- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۱۷۰۰ پروژه نیمه تمام عمرانی در لرستان وجود دارد

  http://www.mirmalas.com/wp-content/uploads/2013/10/0-91.jpg

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس،هوشنگ بازوند ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون امور عمرانی استانداری لرستان در خرم‌آباد ضمن تقدیر و تشکر از مجید کیانپور معاون عمرانی پیشین استانداری لرستان گفت: هزینه توسعه‌ای لرستان را باید مدیریت و مردم بپردازند به همین دلیل اگر تغییراتی صورت می‌گیرد در راستای توسعه استان است.

وی عنوان داشت: وقتی استان شاخصه‌های نامطلوبی در بحث توسعه دارد مدیران باید ریسک‌پذیر باشند زیرا اگر ریسک‌پذیر نباشند توسعه در استان ایجاد نمی‌شود.

استاندار لرستان گفت: اگر ظرفیت‌های لرستان را با استان‌های دیگر مانند یزد مقایسه کنیم می‌بینیم که در استان لرستان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد اما متاسفانه نتوانسته‌ایم به خوبی از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

بازوند تصریح کرد: حلقه مفقوده در عدم توسعه‌یافتگی استان لرستان مدیریت بوده است زیرا کمک‌هایی که دولت و نظام به زیرساخت‌های لرستان‌ داده از یزد بیشتر بوده اما مدیریت نتوانسته به خوبی از این زیست کمک‌ها استفاده کند.

استاندار لرستان تصریح کرد: امروز ارزش راه‌های ما از سوی دولت ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده اما باید تلاش کنیم که این حلقه مفقوده و توسعه‌نیافتگی استان را با مدیریت درست و برنامه‌ریزی‌های مناسب دنبال کنیم.

وی خطاب به معاون عمرانی جدید استانداری لرستان گفت: محمد اصلانی معاون جدید عمرانی استانداری لرستان سوابق خوبی در گذشته در بحث مدیریت‌هایی همچون بنیاد مسکن رئیس نوسازی تهران، معاونت یک شرکت بزرگ گردشگری و غیره را در کارنامه خود دارد که امیدواریم بتواند چالش‌های پیش روی استان لرستان را مدیریت و برطرف کند.

بازوند یادآور شد: ما امروز پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در سطح استان داریم که بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ پروژه نیمه‌تمام امروز روی دست ما مانده است علی‌رغم اینکه این پروژه‌ها باید از محل اعتبارات استانی تامین می‌شده و عمر آنها کمتر از چهار سال بوده امروز عمر این پروژه‌ها به بیش از هفت سال رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: عمر پروژه‌های ملی در استان باید ۶ سال باشد اما متاسفانه امروز به بیش از ۱۱ سال رسیده است.

استاندار لرستان گفت: یکی از چالش‌های اساسی استان لرستان همین تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام در سراسر استان است.

بازوند یادآور شد: در حال حاضر ۶۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی در سطح لرستان بدهکار هستیم که ۶۰ درصد از این بدهکاری به حوزه راه و شهرسازی برمی‌گردد.

استاندار لرستان گفت: با توجه به اینکه امروز بدهکار پیمانکاران هستیم نباید با آنها به صورت بداخلاقی رفتار کنیم زیرا اینها یک ظرفیت برای توسعه استان هستند.

بازوند خاطرنشان کرد: ما به دنبال حل و فصل مشکلات پیمانکاران در سطح استان لرستان هستیم و انتظار ما از معاون عمرانی جدید استانداری لرستان این است که مشکلات پیمانکاران را در اولویت قرار دهد.