توسعه و آبادانی شهرمان پر از گل و شکوفه باد

  39. با دیدن این تصاویر نفس انسانیت به ستوه می آید که آه خدایا کودکان شهر من، کودکان آینده ساز کشور من، در فقر و محرومیتی زندگی می کنند که شاید تولد شیداها مسئولین را آگاه نموده و عمق آن را درک کنند پس شیدا جان تولدت مبارک و قدمت برای توسعه و آبادانی شهرمان پر از گل و شکوفه باد

  40. خدایا
    آرزوی این دخترکان زیبا و مردان کوچک چه می تواند باشد؟
    داشتن یک جفت کفش راحت
    داشتن یک عروسک
    داشتن یک ماشین کنترلی
    هر شب داشتن یک جای خواب گرم و نرم و هر روز یک وعده غذای خوشمزه و مقوی
    شاید دل هایشان دریایی تر از این حرفهاست
    شاید آرزویشان این است که دکتر شوند تا مادرانشان در توالت زایمان نکنند و خواهر و برادرانشان آنجا به دنیا نیایند
    شاید آرزویشان این است که دکتر شوند تا معلولیت دیگران را درمان کنند
    شاید آرزویشان این است که دکتر شوند تا راه حلی برای نرمی استخوان پیدا کنند
    شاید آرزویشان این است که دکتر شوند تا کاری کنند که بابا ها و مامان های روستایشان دیگر کر و لال نباشند و صدای گریه ها و خنده های بچه های روستا را بشنوند
    شاید آرزویشان این است که مهندس شوند تا خانه های محکم و قشنگ در روستایشان بسازند
    شاید آرزویشان این است که مهندس شوند تا جادهای آبادیشان را آسفالت کنند
    شاید آرزویشان این است که مهندس شوند تا آب تمیز و بهداشتی به خانه هایشان بیاورند
    شاید آرزویشان این است که مهندس شوند تا برق و تلفن به روستایشان بیاورند
    ***************
    شاید آرزویشان این است که نماینده مجلس شوند تا تمام این دردها و مشکلات را نه برای روستای خود بلکه برای تمام روستاها و بچه ها حل کنند.
    آخه این دریا دلان می دانند که این وظیفه نماینده هاست.

  41. من نمی دانم چرا فکری به حال این شبکه بهداشت نمی کنند هنوز مدیر احمدی نژاد در مسند کاره ،باید حتما اتفاقاتی شبیه به زایمان در دستشویی رخ بدهد تا مسئولین بیدار شوند!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • نماینده نمیذاره اقا

    • همه فراموش کردند! دولت روحانی میانه رو هست، مدیران احمدی نژاد هنوز هم دارن خدمت می کنن به خصوص مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان!!! این هم نماینده …نمیذاره عوض بشه!!!

      • یک کمی افق فکر خودتون رو بالا تر ببرید . چه ربطی به احمدی نزاد داره .؟! توی شهر ما همیشه یک عده به شکل اتوبوسی اومدن و جانشین عده قبلی شدن و انتصابها کمتر بر اساس شا یسته سالاری بوده است و این امر مختص به حزب خاصی هم نیست و همه احزاب را شامل میشود. فکر میکنی قبلا مدیر غیر احمدی نژادی نداشتیم ؟! وضع ما از همان قدیم الیام همین بوده . خود کرده را تدبیر نیست . خواسته های ما و انتخاب ما همیشه بر اساس معیار های شخصی و منفعت زودگذر بوده است . خود بنده نیز از این امر مستثنی نیستم و خودم یکی از مسببین این اوضاع میدانم.

  42. داستان شیدا وشیداهایی دیگرکه درپس سیاسیون مدفون گشته اندزیاداست.راستی این دیارکهن چه زخمهاکه برپیکرخوددارد.شایدروزی خیلی ازپرده هابرانداخته شود وروسیاهی اش برای کسانی بماندکه مسولیت پذیرفتندامانکردند.
    برای هموطنان خودشان اندک تلاشی نکردند.این سیمای تکیده برازنده قومی نیست که قدمتش هزاران سال، وشناسنامه اش میرملاس است.امیداست برای تبلیغات انتخابات هم شده سری به این چهره های رنجور به این پاهای. برهنه وخونین، به این مردمان مردبزنند.

  43. با سلام از دیدن این عکسها خیلی ناراحت شدم کاشکی مسئولین ومردم بیشتر به فکر همنوعان خود باشند

  44. واقعا زجرآور هستش خیلی ها اینجوری هستن .ام دیده نمیشوند چونکه چشمهای بینا وجود نداره

  45. ای داد و بیداد ای از این همه تبعیض و بی عدالتی.
    تو راهرو بچه به دنیا آوردن یه مصیبته، وضعیت زندگی و روستاشون هم مصیبتی دیگه
    پس مسئولین بی مسئول کجان

  46. بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران
    ای خدا هوار

  47. به کجا باید رفت؟

    به که باید پیوست؟

    به امینی که امانتخوار است؟

    به دیاری که پر از دیوار است؟

    یا به افسانه ی دوست؟

    گریه ام میگیرد…

  48. قصه خوابیدن وجدانها ،روی خوابیدن اصحاب کهف را سفید کرده …!!!

