- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بار دیگر یک لرستانی معاون قوه قضائیه شد

80871545-5053993

 

به گزارش اختصاصی میرملاس ؛  در اولین ماه از دومین دوره ریاست آیت اله آملی لاریجانی بر قوه قضائیه و پس از موج نخست تغییرات مدیریتی در رأس سازمانهای تابعه این قوه از جمله حوزه معاونت اولی، ریاست دیوانعالی و دادستانی کل کشور، تعدادی دیگر از مسئولین ارشد و نیز میانی قوه قضائیه با جابجایی مواجه شدند. در یکی از ایت تغییرات ذبیح اله خدائیان چگنی رئیس کل دادگستری استان فارس با حکم آیت اله لاریجانی به معاونت حقوقی قوه قضائیهمنصوب شد.

این قاضی صاحب نام لرستانی دارای سوابق طولانی مدیریت در دستگاه قضاء است. از جمله سوابق خدائیان می توان به دادستانی مرکز و ریاست کل دادگستری استان لرستان اشاره کرد. با انتقال وی از دادگستری استان فارس بعنوان یکی از استانهای وسیع و پرجمعیت کشور مسئولیت ریاست کل دادگستری این استان به علی(طوس) القاصی مهر که وی نیز از اهالی لرستان و شهرستان چگنی است، سپرده شد. استان لرستان همواره در بدنه مدیریت قوه قضائیه دارای نمایندگانی بوده است از جمله جواد طهماسبی مدیرکل تدوین لوایح و قوانین قوه قضائیه، فرج الهی و مرحوم امیرخان سپهوند قضات صاحب نام دیوان عالی کشور، الهیار ملکشاهی معاون سابق دیوان عدالت اداری و ریاست کنونی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.در گذشته و دوره ریاست آیت اله یزدی بر قوه قضائیه نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عباسی فرد در دو مقطع زمانی معاونت اجرای قوه قضائیه و ریاست دیوان عدالت اداری را برعهده داشت.

پس از وی که مدتها نماد توانمندی لرستانیها در عرصه مدیریت دستگاه قضایی کشور بود اینک دکتر خدائیان توانسته برای دومین بار در تاریخ جمهوری ایران بعنوان یک لرستانی به جایگاه معاونت قوه قضائیه دست یابد. ارتقاء پیاپی قضات لرستانی افتخاری برای جامعه حقوقی استان می باشد که بیانگر توانایی بالای علمی و اجرایی قضات شایسته لرستان است. البته لرستانیها در عرصه آموزش عالی نیز صاحب کرسی های عمده تدریس و علم آموزی به دانشجویان و کارآموزان حقوق می باشند و نامهایی همچون دکتر اسکینی، دکتر عالیخانی از نمونه های بارز و ستاره های درخشان علم حقوق می باشند. پژوهشگرانی همچون یداله بازگیر و وجود تعداد قابل ملاحظه ای از وکلای لرستانی در ترکیب کانونهای وکلای سراسر کشور، قبولی گسترده فارغ التحصیلان حقوق در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاهها هم اوراق درخشان دیگری از دفتر پرحجم افتخارات حقوقدانان هم استانی است.

 تهیه خبر : سهراب فرشاد / میرملاس