- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تومور چهار کیلویی از بدن یک بیمار ۶۰ ساله در کوهدشت خارج شد.

[1]

به گزارش میرملاس نیوز ؛ جراح متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی کوهدشت گفت: در جریان عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی کوهدشت یک تومور چهار کیلو و ۲۰۰گرمی از بدن یک زن بیمار ۶۰  ساله خارج شد.

” زهرا یاراحمدی”  در گفت و گوی اختصاصی با میرملاس نیوز درباره روند انجام این عمل جراحی این بیمار که مدتها از ناراحتی درد شکم رنج می برد در یک عمل جراحی از یک تومور(کیست) بزرگ داخل شکم خود رها شد و سلامت خود را بازیافت.

وی اظهارداشت: این تومور ترکیبی از تومور و کیست بوده است و در  زیر ناف تا بالای قفسه سینه بیمار ۶۰ ساله قرار داشت .

که در حال حاضر برای انجام آزمایشات تکمیلی به آزمایشگاه بیمارستان منتقل شده است.

یاراحمدی افزود: طی دو ماه گذشته به پزشک مراجعه کرده است، که با انجام معاینات پزشکی، این تومور در شکم وی تشخیص داده شد.

به گفته پزشک جراح بیمار، این عمل جراحی ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه ۲۵خرداد ماه در بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت  با موفقیت انجام شد.

این پزشک متخصص افزود: در گذشته تشخیص های متعددی در خصوص بیماری این شخص صورت گرفته بود که خوشبختانه با آزمایش پاتولوژی این بیماری تشخیص داده شد.

این جراح و متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت گفت: خوشبختانه این عمل جراحی با موفقیت انجام شده است و در حال حاضر وضع عمومی بیمارهم رضایت بخش است ودر بخش زنان در مراقبت پزشکی است.

این توده که از بدن بیمار خارج شده و هم اکنون در آزمایشگاه این  نگهداری می شود

وی با اشاره به اینکه به دلیل فشار خون بالای ۱۷ ریسک بالایی برای انجام عمل جراحی این فرد وجود داشت، افزود: وی چندین بار برای انجام عمل جراحی به پزشکان مختلف مراجعه کرده بود اما به دلیل مشکلات جدی حاضر به انجام این عمل نبودند.

وی تصریح کرد: پس از معاینه این بیمار حاضر به انجام عمل جراحی با ریسک بالای آن شدم که خوشبختانه این عمل به خوبی انجام شد و در حال حاضر بیمار در وضعیت خوبی به سر می برد.

دکتر یاراحمدی افزود: دو توده کوچکتر به اندازه ۲۰ سانتیمتر نیز این توده نسبتا بزرگ چسبیده است که برای انجام یکسری آزمایش ها به آزمایشگاه ارسال شد.

وی اضافه کرد: این زن کوهدشتی در دو ماه گذشته به دلیل بزرگی بیش از حد این توده با مشکلات تنفسی به ویژه در ناحیه قفسه سینه مواجه شد که حتی نمی توانست روزانه غذای موردنیاز خود را بخورد.