  49. بسیار خوب، مگر ما درکوهدشت کم سرمایه دار داریم، دراین دیار کسانی هستند که میتونن با منابع مالی که دارن ریشه فقر وبیکاری رو ازبین ببرند.فردی سراغ دارم که کوهدشتی اصیل هستش ولی باکمال تاسف ایشان درشهرتبریز اقدام به احداث وراه اندازی کارخانه نموده ولی کوهدشت….

    • احسن ۵۰ درصد از مردم کوهدشت ثروت کلانی دارند ولی افسوس در زادگاه خود پشت کرده اند، در شهرهای دیگر سرمایه گذاری می کنن!!! می بینیم عده ای از مدیران استانی و استانداری کوهدشتی هستند!!!

      • پول وثروتِ ربا خواران و قاچاق فروشان فقط بدرد خودشان میخورد خدای این بچه ها بزرگ است خیلی از ثروتمندانِ خدانشناس را میشناسم که خدا توفیق انفاق را از آنها گرفته است ، بذل وبخشش سعادت میخواهد سفره داری و انفاق کارِ همه کس نیست این بچه های معصوم دروازۀ بهشتند کسی که طالبِ بهشت خداوند است باید بی منت در راهِ خدا انفاق کند یقین بدانید کسیانیکه دائم به ثروت اندوزی مشغولند وخیرشان به خلقِ نمی رسد درِ رحمت خدا برویشان بسته خواهد شد

  50. تولد تولد تولدت مبارک.بیا دکتر فوت کن.بیا دستش روکن.بیا نونشو جو کن.بیا مدیر شوت کن.بیاشهرمو هوکن.بیا زخمهامو نو کن.بیا بیا بیا……………………………………………………………………………………

  51. خیییییلی خوشحالم …
    بیش از هرچیز از این همه گمنامی خالصانه این خیراندیشان مسرورم…
    تو منطقه و مملکتی که افراد کاری نکرده هم بر طبل منیت میکوبن و شهر رو پر از بنرهای پوچ رنگارنگ میکنن ، برعکس اینجا نه اسم شخصی هست نه عکس کسی !!!
    و دومین نکته ای هم که توجه رو جلب می کنه حضور پر رنگ و پر اثر خانم هاست اونم تو دیار ما که این تجربه توش کمه… به زنان خیراندیش دیارمان افتخار میکنم …
    و جمع آوری کمک از ایرانیان خارج از کشور هم خیییییلی خوب بود …
    راستی گفتین این حرکت ادامه داره ما چطور میتونیم بپیوندیم؟!

  52. راستی نتیجه واکنش وزیر چی شد ؟قرار بود رییس شبکه عزل بشه!!!!!!!!!اگه خبری دارید لطفاًاطلاع رسانی کنید.

  53. باسلام و تشکر از مدیر سایت میرملاس،امیدوارم که دیگه از این فاجعه هاى عظیم در شهرمون رخ نده.

  54. با سلام وتشکر از درج این خبر.
    واقعا خجالت اور است برای همه سیاسی کارانی که این نتیجه عملکرد مسئولیتشان است.آن دیندارانی که مسئولند و از حال این بندگان خدا بیخبرند.الان فهمیدم معنی ان روایتی از امام علی (ع) با این مضمون که سه بار فرموده بود خدا لعنت کند کسی که برای ریاست تلاش میکند.اگر نگاه ما به ریاست و مدیریت مسئول بودن باشد مشخص میشود که کار هر کسیس نیست. مسئولیت تزکیه نفس میخواهد که نبودش الان در بین مسئولین هویداست و نتیجه اش هم این بدبختیها و ناهنجاریها و بی عدالتی ها ئیست که می بینیم .چرا اصفهان و تهران و شمال و مشهد و تبریز از این بدبختیها ندارند.فقط ما باید از همه چیز اول باشیم از جبهه و جنگ اول بودیم اما از اینطرف از بدبختی و محرومیت و بیکاری و بزه کاری و اعتیاد هم اولیم. بعد اقایان فقط هنرشون فاتحه خوانیه..
    تا به کی در بند مشتی دانه اید
    غافل از قصاب و صاحب خانه اید
    صاحب این خانه و این شیعیان امام زمان ارواحنا فداست.
    دوستان گروه این حقیر برا هر خدمتی به این بندگان خدا درخدمتم.هم از نظر شخصی هم اداری.بیایید این بار به دور از بازیهای سیاسی که قاتل تعالی این شهره یکبار هم که شده بخاطر خدا و امام زمان کار کنیم.بیایید سیاسیون رو به حال خودشون واگذاریم و با حرکتی انسان دوستانه و با اخلاص تمام به کمک این هم وطنهامون بشتابیم انگاه معنی ایه “لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون” را دریابیم.”هرگز به حقیقت نیکی دست نمی یابید تا از انچه که دوست دارید انفاق نکنید”
    منتظر همت بالا و غیرت و مردانگیتان هستیم . یاعلی مدد.

