تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

شماره‌های تلفن ثابت لرستان ۸ رقمی می‌شود‌

  • کد خبر : 55089
  • 06 شهریور 1393 - 15:10

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان گفت: طرح هم‌کدسازی ۱۹ شهریورماه در ‌لرستان اجرا و تمام شماره‌های ثابت روستایی و شهری این استان ۸ رقمی می‌شود.

0-83

به گزارش سرویس فناوری ودانلود :به نقل از خبرگزاری فارس، مسیب قبادیان صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت در کشور گفت: هم کدسازی یک پروژه مهم و ملی است که در سطح‌ استان‌های کشور مطرح است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با دو سال تأخیر اجرایی شده است، افزود: به خاطر اینکه این پروژه بسیار هزینه‌بر بوده و تأثیرات منفی و هزینه‌هایی برای شرکت مخابرات داشته تاکنون اجرایی نشده اما بعد از دو سال تعاملی که بین شرکت مخابرات و دولت در کشور انجام گرفته این پروژه تاکنون در ۱۹ استان کشور اجرایی شده است‌ و مابقی استان‌ها باید تا پایان آبان‌ماه طرح هم‌ کدسازی را خود اجرا کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان گفت:‌ استان لرستان ۱۹ شهریورماه جاری طرح هم کدسازی آن فعال می‌شود که مردم می‌توانند از این طرح به خوبی استقبال کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز مخابراتی روستایی و ۱۶ مرکز پرظرفیت شهری در استان لرستان وجود دارد که ۴۶۰ هزار تلفن ثابت را تحت پوشش خود قرار داده است.

این مسئول گفت: ما از ابتدای سال جاری مقدمات این کار را انجام داده‌ایم و امروز بخش عمده‌ای از این کار صورت گرفته و در تمام مراکز روستایی و شهری شماره‌های آنها از ۱۱ رقم به ۸ رقم تأثیر می‌کنند.

وی پیش‌کد هم کدسازی در استان لرستان را ۰۶۶ عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح هزینه‌های درون استانی تلفن ثابت با ثابت هر دقیقه ۳ تومان محاسبه می‌شود که این می‌تواند در کاهش هزینه‌های مخابراتی مردم نقش به‌سزایی داشته باشد.

قبادیان یادآور شد: با اجرای هم کدسازی سهولت در ارتباطات درون استانی با هزینه‌های کمتر و ارتباط تلفنی درون استانی بدون نیز به پیش‌شماره فراهم می‌شود.

وی از تغییر شماره‌های تلفن هم‌استانی‌ها خبر داد و گفت:‌ بیشتر شماره‌‌های استان تغییر یافته اما در گرفتن تلفن‌های ثابت به ثابت نیازی به گرفتن کد نیست و در سراسر استان روستایی و شهری می‌توانند با همان ۸ رقم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

این مسئول گفت: در گذشته بیش از ۳۰۰ کد را در سطح استان داشته‌ایم که با اجرای هم‌کدسازی تمام استان به یک کد ۰۶۶ تغییر می‌یابد و سیستم نرخ‌گذاری برای همه در داخل و خارج استان یکسان است.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=55089

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. هزینه ها رو هم ارزان کنید…هشت رقمی شد تا یک ثانیه بیشتر گوشی دست ما باشد…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.