تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
11

معلمی از تبار عشق و ایثار

  • کد خبر : 55679
  • 22 شهریور 1393 - 18:55

زنده یاد عیسی میرزاپور/سرویس منتظران:     بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم   مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا احزاب/ ۲۳   از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و […]

Mirzapur (3)

زنده یاد عیسی میرزاپور/سرویس منتظران:

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

احزاب/ ۲۳

 

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

 

 

مرحوم حاج عیسی میرزاپور در ۲۳ شهریور سال ۱۳۳۷ برابر با ٢٩ صفر سال ١٣٧٨ قمری در «خیابان بوعلی» متولد شد۱. تحصیلات ابتدایی را در «دبستان هنر» کوهدشت به پایان رسانید. سیکل اول دبیرستان را در «دبیرستان ششم بهمن» کوهدشت و تحصیلات دبیرستانی را در «دبیرستان امیر کبیر» خرم آباد ادامه داد و دیپلم طبیعی را در این دبیرستان اخذ نمود.

مرحوم میرزاپور دوره آموزشی خود را در «سراب اردبیل» طی کرد و بعنوان «سپاه دانش» به «روستای شوراب» خرم آباد به آموزش دانش آموزان مشغول شد. پس از دوران سربازی در سال ۱۳۵۵ در دانشسرای راهنمایی در رشته علوم تجربی تحصیلات خود را ادامه داد و بعنوان دبیر، در درس علوم تجربی روانه مدارس راهنمایی «دکتر محمد معین»، «شهید مطهری» و «آیت الله طالقانی» شد.

مرحوم میرزاپور در ۱۳ آبان سال ۱۳۶۰ در سن ۲۳ سالگی و در روز «دانش آموز»! ازدواج نمود.

ایشان پس از چند سال تدریس، تحصیلات خود را در «دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم» ادامه داد و بعنوان دبیر فیزیک در دبیرستانهای «شهید رجایی»، «امام جعفر صادق (ع)»، «حضرت معصومه (س)»، «فجر» و «دکتر حسابی» مشغول به تدریس شد؛ و بار‌ها بعنوان معلمی نمونه و تلاشگر مورد تقدیر قرار گرفت. خدمت صادقانه و دلسوزی‌های این معلم فرزانه از یاد و خاطره مردم این دیار بخصوص دانش آموزانی که امروز هر کدام یکی از چهرهای شاخص سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان کوهدشت هستند هرگز فراموش نخواهد شد.

حاج عیسی میرزاپوردشتی علاوه بر تدریس و تعلیم و تربیت دانش آموزان، بعنوان رزمنده‌ای بی‌توقع و جان بر کف، بار‌ها و بار‌ها به جبهه‌ها شتافت و از خاک ایران اسلامی دفاع کرد؛ و مدال پر افتخار «جانبازی» را زینت بخش رشادت خویش نمود.

حاج عیسی میرزاپوردشتی در ۱۹ شهریور سال ۱۳۹۰ دار فانی را وداع گفت و ما را با هزاران خاطره شیرین خود تنها گذاشت.

روحش شاد و یادش گرامی…

 

 

۱- در وبلاگ یادها و خاطره ها که مدیریت آن را حاج میرزا میرزاپور (برادر حاج عیسی) بر عهده دارد؛ تاریخ تولد مرحوم عیسی میرزاپور سال ۱۳۳۳ ذکر شده است! که در شناسنامه ی ایشان ۱۳۳۷ ثبت گردیده است.

 

 

 

 

Mirzapur (4)

 

 

 

 

 

Mirzapur (6)

 

 

 

 

 

Mirzapur (5)

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=55679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 69در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶۹
  1. یاد و خاطره حاج عیسی میرزاپور گرامی باد و خدا رحمتش کند،

  2. معلم عزیز و مهربانم از ما دلگیر نباش !
    این روزها بدجور ما درگیر دنیایمان شده ایم و کم تر فرصتی برای یاد کردن عزیزانمان داریم!
    متاسفم که تاکنون به ذهن من و همکارانت خطور نکرده است برای معلمی خوب و محبوب و دلسوز، یادمانی داشته باشیم و یا در نشست هایمان از بزرگی های شما یادی کنیم!
    معلمم ؛ دوستت دارم!
    روحت شاد و یادت گرامی باد!