  55. ازدیوان شمس :
    ای قوم به حج رفته، کجایید؟کجایید؟

    معشوق همین جاست، بیایید! بیایید!

    معشوق تو همسایه ی دیوار به دیوار

    در بادیه سرگشته شما در چه هوایید؟

    گر صورتِ بی صورت معشوق ببینید

    هم حاجی و هم کعبه و هم خانه شمایید

    صد بار ازین راه بدان خانه برفتید

    یک بار ازین خانه بر این بام برآیید

    گر قصد شما دیدن آن خانه ی جان است

    اول رخ آیینه به صیقل بزدایید

    احرام چو بستید،از آن خانه برستید

    از خرقه ی ناموس به کلی بدرآیید

    آن خانه لطیفست، نشان هاش مگویید

    از خواجه ی آن خانه نشانی بنمایید

    کو دسته ای از گل؟ اگر آن باغ بدیدید

    کو گوهری از جان؟ اگر از بحر جدایید

    با این همه آن رنج شما گنج شما باد

    افسوس که بر گنج شما پرده شمایید

    روبند گشایید ز سرپرده ی اسرار

    پس خویش بدانید که سلطان،نه گدایید

  56. سلام.واقعا صحنه های وحشتناکی بود..تصورش هم واسم سخته….اینکه هنوز آدمهایی هستن که اینمدلی زندگی کنند؟؟؟ مطمئن هستم هیچکدوم از ماها جرأت شرکت کردن تو “چالش زندگی در این شرایط” رو نداریم…؛ انشاله همه ی عزیزانی که دلشون به درد اومده از این وضعیت، دست به دست هم، در صدد بهبود این اوضاع باشیم…؛
    انشاله.

  57. خداقوت دستتون دردنکنه ایشالاکه بامعرفی سایت اقای ساکی ونماینده محترم مارادر رسیدن صدایمان به اقایان مسئول یاری رسان باشیدضمنن خواهشمنداست بااطلاع رسانی کامل ازبنیادخیرین ماراهم دراین کارخداپسندانه سهیم سازید.سعدیامردنکونام نمیردهرگز

  58. بی شک این گزارش را می توان نمودی از رسالت اصلی رسانه دانست، رسالتی که شرمساری بسیاری از مسئولان را در پی خواهد داشت.
    با سپاس فراوان از پیگیری شما دلسوزان واقعی مردم.

  59. امین آزادبخت عزیز، ممنون از بابت عکس های زیبا و تاثیرگذارت.
    امیدوارم مسولان استان و کشور هم اندازه یک تلنگر کوچک برای رفع محرومیت از چهره لرستان عزیز تلاش کنند.
    درد را از هر طرف که بنویسی درد است

  60. با سلام خدمت تمام همشهری های عزیزم
    این صحنه ها اگر چه تماما برای همه ما زجر اور است اما غریبه نیست و من به شخصه با این افراد ارتباط برقرار می کنم چرا که می دانم هنوز در دیار من فقر (اقتصادی) هموز در خیلی از خانه های ان دیار زندگی می کند. اری فقر هست همدرد هست اما بی درد هم هست امیدوارم تمام مسولین با مردم این دیار همدرد شوند
    امیدوارم نامیدی و فقر هرچه سریع تر از کوهدشت رخت بربند و شاهد هیچ صحنه درداوری نباشیم

  61. محرومیت زدایی نیازمند تلاش و فریاد زدن و گرفتن حق و….است.وقتی سیاسیون ما بجای این مطالبه به بیراهه میروند محرومیت هست و ریشه می دواند و کاری نمی شود کرد.درود بر کوخ نشینانی که حقی از مردم بر گردنشان نیست همان حقی که به آن حق الناس می گوییم ………………

