تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
7

اسدالله آزادبخت شاعر کوهدشتی / جز هیات داوران سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات کردی رضوی

  • کد خبر : 55411
  • 14 شهریور 1393 - 9:00

  – اسدالله آزادبخت شاعر کوهدشتی / جز هیات داوران سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات کردی رضوی –  به گزارش پاتوق هنری میرملاس نیوز/ به نقل از خبرگزاری مهر: سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات کردی با اعلام نفرات برگزیده در دو بخش داستان و شعر در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج پایان یافت.   سومین جشنواره […]

 

اسد-الله-آزادبخت

اسدالله آزادبخت شاعر کوهدشتی / جز هیات داوران سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات کردی رضوی

 به گزارش پاتوق هنری میرملاس نیوز/ به نقل از خبرگزاری مهر: سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات کردی با اعلام نفرات برگزیده در دو بخش داستان و شعر در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج پایان یافت.
  سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات کردی رضوی از سری برنامه های دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که از روز جمعه در سنندج آغاز شده بود و امروز در مجتمع فرهنگی هنری فجر با اعلام نفرات برگزیده به پایان رسید.

اختتامیه این جشنواره با با حضور مدیرعامل بنیاد المللی امام رضا(ع)، مشاور معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد و جمعی از مسئولان استان و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در طول بیست سال گذشته  تاکنون برگزار شد.

دبیر اجرایی سومین جشنواره فرهنگ وادبیات کردی رضوی در ابتدای مراسم پایانی این جشنواره گفت: ادبیات می تواند در اندیشه و عواطف انسان ها نقش پایندگی و اثرگذاری داشته باشد.

شهین سیف بیان کرد: ادبیات آیینه تمام نمای اندیشه های بشری است و از این طریق در طول سالیان متمادی آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف ترویج و استمرار پیدا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این مراسم گفت: این جشنواره به منظور تعامل شعرا و فعالان فرهنگی و ادبی به تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی، تقویت روحیه استکبار ستیزی و نشر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران از طریق شعر و تقویت روحیه همبستگی و وحدت اسلامی برگزار شده است.

حجت الاسلام جعفری هم افزایی، بصیرت فرهنگی  و نشر بیداری اسلامی ، ایجاد نشاط اجتماعی و بهادادن به جایگاه زبان و ادبیات کردی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

هیئت داوران هیچ کدام از آثار ارسالی در دو بخش شعر و داستان کوتاه را شایسته رتبه اول ندانستند

در بخش دیگری از این  جشنواره از طاهره تختی شاعره بیجاری، شهین مجیدی شاعره سنندجی، سید بهاءالدین حسینی مداح و شکوفه فتاحی داستان نویس از استان کرمانشاه با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

هشت کارمند مبلغ  و مروج فرهنگ و ادبیات رضوی شاغل در ادارات سطح استان کردستان نیز هدایایی اهدا شد.

هیئت داوران سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات رضوی مشتکل از نسیرین علی اکبری، “اسدالله آزاد بخت، شاعرکوهدشتی ” ، عرفان رجبی و علی نظر نظری بود که از آنها هم با دادن هدایایی قدردانی شد.

هیئت داوران سومین این جشنواره هیچ اثری را در دو بخش داستان و شعر حائز رتبه اول ندانستند و این جشنواره بدون نفر اول به کار خود پایان داد.

از میان آثار رسیده به جشنواره با رای هیئت داوران هادی مومنی از استان لرستان رتبه دوم بخش شعر را کسب کرد و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی به او اهدا شد.

با رای هیئت داوران شهین مجیدی از سنندج هم رتبه سوم بخش شعر را کسب و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی را دریافت کرد.

به ترتیب طاهره تختی از بیجار، عیسی فلاحی از قروه، یزدان بابایی از کرمانشاه، زینت اکبری از کرمانشاه، بهمن میرزایی از کرمانشاه حائز رتبه های چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم بخش شعر این جشنواره شدند و لوح تقدیر و هدیه نقدی هم به این افراد اهدا شد.

در بخش داستان کوتاه با موضوع امام رضا(ع) هیئت داوران هیچ کدام از آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره را شایسته رتبه های اول تا چهارم به دلیل اینکه آثار در شان نام وزین امام رضا(ع) نبود، نداستند.