  3. معلم دلسوز و جانباز سرافراز روحت شاد و یادت گرامی

  4. دلم توفانی از غم هاست، طلوع سخت ماتم هاست…
    حاج عیسی میرزاپور مردی بود که در رفتارش حرف میزد… مهربان، نجیب و سرافراز…
    معلمی که به ما آموخت «قشنگ یعنی تعبیر عاشقانه ی اشکال» و به ما آموخت که زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود.
    او سادگی را چون کبوتر به هوا پر داده بود و کلید راستگویی را در جیب داشت…! مرحوم میرزاپور همان بود که در جهانی که زمینش همه سرد و زمانی که سکوتش همه درد بود! صداقت را هرگز مبتلا به زهر دنیا نکرد. مرحوم میرزاپور شمعی بود که هرگز از سوختن نپرهیزید…
    او زاهدی بود که همیشه پیشانی بر خاک فروتنی داشت و مومنی که چون ابر سر برآسمان انسانیت داشت…
    روحش شاد و یادش گرامی باد…
    (با تشکر و سپاس فراوان از حاج بهزاد باقری گرانقدر و قلب دریایی شان)

  5. خدایش بیامورزد من صورت همیشه خندانش را در یادم دارم

  6. روحش شاد و یادش گرامی

  7. روحش شاد

  8. من این عزیز سفرکرده را قبلا می شناختم و ارادت مندش بودم. دارای اخلاقی نیکو و روحیه -ای بزرگ و همیشه خندان بود. توفیق یارم شد تا در سال ۱۳۷۰ در سفرحج تمتع در معیت ایشان باشم. بسیار انسانی مهربان، نیک اندیش و بزرگوار بود. خدایش غریق رحمت واسعه خویش گرداند.
    ولی همشهریان گرامی، نمی دانم چرا همیشه عادت کرده ایم به مرده هایمان احترام بگذاریم. افراد تا زمانی که در بین ما هستند، به آنها کمتر فکر می کنیم. ولی وقتی از میان ما رخت بربستند، همه از خوبی هایشان می گوییم و آنها را ستایش می کنیم. این شرایط خوبی نیست. بیایید زنده ها را دریابیم که اینان هم بزودی بانگ برخواهد خواست که خواجه مرد.

  9. روحش شاد ،خداوند رحمت کند آن معلم شریف ودلسوز که زحمات زیادی در ابتدای مسئولیتش در مدارس کوهدشت متحمل شد .

  10. شهید همت:
    قدم برمیداریم برای رضای خدا، حرف میزنیم برای رضای خدا، شعار میدهیم برای رضای خدا، میجنگیم برای رضای خدا. همه چیز، همه چیز، همه چیز خاص خدا باشد. که اگر شد،
    پیروزی نزدیک است

  11. یادوخاطره مرحوم زنده یاد رزمنده دوران دفاع مقدس حاج عیسی میرزاپور گرامی باد.

  12. روحش شاد ویادش گرامی باد . برای شادی روحش صلوات

  13. درودبروان پاک همکارمخلصمٰ ایثارگرمحجوبٰ معلم خوش نام ٰ حاج عیسی میرزاپورویار و همرزم فداکارشٰ حاج فضل الله قرعلیوند(حکیمی).درزمان مرگ این عزیزسفرکرده درکنارتربت پاک امام مظلوم (امام حسین (ع)برای شادی روحش دعاکردم امیدوارم فرزندان خلفش سلامت وادامه دهنده راه آن عزیز باشند انشاالله .

