تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

۷۵ راس گوسفند دامدار کوهدشتی بر اثر تجویز خودسرانه دارو تلف شدند

  • کد خبر : 55693
  • 23 شهریور 1393 - 11:56

  رئیس اداره دامپزشکی کوهدشت از تلف شدن ۷۵ راس دام بر اثر تجویز خودسرانه داروی اشتباهی از سوی دامدار خبر داد. محمد باقر امرایی در گفتگو بامهر با بیان این که دامداران باید از استفاده خودسرانه دارو برای دام هایشان خودداری کنند، گفت: مطلع شدیم یک دامدار به خاطر مصرف داروی اشتباهی ۷۵ راس […]

80415441-3471616

 

رئیس اداره دامپزشکی کوهدشت از تلف شدن ۷۵ راس دام بر اثر تجویز خودسرانه داروی اشتباهی از سوی دامدار خبر داد.

محمد باقر امرایی در گفتگو بامهر با بیان این که دامداران باید از استفاده خودسرانه دارو برای دام هایشان خودداری کنند، گفت: مطلع شدیم یک دامدار به خاطر مصرف داروی اشتباهی ۷۵ راس از گوسفندان خود را مسموم کرده است.

امرایی ادامه داد: گروه کارشناسی به روستای مورد نظر اعزام شدند و تمامی گوسفندان ذبح شده و تلف شده را به کشتارگاه کوهدشت انتقال دادند.

رئیس دامپزشکی کوهدشت با بیان این که مصرف گوشت گوسفندانی که بر اثر مصرف داروی اشتباه دچار مسمومیت شده باشند ممکن است موجب بروز بیماری شود، اظهار داشت: گوسفندان ذبح شده نیز به کشتارگاه منتقل شد اما متاسفانه دو روز است که به حال خود رها شده اند.

وی تصریح کرد: برای دفن لاشه دام های تلف شده به یک دستگاه لودر نیاز هست و به خیلی از دستگاهها مراجعه کردیم اما متاسفانه هنوز موفق به تهیه یک لودر نشده ایم.

امرایی بیان داشت: هزینه تهیه لودر شخصی برایمان مقدور نیست و همچنان منتظر تهیه ماشین لودر از دستگاه های دولتی هستیم.

رئیس شبکه دامپزشکی کوهدشت یادآور شد: شبکه دامپزشکی کوهدشت تنها هشت نیرو و دو خودرو در اختیار دارد و با این تعداد نیروها باید بر ۳۵۰ روستا نظارت داشته باشیم.

امرایی افزود: با این حال سالانه در شهرستان کوهدشت و روستاهای تحت پوشش چندین بار کار واکسیناسیون علیه بیماری های گوناگون انجام می شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=55693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 14در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۴
  1. از زحمات برادرن دامپزشکی تقدیر وتشکر می نماییم وبهتر است که در روستاها که شغل آنها دامپروری است به خاطر خدا کلاس های آموزش دامپزشکی بر گزارشودتا شاهد چنین حوادثی نباشیم

  2. حالا باز خوبه که لاشه ها ضبط شده و دست مردم نرسیدند . تو این گونه اقدامات همه دستگاهها موظفند و باید به هم کمک کنن .

  3. متاسفم برای این دامدار زحمتکش بی اطلاع از عواقب سوء داروی اشتباهی

  4. هیچ چیزی نمیتونه ناراحتی و تأسفمو رو بیان کنه. بابا این همه کوهدشت فارق التحصیل دامپزشکی و علوم دامی داره. اگه ساماندهی بشن اونوقت نتیجشو میبینید. به جای این همه الکی صنعت صنعت کردن….

