تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

شهید هفته سوم شهریور ماه

  • کد خبر : 55483
  • 17 شهریور 1393 - 12:57

 مقام معظم رهبری : گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید، از خود شهادت، کمتر نیست.   سردار شهید حسن رضا یوسف زاده فرمانده گردان ” علی ابن ابیطالب (ع) بوکان “ محل شهادت : بوکان تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۰۶/۱۸     خاطراتی از شهید :   مادر شهید : خیلی اهل نظافت […]

 مقام معظم رهبری : گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید، از خود شهادت، کمتر نیست.

 

حسن رضا یوسف زاده

سردار شهید حسن رضا یوسف زاده

فرمانده گردان ” علی ابن ابیطالب (ع) بوکان “

محل شهادت : بوکان

تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۰۶/۱۸

 

 

خاطراتی از شهید :

 

مادر شهید :

خیلی اهل نظافت بود. هر وقت می اومد خونه، شروع می کرد به نظافت منزل.

با کردها رابطه خوبی داشت. یکبار چهار نفرشون رو با خودش آورده بود خونمون. همه اون چهار نفر بعدها شهید شدند.

قبل از جبهه رفتنش از لحاظ جسمی خیلی ضعیف بود و من خیلی نگرانش بودم. اما بعد از اینکه رفت جبهه خیلی فرق کرد. انگار بزرگ شد.

تازه براش نامزدی گرفته بودیم. خواهر یکی از دوستانش که اون هم بعدا شهید شد. چند وقتی که گذشت می خواستیم با حسن رضا تماس بگیریم که برگرده و براش عروسی بگیریم که تلفن کردند و خبر شهادتش رو به پسرم دادند.

اوایل که وارد بسیج شده بود می رفت رومشکان و برای مردم اونجا خوار و بار و این جور چیزها می برد. یکبار توی مسیر تصادف کرد. من خیلی ناراحت شدم. بهم گفت مادر ناراحت نباش من رومشکان نمی مونم. من باید برم کردستان. حتی اگه ازدواج کنم، خانمم رو هم می برم اونجا.

 

خواهر شهید :

یکبار که از جبهه اومده بود و مرخصی ۲۴ یا ۴۸ ساعته گرفته بود. شب دیدم از اتاق صدای ناله خفیفی می یاد. آهسته رفتم، دیدم حسن رضا نشسته و زیر نور کم داره دعا می خونه و گریه می کنه.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=55483

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 31در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۳۰
  1. روحش شاد و یادش گرامی باد

  2. شهدا درقهقهه. مستانه اشان ودر شادی وصلشان عند ربهم یرزقونند. روحش شاد یادش گرامی باد

  3. شهیدحسن رضا یوسف زاده یکی از فرماندهان دلیر وشجاع ونترس در کردستان بود. انشاالله خداوند روح این شهید عزیز را با روح شهدای کربلا محشور گرداند.

  4. سلام .شهدائ رابه یاد بیاورید . شعار نه. بلکه عمل باشد . روحش شاد شهید حسن رضا یوسفزاده

  5. یادم میاد نوجوان بودیم سردار شهید الگوی دلاوری ،شجاعت ،تقوی ،مهربانی و…. برای مابود خانواده فامیل به وجود این شخصیت افتخار می کردند توصیف شخصیت بزرگانی چون سردارشهید بسیار سخت است . خاطره ی یک شب جمعه ، وقتی از سرکوچه پدری این بزرگوار می گذشتم ماشین اورا دیدم مثل همیشه سرتاپای وجودم غرق در شادی شد داشتم فکر می کردم ازکارم بگذرم یا بعد ازکار خدمتشان برسم اما تصمیم به ملاقات وزیارت با ایشان راگرفتم ترس من از این بود نکنه بی نصیب بشوم وبه کردستان برود دم در باش روبرو شدم مثل همیشه بااخلاق اسلامی وشاداب مارا در آغوش گرفت فرمودند کجا می روی نتونستم بگم کاردارم جون ممکن بود بامن خداحافظی کنه وزمان کمتری در خدمتش باشم حقیرنوازی فرمودند پیشنهاد دادند برویم دعای کمیل ،باافتخار وخوشحالی تمام درخدمت شما هستم .در آنمراسم ایشان بطور کلی عوض شده بودند یک حالت کاملاروحانی وعرفانی داشتند واین درزندگی معنوی من نقش داشت.
    نام ویاد این سردار شهید برای ما ،خانواده ،مردم لرستان ،مردم کوهدشت افتخار ،عزت وسربلند است.روحش شاد ونامش جاودان باد