  14. با سلام . روحش شاد و یادش گرامی باد این معلم اخلاق و رزمنده شجاع و مدیر متعهد و دلسوز . خداوند برادران عزیز و شریف ایشان را که بمانند خودش هستند از نظر فضایل اخلاقی و مراتب رزمندگی و تعهد و تدین … حاج میزای عزیز و حاج شیخ علی بزرگوار را محفوظ بدارد و عمر با عزت بدهد . عزیزان شهر کوهدشت دلاور پرور …. جمله حاج حکمت امانی عزیز را درک کنیم که تا زنده ایم یار و دلسوز و تکمیل کننده هم باشیم و همدیگر را اارج نهیم و الا چه سود بعد از مرگ از تعریف و تمجید ؟ چرا که طلب خیر و مغفرت کردن و قرایت فاتحه و خیرات کردن بدرد رفتگان میخورد . امیدوارم قدری بخود آییم و تا زنده ایم همدیگر را صادقانه و بی ریا دوست بداریم .

    • ع ر عزیز از اصفهان ممنون. خداوند خیر دنیا و آخرت به شما عنایت کند و شر دنیا و اخرت را از شما دور نماید.

  15. ضمن تشکر از مدیریت سایت وزین میرملاس بخاطر درج این مطلب، جا دارد از کلیه فرهنگیان عزیزی که در میان ما نیستند یاد کنیم. برای شادی همه این عزیزان فاتحه با صلوات قرائت بفرمایید. خدایا تو را بحق اولیا و اوصیا و شهدا آنها قرین رحمتت بگردان. آمین یا رب العالمین.
    ۱- معلم شهید احمد امرایی ۲-مرحوم باقر عباسی ۳-ملک محمد دوستی ۳-مرحوم جانمحمد آزادبخت
    ۴-مرحوم حاج فضل الله حکیمی ۵-مرحوم امید گراوند ۶-مرحوم محمد کیانی ۷-مرحوم علی گراوند
    ۷-مرحوم حاج علی نوری هاشم آبادی ۸-مرحوم جواد صادقی ۹-مرحوم حاج علی کوشکی ۱۰- مرحوم حاج عیسی میرزاپور
    ۱۱-مرحوم احمد آزادبخت ۱۲-مرحوم حسینعلی عزیزی ۱۳- مرحوم حاج کرمعلی سهرابی ۱۴-مرحوم امیر فیاض بخش
    ۱۵-مرحوم حاج اسدالله نعمتی ۱۶-مرحومه معصومه محمدی ۱۷-مرحومه مهین آزادبخت
    ۱۸-مرحوم کورانی زاده ۱۹-مرحوم کیومرث قبادى ۲۰-مرحوم جلال آزادبخت ۲۱-مرحوم عباس صفایی
    ۲۲-مرحوم حسین آزادبخت ۲۳-مرحوم خلیل قبادى ۲۴-مرحوم خیرالله ابراهیمى
    ۲۵-مرحوم فریدون گراوند ۲۶-مرحوم نامداررشنو ۲۷-مرحوم حسینعلى على پور
    ۲۸-مرحوم فرامرز امامى ۲۹-مرحوم حسین کونانی ۳۰-مرحوم حسینعلی مهدی نیا
    ۳۱-مرحوم فرود داوری ۳۲-مرحوم رضا عبدولى ۳۳-مرحومه بتول نیکنام ۳۴-مرحومه …کوشکى
    ۳۵-مرحوم ماشاالله حاجی پور ۳۶-مرحوم رشنو دبیر زبان ۳۷-مرحوم علی آزادبخت
    ۳۸–مرحو م امرایی ۳۹-مرحوم حسینعلی مهدی زاده ۴۰-مرحوم براخاص همت پور
    ۴۱-مرحوم عباس علی عباس زاده ۴۲-مرحومه فریبا ابراهیمی ۴۳-همت بگ هاشم پور

    • ضمن درود به روح پر فتوح همه این معلمان گرانقدر که از میان ما رفته اند یاد مرحوم ابراهیم موحدی فرهنگی فرهیخته وادی ادبیات پارسی نیز از ذهن زدودنی نیست
      علو درجات را از درگاه ایزد منان برای همه ایشان خواهانم

      • بدون شک بجز مرحوم ابراهیم موحدی که که از خدای منان برای آن فقید سعید علو درجات خواستارم، کسان دیگری هستند که بعلت فراموشی بنده از قلم افتاده اند، ابرهیم موحدی دوست و همکار عزیزم بود.