با رای هیئت داوران از میان آثار ارسالی در بخش داستان کوتاه رتبه پنجم را شکوفه فتاحی از کرمانشاه، رتبه ششم را ناهید قادری حاجی آبادی از کرمانشاه، رتبه هفتم  را مرتضی اسدی از شهرستان هرسین کرمانشاه و رتبه هشتم را هم حبیب عنبری از شهر کنگاور استان کرمانشاه کسب کردند.

شاعران،ادیبان فرهنگ و ادب شرکت کننده در سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات کردی رضوی در پایان مراسم اختتامیه این جشنواره با امضای طوماری جنایات ددمنشانه گروهک پوشالی و منحوس داعش را محکوم کردند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=55411

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 19در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۹
  1. برادر گرامی
    اسدالله ازادبخت
    سلام علیکم
    چنین فضل ازسوی یکتا خداست که داناییش بس همه خلق راست.

    وزن بودن ، شوق آموختن ، شور زندگی ، درک هستی ، تدبیر کار و بالاخره سپیدی کمال از اهداف شاخص شاعر توانایی مثل شماست که امیدوارم مورد قبول لک زبانان، اصحاب علم ، اشخاص فضل و ارباب قلوب قرارگیرد.

    امیدوارم شما و کسانیکه در این راه گام برداشته اند ،بتوانید فرهنگ دیرینه زبان لکی که در حال ضربه خوردن است را حفظ نمایید.

  2. جناب اقای ازادبخت دوست و برادر بزرگوارم حضور شما در جمع هیئت داوران نشان از لیاقت و برتری شما در زمینه شعر وشاعریست امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق وپیروز باشید …دوستدار همیشگیتان نادر ع

  3. سلام برادر .باعث افتخار دوستانی.سپاس

  4. سلام دارم خدمت جناب آقای آزادبخت برایتان آرزوی موفقیت روز افزون دارم سربلند وپیروز باشید.

  5. سلام به اقای ازادبخت
    از اینکه به حوضه بزرگ ادبیات کردی وارد شد ه اید خوشحالم .و از اینکه در بخش کردی -لکی ، چند اثر رتبه کسب کرده اند خوشحالم .

  6. باسلام و تبریک
    دوست عزیزمان جناب اقای آزادبخت قابلیت هایی بیش از این دارد
    امید که زمینه شکوفایی آن و بهره مندی همگان بویژه هنردوستان فراهم آید

  7. با سلام و تبریک خدمت شما استاد عزیز امیدوارم در مسیر تعالی و پیشرفت موفق باشید.

  8. برادر بزرگوارم جناب اقای ازادبخت حضور شما در جمع هیئت داوران نشان از لیاقت و برتری شما در زمینه شعر و ادبیات است امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق وپیروز باشید …

  9. جناب آقای اسداله آزادبخت ، فرهنگ،هنر و ادبیات را با معیار تفکر شما سنجیدن یعنی اقرار به عدالت اندیشه ی شما. و ما هم به این جایگاه ارزشمندتان افتخار میکنیم. موفق و ماندگار باشید.

  10. باسلام
    برادرآزادبخت ،موفقیت وسربلندیتان رادرتمام مراحل زندگی ازخدای منان خواستاریم.

  11. فرهنگ ماد فرهنگی غنی و دارای سبک است و زاییده دیگر فرهنگ ها نیست
    درود بر اسداله ازادبخت

  12. ازمحبت ولطف تمامی دوستان وسروران گرانسنگ بی نهایت سپاسگزارم . پایدارباشید

  13. باعث خرسندی ست که شاعران خوب کوهدشتی در جشنواره ها حضور موفقی دارند آقای آزادبخت شاعر خوب بومی سرا و هادی مومنی هم شهری عزیز و شاعر

  14. دوست و همکار ارجمندم جناب آقای آزادبخت
    توفیقات روزافزون حضرتعالی در اشاعه و تقویت فرهنگ،هنر ،شعر وادبیات این مرز و بوم را از آستان حضرت جانان

    خواهانم .دستتان مریزاد قدم و قلمتان استوار باد !

  15. سلام
    تبریک عرض می کنم آقای آزادبخت
    ان شاء الله موفق باشید
    یا علی

  16. موفق باشید

  17. استاد عزیزم،از خداوند منان برای شما خواستار موفقیت روز افزون هستیم…

  18. سلام و درود بر شما استاد عزیز جناب اقای ازادبخت که همیشه باعث افتخار کوهدشت بوده اید
    دس مریزا

  19. خسته نباشد اقای ارادبخت. همیشه سر بلند وپیروز باشید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.