  62. خدا‏ ‏قوت‏ ‏خسته‏ ‏نباشید‏ ‏.
    امید‏ ‏است‏ ‏فراموش‏ ‏نکنید‏ ‏واز‏ ‏سختی‏ ‏راه‏ ‏نترسید‏ ‏قلب‏ ‏میلیونها‏ ‏نفر‏ ‏باشماست‏ ‏.
    سعی‏ ‏کنید‏ ‏گزارش‏ ‏های‏ ‏دیگری‏ ‏از‏ ‏روستاهای‏ ‏همیان‏ ‏وسرکوه‏ ‏سرخه‏ ‏مهرو‏ ‏چم‏ ‏استان‏ ‏تهیه‏ ‏کنید‏ ‏.
    اولین‏ ‏خواسته‏ ‏گروه‏ ‏ونهضت‏ ‏شما‏ ‏احداث‏ ‏جاده‏ ‏است‏ ‏باور‏ ‏کنید‏ ‏وضعیت‏ ‏مردم‏ ‏این‏ ‏منطقه‏ ‏بسیار‏ ‏فجیع‏ ‏تر‏ ‏از‏ ‏اینست‏ ‏که‏ ‏نشان‏ ‏داده‏ ‏اید‏ ‏بسیاری‏ ‏اژ‏ ‏مردم‏ ‏این‏ ‏منطقه‏ ‏به‏ ‏علت‏ ‏نبود‏ ‏حاده‏ ‏از‏ ‏بیماری‏ ‏های‏ ‏زیادی‏ ‏رنج‏ ‏می‏ ‏برند‏ ‏ونمایندگان‏ ‏ما‏ ‏فقط‏ ‏برای‏ ‏کسب‏ ‏آرا‏ ‏به‏ ‏آنها‏ ‏وعده‏ ‏جاده‏ ‏وخانه‏ ‏بهداشت‏ ‏می‏ ‏دهند.
    با‏ ‏اقای‏ ‏ملکشاهی‏ ‏نماینده‏ ‏کوهدشت‏ ‏استاندار‏ ‏فرماندار‏ ‏مدیر‏ ‏کل‏ ‏راه‏ ‏وریس‏ ‏دانشگاه‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏خدمت‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏بندگان‏ ‏خدا‏ ‏مصاحبه‏ ‏کنید‏ ‏وکمک‏ ‏های‏ ‏مزدم‏ ‏زا‏ ‏جمع‏ ‏اوری‏ ‏کنید‏ ‏.
    خداوند‏ ‏پاداش‏ ‏این‏ ‏کار‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏شما‏ ‏می‏ ‏دهد‏ ‏به‏ ‏شما‏ ‏غبطه‏ ‏می‏ ‏خورم.‏ ‏خداوند‏ ‏یار‏ ‏ویاورتان‏ ‏باشد‏ ‏ای‏ ‏فرشتگان‏ ‏زمینی‏ ‏.

  63. اقایان به جای سیاسی کاری ببینند و خجالت بکشند.

  64. چشم ها پرسش بی پاسخ حیرانی ها ، دست ها تشنه تقسیم فراوانی هاست . دستمان لرزید . دلمان لرزید ، تمام چهارستون بدنم لرزید و اشک که شد آرام شدم .

    • عین الف عزیز
      خوشحال باش خیلی خیلی خوشحال باش
      در این زمانه ای که زائوی به پناه را به زایشگاه راه انی دهند و برایشان مرگ “مادر” و … عادی شده است؛ لرزیدن چهارستون بدن و جاری شدن اشک غنیمت است

  65. ممنون ، از تصاویر وداستان تکان دهند تان (رنج هم گر به تنوع رسد آسان گذرد)

  66. سلام وتشکراز نیکوکارن عزیز.یک پیشنهاد به همشهریان عزیز کوهدشتی که از وضعیت مالی خوبی برخوردارند:دست به دست هم دهیم وموسسه خیر ه ای تشکیل دهیم(نه شبیه آنچه دوستان عزیز ونماینده محترم شهر تشکیل داه اند که متاسفانه هزینه خود مرکز آنچان بالا ست که پولی دربساط نمی ماند که هزینه محرومین کنندوبه اندازه ولیمه ها ومحافل به اصلاح فرهنگی بودجه ندارد)تا بتوانیم کمکی هرچند کم به محرومین انجام داده باشیم.روی سخنم با دوستان پایتخت نشین,با کوهدشتی های عزیز داری منصب حکومتی وتجار کوهدشتی که امیداورام همیشه موفق باشن.دوستان عزیز این مسئله را نیز درانجمن کوهدشتی های مقیم مرکز بیان کنید شاید به لطف دوستان ویاری خدا این امربه شکل مناسبی به سر انجام نیک برسد.

  67. دکتر ساکی رییس دانشگاه با این انفعال وسکوت واقعاً چهره واقعی احمدی نژادی اش را رو کرد ومشخصه اعتقادی به اعتدال ندارد.او که در برابر این فضاحت هیچ اقدامی نکرده باید برود.

    • اتفاقا تنها احمدی نزاد به فکر فقرا بود . هر چند کله گنده ها و مافیای ثروت نگذاشتن

      • فکر ایشان غارت و تورم بود و شما ازش دفاع می کنید مگر نه اینکه تنها برای یک کیسه برنج اون هم به نرخ بالا صدها بلکه هزاران نفر زخمی و مقتول داشتیم … یادآر زشمع مرده یادآر….