    • از میرملاس عزیز برای این مطلب و از آقای میرزاپور محترم برای زنده کردن نام این معلمان سفر کرده بسیار بسیار متشکریم. واقعا که با خواندن نام تک تک این عزیزان اشک از چشمانمان جاری شد.. بزرگ بودند و از اهالی امروز

    • روح همه عزیزان شاد.
      مرحوم محمدحسن شیخی هم از دبیران نمونه بودن جا داره ازشون یادی بکنیم؛روحش شاد

  16. دو نکته خیلی مهم که امروزه همه ما لازم داریم در مورد خصوصیت کاری، اخلاقی و اقتصادی حاج عیسی عرض کنم.
    ۱- کلاسش را بصورت فول تایم اداره می کرد. سعی می کرد همه وقت کلاس را به آموزش بپردازد.
    ۲- ما با هم مقداری زمین کشاورزی داریم که ایشان زحمت کاشت و برداشت آن را می کشید. مقداری پول برای هزینه کشاورزی تعیین و به ایشان تحویل می دادیم. اگر ۱۰۰۰ تومان باقی می ماند، ۵۰۰ تومان از ۱۰۰۰ تومان را به من می داد. حساب و کتابش دقیق بود.

  17. یادوخاطره این استاد خوشرو، خوش اخلاق ،خوش سیما (نورانی)،باایمان ومصداق واقعی ره انبیا واولیا خدا ……….که هیشه به نیکی از اویاد می شود راگرامی می داریم.(شاگردگمنام آن بزرگواربعنوان عضوهیات علمی دانشگاه )

  18. بادرود وسلام بر روح پاکش .

    سلام بر حاج میرزا عزیز .

    جناب آقای میرزا میرزا پور ، هم شما وهم مرحوم حاج عیسی ازاستادان عزیز من دردوران راهنمایی بوده اید

    خدای را شاهد وگواه میگیرم که هروقت یاد اون دوران وصمیمیت شما ومرحوم اخویتان با دانش آموزان می افتم بغض

    گلویم را میگیرد وافسوس سرتا پای وجودم را میگیرد .

    خدا غریق رحمتش گرداند وبه شما طول عمر عطا فرماید

    • جناب آقای نورعلی عزیز از خدای بزرگ می خواهم، آنچه تو را به خدا نزدیک و نزدیکتر می دهد،به شما عنایت کند. از شما و همچنین از مدیریت محترم سایت میرملاس که در این فضای مجازی ما را بهم رسانده است، تشکر می نمایم.

  19. خداوند روح ایشان را قرین رحمت خود گرداند

  20. یادوخاطره معلم فداکاروخوش سیماوخوش اخلاقم مرحوم حاج عیسی میرزاپور بخیروروحشان باانبیاواولیامحشوروخداوندسایرهمکاران مرحوممان بخصوص مرحوم پالیزبان عیدی پور وفریدون گراوندرابیامرزد

    • با سلام وتشکر ازشما دوست عزیز دعا میکنیم خداوندتمام رفتگان را ببخشدوبیامرزد بخصوص مرحوم پالیزبان عیدی پورکه بارفتن ناگهانی و زود هنگام داغشان راتا ابد بر دل و جان ما گذاشتن.چه غم انگیز بود رفتنش زمانی که پسرش فقط بیست روزش بود

  21. خداوند روح این معلم دلسوز ورزمنده خستگی ناپذیر را شاد فرماید وبا شهدا وصالحان محشور گرداند .