  6. روحشان شاد وراهشان پر رهرو باد برای شادی روحشان صلوات

  7. شهید یوسف زاده از دوره نوجوانی و آنگاه که هنوز سن زیادی نداشت به جبهه ها شتافت و دیری نپایید که در قامت یک فرمانده دلیر و شجاع لرزه بر اندام دشمن خصوصاً ضد انقلاب زبون انداخت.
    یـــــــــــادش گـــــــــــرامی

  8. درود خدا بر همه شهیدان و سرداران شهید کوهدشت بخصوص همکلاسی عزیزم در دبستان هنر سردار شجاع سپاه اسلام شهید حسن رضا یوسف زاده . روحش شاد و یادش گرامی باد .

  9. ***شادی روح شهدای گردان محبین صلوات***

  10. عالم همه در طواف عشق است و دایره دار این طواف حسین (ع) است
    شهیدآوینی

  11. خداوند روح ایشان وتمام شهدای عزیز را با شهدای کربلا محشور گرداند.

  12. بنده سالهای زیادی درخدمت این بزرگوار بودم باتمام خصوصیات خوب ایشان آشنام .تمام مساءل شرعی رادرتمام زمینه هاانجام میدادند باهمه مهربان بود حتی ضدانقلابیونی که به اسارت درمی آمدند .هرموقع کسی از دوستان بشهادت میرسید برایش دعا ونماز می خوند.زمانیکه به شهادت رسیدند مردم کرد بعداز سالها که بامن برخورد میکردند باگریه ازایشان یاد میکنند.هرزمانیکه روستایی ازوجود اشرار پاکسازی میکردیم حسن رضا تمام فکروخیالش کلاس درس برای بچه های روستا جاده وبهسازی وعمران روستا وآسایش مردم بود.شهیدیوسف زاده لحظاتی قبل از شهادت بابیسیم باهم ارتباط داشتم هرچی اسرار کردم برگرد عقب نپذیرفت .فرمودند بچه هاتنها هستندمگر میشود فرمانده میدان خالی کندتالحظه آخرجانانه مثل شیر زخمی جنگیدندوبهمراه حدود ۲۰نفر ازبهترین جنگجویان گروهان ویژه از گردان علی بن ابن ابیطالب ع درارتفاعات چکش وترقه که کوهی است بسیاروحشی وخشن بشهادت رسیدند یادوخاطره آن سردارتاابد گرامی باد.

  13. سالگرد شهادت سردار همیشه برقرار شهید حسن رضا یوسف زاده را خدمت خانوادهمعظم ایشان ودوست خوبم اقا غلامرضا تبریک وتهنیت عرض می کنم وطول عمر خانواده ایشارا از در گاهش طلب میکنم .انشاالله ارادتمند محمد حسن احمدپور

  14. سردار شهید حسن رضا یوسف زاده دلاوری از خطه لرستان وافتخاری برای شهرمان کوهدشت درود خداوند برهمه شهیدان واین شهید والامقام سلام ودرودبر همه خانواده های شهدا مخصوصا خانواده بزرگوار شهید یوسف زاده که اینچنین بزرگمردی را پرورش دادند خدمت اخوی بزرگوارشان سردار یوسف زاده هم عرض سلام وارادت دارم. قله های سربه فلک کشیده کردستان دلاوران گردان امام علی .ع. ومردم شریف بوکان بهتر این فرمانده شجاع وعزیزو مهربان ومردم دوست را میشناسند.روحش شادواز خدا میخواهیم ایشان را باشهدای کربلا محشور فرمایند.آمین

