- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر کریمی فر : آموزش و پرورش لرستان جایی برای آزمون و خطا ندارد

_MG_0038

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان اینکه این حوزه دیگر جای آزمون و خطا ندارد، گفت: مدیران مدارس تبدیل به احسن می شوند.

مهر: گودرز کریمی فر پیش از ظهر شنبه در دیدار فرهنگیان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه در دیدار امروز جمعی از مدیران ستادی، کارشناسان، مدیران مدارس و فرهنگیان شهرستان خرم آباد حضور دارند، اظهار داشت: در حال حاضر در آموزش و پرورش لرستان ۳۰۰ هزار دانش آموز تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش لرستان ۳۰ هزار پرسنل دارد، تصریح کرد: چهار هزار و ۲۰۰ آموزشگاه در لرستان وجود دارد و آموزش پرورش استان ۲۵ منطقه و شهرستان را تحت پوشش خود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان از آمادگی کامل برای ورود به سال تحصیلی جدید برخوردار است، گفت: برنامه ریزی های لازم در قالب کمیته های مختلف تبلیغی، اطلاع رسانی، ارزیابی و نظارت، تایید صلاحیت، آموزشی و …با رویکرد مدیریت جهادی برای ورود به سال تحصیلی جدید صورت گرفته است.

کریمی فر با بیان اینکه آموزش و پرورش گسترده ترین دستگاه استان بوده و ما به دنبال برنامه محور و علمی محور بودن این دستگاه هستیم، تصریح کرد: در آموزش و پرورش مصمم است فرهنگ یادگیری را از سطحی نگر بودن دور و یک یادگیری عمیق و مطلوب جایگزین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه معلم هایی را در آموزش و پرورش موفق می دانیم که دانش آموز را پر از سوال کرده و خلاق، کنجکاو و پرسش‌گر تربیت کند، افزود: ظرفیت های بسیار خوبی از لحاظ نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان وجود دارد که باید از شکل بالقوه به بالفعل دربیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت و بهره وری مدیریت آموزشگاه های استان گفت: مدیران آموزشگاه ها سفیران دوم آموزش و پرورش هستند و مدیران خلاق و با تراز علمی بالا می توانند در پیشرفت آموزش و پرورش استان کمک کنند.

کریمی فر یادآور شد: به دنبال این هستیم که مدیران آموزشگاه ها را تبدیل به احسن کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استان دیگر جای آزمایش و خطا ندارد، افزود: تمام تلاش ما بر این است که برنامه را به صورت عملیاتی و کاربردی اجرا کنیم تا سطوح بیرونی جامعه نسبت به آموزش و پرورش قضاوت مثبت داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان اینکه ما به مدیریت اخلاق محور پایبند هستیم، یادآور شد: آموزش و پرورش جایگاه اخلاق و تکریم معلمان است و ما همه معلمان را واجد حقوق برابر می دانیم.

کریمی فر در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان در زمینه کسب رتبه های تک رقمی کنکور سال ۹۳ در کشور رتبه سوم را بعد از استان های تهران و اصفهان کسب کرد، اظهار داشت: امسال شاهد افزایش قبولی دانش آموزان در کنکور ۹۳ و همچنین قبولی در امتحانات نهایی سال سوم بودیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی گذشته ۲۸ مدال طلا در مسابقات ورزشی کشوری کسب کرده است، تصریح کرد: توجه به فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآن و عترت دانش آموزان یکی از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.

بنابر این گزارش در پایان مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد از رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور سال ۹۳ در استان تقدیر به عمل آمد.

همچنین از مدیران مدارسی که دانش آموزان آنها حائز رتبه های برتر در کنکور شده بودند نیز با اهدای هدایایی تجلیل شد.