  5. واقعا” من به عنوان یک دامدار باید بگویم دامپزشکی به عنوان یکی از تاثیر گذارترین ادارات در معیشت قشر دامدار شهرستان،سلامت و امنیت غذایی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد،من اطلاع دارم این اداره در شهرستان کوهدشت با پوشش قرار دادن دو شهرستان بزرگ(کوهدشت و رومشگان) و سه بخش وسیع( طرهان کونانی و درب گنبد) و ۴۰۰ پاچه آبادی بزرگ،این همه قصابی و مرکز عمده پخش مواد خام پروتینی کشتارگاه های دام و طیور بزرگ شهر کوهدشت این همه دام سبک، گاوداری و تعداد بسیار زیاد مرغداری گوشتی، برای رسیدگی به امورات دامپزشکی تنها به تعداد ۵تا ۶ نفر نیروی کاری که آن هم اکثرا”نیروهای اداری هستند دارد پس چه کسی باید جوابگوی سلامتی مردم و جلوگیری از خطر انتقال بیماریهای مشترک بیتن انسان و دام شود(امروزه بیماریهای زئونوز چه فراوانند)!!! من خاضعانه به عنوان یک دامدار از نماینده شهرستان کوهدشت و مدیرکل دامپزشکی لرستان تقاضا دارم در جهت ارتقاء سلامت دامی و به تبع آن سلامت غذایی جامعه اقدام لازم در جهت تامین نیروی انسانی متخصص در اداره دامپزشکی کوهدشت با توجه به درخواست ویژه مسئول دامپزشکی که در مطالب فوق نیز ایراد نموده اند اقدام لازم و به موقع صورت گیرد…

  6. خیلی ناراحت کنندهوخدابه این دامدارصبربده.دست بچه های دامپزشکی درددنکنه که نذاشتن این گوشتهابه دست مردم برسه,چون همیشه امکان سواستفاده هست

  7. ایمنی غذایی یعنی اطمینان از اینکه غذایی که مردم جامعه استفاده می‌کنند بطور کامل سالم و فاقد هرگونه آلودگی باشد؛ این آلودگی می‌تواند شامل آلودگی میکروبی، انگلی و یا شیمیایی باشد. بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که در دهه‌های اخیر با گسترش تکنولوژی و افزایش مصرف افزودنی‌ها، آفت کشها، آنتی بیوتیکها و هورمونها در تولید مواد غذایی در کشورهای در حال پیشرفت، اثرات سوء و انکارناپذیری بر سلامت انسان‌ها بوجود آمده‌است. این آلودگی‌ها و بیماری شامل بروز انواع ناهنجاری‌های مادرزادی و سرطانها به ویژه در کودکان می‌باشد. براساس آمار، میزان وقوع مسمومیتهای ناشی از آلودگی غذا در کشورهای در حال پیشرفت ۱۳% بیشتر از کشورهای صنعتی است.
    باتشکر از اداره دامپزشکی که این گوشت ها از چرخه مصرف مردم شهرستان خارج کردند .

    • سلام میثم جان خیلی خوشحال شدم از مطالب زیبایتان استفاده کردیم و امیدوارم همیشه موفق باشی

  8. البته همه گوسفند نیستند بعضی از اونا بز هستند

  9. همه برای گوسفند ها ابراز تاسف میکنند مگه این بز های ننه مرده چه گناهی کردن؟….

  10. سلام به خوانندگان فهیم میرملاس نیوز.
    این خبر بسیار تاسف بار است اما خود کرده را تدبیر نیست!
    بنده دامدارانی را در سطح شهر می شناسم که برای بررسی وضعیت سلامت دامهای خود به اداره دامپزشکی کوهدشت مراجعه کرده و این اداره علیرغم نیروی انسانی محدود خود، خدمات لازم را در اسرع وقت ارائه کرده است.
    البته غیر قابل تصور است که تنها با ۸ نیروی انسانی و بودجه تخصیصی ناچیز ، بتوان به تمامی ۳۵۰ روستای تحت پوشش،به موقع و درست رسیدگی کرد. در همین جا از زحمات کلیه پرسنل دامپزشکی کوهدشت نهایت تشکر را دارم .

  11. کوهدشت است دیگر…..

  12. مهندس جان مگر کوهدشت چشه

  13. تازه ۵ نفر این نیروها اداری هستند و فقط چند نیروی سرباز برا ماموریت دارند دامپزشکی از لحاظ نیرو در تنگنای شدید است…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.