  15. سلام خداوند بر روح مطهر شهید حسن رضا یوسف زاده
    از دلاوریهای این شهید بزرگوار زیاد شنیده ام.خداوند بهترین درجات فردوس برین رو نصیبشون کنه
    آمین

    یا علی

  16. در آن روزگاران ماندگار لحظاتی را در خدمت این شهید والامقام بودیم .
    بیاد دارم یک روز قبل از شهادتشان دیدن ما آمدند و وجویای احوال و وضعیت ما بودند . روز شهادتشان هم قبل از ظهر چند مجروح را به بیمارستان آوردند متوجه شدم از نیروهای شهید والامقام یوسف زاده هستند . احوال شهید والامقام یوسف زاده را جویا شدم و آنها خبر سلامتی ایشان را می دادند اما آژیر آمبولانس و ورود آن به بیمارستان و حرکت به طرف سردخانه همه ما را غافلگیر کرد . خدای پیکر مطهر چه کسی است ؟
    آمبولانس پیکر مطهر ۵ یا ۶ شهید را حمل کرده بود ،نفر اول ،نفر دوم نفر سوم ،نفر چهارم و بالاخره علیرغم تصورمان شهید والامقام حسن رضا یوسف زاده را که پس از زخمی شدن با تیر خلاص شقی ترین انسان ها به شهادت رسیده بود را در گوشه ای از سردخانه قرار دادیم . هنوز خون از سرشهید والامقام جاری بود که برادر عزیزم داریوش گراوند که مسئولیت جانشینی گردان را داشتند آمدند و نجوای او با فرمانده دلاور شهید والامقام یوسف زاده در نوع خود یدنی بود .
    یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

  17. لئن متّم او قتلتم لالی الله تحشرون.

    (۱۵۸، آل عمران)

    و در آن مقام به رحمت الهی نائل و به سوی خدا در بهشت خواهند بود.

    در سینه‌ام دوباره غمی جان گرفته است

    « امشب دلم به یاد شهیدان گرفته است »

    تا لحظه‌ای پیش دلم گور سرد بود

    اینک به یمن یاد شما جان گرفته است

    باتشکر وقدر دانی ازکلیه زحمت کشان وبلاگ .ودرود بر یادگاران جنگ وهمرزمان شهید عزیز که به یاد شهید عزیزوخانواده این شهید بزگوار هستند

    شهادت را نه در جنگ، در مبارزه می دهند

    ما هنوز شهادتی بی درد می طلبیم

    غافل که شهادت را جز به اهل درد نمی دهند . . .روحش شاد ویادش گرامی

  18. برایم سخت است از آنان که ندیده ام سخن بگویم از آنان که افتخاری در دل تاریخ اند . باید که پلی زنم از درونم به معنای انسانیت . من از شهیدان تصویری می دیدم که گاهی از مقابلشان عبور می کردم . همیشه سؤالی در دلم بود که سیمای ملکوتی چه انسانهایی نمای این میدان شده است.(بلوار بهشت زهرا که مزین شده به عکس شهدا)

    با این که در زمان ایشان حضور نداشته ام و افتخار دیدن ایشان را نداشته ام اما عطر وجود مطهر ایشان را در جای جای زندگی ام استشمام میکنم و بوسه بر خاکش میزنم…

    دایی جان روحت همواره جاویدان و راهت سر چشمه ی تمام جوانان باد…

    خواهرزاده ی کوچکت..

