- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اعلام آمادگی نیروی انتظامی لرستان برای همفکری با رسانه‌ها برای کاهش جرم

13921214000887_PhotoA

 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی لرستان گفت: نیروی انتظامی لرستان آمادگی لازم را برای همفکری با رسانه‌ها برای کاهش جرم دارد. 

به گزارش میرملاس نقل فارس، رضا شیراوژن عصر امروز در نشست با رسانه‎های لرستان در خرم‎آباد، اظهار داشت: با توجه به شناختی که رسانه‎ها از جامعه و اطراف خود دارند، انها می‎توانند در کاهش جرم و آسیب‎های اجتماعی جامعه نقش داشته باشند و انتظار ما از رسانه‎های لرستانی حمایت ویژه آنها از نیروی انتظامی و برقراری نظم در جامعه است.

وی عنوان داشت: رسانه‌‏ها بستر مناسبی برای کاهش جرائم در جامعه هستند، اما نباید در بازتاب جرائم آن را به گونه‎ای بزرگ‌نمایی کنند که سبب بی‎اعتمادی مردم در جامعه شود.

این مسئول عنوان داشت: شهروندان با پیگیری مطالب رسانه‎ها آخرین اخبار جامعه را دریافت می‎کنند که رسانه‎ها در این خصوص نقش مهم و تأثیرگذاری دارند و ما باید تلاش کنیم در استان امنی مانند لرستان، هرگونه ناامنی را از بین ببریم.

شیراوژن با بیان اینکه حفاظت جامعه به عهده نیروی انتظامی است و نقش رسانه‌‏ها در بحث تأمین امنیت، حفظ امنیت در جامعه و… یک امر ضروری و بی‎بدیل است، بیان کرد: رسانه‎ها تأثیر معناداری بر کاهش جرم در جامعه دارند.

این مسئول یادآور شد: یکی از حوزه‌‏های حساس جامعه، امنیت است که رسانه‎ها با بخش‎های مختلف می‎توانند هرکدام از این حوزه‎ها را بر عهده بگیرند.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی لرستان به ویژه بخش اجتماعی آن، آمادگی لازم را برای همفکری با رسانه‌ها دارد تا دلایل اصلی جرم، ناامنی و… در جامعه را شناسایی کند.

شیراوژن ادامه داد: انتظار ما از رسانه‎های لرستان، تعامل و همکاری بیش از پیش با نیروی انتظامی استان است، چراکه اعتقاد داریم، آنها می‎توانند از یاران همیشگی ما باشند تا با تعامل بیشتر لرستان را به یک استان امن تبدیل کنیم و زمینه از این جهت برای حضور سرمایه‏‌گذاران و بخش خصوصی فراهم شود.