- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت در لرستان آغاز شد

091

 

با حضور جمعی از کارشناسان شرکت مخابرات ایران و مسئولان شرکت مخابرات استان لرستان طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت در لرستان آغاز شد.
 
به گزارش میرملاس ؛ مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان چهارشنبه شب در مراسم فعالیت طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت در لرستان ضمن تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان شرکت مخابرات کشور و لرستان در اجرای این طرح گفت: طرح هم‌کدسازی در ‌لرستان از امروز اجرا شد و تمام شماره‌های ثابت روستایی و شهری این استان هشت رقمی شدند.

مسیب قبادیان با اشاره به طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت در کشور عنوان داشت: بیشتر شماره‌‌های استان تغییر یافته اما در گرفتن تلفن‌های ثابت به ثابت نیازی به گرفتن کد نیست و در سراسر استان اعم از تلفن‌های روستایی و شهری می‌توانند با همان هشت رقم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه هزینه هر دقیقه مکالمه درون استانی ۳۰ ریال و برون استانی ۳۳۰ ریال است، گفت: در گذشته بیش از ۳۰۰ کد را در سطح استان داشته‌ایم که با اجرای طرح هم‌کدسازی تمام استان به یک کد ۰۶۶ تغییر می‌یابد و سیستم نرخ‌گذاری برای همه در داخل استان یکسان است.

قبادیان با بیان اینکه هم‌کدسازی یک پروژه مهم و ملی است که در سطح‌ استان‌های کشور مطرح است، اظهار داشت: این پروژه با دو سال تأخیر به خاطر اینکه بسیار هزینه‌بر بوده و تأثیرات منفی و هزینه‌هایی برای شرکت مخابرات داشته تاکنون اجرایی نشده، اما بعد از دو سال با تعاملی که بین شرکت مخابرات و دولت انجام گرفته این پروژه تاکنون در ۲۰ استان کشور اجرایی شده است‌ و مابقی استان‌ها باید تا پایان آبان‌ماه طرح هم‌کدسازی را اجرا کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان گفت:‌ طرح هم‌کدسازی در استان لرستان امروز به عنوان بیست یکمین استان کشور فعال شده که مردم می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز مخابراتی روستایی و ۱۶ مرکز پرظرفیت شهری در استان لرستان وجود دارد که ۴۶۰ هزار تلفن ثابت را تحت پوشش خود قرار داده است.

این مسئول گفت: ما از ابتدای سال جاری مقدمات این کار را انجام داده‌ایم و امروز در تمام مراکز روستایی و شهری شماره‌ها از ۱۱ رقم به هشت رقم تغییر می‌کند.

وی پیش‌کد هم‌کدسازی در استان لرستان را ۰۶۶ عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح هزینه‌های درون استانی تلفن ثابت با ثابت هر دقیقه سه تومان محاسبه می‌شود که این می‌تواند در کاهش هزینه‌های مخابراتی مردم نقش به‌سزایی داشته باشد.

قبادیان یادآور شد: با اجرای هم‌کدسازی امکان ارتباطات درون استانی با هزینه‌های کمتر و ارتباط تلفنی درون استانی بدون به پیش‌شماره فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان گفت:‌ از همه هم‌استانی‌های عزیز از همین جا عذرخواهی می‌کنیم، زیرا از امروز شاهد اختلالاتی در بخش ارتباطات لرستان خواهیم بود که انتظار ما این است که همه مردم و مسئولان همکاری داشته باشند.

قبادیان افزود: سامانه گویایی ۲۵۲۵ برای راهنمایی شهروندان لرستانی دایر است و مردم می‌توانند از این طریق نحوه تغییر شماره‌های خود را دریافت کنند.

چهارشنبه شب با حضور جمعی از کارشناسان شرکت مخابرات ایران و مسئولان شرکت مخابرات لرستان طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت به صورت ویدئوکنفرانس در سطح شهرستان‌های لرستان آغاز شد.

 
 لینک دانلود نرم افزار بروز رسانی شماره های تلفن ثابت در گوشی های تلفن همراه
 
http://bayanbox.ir/id/1904347494233905236?download [1]