- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

زایشگاه بیمارستان امام خمینی ره کوهدشت افتتاح شد

DSC08019

 

میرملاس نیوز/ سرویس سیاسی:

آیین افتتاحیه زایشگاه بیمارستان امام خمینی ره کوهدشت با حضور امام جمعه شهرستان، نماینده و فرماندار محترم شهرستان، دکتر ساکی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی لرستان، معاونت محترم درمان دانشگاه و مسئولین شهرستانی برگزار شد

در این مراسم که در ساعت ۱۰/۳۰ صبح امروز شنبه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ،  با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف برگزار شد، ابتدا دکتر احمد امرایی ریاست شبکه بهداشت و درمان و سرپرست بیمارستان امام خمینی ره ضمن عرض خیرمقدم به مسئولین استانی و شهرستان ، به شمه ای از مراحل ساخت این مرکز پرداخت.

این مرکز با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در فضایی به مساحت ۷۰۰ متر مربع طی دو سال به بهره برداری رسید ه است . با افتتاح این مرکز مشکل کمبود فضا و تخت زایمان  و بستری برای مراجعه کنندگان تاحدودی برطرف خواهد شد. ایشان ضمن تشکر از ریاست محترم دانشگاه و معاونت درمان اذعان داشت که در بیمارستان امام خمینی ره کوهدشت  نسبت عمل های جراحی سزارین به زایمان طبیعی  پایین تر از سطح  استان است واین یک  شاخص های مطلوب است.

در ادامه حجت  السلام والمسلمین طهماسبی امام جمعه شهرستان ضمن تشکر از زحمات ریاست دانشگاه علوم پزشکی ، به ابلاغیه و دستور مقام معظم رهبری  در اجرای بسته تحول سلامت ،اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک تحولات خوبی را در بخش بهداشت و درمان شهرستان شاهد باشیم.

در ادامه  مراسم ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشگان ضمن  تشکر از مسئولین استانی و شهرستانی وکسانی که در اجرا ، ساخت و راه اندازی این مرکز همکاری کرده اند، از زحمات پرسنل بیمارستان تقدیر نمودند. وی گفت از  ریاست محترم دانشگاه درخواست داریم در روند کار بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابه کوهدشت تلاش بیشتری داشته باشند . وی همچنین گفت ؛ این شهرستان نیازمند دستگاه ام آر آی (MRI) است که امیدواریم با همت مسئولین و بخش خصوصی ، هرچه زودتر شاهد راه اندازی  این مرکز هم  در شهرستان باشیم.

 

333

 

در پایان  دکتر ساکی ریاست دانشگاه علوم پزشکی ضمن تبریک هفته دولت ، از زحمات روسای قبلی دانشگاه و شبکه بهداشت و درمان در ساخت این مرکز ، تشکر نمود. دکتر ساکی گفت ساخت این زایشگاه با ظرفیت ۲۸ تخت،  بخشی از مشکلات مراجعه کنندگان به بیمارستان را حل می کند. وی در ادامه گفت ساخت بیمارستان ۱۶۰ تخته خوابه کوهدشت ( که تا ۲۰۰ تخت ارتقاء خواهد یافت)با کمک نماینده محترم شهرستان  در حال پیگیری و صدور مجوز ماده ۲۱۵ ( بودجه ملی )است .

وی در ادمه گفت دولت طرح های نیمه کاره  را در اولویت کاری خود قرار داده است . ما در استان چند پروژه نیمه کاره داریم از جمله دو بیمارستان در خرم آباد، یک بیمارستان در بروجرد ویک بیمارستان در  الیگودرز، که تمام تلاش خود  را در تکمیل و تجهیز این پروژه ها  خواهیم کرد که به زودی مورد بهره برداری قرار گیرند.