- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۱۱۵ پروژه نیمه‌تمام صنعتی در لرستان وجود دارد

13930616000670_PhotoA

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛  قدرت‌الله ولدی  در جلسه حمایت دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاران لرستانی، گفت: لیست ۵۳۵ واحد و ۱۱۵ طرح برای دریافت تسهیلات ۱۵۰۰ میلیارد تومانی به تهران ارائه شده است که تاکنون ۱۳۰۰ میلیارد تومان یا به عبارتی در حدود ۹۰ درصد این تسهیلات در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: انحرافی که در سال‌های گذشته در زمینه‌ تسهیلات بنگاه‌های زودبازده مطرح شد، موجب شد تا ما با حساسیت بیشتری روند تخصیص این تسهیلات را زیرنظر بگیریم و در همین زمینه چهار تیم بازرسی و نظارت برای کنترل این پروسه تدارک دیده‌ایم تا مشکلات گذشته شکل نگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، متذکر شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان به عنوان متولی این امر هرگز اجازه‌ نخواهد داد، انحرافی در ارائه‌ و مصرف این تسهیلات پیش بیاید.

ولدی تصریح کرد: در همین راستا از بانک‌ها و مجموعه‌ استانداری می‌خواهیم تا در زمینه‌ بازرسی‌های مستمر و منظم ما را یاری کنند تا با نظارت کامل این تسهیلات اختصاص یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در مورد دستور کار جلسه نیز گفت: در استان لرستان بیش از ۱۰۴ واحد شن و ماسه رودخانه‌ای داریم که به هر حال هر کدام هزینه‌های زیادی را برای راه‌اندازی و فعالیت واحدشان پرداخت کرده‌اند.

ولدی عنوان داشت: در حوزه‌ امور آب مشکلاتی برای این واحدها به وجود آمده که براساس مکاتباتی که در گذشته انجام گرفته، ایراداتی گرفته‌اند تا در زمینه‌ صدور مجوز جدید و تمدید پروانه‌های گذشته نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی بیان کرد: با در نظر گرفتن وضعیت اشتغال این واحدها و همچنین سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته ضروری است، به گونه‌ای عمل شود که آسیبی متوجه فعالان این حوزه نباشد.

ولدی متذکر شد: خودِ دوستان ما در انجمن شن و ماسه لرستان با دلسوزی هرچه تمام در این حوزه فعالیت می‌کنند و براساس قانون هم اگر تخلفی وجود داشته باشد، ما برخورد می‌کنیم؛ پیشنهاد ما نیز جایگزینی معادن کوهی به جای معادن رودخانه‌ای است.