- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معلمی از تبار عشق و ایثار

Mirzapur (3) [1]

زنده یاد عیسی میرزاپور/سرویس منتظران:

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

احزاب/ ۲۳

 

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

 

 

مرحوم حاج عیسی میرزاپور در ۲۳ شهریور سال ۱۳۳۷ برابر با ٢٩ صفر سال ١٣٧٨ قمری در «خیابان بوعلی» متولد شد۱. تحصیلات ابتدایی را در «دبستان هنر» کوهدشت به پایان رسانید. سیکل اول دبیرستان را در «دبیرستان ششم بهمن» کوهدشت و تحصیلات دبیرستانی را در «دبیرستان امیر کبیر» خرم آباد ادامه داد و دیپلم طبیعی را در این دبیرستان اخذ نمود.

مرحوم میرزاپور دوره آموزشی خود را در «سراب اردبیل» طی کرد و بعنوان «سپاه دانش» به «روستای شوراب» خرم آباد به آموزش دانش آموزان مشغول شد. پس از دوران سربازی در سال ۱۳۵۵ در دانشسرای راهنمایی در رشته علوم تجربی تحصیلات خود را ادامه داد و بعنوان دبیر، در درس علوم تجربی روانه مدارس راهنمایی «دکتر محمد معین»، «شهید مطهری» و «آیت الله طالقانی» شد.

مرحوم میرزاپور در ۱۳ آبان سال ۱۳۶۰ در سن ۲۳ سالگی و در روز «دانش آموز»! ازدواج نمود.

ایشان پس از چند سال تدریس، تحصیلات خود را در «دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم» ادامه داد و بعنوان دبیر فیزیک در دبیرستانهای «شهید رجایی»، «امام جعفر صادق (ع)»، «حضرت معصومه (س)»، «فجر» و «دکتر حسابی» مشغول به تدریس شد؛ و بار‌ها بعنوان معلمی نمونه و تلاشگر مورد تقدیر قرار گرفت. خدمت صادقانه و دلسوزی‌های این معلم فرزانه از یاد و خاطره مردم این دیار بخصوص دانش آموزانی که امروز هر کدام یکی از چهرهای شاخص سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان کوهدشت هستند هرگز فراموش نخواهد شد.

حاج عیسی میرزاپوردشتی علاوه بر تدریس و تعلیم و تربیت دانش آموزان، بعنوان رزمنده‌ای بی‌توقع و جان بر کف، بار‌ها و بار‌ها به جبهه‌ها شتافت و از خاک ایران اسلامی دفاع کرد؛ و مدال پر افتخار «جانبازی» را زینت بخش رشادت خویش نمود.

حاج عیسی میرزاپوردشتی در ۱۹ شهریور سال ۱۳۹۰ دار فانی را وداع گفت و ما را با هزاران خاطره شیرین خود تنها گذاشت.

روحش شاد و یادش گرامی…

 

 

۱- در وبلاگ یادها و خاطره ها که مدیریت آن را حاج میرزا میرزاپور (برادر حاج عیسی) بر عهده دارد؛ تاریخ تولد مرحوم عیسی میرزاپور سال ۱۳۳۳ ذکر شده است! که در شناسنامه ی ایشان ۱۳۳۷ ثبت گردیده است.

 

 

 

 

Mirzapur (4) [2]

 

 

 

 

 

Mirzapur (6) [3]

 

 

 

 

 

Mirzapur (5) [4]