  22. باسلام،یادوخاطره مهربانیها ودلسوزیهای معلم بااخلاق زنده یادحاج عیسی میرزاپوربخیروروحش شاد.ایشان ازاساتیدبنده دردوران راهنمایی بودن وهمیشه نسبت به دانش آموزان مهربانی خاصی داشت.کلاس درسش صفای دیگه داشت.ازمدیرپایگاه خبری تحلیلی میرملاس تشکرمیکنم

  23. خداوند حاج عیسی را بیامرزد که معلمی دلسوز ورزمنده ای شجاع و بی ریا بود. به یاد دارم اولین باری که به جبهه اعزام شدم مسول اعزام نیرو ایشان بود نگاهی به من کرد و با همان لبخند همیشگی گفت تو خیلی کم سن و سالی اکه میشه بمون تا بعد و من صورت ایشان را بوسیدم و خواهش کردم و. ایشان در حالی که می خندید پذیرفت خداوند ایشان را با شهدای کربلا همنشین کند

  24. خداوند بر علو درجاتشان بیفزاید

  25. روحش شاد ویادش گرامی

  26. مرادپیریان دوشنبه ۲۴شهریور:مرحوم میرزاپورشخصیتی وارسته ومعلمی فرهیخته بودند.روحش شاد ونامش ماندگار.

  27. با آرزوی رحمت ومغفرت ورضوان الهی برای همه معلمان شریف که به دیار باقی سفرکرده اند وآرزوی سلامت ودلخوشی برای یکایک این قشر فرهیخته که برگردن همه ما حق استادی دارند . ازخداوند علو درجات برای مرحوم عیسی میرزا پور وسربلندی برای خانواده بزرگوارشان مسئلت مینمایم .عرض سلام وادب واحترام خدمت جانباز سرافراز وعزیز برادر بزرگوار ایشان میرزا میرزاپور.

    • سردار سرافراز جناب آقای حاج حسن باقری عزت و سربلندی حضرتعالی خواسته این حقیر از خداوند است.

  28. مدرسه راهنمایی شهید مطهری، اواخر دهه ی پنجاه :
    ساده و صمیمی و شریف و دوست داشتنی … مردی که همیشه با ورود او موج دلپذیری از محبت و دانایی و نشاط و سرزندگی نیز وارد کلاس می شود. من سر انگشتان آغشته به گچ تو را می بویم … دستان بی رمق تو را می بوسم . وقتی وارد کلاس می شوی، به وجد می ایم … تو معلم همیشه منی با چهره ای جذاب و صدایی دلنشین و عاطفه ای بی مرز … با سواد ، مهربان، دلسوز … تا سر حد پرستش دوستت دارم؛ معلم خوب خاطره های دور و دیر !
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    جهاد کشاورزی کوهدشت , اواخر دهه ی هفتاد :
    بیست سال گذشته است و من هنوز شاگرد تو هستم، روزی از روزها تو را می بینم که با سر و سیمای خاک آلود وارد اداره محل کارم می شوی … تو معلم محبوب و دوست داشتنی من حالا کشاورز کوشایی هستی که باز هم با تمام وجود برای کارت ارزش قائلی … به احترام تو از جایم بلند می شوم. بعد از قریب بیست سال چرخش زمانه و گذشت سالها الماس ناب وجود تورا صیقل انداخته است. حالا بیشتر تو را می شناسم و می دانم در این دنیای سرشار از فجایع اندک و انگشت شمارند انسان هایی مانند تو که اثری چنین دلپذیر از خود بر جای می گذارند. از این که می بینی ارباب رجوع شاگرد قدیمی خودت هستی ابراز شادمانی می کنی.
    می خواهم دستت را ببوسم که امتناع می کنی. کارت که راه می افتد شماره تلفنی رد و بدل می شود و فصل تازه ای از زندگی شاگردت آغاز می شود … چند دیدار کوتاه و بدرود… !!
    ـــــــــــــــــــــــــــــــ
    استاد عزیز من ! ؛ معلم همیشه های من !
    ما نسل ناسپاسی بودیم . زمانه ناسپاسی می کند . فرصت همیشه برای نثار احترام به معلمان شریفی چون تو اندک است . زمانه سریع و پر شتاب و بی رحم و ناسپاس است؛ … اما در این وانفسای سرعت و عسرت با صدای بلند می گویم : معلم عزیزم یادت به خیر … ” یادت به خیر ای شادمانی بی سبب”* . باشد که پژواک صدای مرا نسیم ناشناسی که بر روی این چمن های خیس می گذرد به گوش تو برساند …
    برایم باور ناپذیر است که در رثای تو چیزی بنویسم … تو نمرده ای … نمی میری !! مدفن واقعی انسان های بزرگی چون تو قلب کسانی است که دوستشان دارند. من زائر این بارگاهم … من در برابر این آستانه سر تعظیم فرود می آورم و به یاد تو می نویسم :
    در این زیارتگاه انسانی غنوده است که معلم بود ، بزرگ بود و همچون بسیاری از بزرگان ناشناخته ماند.
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    * “یادت به خیر ای شادمانی بی سبب” : از “سید علی صالحی ”
    از میرملاس دوست داشتنی و مدیر محترم این ستون نیز بابت درج این یادواره سپاسگزارم

