تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

بلاتکلیفی پتروشیمی بدون زمین و خوراک کوهدشت/ استاندار: پیگیر حل مشکل هستیم

  • کد خبر : 55571
  • 18 شهریور 1393 - 22:23

   به گزارش میرملاس ؛ در حالی طی مردادماه سال ۹۲ برای پتروشیمی کوهدشت مراسم “خشت اول” گرفته شد که استاندار لرستان می گوید این پروژه نه خوراک دارد و نه حتی زمین محل احداث آن مشخص شده است.  مهر : پتروشیمی شهرستان کوهدشت یکسال پیش در مردادماه شاهد برگزاری مراسمی با عنوان “خشت اول” […]

IMG00270726

 

 به گزارش میرملاس ؛ در حالی طی مردادماه سال ۹۲ برای پتروشیمی کوهدشت مراسم “خشت اول” گرفته شد که استاندار لرستان می گوید این پروژه نه خوراک دارد و نه حتی زمین محل احداث آن مشخص شده است.

 مهر : پتروشیمی شهرستان کوهدشت یکسال پیش در مردادماه شاهد برگزاری مراسمی با عنوان “خشت اول” بود، خشت اولی که از همان ابتدا کج نهاد شده تا این پروژه امروز بدون خوراک اولیه، سرمایه گذار و حتی زمینی برای احداث بلاتکلیف باقی بماند.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: در مورد پتروشیمی کوهدشت باید بگویم که مسئولان وقت تنها به آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی برای این پروژه بسنده کرده اند.

وی ادامه می دهد: پتروشیمی کوهدشت نه سرمایه گذار قطعی دارد و نه محل تامین خوراک آن مشخص شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه حتی محل احداث این پروژه نیز مشخص نیست یادآور می شود: در آخرین جمع بندی های صورت گرفته برای تعیین تکلیف پتروشیمی کوهدشت به دنبال گرفتن سرمایه گذار جدید هستیم.

 

 

بازوند اضافه می کند: در این زمینه با رایزنی های انجام شده صندوق بازنشستگی بانکها تقبل کرده که نسبت به احداث پتروشیمی کوهدشت اقدام کند.

وی می گوید: در زمینه تامین خوراک این پتروشیمی نیز پیگیریهای لازم در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد.

بنابر این گزارش مردادماه سال ۹۲ مراسم نهادن “خشت اول” پتروشیمی کوهدشت در حالی برگزار شد که این مراسم به جای محل احداث پروژه و انجام کلنگ زنی های مرسوم در جریان شورای اداری شهرستان کوهدشت برگزار شد.

از آن روز تا کنون نزدیک به یکسال و یک ماه می گذرد و هنوز کسی شاهد به زمین خوردن حتی یک کلنگ برای آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی کوهدشت نبوده است تا یک گره دیگر به مجموع گره های کور در حوزه صنعت لرستان افزوده شود.

این در حالیست که در جریان یکی از جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به یک باره اعلام شد که متولی اجرای پتروشیمی کوهدشت تصمیم گرفته است که محل اجرای پروژه را تغییر دهد، پروژه ای که هنوز معلوم نیست محل اولیه احداث آن کجا بوده که بتوان نسبت به تغییر محل احداث آن اقدام کرد.

این بلاتکلیفی پتروشیمی کوهدشت در حالیست که استاندار لرستان پیش از این در اظهار نظری گفته بود که ابتدا تعیین تکلیف کنید که آیا در این “قبر مرده ای هست یا نه که ما داریم روی آن گریه می کنیم!”