  68. مسئولین این شهر از غصه بمیرند ، رواست

  69. آقای آزادبخت اینجا ازتون تشکر ویژه میکنم که باز هم زحمت این عکسهای قشنگ رو کشیدین امااا قلب آدم درد میگیره واقعا….بی زحمت پیگیر باش ببین نتیجه گزارش بازرسهای که از وزارت خانه آمدند چی شد و منعکسش کن هرچند ماست مالی شده به احتما قوی…اما خدا که شاهده این ناملایمتیها هست

  70. سلام
    پیشنهاد میکنم شماره حساب یک نفر که مورد وثوق همه باشه اعلام بشه تا ماهیانه هر کی هر چی در توانش بود ولو هزارتومن،به اون حساب واریز کنه و انشااله صرف این محرومین شود!
    ممنون

  71. البته نظر قبلیم رو تکمیل کنم

    سلام
    پیشنهاد میکنم شماره حساب یک نفر که مورد وثوق همه باشه یعنی همه چه چپی چه راستی چه بیطرف اونو قبول داشته باشند، اعلام بشه تا ماهیانه هر کی هر چی در توانش بود ولو هزارتومن،به اون حساب واریز کنه و انشااله صرف این محرومین شود! و دوستان میرملاسی هم هر ماه زحمت کشیده و گزارشی کلی از این کار بدهند.
    تجربه هم نشون داده این سیستم خیریه بازی رسمی زیاد جواب نمیده یه چند نفر فی سبیل الله و ناشناس این امور رو دستشون بگیرن به صواب نزدیکتره!
    اینجوری هم ما خیالمون از محل مصرف هدایا راحت میشه و هم ناشناخته می مونیم و ان شاالله خدا راضی باشه و هم همشهریان گیرنده این کمک آبروشون محفوظ!

  72. چرا نماینده شهرستان کوهدشت کوچکترین اقدامی یا تذکری در این خصوص انجام نداد واقعا متاسفم

  73. آقای آزادبخت عزیز
    از پیگیری ارزشمندتان سپاسگزاریم ، خداوند به شما و دیگر دوستانتان عزت عنایت فرماید

  74. سلام.

    چرا همه با دیدن این تصاویر تعجب کردین مگه تا حالا از این صحنه ها ندیدین؟

    نگید نه که اصلا باور نمی کنم و یا خدای ناکرده احساس می کنم دروغگوئید.

    هر کدوم از ما از خونه که میایم بیرون تا برمی گردیم در مسیر ،هزاران صحنه ی اینجوری برامون تجسم میشه

    که نشان از عملکرد ضعیف مسئولان پس از ۳۵ سال از انقلاب است و یا به قول مهندس … ،حاصل

    سیاسیکاری مسئولین است .آری دوستان تعجب نکنیم و با تکان سری از کنار قضایا براحتی نگذریم و بدانیم

    خداوند ناظر اعمال ماست

  75. جناب اقای ازادبخت تصاویر و گزارش تکان دهنده ای را قاب کردید و باز هم مثل همیشه روحمان جریحه دار شد غزه اینجاست صدای اذانش از هومیان می اید
    مسولان برخیزند، تا ظهور فاصله ای نیست

  76. سلام به همگی دوستان
    تشکر از امین آزادبخت عزیز بابت عکسای بی نظیرش/
    واقعا اوضاع این مردم اسف باره/
    امیدوار هستیم در هیچ گوشه ای از دنیا شاهد اینگونه مشکلات نباشیم وخداوند به همه ما قلب و وجدان بیدار عنایت کند و یادمان باشد که انسان های محتاج را آبرومندانه دست گیریم تا خجالت و شرمشان مانع امداد ما نشود/

  77. واقعا خیلی متأسفم برای خودمان که چقدر راحت فریب شعارهای پوچ بعضی دنیا طلب ها و ریاست طلب ها را میخوریم…
    نماینده محترم و رؤسای سازمانهای مختلف کجایید؟؟؟
    خیلی شرم آور است…!!!

  78. زلزله شیدا همچنان ادامه دارد..چه کسی میداند شاید پس لرزه های اخیر ایلام ناقه وار بر ماهم بتکانداز ناراحتی شیدا باشد…شاید کسی باور نکندادامه رو نمیگویم…تا فردا همه باهم میبینیم من راست گفتم…

  79. ۱-امسال برای اولین بار سازمان مرکزی اوقاف و امورخیریه در تهران بزرگ برای خانواده های بی بضاعت و دانش آموزان در مهر ۹۳ با توجه به بودجه کلان مالی که از عوائد موقوفات مرتبطه حاصل میشود یک هزینه ای در نظر گرفته است…چه خوب است با ریاست اداره اوقاف کوهدشت که انسان خیرخواه و ساده زیستی هست هماهنگ شود که بتوان با سلسله مراتب خود جایگاه محرومیت دانش اموزان این روستائیان دهقان را به گوش معاونت محترم فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف برساند.
    ۲- چرا نمیشود انان که دستشان به دهنشان میرسد و چنته ای در آستین دارند یک وقف دسته جمعی برای همین خانواده های بی بضاعت به ثبت برسانند و نیت وقف را همین بکار ببرند تا موقوفه ای حاصل شود که درامد ان برای همیشه خرج این پابرهنگان تاریخ سرزمین محروممان شود…متاسفانه برای چنین کارهایی که جاوید لاثر واقعی هست چندان درشهرستان ما نسبت به خرم آباد و ازنا و بروجرد ترتیب اثر داده نمیشود.