  29. حقیراز نزدیک با زنده یاد مرزاپور ارتباط داشتم واقعا ایشان در تعهد به مسائل دینی کم نظیر بودوهمیشه دغدغه مسائل شرعی داشتند وقرائت قران جز برنامه های روزانه این مرحوم بود

  30. ایشان در دوران دبیرستان استاد بنده هم بودن روحش شاد و یادش گرامی …

  31. روحش شاد وانشألله در جوار خوبان و بر سر سفره رحمت الهی میهمان باشد.

  32. مرحوم حاج عیسی میرزا پور الحق والانصاف شخصیتی نمونه ومومن بود ، در تمام مدت آشنایی ، که همه آن مدت به دوستی وصمیمیت گذشت ، در همه جا به شایستگی رفتار می کرد ، در رفاقت ، در همکاری ، در همسنگری که با هم بودیم ، در گفتار و رفتار معلم بود همانطور که در این عکس ها ملاحظه می کنید گاهی در یک زمان هر سه برادر با هم در جبهه بودند در این جا هم بنده لازم است خدمت حاج میرزا میرزا پور که از دوستان قدیمی وارجمند هستند بخاطر قصوری که متوجه بنده است عذر بخواهم

    • برادر عزیزم جناب آقای حاج کرمرضا پیریایی از لطف و عنایت حضرتعالی ممنونم. شما همیشه لطف داشته اید، عزت و سربلندی حضرتعالی را از خدای بزرگ خواستارم.

  33. سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز (( سالگرد معلم عزیز و دوست داشتنی شهرمان مرحوم میرزاپور گرامی باد)).

  34. این همه لطف و محبت نسبت به مرحوم حاج عیسی را ناشی از دو چیز می دانم:
    اول اینکه او یک معلم وارسته بود.
    دوم با اینکه یک بسیجی جان برکف و انسانی شایسته و مدیری لایق بود اصلا از ایشان استفاده نمی کردند، با اینکه سی سال با جان و دل در کلاسهای درس زحمت کشیده بود و حقوق بازنشستگی می گرفت برای عزت و سربلندی فرزندانش مسافرکشی می کرد.
    آیا اینها نشانه مظلومیت نیست؟
    این همه لطف و محبت که امروز از قلمها تراوش می کند و بصورت پیام در این بزرگداشت جلوه کرده است، جز لطف خدای تبارک و تعالی که می خواهد به مردم نشان دهد، که انسان مظلوم هرگز مظلوم باقی نمی ماند، چیز دیگری نیست.

