- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان : قرارداد سد معشوره به زودی ابلاغ می شود/ تامین اعتبار پروژه از محل فاینانس

0 (9)

 

استاندار لرستان با بیان اینکه قرارداد سد معشوره به زودی ابلاغ می شود، از تامین اعتبار پروژه از محل فاینانس خبر داد.

به گزارش میرملاس به نقل مهر ؛هوشنگ بازوند عصر پنج شنبه در جریان افتتاح طرح گازرسانی به دو شهر گراب و کوهنانی در سخنانی با اشاره به شاخصهای توسعه نیافتگی لرستان اظهار داشت: بسیاری از شاخصهای اقتصادی استان از جمله سرانه درآمدی از میانگین کشوری پایین تر است.

وی با بیان اینکه پیک این شاخصهای توسعه نیافتگی را در شهرستان کوهدشت استان لرستان شاهد هستیم عنوان کرد: وقتی نرخ بیکاری لرستان در پایان سال ۹۲ بیش از ۱۷ درصد بوده این رقم به طور رسمی در کوهدشت به ۲۰ درصد نرخ بیکاری نیز رسیده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه حد آخر بیکاری به طور غیررسمی در شهرستان کوهدشت بیشتر از این آمار و ارقام است بیان داشت: شهرستان کوهدشت با دو چالش اساسی بیکاری و کمبود آب مواجه است.

بازوند عنوان کرد: وضعیت کمبود آب در این شهرستان در حالیست که کوهدشت در محاصره دو رودخانه کشکان و سیمره قرار دارد ولی به لحاظ مهار آبها با چالش جدی مواجه است.

وی با بیان اینکه شهر و روستاهای کوهدشت متاسفانه به شدت از بی آبی رنج می برد گفت: وضعیت در این زمینه به گونه ای است که در حال حاضر در تعداد بسیاری از روستاهای منطقه شاهد هستیم که با تانکر آب رسانی می شود و این روند یک معضل جدی است.

استاندار لرستان با بیان اینکه کمبود آب در کوهدشت موجب شده که سرمایه گذاری چندانی هم در این شهرستان صورت نگیرد یادآور شد: برای اجرایی شدن سد معشوره در این شهرستان با مشکلات جدی مواجه بودیم.

بازوند با بیان اینکه کارهای کارشناسی اجرای این سد به رغم کلنک زنی از قبل انجام و قرار پروژه منعقد نشده بود افزود: خوشبختانه با پیگیریهای مردم، مسئولان و نمایندگان و در جریان سفر ریاست جمهوری این مشکل حل شد و به زودی قرارداد سد معشوره ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه سد معشوره برای احداث نیازمند تامین اعتبار است یادآور شد: یکی از راههای تامین اعتبار این پروژه بزرگ و مهم استفاده از محل فاینانس است.

استاندار لرستان با بیان اینکه قرار است اعتبار مورد نیاز سد معشوره از این محل تامین اعتبار شود از رئیس کل بانک مرکزی خواست برای تامین اعتبار پروژه از محل فاینانس مساعدت لازم را داشته باشد و این موضوع را مد نظر قرار دهد.

بازوند با بیان اینکه دومین چالش شهرستان کوهدشت به نوعی بیکاری است یادآور شد: امروز اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور بوده و بانکها باید تسهیلاتی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.

وی تصریح کرد: در بانکهای استان لرستان مصارف نسبت به منابع همخوانی ندارد و با این وضعیت بسیاری از سرمایه گذاران امکان ندارند که در این استان سرمایه گذاری کنند که امیدواریم بانک مرکزی برای رفع این مشکل به کمک لرستان بیاید.

استاندار لرستان یادآور شد: ما حتی اگر بتوانیم در بحث اعطای وامهای خوداشتغالی کمک کنیم به شهرستان کوهدشت می توانیم قدم های خوبی برای کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان برداریم که تقاضا داریم بانک مرکزی در بحث وام های خوداشتغالی این شهرستان را به طور ویژه مورد توجه قرار دهد.