    • چرا ما همش به فکر صدقه دادن وصدقه گرفتن هستیم ؟ چرا به فکر برطرف شدن مشکلات به صورت ریشه ای نیستیم ؟مشکل ما همین تفکرات غیر اصولی است محرومیت با صدقه گرفتن درست نخواهد شد شاید در کوتاه مدت آرام بخش باشد اما درمان واقعی درد نیست!
      فقر زدایی ومقابله با فقر باید براساس یک فرایند منطقی که منشأ آن عدالت است حل شود. زیر ساختهای ما در استان با مشکل مواجه است، امکانات وابزارهای تولید در استان ما وجود ندارد.
      در بخش کشاورزی با وجود خشک سالی استان ما بازدهی ندارد وعملا بخشی از مردم ما با این شرایط دچار فقر شده اند و هیچ جایگزینی از طرف دولت مردان برای این امر در نظر گرفته نشده است!
      عده ای به خاطر وضعیت پیش آمده آواره شهرهای بزرگ برای بدست آوردن لقمه ای نان شده اند.
      محرومیت مردم ما ریشه در بی توجهی مسئولین طی سالیان گذشته دارد اگر آنها تدبیر لازم را داشتند و در زمینه زیر ساختهای اقتصادی کوتاهی نمی کردند امروز وضعیت ما به اینگونه نبود.
      اگر هم وغمشان تقسیم پولهای کمیته امداد نبود امروز ما شاهد این مصیبت تحقیرآمیز نبودیم!
      نمایندگان ومسئولین محلی ما اگر داد می زدند واز حق این مردم وفا دار به نظام وانقلاب دفاع می کردند امروز ماشاهد این غمهای جانسوز نبودیم.
      ما هنوز نتوانسته ایم از حق مردممان دفاع کنیم انگار که خودمان به محرومیت راضی هستیم !
      با این وجود وبا دیدن این صحنه ها الآن کدام مسئول محلی شهامت حمایت از این افکار عمومی که با دیدن این صحنه ها وجدان هایشان به درد آمده است را دارند؟
      نکند باز هم عده ای اینها را جوسازی بدانند وچشمهاشان را ببندند وسر در برف فرو برند….

  80. خیلی ازمابرای کودکان غزه گریه کردیم اماآیاکسی هم برای این کودکان محروم که بعضی مریضند گریه میکندقابل توجه ملکشاهی وفبادی و…..

  81. درود بر خالق این عکسهای زیبا و جذاب؛ به معنای واقعی کلمه این عکسها “خاموش پر گفتارند”

  82. تو نیکو می کن در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز
    ممنون و متشکر از بزادر ازادبخت به خاطر تعهد به شغل و حرفه شون

  83. آقای نماینده محترم وسایر مدیران نخبه شهر کلاشونو بذارن بالاتر …………

  84. م
    مح
    محر
    محرو
    محروم
    محرومی
    محرومیت

  85. با تشکر از این دوستانی که این همه بزرگوار و بی نظیرین. کاش مسئولانی مثل شما ها داشتیم. درد هامون فراتر از این هاست. من چند سالی هست که توی تهران کار میکنم، یعنی با تمام سختی هایی که اینجا میکشم عمرا برگردم کوهدشت و لرستان، تو اون بیکاری و فقر و بدون امکاناتی وسیاسی بازی و…، اینجا کارگرها رو میبینم: کوهدشتی هستن، توی مترو این هفته دیگه بچه های باور کنید زیره ۱۲ و ۱۳ سال رو دیدم همشون همشهری های خودم!! هدفون و چسب و مداد رنگی ولواشک و… میفروختن! خدا شاهده دیگه فاز از سرم پرید: من هیچوقت به لرستان برنمیگردم چون نمیخوام ۲۰ سال دیگه بچه خودمم با لیسانس یا بیکار باشه یا از زور بیکاری بیاد تهران توی مترو چسب بفروشه! دوستام همه با فوق لیسانس: خداشاهده اگه دروغ میگم، و لیسانس هی باهام در ارتباط هستن توی کوهدشت هستن دنبال یه شغل ساده کارمندی ولی نیست: البته هست ولی به حق دار نمیرسه. دیگه چی بگم. خودتون میدونین که ….

  86. خدا لعنت کنه باعث و بانی شو!
    نرود میخ آهنی در سنگ فرو… .

  87. شیدا, تیر خلاص سیاست هاى ناآگاهانه ى ماست.
    بوى تعن حرف هاى نسنجیده و پست هاى بزرگ تر از روحیه ى شهر,مسبب تمام کم خونى ها و خفگى ها و مریضى هاى شهر است.
    شیدا جان,
    آسوده خاطر تصویر تمام جهالت هاى ما و پدرانمان را به حافظه ات بسپار و تلاش هاى اندک هنرمندان کوهدشتى را نادیده نگیر.
    تلاش هایى که گاهى در نطفه خفه میشود صدایشان تا گوش جهانیان از شنیدنشان کر نشود.
    دختر هومیان پایه ات بلند و تولدت مبارک.
    همشهریان عزیز…
    تولدمان مبارک!!!!