  35. یا دوخاطره معلم ایثار گر وپر تلاش مخلص بی ادعا مرحوم حاج عیسی میرزا پور گرا می باد روحش شا د

  36. گـــل مــن (شعری برای مرحوم حاج عیسی)
    ای صـــبا با تو چـــه گفتـــند که خامــوش شدی
    چه شرابی به تــو دادند که مدهــوش شــــــدی
    تــو که آتشــــکدهء عشق و محـــــــبت بــودی
    چه بلــا رفت که خاکســــتر و خامــــوش شـدی
    به چه دســـتی زدی آن ساز شــبانــــــگاهی را
    که خـــود از رقـت آن بیــخود و بیــهوش شــــدی
    تو به صد نغمه٬زبان بـــودی و دلـها هــــمه گوش
    چه شنـفتی که زبان بستی و خود گوش شــدی
    گــــــل مــــــن خلـــــق وفـــــــــادار تــــوانــــد
    نه گمـــان دار کــــه رفتـی و فـرامـــوش شـــدی

  37. معلم جانباز مرحوم حاج عیسی میرزاپور
    وبلاگ شهید سید حسن مراد زمانی
    http://hasanmorad-zamani.mihanblog.com/

  38. سلام ، درود بر جانباز عزیز حاج میرزا میرزاپور که خود مجسمه ای از ایثار و اخلاص وتقوای الهی است.حاج عیسی بزرگوار هم متعلق به دورانی است که نه تکرار میشود ونه فراموش،دقیقا منتسب و متناسب با آن دوران طلایی ومقدس یادش گرامی وسلوک آو ساری وجاری که نیاز امروز جامعه ماست . از دو صمیمی گرانقدر حاج میرزا وحاج بهزاد تشکر صمیمانه دارم همچنین از سایت میرملاس

    • برادر گرانقدر و جانباز عزیز جناب آقای حاج رحیم جعفری. از لطف و عنایت حضرتعالی بسیار ممنونم

  39. روحش شاد

  40. زنده باد یاد وخاطر رزمنده دوران دفاع مقدس ورزمنده در سنگر تعلیم وتربیت حاج عیسی میرزاپور
    روحش شاد ویادش گرامی باد

  41. سلام. یاد یادگاران با صداقت . بی ریا.به خیر. روحش شاد باد

  42. با سلام مجدد خدمت حاج میرزا عزیز .

    مشتاق دیدارتان هستم ودر اولین فرصت که به ولایت بیایم حتماً خدمت خواهم رسید .

  43. یاد و خاطر برادر عزیزم حاج عیسی میرزاپور گرامی و روحش شاد

  44. با آرزوی علو درجات آن معلم فداکار و با اخلاص
    امروز همه ما نیازمند مرور خصال پسندیده عزیزانی چون مرحوم حاج عیسی هستیم

  45. همه به این اعتقاد برسیم و بگوییم: ((الهی و ربی من لی غیرک))

  46. مدیر محترم سایت میرملاس: با تشکر مجدد، مراتب تشکر و قدردانی اینجانب را از آقایان سردار حاج حسن باقری و حاج کرمرضا پیریایی درج نمایید. ممنون از لطف و عنایت حضرتعالی

  47. یاد صفا و صمیمیت و دلسوزی و مهربان بودن و آشنای دیار دردمندان و دوست بزرگ دانش آموزان، فرهنگی باایمان اهل سخاوت، همیشه باطراوت، رزمنده و جانباز فداکار و به یاد ماندنی مرحوم حاج عیسی میرزاپور و همه ی معلمان فرهنگی و فرهنگیان معلم را گرامی داشته و امیدواریم به عنوان دانش آموز آن رفیق شفیق از مکتبش آموخته باشیم انسان بودن را و خدمت به دیگران را.

  48. سلام وصلوات بر روح پاک معلمین متوفی وبی ادعا کوهدشت بخصوص مرحوم حاج عیسی میرزا پور

  49. خدا انشالله بیامرزد. روحش شاد

  50. هزاران صلواتم تقدیمش باد .نیم نگاهی بس است همه را ،آن شادروان را به همه ی نگاههای خداوند می سپارم.

