تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

هشدارهای خرید الکترونیکی کاربران اینترنتی

  • کد خبر : 55079
  • 06 شهریور 1393 - 14:36

توصیه های پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت در مورد خرید الکترونیکی کاربران اینترنتی.

139211261133052652129933

 

“سرویس فناوری و دانلود”

با توجه به اینکه اکثر جرائم رایانه ای و اینترنتی بعلت عدم آگاهی شهروندان و اعتماد بیجا به افراد ناشناس، فروشگاه های اینترنتی نامعتبر، پیامک های برنده شدن جایزه و . . . بوقوع می پیوند پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت توصیه های پیشنهادی ذیل را جهت پیشگیری از کلاهبرداری در هنگام خرید الکترونیکی به هموطنان گرامی عرضه می دارد :
۱- اولین پیش فرض برای حقیق و سالم بودن یک فروشگاه الکترونیک ، این است که کالاهای مجاز ارائه می کند بنابراین فروشگاه هایی که کالاهای غیرمجاز به فروش می رسانند به احتمال بسیار زیاد به قصد و نیت کلاهبرداری بوجود آمده اند .
۲- در هنگام تصمیم به خرید از فروشگاه های الکترونیکی ، از تجربه دوستان و آشنایان نزدیک در خصوص خریدهای آنلاین استفاده کنید و از فروشگاه هایی که سابقه ارائه خدمات مطلوب دارند خرید کنید
۳- صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می شوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات هستند ، ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند .
۴- سعی کنید در هنگام خرید آنلاین ، با روش هایی نظیر گرفتن who is از دامنه سایت اینترنتی فروشگاه یا جستجو در انجمن هایی که اعضای آنها تجربیات خرید آنلاین خود را برای اطلاع سایر اعضا می نویسند ، از مدیر و گردانندگان فروشگاه احراز هویت کنید .
۵- در هنگام خرید آنلاین و در زمانی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک رهنمون می شوید ، دقت کنید که حتما آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی ، متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می کنید .
۶- در بعضی مواقع کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونیکی بانک ها ، شما را به صفحاتی هدایت می کنند که آدرسی بسیار شبیه به آدرس بانک اصلی را دارند که باعث می گردد در صورت عدم دقت کاربر ( خریدار) و ورود اطلاعات کارت بانکی خود شامل شماره کارت،رمز عبور،cvv2 و تاریخ انقضاء کارت ، این اطلاعات را در سیستم خود ثبت کرده و عملا امکان هر گونه اقدامی را با حساب و موجودی قربانی دارند.
۷- سیستم پرداخت الکترونیکی همه بانک ها از ssl و روش های مطمئن رمزنگاری استفاده می کنند ، دقت کنید که در نوار آدرس کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک ، نماد یک قفل با عبارت //:https درج شده باشد در غیر اینصورت قطعا صفحه جعلی است و قصد به سرقت بردن اطلاعات کارت بانکی شما را دارد .
۸- مرکز توسعه تجارت الکترونیکی دولت (وزارت بازرگانی) ، با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش امنیت خدمات تجارت الکترونیک ، اعطای نماد الکترونیکی (E-named) به فروشگاه های الکترونیکی را آغاز کرده است تا خریداران به راحتی و با آسودگی خاطر خرید اینترنتی خود را انجام دهند ، فلذا شهروندان بایستی ترجیحا از فروشگاه هایی که دارای این نماد هستند خرید نمایند.
در پایان از هموطنان گرامی درخواست می گردد هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص جرائم اینترنتی و یا حوزه فضای مجازی را به قسمت ثبت گزارشات مردمی سایت پلیس فتا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به آدرس اینترنتی http://www.cyberpolice.ir و یا به پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت واقع در میدان توحید ساختمان کلانتری سابق مراجعه و اعلام نمایند ./.

 

فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت – پلیس فتا

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=55079

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خسته نباشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.