مصوبه احداث پتروشیمی کوهدشت مربوط به دور دوم سفر هیئت دولت به استان لرستان است که به پیشنهاد وزارت نفت در این شهرستان تصویب شد. قرار بود خوراک پتروشیمی کوهدشت از محل خط ۳۶ اینچ گاز که از استان لرستان می گذرد تامین شود به طوریکه میزان گاز طبیعی مورد نیاز پتروشیمی کوهدشت به صورت سالانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

تولید ۴۰ هزار تن اتیلن و ۱۲۰ هزار تن پروپیلن به صورت سالانه از اهداف اجرای این پروژه بود که در صورت احداث مواد تولید شده در پتروشیمی کوهدشت در حوزه های مختلف تولید لاستیک خودرو، عایق، روکش سیم و کابل،  لوله سازی، و … مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=55571

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. باعرض سلام وخدا قوت خدمت تمام دل سوزان /پیشنهاد این است که برای عملی شدن این پروژه عظیم وعالی بدون حب وبغض وغرور کاذب از حاج اقا شاهرخی قبادی راهنمایی بگیرید مطمئن هستیم که به امید خدا درست می شود .

  2. حکایت های مدیریتی
    درسی از طبیعت

    ——————————————————————————–

    روزی در جنگلی کلاغی در تمامی طول روز بر روی شاخه درختی نشسته بود و هیچ کاری انجام نمی داد.

    خرگوش کوچکی او را دید و از او پرسید: “آیا من هم می توانم مانند تو تمام روز را در گوشه ای بنشینم و هیچ کاری انجام ندهم؟”.

    کلاغ پاسخ داد: “البته، چرا نه”.

    خرگوش هم زیر همان درخت نشست و استراحت خود را آغاز کرد.

    ناگهان سرو کله روباهی پیدا شد. روباه پرید و خرگوش را گرفت و خورد.

    نتیجه: برای اینکه بتوانی بنشینی و هیچ کاری انجام ندهی، باید در جایگاه بالایی قرار داشته باشی.

    کلیدواژه‌ها : مدیریت؛ تفکر؛ موقعیت؛ کلاغ؛ خرگوش

  3. همه و همه دارند جو سازی میکنند ،نماینده عضو هئیت مدیره پتروشیمی است فقط بخاطر خودشان هم شده پیگیر هستند

  4. مردم ما به دروغ وتلاش برای گول زدنشان عادت دارند

  5. خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج اری این هم از اون کلنگ زدن هایی بود که یادش بخیر

  6. هر کسی که بیشتر دروغ تحویلمون بده بیشتر ازش حمایت میکنیم!! ریشه عقب افتادگی کوهدشت را بایستی در خود مردم جستجو کنیم

  7. پتروشیمی ارزانیِ وجود مبارکتان، جلوی این همه تیر اندازی و ناامنی را بگیرید!!!!

  8. روز اول که خبر اجرای این پروژه ی بزرگ در شهر پیچیددر و دیوار شهر از بنرهای تبلیغاتی پر گشت هر مسئولی قصد داشت این افتخار را به نام خودش ثبت کند .آقای بهرام نژاد مجری و گزارشگر بیت شعری را این جور تقدیم حاضران در سالن اجتماعات ارشاد نمود که خشت اول چو نهد معمارراست تا ثریا می رود دیوار راست . البته خشت اول راست نبود و دروغ محض بود چرا که زمین پتروشیمی در حد فاصل روستاهای خوشناموندو قرعلیوندقرار داشت چیزی حدود ۱۰ کیلومتر ، ولی کلنگ خشت اول درساختمان ارشاد کوهدشت به زمین زده شد تاکنون افتتاحیه ی کلنگ زنی به این فاصله را کسی ندیده است .در ضمن خدمت دوستداران ترقی و توسعه کوهدشت عرض شود که مشکل مکان یابی وجود ندارد . همراهی و هم نظری مدیران ارشد استان می تواند این کار بزرگ و اشتغال زا را به نتیجه برساند خداوند به خادمان دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق عنایت فرماید .

  9. اگر دردم یکی بودی ،چه بودی !!!!!!!

  10. درود بر غیرت دکتر فرشاد حیدری

  11. برادران فقط یک کلمه میگویم:

    کوهدشت یعنی کوچه بن بست
    حالا خودتان تفاوت یک کوچه بن بست کم عرض رابا یک خیابان ۱۲ متری را در نظر بگیرید.
    حد اقل ۱۰ تفاوت بزرگ وجود دارد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.