تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

خشکیدگی جنگل‌های زاگرس متوقف شد

  • کد خبر : 55888
  • 25 شهریور 1393 - 11:43

  رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: براساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور تاکنون گزارشی مبنی بر خشکیدگی درختان در سال ۹۳ اعلام نشده و این بدان معنی است که خشکیدگی این جنگل‌ها متوقف شده است.  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از تسنیم،ابراهیم آقامحمدی  اظهار کرد: جنگل‌های زاگرس مدت چند […]

 https://www.mirmalas.com/wp-content/uploads/2013/08/IMG_2523.jpg

رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: براساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور تاکنون گزارشی مبنی بر خشکیدگی درختان در سال ۹۳ اعلام نشده و این بدان معنی است که خشکیدگی این جنگل‌ها متوقف شده است. 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از تسنیم،ابراهیم آقامحمدی  اظهار کرد: جنگل‌های زاگرس مدت چند سال است که دچار یک بیماری شده‌اند که سبب خشک شدن درختان این منطقه به ویژه درختان بلوط در منطقه زاگرس می شود.

وی افزود: وجود این بیماری در کشورهای افریقایی و امریکایی سابقه دیرینه دارد اما مدت چندسال که وارد کشور ایران شده است و در این میان استان لرستان در این زمینه آسیب جدی دیده است و جنگل های بلوط در این استان به حد زیادی خشک شده اند.

آقامحمدی تصریح کرد: در راستای بررسی مشکل جنگل های حاشیه زاگرس ۲۲ نماینده در قالب یک تذکر کتبی نسبت به وزیر جهاد کشاورزی یک نامه را ابلاغ و امضا کرده اند که البته قبلا یک نامه با امضاء بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به ریاست جمهور نوشته شده است که این مسأله را مورد پیگیری قرار دهد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس بیان کرد: در چند روزه اخیر جلسات متعددی را برای بررسی مشکل این منطقه با رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور داشته ایم که بنا بر صحبت ها و گزارش های ارائه شده اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: براساس گزارشی که از سوی رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور ارائه شده است خشکیدگی درختان ناحیه زاگرس هر ساله از اریبهشت ماه آغاز می‌شود که خوشبختانه امسال تاکنون گزارشی مبنی بر خشکیدگی درختان ارائه نشده است و این نشان می‌دهد خشکیدگی درختان زاگرس متوقف شده است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان عنوان کرد: در جلسات متعددی که برگزار شده است دلایل مختلفی برای خشکیدگی جنگل ها ارائه شده است که از جمله این دلایل می توان به خشکسالی، وجود ریزگردها و گرد و غبار بر شاخ و برگ درختان، کشت و کار در زیر درختان و از بین رفتن مراتع و آلوده شدن خاک ها را نام برد.

آقامحمدی اظهار کرد: برای رفع مشکل خشکیدگی درختان ناحیه زاگرس اعتباراتی در نظر گرفته شده است که این اعتبارات حدود ۷۰۰ میلیارد ریال است و امیدواریم با تلاش و همه افراد و مسئولان روند خشکیدگی جنگل های زاگرس متوقف شود

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=55888

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. آقای آقامحمدی عزیز سلام : اینکه خشکیدگی در ختان بلوط به شما گزارش نشده دلیل بر متوقف شدن این آفت زیانبار و جبران ناپذیر نیست زیرا مدیران مربوطه دوست ندارند مشکلات را بیان نمایند تا شما را فریب دهند و گمان کنید بعضی مدیران مرتبط دائم در حال کار و تلاشند اگر باور ندارید به شهرستان کوهدشت سفر نمائید و یک روز را به صرف نان و پنیر بسیجی مهمان ما باشید تا به شما ثابت کنیم تمام گفته های با لا کذب محض میباشد چرا که مناطق سرکن عبدولی ، سی دول ، شاهیلان ، قلعه جغد ……….. و تقریبا تمامی جنگل های کوهدشت گرفتار این مصیبت عظیم شده اند ولی دریغ از یک جو توجه دلسوزانه !!
    ضمنا اگر شما چیزی را نبینید یا نشنوید دلیل بر وجود نداشتن یا اتفاق نیفتادن آن امر نیست .
    البته ممکن است شما فقط حوزه انتخابیه خود را زاگرس بدانید که اگر چنین باشد و جنگلهای خرم آباد سالم باشند باز جای شکرش باقیست ولی زاگرس یعنی تما م سلسله جبال آن نه خرم آباد .
    ضمنا از اینکه دور دوم بخاطر بعضی مسئولین برکنار شده کوهدشت برای شما تلاش کردیم و پیروز شدید سخت پشیمانیم . بدرود .

  2. ببینیم وتعریف کنیم فردا عده ای مبلغ را بالا میکشند ویک لیوان اب روش

  3. جناب محمدی
    شما بعنوان نماینده مردم مسئول و مدیون هستید.لرستان تنها افتخارش بلوط و جنگل و کوه و…..لرستان بیکار و بدون سرمایه گذاری به بلوط ها و آبشارهایش می بالد.به داد جنگلها که در بی تدبیری و کمی امکانات می سوزند و جای خود را به زراعت دیم و خیش های ظالم گاو آهن می دهند
    امار اتش سوزی ها سال جاری را بگیرید تا به عمق فاجعه نابودی بلوط های بی دفاع و بی پناه پی ببرید.تاکنون از اعتبار تصویب شده روی کاغذ چقدر اختصاص یافته است همش در حد حرفه. به اندازه اعتبار یک تیم فوتبال برای طبیعت لرستان هزینه کنید ما را به خیر و شما رابه سلامت ………………….بلوط ها در نبود اعتبار و کمبود نیرو و امکانات جان می دهند. بدرود ای بلوط های زاگرس ای شناسنامه هویتی سرزمین من….بدرود

  4. اقای دکتر ؟؟!!!چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است ادم های شهر ودیارت همه داران فدای بی تدبیری ها می شوند قبل از رسیدگی به درختان بلوط به فریاد ادم ها برس چرا که اگر ادم ها نباشند بلوط وجنگل و غیره به دردی نمی خورد اگر خاطر مبارک باشد درختان بلوط جز تعهداتان با مردم نبود

    • خواهشن به اسم افراد نظر ندهید دوستان اخلاق بالاترین ثروت انسان است.آقای بهاروند هیچگونه نظری در این مورد ثبت نکرده .

      • ای اقا عبدالله پس معلومه رنج نامه اقا علی عبدال را خطاب به این سرمایه های با ارزش هنوز نخوندی بخدا که شما هم به همین زودی رنج نامه منتشر خواهی کرد والبته این حق شماست که مردم از واقعیات مطلع بشوند حاج عبدالله بخدا سوگند که اگر تاریخ نویسان بخواهند ان رنج نامه تاریخی علی عبدال را خطاب به ان سرمایه هایش که سراسر ان حرف دل بچه های انقلاب بوده است را فراموش نمایند قلمشان خواهد شکست عبدالله مظلوم مظلومانه بمان وهمچنان به سکوتت ادامه بده چرا که این بازی هنوز تمام نشده واخرش شیرین است {نداند کسی جز ذات پروردگار که فردا چه بازی کند روزگار }

  5. بی آبی لرستان را نابود کرده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.