  88. واقعابسیار تاسف انگیز و تکان دهنده است کمک به این بچه های معصوم که از همه جورامکانات محرومند و دادشون هم به جایی نمیرسد و شاید اگر زایمان در توالت بیمارستان کوهدشت نبودکسی به عمق این فاجعه و محرومیت پی نمی برد کمک به این عزیزان دست کمی از زیارت خانه خدا و کربلا و… ندارد امیدوارم با فراخوانی خیرین و به تصویر کشیدن این محرومیت توسط صداو سیما آهادمردم را به این امر خیر تشویق کنند.

  89. با سلام.
    اولا :باید بگم که ما مسلمان نیستیم و فقط داریم برچسب اون رو روی پیشانی خود لمس میکنیم.
    ثانیآ :این دلسوزی ها باید همه گیر شه، یعنی تمام مردم کوهدشت از غنی و متوسط به داد هم ولایتی هامون برسیم؛ چون نباید از مسئول و کسایی که تو کوهدشت دستشون تو جیب مردمه! ببخشید اشتباه شد، کسایی که دستشون تو کاره توقع آنچنانی داشت و اصلا بهتره بگم نداشته باشیم بهتره.
    ثالثا: اگر سعی کنیم و به خودمون بیایم و دست از خودبینی و من و من کردن برداریم و از من ها “ما” تشکیل بدیم، شاید از این وضع بیرون آییم.
    رابعا: وجدان هم چیز خوبی است، البته اگر هر کدام از ما برای خودمان یک مرجع تقید و عالم نشویم که با فتواهای من درآوردی، وجدان را بر سر جایش بنشانیم و ادعای انسان دوستی و مسلمانی و مومن بودن بکنیم.ممنون.

  90. آقای دکتر ساکی شهامت داشته باش موانع را به مردم معرفی کن ومدیر لایق مورد نظرت را بگمار مردم همه با شما هستند.

  91. سلام بر وجدانهای بیدار، سلام بر نگاههای مهربان… سلام بر شیدا که ما را برای زمانی کوتاه هم که شده از خود وارهاند و پرده ی خود خواهیها را که بلای جان فسرده ی ما شده است ، کنار زد، سلام بر شیدا که روایتگر تلخ نا کامیهای دیار بزرگ ما شد. سلام بربشیدا که جانهای مارا از شکوه و ندای مظلومانه مردمان نیک سیرت دیارمان شیدا کرد. سلام بر شیدا که خنیاگر محزون و تلخ غصه های ماشد، سلام بر شیدا که ناقوس وجدان مارا به صدا درآورد و سلام بر او که قدرت نوشتن درباره ی این فسردگیها به من داد تا از سر درد بنگارم و از درد ویرانگر فقر بگویم،…….. فقر جرس غم آلودی است که روان انسانهای آزاده و نیک اندیش را می آزارد. اما با دیدن نگاشته های وزین، دردمند و دلسوزانه ی دوستان غم از سر و رویم پاک شد و با خود گفتم هنوز در شهر من مردان و زنان آزاده و دردمند و خیرخواه فراوانند، هنوز زمزمه ی محبت و دوستی ورد زبان همشهریان من است و هنوز وجدانهای آنها بیدار است. هنوز عاطفه و انسانیت باارزش و ذی قیمت است، مسرور گشتم که نوشته های پاک و بی آلایش آنها را خواندم و شیدا اگر چه تلخ بود اما قدومش این همه خیر و برکت به همراه داشت، باشد که شیدا شیدایی ما را دوچندان کند و آنگاه…..

  92. من به شخصه از این همه فقروبدبختی وکمبود امکانات اولیه زندگی باتماشای این عکسها خیلی ناراحت شدام ی

  93. کو آن نماینده مجلسی که این عکسها رو ببره تو صحن علنی مجلس و مجلس رو بترکونه از این به بعد دیگه کار نماینده است

  94. با عرض سلام خدمت مدیریت محترم سایت و همه عزیزانی که کامنت دادند. برادران و خواهران عزیزم تا زمانیکه فقط سیاست( منهای دین ) برای خیلیها اصل قرار گرفته و فقط دنبال پست و مقام و جایگاه اجتماعی به هر قیمتی هستند امثال شیدا و همیان نه فقط در شهر و استان ما بلکه در سراسر کشور عزیزمان ایران فراوان هستند. بیایید حق را دریابیم و در سرنوشت شهر و کشورمان سهیم باشیم. مسئولان را مستقیم یا غیر مستقیم خودمان انتخاب می کنیم. چرا زمان انتخابات من و شمای نوعی همه این دردها را فراموش می کنیم و رای مان را به رابطه های فامیلی، رابطه های قومی قبیله ای و وعدهایی که خودمان می دانیم بدون پشتوانه هستند می دهیم. تا زمانیکه انتخاب ما اینگونه است شیدا باید در راهرو بیمارستان متولد شود و کسی جوابگو نباشد و روستای همیان که تصاویر آن واقعا تکان دهنده است و امثال آن وضعیت اسفناک تری خواهند داشت. بیایید خوب باشیم و خوب انتخاب کنیم و با انتخاب شایسته ها به خودمان و مملکتمان کمک کنیم که خداوند سرنوشت هیچ قومی را عوض نمیکند مگر به دست خودشان. در پایان از مدیریت محترم سایت میرملاس که نارساییها و اخبار شهرمان را به تصویر می کشاند نهایت قدر دانی و تشکر را دارم.

