تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

نشست خبری اعضای انجمن موسیقی لرستان با اصحاب رسانه

  • کد خبر : 55068
  • 06 شهریور 1393 - 10:31

    به گزارش میرملاس نیوز ؛ به نقل روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان نشست خبری اعضای انجمن موسیقی لرستان با حضور امین عباسیان رئیس ، بابک صادقی  ، ذبیح اله کردعلیوند و مجتبی رومانی اعضای هئیت ریئسه انجمن موسیقی و اصحاب رسانه برگزار گردید . بنا به همین گزارش امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی لرستان […]

moosighi

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ به نقل روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان نشست خبری اعضای انجمن موسیقی لرستان با حضور امین عباسیان رئیس ، بابک صادقی  ، ذبیح اله کردعلیوند و مجتبی رومانی اعضای هئیت ریئسه انجمن موسیقی و اصحاب رسانه برگزار گردید .

بنا به همین گزارش امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی لرستان اظهار داشت با توجه به اینکه سالجاری از سوی مقام معظم رهبری بنام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، اهمیت موضوع فرهنگ دو چندان شده و همه باید در راستای ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی اقدم کنند.

رییس انجمن موسیقی لرستان گفت: توجه به هنر و برنامه های هنری، تاثیر بسزایی در کاهش و رفع ناهنجاری های فرهنگی جامعه دارد.

وی احیا و گسترش فرهنگ های بومی منطقه ای را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد:هنر در راستای برطرف کردن چالش های اجتماعی نیز تاثیرگذار است.

امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی لرستان با اشاره به فعالیت های انجمن موسیقی در یک سال گذشته گفت انجمن موسیقی لرستان در سال ۷۷ در این استان تاسیس شده است و تا امروز فضا و بستر مناسبی برای عرصه موسیقی بوده است و فعالیت ها و اقداماتی که توسط هنیت رنیسه که از سال گذشته تاکنون صورت گرفته در نوع خود بی نظیر و قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست .

وی عنوان داشت: در این مدت کنسرتهای متفاوتی با حضور هنرمندان لرستانی، گروه وزیری با خوانندگی سالار عقیلی، گروه کامکارها و روز موسیقی بعد از ۱۵ سال برگزار شده است.

این مسئول یادآور شد: در این مدت کنسرتهای آموزشی تنبک‌نوازی، پیانو نوازی ،گیتار نوازی و…برگزار شده است که استقبال خوبی توسط هنرجویان از آنها شده است.

عباسیان خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد زنده‌یاد استاد سقایی و یکمین سالگرد محمدحسن قهرمانی توسط انجمن موسیقی لرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام برنامه پیش بینی شده انجام خواهد گرفت، عنوان کرد: در مراسم سالگرد آقای سقایی بیانیه ای با عنوان اینکه بتوانیم جشنواره دائمی موسیقی در استان داشته باشیم، تدوین شد.

رئیس انجمن موسیقی لرستان متذکر شد: یکی دیگر از برنامههای انجمن موسیقی لرستان دیدار با پیشکسوتان عرصه موسیقی بوده و هر هفته این دیدار با یک هنرمند لرستانی انجام میشود و خوشبختانه آثار آن در روحیات هنرمندان پیشکسوت موسیقی و خانوادههای آنها به خوبی حس شده و ما نیز به دنبال ادامه این دیدارها در سال جاری هستیم.

وی بیان داشت: ۷۵۰ هنرجو در رشته موسیقی در لرستان تابستان امسال آموزش دیدهاند که این آمار خارج از آموزشگاههای خصوصی به دست آمده است، زیرا بسیاری از هنرمندان عرصه موسیقی در این آموزشگاهها دوره میبینندواین رقم خوبی است در شهری که شهر موسیقی است و شهر کمانچه معروف است.

این مسئول اضافه کرد: ۱۰ و ۱۱ شهریور ماه امسال حسین علیزاده که از نوازنده ها و اساتید صاحب سبک موسیقی ایران هستند در لرستان اجرا دارد که خوشبختانه با استقبال همشهریان رو به رو شده که تا کنون ۸۰ درصد بلیطهای آن به صورت اینترنتی به فروش رسیده است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم فضا را آماده کنیم برای اولین بارتصمیم گرفته ایم که جلوی درب سالن بلیط نفروشیم که به صورت رایانه ای و با هماهنگی سایت ایران کنسرت انجام شده است

عباسیان تصریح کرد: کنسرت سه هزار نفری داریوش نظری ۲۰ مهر ماه هم‌زمان با عید غدیر به مدت یک شب در خرمآباد برگزار میشود، این در حالی است که استقبال از کنسرتها در لرستان بسیار خوب است.

رئیس انجمن موسیقی لرستان با اشاره به اینکه یکی از برنامههای ما برگزاری جشنواره دائمی موسیقی لرستان است، گفت: ما به دنبال برگزار کردن جشنواره تال در سالجاری در استان لرستان هستیم و در این خصوص همه تلاش خود را به کار میگیریم.

وی به راه اندازی سایت انجمن موسیقی لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: سامانه پیام کوتاه انجمن موسیقی راه اندازی شده است.

عباسی گفت: بزرگداشت شاهین اسماعیلی از نوازندگان چیره دست پیانو، اجرای دو نوازی سنتور توسط سیامک آقایی و محمد منتظری، دلجویی و دیدار با پیشکسوتان از برنامه های انجام شده در سال گذشته است.

 عباسی خاطرنشان کرد: ما برای اولین بار بعد از کنسرت وزیری توانستیم مسوولین شهر را متقاعد کنیم که ما هم می توانیم کنسرت بزرگ بدون هیچ حاشیه ای برگزار کنیم.

وی گفت: با رایزنی های لازم با اداره کل ارشاد اسلامی استان ، شوراهای شهر و دستگاه های ذی ربط درصدد برگزاری مراسم بزرگداشت استاد درویش رضا منظمی به نحو احسن هستیم.

عباسی تصریح کرد: از دیگر برنامه های آتی برگزاری کنسرت گروه خورشید یکی از گروه های جوان انجمن به سرپرستی خانم سبحانی هستند که در واقع هنرجوهای انجمن موسیقی لرستان هستند.

رئیس انجمن موسیقی لرستان گفت: یکی از مهمترین کارها ساماندهی گروه های موسیقی بود که الان هر گروه فقط نوازنده دارد که مخصوص آن گروه است.

وی اضافه کرد: در بحث عمرانی طرح هایی را با میراث فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی داریم، ساخت مقبره زنده یاد استادعلی رضا حسین خانی و ساماندهی قطعه هنرمندان است

وی با اشاره به توجه دولت یازدهم به مقوله هنر و فرهنگ ادامه داد: انجمن های ۱۰ گانه هنری لرستان طی یکسال گذشته سه بار درخواست ملاقات با استاندار لرستان را داده اند که تاکنون پاسخی برای این درخواست دریافت نکرده اند.

وی ادامه داد: با ورود بازوند به لرستان تحولات عمقی در خصوص طرح های عمرانی و اقتصادی در حال شکل گیری است و این در حالی است که هنر اصیل و غنی لرستان نیز نیازمند توجه ویژه مسوولان بوده و هنرمندان درخواست دیدار با استاندار و طرح مشکلات خود را دارند.

وی اظهار داشت: چنانچه مسوولان ارشد استان به مسایل فرهنگی و هنری بها دهند بسیاری از تنش ها و چالش هایی که امروزه به نام ناهنجاری فرهنگی وارد جامعه شده، برطرف خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=55068

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.