- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۷۵ راس گوسفند دامدار کوهدشتی بر اثر تجویز خودسرانه دارو تلف شدند

80415441-3471616

 

رئیس اداره دامپزشکی کوهدشت از تلف شدن ۷۵ راس دام بر اثر تجویز خودسرانه داروی اشتباهی از سوی دامدار خبر داد.

محمد باقر امرایی در گفتگو بامهر با بیان این که دامداران باید از استفاده خودسرانه دارو برای دام هایشان خودداری کنند، گفت: مطلع شدیم یک دامدار به خاطر مصرف داروی اشتباهی ۷۵ راس از گوسفندان خود را مسموم کرده است.

امرایی ادامه داد: گروه کارشناسی به روستای مورد نظر اعزام شدند و تمامی گوسفندان ذبح شده و تلف شده را به کشتارگاه کوهدشت انتقال دادند.

رئیس دامپزشکی کوهدشت با بیان این که مصرف گوشت گوسفندانی که بر اثر مصرف داروی اشتباه دچار مسمومیت شده باشند ممکن است موجب بروز بیماری شود، اظهار داشت: گوسفندان ذبح شده نیز به کشتارگاه منتقل شد اما متاسفانه دو روز است که به حال خود رها شده اند.

وی تصریح کرد: برای دفن لاشه دام های تلف شده به یک دستگاه لودر نیاز هست و به خیلی از دستگاهها مراجعه کردیم اما متاسفانه هنوز موفق به تهیه یک لودر نشده ایم.

امرایی بیان داشت: هزینه تهیه لودر شخصی برایمان مقدور نیست و همچنان منتظر تهیه ماشین لودر از دستگاه های دولتی هستیم.

رئیس شبکه دامپزشکی کوهدشت یادآور شد: شبکه دامپزشکی کوهدشت تنها هشت نیرو و دو خودرو در اختیار دارد و با این تعداد نیروها باید بر ۳۵۰ روستا نظارت داشته باشیم.

امرایی افزود: با این حال سالانه در شهرستان کوهدشت و روستاهای تحت پوشش چندین بار کار واکسیناسیون علیه بیماری های گوناگون انجام می شود.