- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ساکنان مسکن مهر در کوهدشت از نبود امکانات ناراضی اند

IMG_0031

 

با وجود گذشت مدت زمان کمی از آغاز بهره‌برداری مسکن مهر کوهدشت، اهالی این منطقه با مشکلاتی روبرو هستند. 

به گزارش میرملاس به نقل فارس ؛  پروژه ۵۱۲ واحدی مسکن مهر کوهدشت در حالی به بهره‌برداری رسیده که ساکنان آن با مشکلات زیادی مواجه هستند و در برخی موارد در مشقت و سختی به سر می‌برند. براساس خواسته اهالی و پیگیری‌های خبرنگار فارس و همچنین گفت‌وگو با ساکنان مسکن مهر کوهدشت و برخی مسئولان این شهر، پروژه مذکور مشکلات زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

امیدواریم ادارات مربوطه همانند راه وشهرسازی، آب و فاضلاب، شهرداری، آموزش‌وپرورش، مخابرات و سایر نهادهایی که هرکدام به سهم خود می‌توانند در این راستا گامی مؤثر و مفید بردارند، کوتاهی نکنند تا رفاه همشهریان فراهم شود. 

مواردی که در زیر بیان می‌شود، کاستی‌های است که از طرف ساکنان محل بیان شده و از مسئولان مربوط انتظار رفع مشکلات‌‎شان را دارد.

کمبود شدید آب آشامیدنی با وجود استفاده از پمپ، فقر شدید فضای سبز، خرابی تأسیسات فاضلاب و نشت آن به واحدهای زیری خرابی‌نمای بلوک‌ها با وجود گذشت مدت زمان کمی از آغاز بهره‌برداری، نبود سرویس حمل‌ونقل عمومی، نبود فضای آموزشی، دیوارکشی یک سمت مجموعه و فنس‌کشی طرف دیگر آن و پارگی فنس در برخی قسمت‌ها، عدم رعایت شیب کف در تراس آپارتمان‌ها، فن حمام و عدم نصب سیستم اطفاء حریق در اغلب واحدها، مشکل آسانسور در برخی بلوک‌ها و سر و صدای آن به لحاظ عدم پوشش و حفاظ‌‌‎بندی، خرید خط تلفن توسط خود مالکین در صورتی که قرار بر این کار نبوده است، از دیگر مشکلات ساکنان است.

یکی از ساکنان مسکن مهر کوهدشت به خبرنگار فارس می‌گوید: ما روز اول تمام هزینه‌ها را پرداخت کرده‌ایم و اگر الان کم‌کاری شده، باید وزارت راه و  شهرسازی یا ادارات مربوطه آن مشکل را حل کنند، بحث فضای سبز یکی از این موارد است که نباید ما را درگیر آن کنند، چراکه این هزینه را در ابتدا از ما گرفته‌اند.

مصطفی علیزاده می‌افزاید: مشکل مخابرات یکی دیگر از مشکلاتی بوده که در حال رفع شدن است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کوهدشت نیز در این خصوص به خبرنگار فارس می‌گوید: در قراردادهای ساختمانی ۱۰ درصد از دستمزد پیمانکار به عنوان حسن انجام کار نگهداری می‌شود تا در صورت وجود نقص در پروژه نسبت به رفع آنها اقدام کند.

داریوش آزادبخت ادامه می‌دهد: در خصوص مسکن مهر کوهدشت نیز ما مشکلات را از مدیران بلوک‌ها و مدیر مجتمع گرفته‌ایم و مواردی را که مربوط به استهلاک بنا در اثر استفاده نباشد، به پیمانکار گزارش داده‌ایم و از وی می‌خواهیم تا نسبت به رفع آنها اقدام کند.

این مسئول بیان می‌کند: بحث فاضلاب محوطه نیز مربوط به اداره آب و فاضلاب است، اما فاضلاب داخلی مربوط به پیمانکار است که خیلی از خرابی‌ها مربوط به استفاده نادرست ساکنان است که موجب گرفتگی لوله‌ها می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کوهدشت اضافه می‌کند: همچنین بحث فنس‌کشی یک طرف مجتمع نیز جزو مصوبات اولیه بوده که به دلیل توسعه طرح مسکن مهر به این شکل درآمده است، در حال حاضر نیز خود اعضا باید آن را محصور کنند، چراکه دیوارکشی آن جزو تعهدات پیمانکار نیست.

 وی با بیان اینکه در مورد فضای سبز و فضای آموزشی نیز دستگاه‌های مربوطه وظیفه دارند، در فضاهای پیش‌بینی شده، اقدامات لازم را انجام دادند، اضافه می‌کند: اولین چاهی که از این پس حفاری و از آن استفاده می‌شود، در مجتمع مسکن مهر است و مازاد آن نیز به سایر مناطق نیازمند دیگر منتقل می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی کوهدشت متذکر می‌شود: این چاه یکی از دو چاهی است که در سطح شهرستان حفاری شده و ما پیگیری کرده‌ایم تا یکی از آنها به دلیل مشکل ساکنان مسکن مهر در این منطقه حفاری شود.

این مسئول درباره پرداخت حق‌الزحمه نگهبانان نیز اینگونه توضیح می‌دهد: این وظیفه راه و شهرسازی و پیمانکار نیست، این مهم  بر عهده ساکنان محل است و خود آنها باید پرداخت کنند.

وی در ادامه در خصوص نمای بلوک‌ها یادآور می‌شود: خراب شدن نمای بلوک‌ها را قبول ندارم و ممکن است، در این رابطه شیطنت‌هایی شده و تخریب عمدی باشد، اما در هر صورت اگر نقصی باشد، پیمانکار موظف به رفع نقص است.

آزادبخت تشریح می‌کند: در بحث فن حمام، سیستم اطفاء حریق و حفاظ آسانسورها نیز کارگروه تأسیسات استان لرستان، فن حمام را به دلیل خطر آتش‌سوزی حذف کرده است و همچنین به علت کمبود آب، این کارگروه تصمیم گرفته در خصوص اطفاء حریق از کپسول‌های آتش‌نشانی استفاده کند.

در پایان از مسئولان محترم خواهشمندیم با توجه به خواسته همشهریان این مشکلات را حل کنند تا از ثواب دنیوی و اخروی‌اش نیز بهره‌مند شوند.