  95. این عکس ها رو که میبینم یاد غزه می افتم

  96. درود بر غیرت لرستان

  97. فقط میتونم بگم که واقعا متاسفم برای مسئولین این شهر این چهره واقعی مردم بدبخت ماست.

  98. کامنت ها رو که خوندم آقایی به کاووس گفته بود: (((چیزی برای کامنت گذاشتن نداریم ،هیچی ننویسید چون عکسا همه چیز رو گفتن)))
    این خبر هم حدود ۱۸۰۰ بازدید داشته لطفاً هر کسی که خبر رو می خونه کلمه (((سکوت))) رو تایپ کند تا مسئولین از سکوت خودشون خجالت زده بشن.

  99. این تصاویر مربوط به مردم صحراهای آفریقا یا آوارگان این روزهای عراق نیست. این تصاویر مربوط به زندگی زنی در یکی از روستاهای لرستان است که بیمارستان از پذیرش او برای زایمان در بیمارستان خودداری کرد.
    در یکی از تصاویر پای سوخته ی شایان، برادر شیدا را می بینید که سوخته و اینجا تنها دارویی که برایش پیدا می شود حنا است…

  100. «من یک تار موی این کوخ نشین ها را به کاخ نشین ها نمی دهم» امام خمینی (ره)

    خداوند بر زمین مسلط است؛ بازار آخرت فروشان گرم است؛ امید ، آن‌چه مسحق آنیم بر سرمان آید!
    چرا که نفاق و تظاهر بر چهره‌ها نمایان است و هیچ عملی از هیچ کسی ساخته نیست؛ چون که غُل و زنجیر مال دنیا دست و پایمان را بسته و هماره شعارگونه رفتار می کنیم. پس ما از همه قطع امیدیم ؛ خودمان تلاش کنیم و دست یکدیگر را بگیریم ؛
    خداوند بیامرزاد شاهان گذشته مان که فرمودند:
    «خدایا سرزمین ما را از سه چیز در امان دار: دروغ ، جنگ و خشک‌سالی»
    امروزه دروغ پاسپورت درآمد است ، جنگ تلاش برای زنده ماندن به هر قیمت و خشک‌سالی نیز به سبب رفتن مردان بزرگ چندسالی است گریبان‌گیرمان شده
    فقط یک کلام می ماند:
    خدایا عاقبت به خیرمان گردان!
    از این گروه خیرخواه و خیراندیش که گوشه ای از فقر ناداری را برای همه جویندگان عشق و محبت به تصویر کشیدند ، سپاس گزاری می نمایم!

  101. با سلام.کاش کوهدشت هم مثل غزه میشد،بمباران میشدیم ولی چنین وضعیتی تو کوهدشت نبود.
    بابا کوهدشت خودش یه غزه جداست.

    • مشکل ما اینه که همیشه مسائل مختلف را به هم ربط میدیم.
      خودمون از پذیرش مسئولیت شانه خالی می کنیم و از مسئولان انتظار شق القمر داریم ….
      برادر یا خواهد عزیزم لازم به یادآوری است که مشکلات عدیده این ملت با همت یک یا چند نفر مسئول،حل نخواهد شد هر کس به نوبه خود برای رفع آن باید تلاش کند. یا علی

  102. دراین شک نکنید که شیداهم روزی دکتر هاوارد کلی خواهدشد

  103. امین عزیز و هنرمند
    افتخار می کنم که با شما دوست و همشهری ام .به وجدان بیدار شما احسنت میگم .
    برای دختر هومیان ارزوی سلامتی و اینده خوب دارم

  104. اینک شماره حساب ۵۰۸۶۰۰۱۴۱۹ با شماره شبا IR81012001000005086001419 و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۱۷۲۹۱۶۰ به نام حجهالاسلام و المسلمین حاج شیخ هادی قبادی و حاج حکمت اله امانی که مورد وثوق مخاطبان هستند نزد بانک ملت شعبه خواجه عبدالله انصاری تهران جهت واریز کمک های نقدی اعلام می گردد.

  105. واقعاسکوت

  106. متاسفم برای مدیر علوم پزشکی

  107. آن وقت سرمایه های ملی همین ملت رو ببرین بدین در سوریه و لبنان و فلسطین برای….سرمایه گذاری کنید!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.