- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده خرم آباد /تصویب طرح رفاه اجتماعی موجب حمایت بیشتر معلولان می شود

[1]

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم٬ با تأکید بر مشکلات متعدد معلولان وضعیت نامناسب ٱنها در کشورگفت: تصویب و اجرای طرح رفاه اجتماعی از سوی دولت می‌تواند در کاهش مشکلات این قشر نقش مؤثری داشته باشد.

به گزارش میرملاس نیوز؛ایرج عبدی در گفت گو با خانه ملت با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی مستمری معلولان در سال ۹۱ ٬ اعلام کرد: افزایش حمایت از این قشر به‌ویژه در جهت افزایش مستمری بسیار خوب و پسندیده است؛ اما مسئولان نباید با این‌گونه اقدامات از حمایت این قشر دست بردارند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر این که هم‌اکنون معلولان در تمام سطوح با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند٬ تصریح کرد: به‌طور حتم مشکلات پیرامون این قشر باید اساسی‌ و جدی‌تر بررسی شود.

وی از طراحی طرح رفاه اجتماعی در مجلس نهم خبر داد و افزود: تصویب و اجرای این طرح از سوی دولت می‌تواند در کاهش مشکلات معلولان نقش مؤثری داشته باشد.

عبدی با مد نظر قرار دادن این که معلولان باید از حداقل امکانات جامعه برخوردار باشند٬ یاد‌آور شد: نگرش منفی به معلولان، اشتغال، فقدان ضمانت‌های اجرایی برای قوانین مرتبط با معلولان، موازی‌کاری و تعدد سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات به معلولان، نبود نگرش علمی و سیستمی به مسائل معلولان، موانع کالبدی و فرهنگی از مهمترین مشکلات معلولان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم٬ با انتقاد از دستگاه‌های اجرایی و حمایتی به‌علت اجرایی نکردن قانون جامع معلولان در کشور اذعان داشت: به‌طور مثال دولت مکلف به اجرای قانون به‌ویژه قوانین پیرامون معلولان است از این‌رو باید دستگاه های اجرایی تمامی قوانین را عملیاتی سازند. در ایران بر اساس آمارهای مرکز پژوهش‌ها نزدیک به سه میلیون معلول وجود دارد که با توجه به روند رو به رشد آن پیش‌بینی شده است این رقم در سال ۱۴۰۴ به نزدیک ۶ میلیون نفر برسد.