  19. ای روشنای خانه امید، ای شهید “”” ای معنی حماسه جاوید، ای شهید
    چشم ستارگان فلک از تو روشن است”””ای برتر از سراچه خورشید ای شهید
    کجائید ای شهیدان خدایی …

  20. یادش گرامی

  21. روحش شاد و یادش گرامی

  22. وارسته وپاک بود بی الایش وبی ریا بود اهل این دنیا نبود .آسمانی بود وبه آسمان رفت وبه خدایش پیوست .
    روحش شاد وروانش تابناک باد

  23. سردار حسن رضا یوسف زاده که از افتخارات خانواده ماست .جوانی محبوب ومحجوب ومتخلق به اخلاق نیکو .به آرامی گام بر میداشت .در میان خانواده ودوستان وآشنایان به متانت وبردباری مشهور بود .او معصوم وپاک وبی ریا بود .در طول عمر کوتاه ولی پر بار و پر برکتش آزارش به هیچ کس نرسید .
    در حقیقت نامش معرف شخصیت والایش بود .حسن رضا .(حسن ) آن یعنی حسن خلق ونیکویی رفتارش .و (رضا)
    ی آن رضایت همه از اوبود .
    از بدو کودکی تا نوجوانی وجوانیش را که در ذهنم مرور میکنم صداقت در رفتار وگفتارش میبینم که خمیر مایه ذاتی این شهید بزرگوار بود .جوانیش را عمده در جبهه گذراند .ایام کوتاهی که از مرخصی بخاطر دیدن خانواده
    می آمد وقتش را بهیچوجه تلف نمیکرد واز منزل بیرون نمی امد مگر اینکه درمسیر منزل ومسجد باشد .
    شهید ما علیرغم اخلاق آرام ومتینش درجبهه ومیدان نبرد ومبارزه وستیز باخصم ودفاع از امام میهن فرمانده ای دلاور وشجاع بود .بی باکانه به قلب سپاه دشمن می تاخت وجز به پیروزی ویاشهادت در مسیر حق اندیشه ای دیگر در ذهن نداشت .تاسرانجام در این را هم به فیض عظمای شهادت نائل گردید
    سرداریوسفزاده ودیگر شهدای گرانسنگ جنگ تحمیلی علیرغم جوانی .همچون جوانان برومند وشاداب صدر اسلام بودند که سری پرشور ولی آکنده ازحق طلبی داشتند .در اوج لذت جویی وتنش های توفنده درونی دوران جوانی که به دین خدا گرویدند واز جان ودل حاضر شدند در راه حق وآزادی از همه چیز بگذرند .
    او با اینکه نامزد نموده بود ولی جبهه را بر همه چیز وهمه کس ترجیح میداد از اینرو میتوان اورا مانند دیگر شهدای
    جوان یعنی شهید مقدسی وشهید محمد حسین حیدری و…….دیگر حنظله غسیل الملائک کوهدشت نام نهاد .
    ازخاطرات سردار حسن باقری سردار ایام سختی و آتش وخون در مورد شهید یوسفزاده :
    سال ۶۴یا ۶۵ برای اولین بار که منو بعنوان فرمانده تیپ بوکان معرفی کردند .وقتی رفتم بوکان .اولین کسی رو که دیدم حسن رضا یوسفزاده بود که فرمانده گردان امام علی ع واز بچه های کوهدشت بود .خیلی خوشحاال شدم .
    احساس کردم دیوار محکمی پشت سرمه .تکیه گاه خوبی برای من بود . ترس از یوسفزاده می ترسید .
    یکی از خصوصیات یوسفزاده .تواضع وفروتنی اش در مقابل نیروهای خودی ومردم بود .اونجا کردها در مقابلش
    تعظیم میکردند .فرمانده کل منطقه بود وکل منطقه توی دستش بود …..
    روحش شاد وروانش تابناک .

    • سلام آقای محمدی بخداقسم شهید یوسف زاده چنین بود خداوندازشماراضی باشد.

      • سلام برشما آقای گراوند همرزم شهید یوسف زاده و درود به ارواح طیبه شهیدان به خون خفته میهن عزیزمان .
        بیان الکن وقلم قاصر از وصف پاکی .صداقت .صفا واخلاص وعمل شهدا وهمرزمان آنهاست .

  24. سعید جان بد نیست از شهید اقا حسین عباسی هم یادی کنی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.