  51. و خدا می خواست با زلال ترین و زیباترین منش های خدایی از زمین برکنی و با دلی مالامال از تلاش، دلسوزی و کوشش خالصانه در راه زدودن غبار غفلت و نادانی در عرصه های فردی و اجتماعی و تعالی بخشیدن به فرزندان این آب و خاک کوشش نمایید.بی تردید نمی توان شان و مفام آموزگاری مسئول، متعهد و مدیری دلسوخته و بی ادعا را آن گونه که شایسته است به تصویر کشید اما مگر نه آن که همه فانی اند و تنها نام و یاد جانان باقی است و معلمی از جنس و شغل پیامبران و انسانهای بزرگ بشری است پس چه باک که یادگاران اخلاقی و فکری شما در لحظه لحظه ی حضورشان نام نیک و تلاش های سازنده ی شما را پاس خواهند داشت. از درگاه پروردگاری که معلم و آفریدگار عالم و آدم است پاداش شایسته ای که به پیشوایان و اندیشمندان ارزانی می دارد برای شما آموزگار و معلم از دست رفته خواستاریم. پروردگار هستی بخش بازمندگان و فرزندان نیک نهاد شما را سربلندی و صبر جمیل کرامت فرماید. یاد همه ی خوبیهای شما در عرصه ی آموزشی و اجتماعی مانا و پایدار باد. در پایان برای بازماندگانتان به ویژه آقایان میرزا میرزاپور و شیخ علی میرزاپور تندرستی و کامیابی درخواست می نماید.

  52. خداوند روحش شاد کند شادروان معلم من بوده یاد صفا وصمیمیت ودلسوزی ومهربانی بودن واشنای یار درد مندان بود

  53. رو حش شاد یادش گرامی باد

  54. خداوندروح مرحوم میرزاپور را قرین رحمت کند .سال ۶۳-۶۲دبیر علوم تجربی مدرسه شهید مطهری بود بنده نیز توفیق شاگردیش را داشتم همواره از جبهه وجنگ سخن می گفت مشوق همه بچه ها بود که به میدان نبرد بروند وتوفیق شرکت در دفاع را از دست ندهند.
    هرجا مشکلی برای رفتن به جبهه پیدا می کردیم از آن فقید سعید استمداد می کردیم وسریع به کمکمان می شتافت .
    افسوس گلچین روزگار بسیار خوش سلیقه است وبهترین گلها را برای خود می چیند.
    خداوند با صلحا و پیامبران محشورشان فرماید.
    از سایت وزین میر ملاس هم به خاطر زنده نگهداشتن یاد عزیزان سفرکرده سپاسگزاریم

  55. یاد و خاطره آن مرحوم را که افتخار دانش آموزی او را داشتم گرامی می دارم، منش و روش آن معلم مهربان و دلسوز الگویی برای ما در زندگی معلمی است دو خاطره از ایشان به یاد دارم که هیچگاه از ذهن من دور نمی شود، نخست، تکرار و تلقین حدیث زیبای : ” النجاه فی الصدق” و دوم احترام به دانش آموزان. از پروردگار مهربان می خواهم با وصف نیکنامی او و اخلاق حسنه اش او را در زمره مقربان خود قرار دهد و به ما توان و ظرفیت اجرای دو مفهوم متعالی بیان شده عنایت فرماید

  56. یاد و خاطره معلم مهربان که در دوره دبیرستان افتخار شاگردی ایشان را داشتم گرامی می دارم، از خاطرات کلاسهای شیرین و با صفای او به دو مورد اشاره می کنم: نخست احترام خاصی که برای دانش آموزان قائل بود و دوم تکیه و تکرار حدیث : النجاه فی الصدق . خداوند روح آن مرحوم را غریق رحمت و لطف خود نماید شایان یاد آوری است که آموزش و پرورش از طریق جمع آوری خاطرات معلمانی فداکار همچون مرحوم میرزاپور و نشست هایی یاد این معلمان را به منظور الگو سازی برای نسل کنونی، زنده نگه دارد.

  57. خداوند روح این معلم دلسوز و رزمندۀ بی ریا و خدمتگزار را با همرزمانِ شهیدش محشور بگرداند روحش شاد و یادش گرامی باد

  58. جا داره،در این لحظه یادی کنم از عموی عزیز ومهربانم،خداوند روحتو شاد کنه،آمین

  59. شادی روح مرحوم براخاص همت پور،این عزیز سفر کرده صلوات

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.